Jee balen Dreamer! Toch spannend de echte uitslagen anders maar op naar de IUI met donor... Ik moet zeggen wat de donor betreft denk ik er nog niet eens is meer aan dat de zaadjes niet van mijn man zijn. We leven samen elke keer naar alle behandelingen toe en daarna naar dag 30 Bij ons in het behandelcentrum zeggen ze dat als de vrouw gezond is en er worden gezonde zaadjes ingebracht je in principe statistisch gezien zwanger zou moet worden via IUI. Maar je hebt zelf in de hand als je IVF wil. Mijn man en ik hebben afgesproken om t/m januari 2010 door te gaan met IUI en dan over te gaan naar IVF. We hebben dan 10 rondes IUI gehad. Volgende week dinsdag heb ik mijn HSG... @Calimeroo misschien een domme vraag maar had jij in de dagen erna veel last van het onderzoek? Ik werk onregelmatig (ook in de gehandicaptenzorg hihi) en ik ben aan het dubben of ik mijn diensten al op moet vullen volgende week... Dag lieverds!
@ sieb, balen dat ook deze ronde mislukt is. Ik heb totaal geen last van de HSG gehad. Hadden 's avonds een bruiloft en ben gewoon tot het laatst op het feest geweest. Maar anderen hebben er wel wat last van. @ dreamer, tjee, uitslagen nog slechter als eerst. Ook voor jou een dikke knuffel. Ben gister weer gaan menstrueren. Dus of ik echt een andere cyclus heb gekregen vraag ik me af. Tussen de IUI en gister zaten nl maar 9 dagen in. Erg kort dus. Maar moet 5 oktober terug voor echo en dan vraag ik daar gelijk ook naar. Als het goed is krijg ik dan de antwoorden op de vragen die ik al eerder heb gesteld. Ook wil ik dan vragen welke hormonen hij de volgende keer voorschrijft. Dit is nl laatste keer zonder hormonen. Denk dat elk ziekenhuis/behandelcentrum z'n eigen regels heeft mbt hoeveel keer IUI, zonder/met hormonen enz. Ik vind het zo wel goed. Maar denk ook afhankelijk van de leeftijd is. Als je eind 30 bent begint de tijd toch meer te dringen als in de 20.
Jee Calimeroo, hoe kan dat nou? Zou het aan de HSG liggen? Ik ben benieuwd wat ze voor antwoorden hebben in de kliniek. Dreamer hoe is het met jou? Weet je al meer? Ik ben nu van Clomid naar Gonal F overgestapt... Ik ben alleen de Pregnyl gewent om te spuiten en die is vrij pijnlijk. Ik spoot de Gonal F en voelde echt helemaal niets. Was zelfs aan het twijfelen of ik het goed had gedaan Maar goed... Volgende week dinsdag HSG en volgende week vrijdag weer naar het behandelcentrum voor een FM ben benieuwd...
Gister het HSG onderzoek gehad... Deed wel zeer maar het was zo kort en manlief stond ernaast met zijn hand die fijngekrepen kon worden.... Verder zag het er allemaal erg goed uit. Dus dat is positief! Aankomende vrijdag weer naar de kliniek voor de FM... En dan op naar poging 7! Hoe is het met de rest?
@Sieb: wat fijn dat de HSG achter de rug is en dat alles er goed uitzag! Vast een geruststelling. Je bent nu extra vruchtbaar, en bezig met lucky nr 7, dus ik ga extra voor je duimen meis @Calimero: 9 dagen na de IUI al ongi geworden? Dus maar een LF van 8 dagen? Dat is echt te kort. Heb je het aangegeven? Want je kan progesteron krijgen om je LF te verlengen. Nog maar een paar dagen en dan krijg je de antwoorden op je vragen. Hoop dat het duidelijkheid brengt meis! @All: wij hebben maandag na veel moeite de uitslag gekregen en helaas, er is niets veranderd. In mn handtekening staat een filmpje wat ik heb gemaakt erover. Nu moeten we dus alles gaan afsluiten, in zoverre je dit kan afsluiten natuurlijk. En we tellen weer verder af voor de KID behandeling. Nog maar 5,5e maand!
Och lieve Dreamer, wat mooi en wat ontzettend confronterend. De tranen stromen over mijn wangen, ik moet er vreselijk van huilen.... ik weet niet wat ik moet zeggen, durf je niet eens te pb'en. Ik vind het prachtig en zo ontzettend verdrietig tegelijk. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor...
Jeetje Dreamer.... Ik heb er ook geen woorden voor... Zit hier gewoon kei hard te janken. Weet je, doordat het bij ons, door de wederkerigheid, heel snel is gegaan met de donor hebben we niet echt de gelegenheid genomen om inderdaad afscheid te nemen van de droom. Maar dat de kans op een andere droom toch ook mogelijk is. Toch zwanger zijn dat betekend ook heel veel. En het kindje gaat karakter krijgen van jullie/ons allebei. Want karakter word gevormd door en genen en opvoeding!!! Ga nu op weg naar het behandelcentrum... Lucky (hoop ik) nummer 7!!!!
@ dreamer; wat een ontzettend mooi filmpje. En wat erg dat het nu zo defenitief is. Had anders gehoopt voor jullie... @ sieb; mijn duimen draaien weer voor je. Fijn dat je mannetje er bij was met de HSG. Heb al een aantal vragen in mijn hoofd/bijna op papier voor as maandag als we naar het behandelcentrum gaan. Man gaat mee, hebben nl vakantie. Ben benieuwd wat ze dan zeggen. Verder ben ik niet zo veel hier, omdat ik een zeeeer slechte internetverbinding heb. Als het goed is dat probleem volgende maand opgelost.
Nou Calimeroo succes en ik ben benieuwd wat ze allemaal te zeggen hebben... Vanmorgen de 7de IUI gehad. Ik moet nu op dag 18 nog 1 ampul Pregnyl zetten om de innesteling te bevorderen... Heeft iemand van jullie dit ooit gehoord? Ik heb er wel een goed gevoel bij omdat ik nu alles doe om de kans van slagen des te groter te maken!!! Misschien raar maar heb toch weer hele goede hoop deze keer!!!
hey sieb, ik ken dat principe niet. Maar als ze het zegge zal het zeker zo zijn! Heel veel succes weer deze keer! xx
@Sieb: ja dat lees ik heel vaak. Hou er wel rekening mee dat je ongi later kan komen en dat je echt niet eerder dan 11 dagen na de laatste pregnyl mag testen. Ik ga duimen dat lucky nr 7 jullie ook geluk gaat brengen! @Calimero: succes morgen! Ik hoop dat je alle vragen beantwoord krijgt meis.
@ sieb, ik heb daar geen ervaring mee. Duimen draaien weer voor je! @ dreamer, hoe voel je je nu? Dikke knuffel voor je. Vanochtend de afspraak bij het behandelcentrum gehad. Het was nog te vroeg in de cyclus, moet as woensdag terug en als het goed is kan dan de IUI gepland worden. Verder gevraagd hoe het kan dat ik de laatste keer maar 10 dgn na IUI ging menstrueren. De IUI was wel goed gepland. De arts wist dan ook niet waarom mijn lichaam zo reageerde. Ook heeft hij nagezocht of de donor waar wij gebruik van maken al kinderen heeft. Met zijn zaad waren 2 zwangerschappen verwekt. Dus daar kan het ook niet aan liggen. Trouwens wel een raar idee om te weten dat als het gaat lukken ons kind dus biologisch gezien halfbroers/-zussen heeft. Als deze poging mislukt begin ik de volgende cyclus vanaf de 3e dag met hormonen spuiten volgens het Buvat-schema. Of elke dag 75IE Fostimon of 37 IE Gonal-F. Dat hoor ik dan. En dan halverwege de cyclus aan de hand van echo (follikelmeting) wordt bepaald wanneer ik 2 ampullen Pregnyl moet spuiten en wanneer ik terug moet komen voor IUI. Dit doen we een aantal poging (nog niet precies afgesproken) en dan gaan we door voor IVF (als dit alles niet aanslaat). Maar voor nu hebben we nog een kans op de 'natuurlijke' manier. Al met al wel de antwoorden op mijn vragen gekregen. Maar de arts kan natuurlijk ook niet zeggen waarom het bij ons langer duurt. Hij zei, bij sommige gaat het snel, bij anderen heeft het wat meer tijd nodig.
ik wil alle meiden nog veel sterkte en suc-6 wensen. dreamer, je bent een lieve meid. hoop dat we nog leuk hyve contact houden. ook met elif sorry ik kan het allemaal niet meer bij houden van iedereen. maar ik wens iedereen het allerbeste toe.
Vanavond terug geweest. As zaterdag om 9.00uur is de IUI. Verder geen nieuws. Sieb hoe is het met jou? En Dreamer met jou?
Heb nog niet alles gelezen hier... maar ik ben inmiddels een alleenstaande moeder van 2 kinderen via een donor... Beiden via het ziekenhuis.. Mijn dochter, de oudste, is via IUI met een donor verwekt in de periode dat het anoniem donorschap ook nog echt anoniem was. Het ziekenhuis weet dus ook niet wie de donor was... Mijn zoontje is verwekt dmv IVF met donorzaad. Na 4 jaar geprobeerd te hebben via IUI heb ik na een 3-tal miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap die operatief verwijderd moest worden via IVF in mijn 5e jaar proberen zwanger geworden. Gelukkig was nu alles goed en werd mijn zoontje in maart dit jaar gezond geboren door middel van een keizersnee... Ik heb inmiddels een intake gehad voor een 3e IVF. In december heb ik mijn intake bij de IVF-verpleegkundige... en met een beetje geluk kan ik dan in februari volgend jaar weer beginnen... En dan blijft het ook bij 3 hoor hihi
In principe doen ze 12 IUI pogingen.. Wanneer je na deze 12 pogingen nog geen zwangerschap hebt gehad is het zeer onwaarschijnlijk dat het nog via IUI gaat lukken.
@ wishgirl, wat leuk voor een derde gaan. Veel succes. En wat een verhaal. Ik denk wel dat het in elk ziekenhuis/behandelcentrum anders gaat. En dan nog afhankelijk van leeftijd, lichamelijke gezondheid, etc. Wij hebben nu 11 keer gewone IUI, tussentijds HSG gehad en dadelijk hormonen. Mochten ook gelijk voor IVF gaan, maar we willen geen stap overslaan. Want die IVF is wel echt het laatste voor ons. Dus voelt nog te eng om daarmee te beginnen.
Welkom Wishgirl! Leuk dat je je hier ook bij komt aansluiten. Had je geen cryo's van de poging van je zoontje? Krijgt je 3e kindje dezelfde donor als je zoontje? Mag ik vragen waarom je voor een onbekende donor hebt gekozen en niet voor een bekende uit de omgeving of zelf zoeken? Weet de oudste al dat ze via een donor is verwekt? Hoe reageert de omgeving erop? Of weten ze niet dat je via een donor zwanger bent geworden? Hoop vragen he, zie maar of je ze beantwoord. Ben nogal nieuwsgierig haha @Calimero: fijn dat je alle antwoorden hebt gehad op je vragen! Ik hoop dat het niet nodig is om met hormonen aan de slag te gaan meis. Ik ga duimen dat het deze ronde raak gaat zijn!
*breekt even in* He Dreamer, heb je op je teller gezien dat vandaag precies over een week er een 4 op de teller staat!! Houd je taai meis!! Ik blijf je volgen! *breekt weer even uit*
Is er iemand die ik gelukkig kan maken met het boekje 'uit onbekende bron, dilemma's rond spermadonorschap' van Mart Roegholt? Ik was onze kast aan het opruimen (allerlei printjes en artikelen van sites) en kwam dit tegen.