Dank jullie wel voor de lieve reacties! Sieb, dat schiet alweer op. Ben je al vaker op zaterdag geweest voor IUI?
Lieve dreamer, Wat een pachtig filmpje is dat zeg.....zoals je weet hebben wij ook afscheid moeten nemen van onze droom, een kindje van ons samen. Nu ik jouw filmpje zie en tranen in mijn ogen heb, voelt het heel erg als dat ik ook een soort van site wil maken voor onze droom...gewoon om afscheid te nemen, misschien een weblog, misschien ook zo'n prachtig filmpje, hoewel ook wij niet willen dat de hele wereld dit meteen meemaakt. Dank je wel dat je mij dit gevoel geeft door jouw filmpje! Ik vind trouwens dat het belachelijk lang duurt zeg voor jullie en hoop echt heel erg dat het snel raak zal zijn, wat gun ik jullie een lief kleintje. Trusten voor nu! Liefs, Koosje PS misschien rare vraag...maar hoe maak je zo'n filmpje??
Hallo meiden, Wat leuk zo'n topic,ik zou graag mee willen schrijven. Sinds kort weten mijn man en ik dat ICSI is afgelopen voor ons,en nu willen we gaan voor KID. Ik heb hier in het topic heel wat gelezen, en ow meiden wat lees ik veel herkenning,en ook veel droevige verhalen . Hopelijk mogen we gauw met onze dikke buiken pronken! We staan nog helemaal in het begin van het KID traject, maar we weten in ieder geval wel dat we het via een kliniek willen. Ik ben nu van alles aan het uitzoeken over de vergoedingen,verzekeringen enz. Zijn hier ook meiden die vanuit NL in Belgie lopen? Word dat bij jullie vergoed? Soms ben ik bang dat KID ook niet gaat lukken, want dan denk ik mischien is een kindje voor ons gewoon niet weggelegt. Maar dat weet natuurlijk niemand, en ik moet wat positiever gaan denken, wat soms een beetje moeilijk gaat na al die negatieve uitslagen de afgelopen jaren. En ik zie dat er iemand zwanger is calimerootje GEFELICITEERD! Dreamer, ik had het filmpje nog gezien van jullie...ow wat mooi!!! Ik wens jullie al het geluk toe, en ik hoop zoooo dat jullie in maart kunnen starten! Het duurt allemaal erg lang he, maar ik duim dat jullie wachten dan snel word beloond met een dikke vette posi test! De rest van de meiden, ik wens jullie het allerbeste! Liefs Mounia
@Koosje: dank je! Ik heb het filmpje helemaal zelf gemaakt via Windows Movie Maker (staat standaard op je pc als je windows hebt) Was de eerste keer, maar met een beetje knutselen kom je er wel. Ik zou zeggen, maak een mooie site en zet er een wachtwoord op. Zo bepaal je zelf wie jullie mooie site te zien krijgt. Succes met je zoektocht naar een lieve engel! Ik zou het als ik jou was in je onderschrift zetten. Zo bereik je ook veel mensen! @Mounia: welkom meis! Volgens mij loopt niemand van hier in België. Ik weet zelf ook niet hoe dat zit met de verzekering, dus kan je er niet bij helpen. Had je al meer info gezocht en nagedacht over geregistreerde of anonieme donor? Heb je wel eens gehoord van wederkerigheid? Die optie had ik nog niet benoemd in je topic. Er komt veel op je af ineens he. Ik denk dat iedereen in de mmm wel eens bang is dat het niet gaat lukken. Maar zover is het nog lang niet meis! Dus blijf dromen! @Calimero: hoe voel je je? Al nieuwe kwaaltjes erbij gekregen? @Sieb: mn duimen draaien weer op volle toeren meis! @All: vandaag nog 4,5e maand tot 15 maart... En alweer 4,5e maand geleden dat we te horen kregen dat we niet in okt/nov zouden starten. Ik hoop dat het nu echt nog maar 4,5e maand is en we niet weer een aantal maanden erbij krijgen. Het is november, we zijn weer een maand verder en dus een maand dichterbij onze droom!
Dreamer, Dank je! Van wedekerigheid heb ik nog nooit gehoord, zou je dat willen uitleggen? Ik denk bij vooral wij mmm meiden , dat de angst van "het gaat nooit lukken" meer speelt als bij "de andere" zeg maar.
@Mounia: je hebt inmiddels wederkerigheid opgezocht schreef je in je topic, dus hoef het niet meer uit te leggen. Ik weet trouwens niet hoe het zit met je eicellen doneren wanneer je eigen kinderwens niet is vervuld. Misschien kan Sieb je daar iets over vertellen, zij loopt bij Geertgen en doet wederkerigheid. Ik kan me voorstellen dat je niet wil dat er wel kinderen voortkomen uit jouw eitjes, maar dat jij zelf geen kinderen hebt. Ik heb er zelf nooit zo overna gedacht, want er zit hier niets in de buurt dat aan wederkerigheid doet. @All: ik zet de tip ook nog even hierneer: de komende 2 maanden kan je nog switchen van zorgverzekering. Kijk goed naar de vergoedingen van vruchtbaarheidsbehandelingen (moeten wettelijk hetzelfde zijn, maar de uitvoering van vergoeding kan verschillen) En kijk goed naar vergoedingen tijdens de zwangerschap, bevalling en kraamzorg. Nu kan je nog een andere of hogere verzekering nemen!
Dreamer, Bedankt voor de tip! Ik zat net nog van "ow me verzekering doe ik in januarie wel" niet doen dus, ik ga er meteen (nou ja, morgen dan ) achterna. Ik zal eens googlen op Geertgen.
Dreamer, Waar heb je de tip over de zorgverzekeringen vandaan als ik vragen mag?Ik lees net weer ergens anders dat het alleen in januarie kan.
Je stapt over per 1 januari. Maar dat betekend dat je vóór 31 december je verzekering opgezegd moet hebben. Deze maand moet elke verzekeraar zn polisvoorwaarden bekend maken. Dus deze komende 2 maanden moet je beslissen of je bij je huidige verzekeraar blijft of overstapt. Dus overstappen doe je vóór januari en het gaat dan van kracht per 1 januari. Ik heb het nergens vandaan, het is een algemeen feit. Ik ben er vorig jaar heel erg mee bezig geweest met alles uitzoeken en veel mensen wisten toen niet dat ze voor januari hun verzekering moesten veranderen. Dus vandaar dat ik het nu op tijd aangeef zodat iedereen rustig kan uitzoeken of ze willen overstappen of niet.
Dreamer, Dank je wel voor je goede uitleg (weer )! Ik wil mijn pakket uitbreiden, dus dat ga ik dan voor 31 december doen. Sorry voor mijn vele vragen steeds, maar ben nog een groentje betreft dit onderwerp Maar oa dankzij jou goede uitleg steeds vallen de puzzelstukje in elkaar, dank je!
Hoi Meiden, was het topic een beetje kwijt, Een zwangere erbij, van harte zeg, helemaal super. van genieten hoor. Ik las ook een vraag over openheid en hoe te doen. Bij ons weet in de familie iedereen het, athans aan mijn kant, we hebben het mijn ouders verteld, en mijn moeder gevraagt het aan de ooms en tantes enzo te vertellen, wij vonden dit zelf prettiger, dit was voordat we begonnen waren. mijn schoonouders en schoonzuster weten het ook, maar of de rest van de familie het weet, geen idee, wij zien de ooms en tantes daar 1 tot 2 keer per jaar, wij vertellen het ze niet, maar laten mijn schoonouders er verder wel vrij in, maar we vermoeden dat hun het niet vertellen. Ook naar ons kindje toe willen we alle openheid, heel bewust voor gekozen, ik zou zelf niet met zo`n groot geheim kunnen leven. Wij zijn nu verzekerd bij de friesland zorgverzekeraar, het zaad hebben we zelf moeten betalen, maar alle hormonen enz eromheen werdt wel vergoed, ook als we in belgie zouden gaan behandelen zouden er wel dingen vergoed worden, maar niet alles. voor ons was het gewoon niet te doen, 3.5 uur reistijd enkele reis, zonder opstoppingen. hier moet ik nog 7,5 week en we kunnen niet wachten tot het zover is. ik zal proberen het bij te houden hier, vind het fijn om een topic te zien waar we allemaal met hetzelde bezig zijn. knuffels voor iedereen
@Calimero: wat staat die banner je goed meis @Sieb: hoe is het nu met jou? Voel je al iets? Al kwaaltjes die anders zijn dan anders? @Dobbel: spannendddddd Nog maar even en dan heb je jullie wonder in je armen! Lijkt me echt geweldig! @Mounia: alles al uitgezocht wat je wilde weten?
@ Mounia Ik weet niet of je nog iets wil weten over wederkerigheid maar zoals Dreamer al heeft verteld hebben wij hiervoor gekozen. Eigenlijk is het simpel uit te leggen. Wij maken gebruik van een donor en ik word donor. Geven en nemen dus eigenlijk. We hebben hier voor gekozen omdat én de wachtlijst op deze manier korter was én ik weet hoe het is om zo ontzettend afhankelijk te zijn van een ander en op deze manier kan ik weet iets voor een ander doen. Je mag zelf kiezen of je aan gelijktijdige IVF doent of (in mijn geval) eicellen doneert als je een kindje hebt. We hebben voor het laatste gekozen. Heb je hier nog meer vragen over stel ze gerust! Ik zit inmiddels op dag 20. De 16de mag ik testen... Dus spannend, spannend, spannend! Voe me op zich niet echt heel anders. Al voel ik altijd vanalles.. Maar goed dat heeft al 7 keer gebleken dat dat niets wil zeggen. Hoe is het met de rest?
Dobbel, Ow wat spannend allemaal zeg! nog even, veel succes en ik hoop jou snel te mogen feliciteren! Sieb, Dat vroeg ik mij dus al af, ik zou het liefst eerst een kindje krijgen, want het lijkt mij moeilijk om te weten dat er een kindje rondloopt van mijn donatie, en dat terwijl mijn KID traject is mislukt.Ik ga er eens over nadenken. Ik zal voor je duimen meid de 16de! Dreamer, Ik heb veel gelezen en heb zoveel mogelijk informatie gezocht. Mijn man en ik hebben er een goed gevoel over, zodra de verzekering is geregelt willen we richting kliniek! Hoe is het met jou?Nog 4 maanden, 1 week en 2 dagen meid!
@Sieb: spannenddddddd Ik hoop dat je straks mag zeggen dat ronde acht geluk heeft gebracht! *duim duim duim* @Mounia: ik las vandaag ergens op internet dat je bij Geertgen ook anoniem donorzaad kan krijgen! Ze werken samen met Gent. Maar dan krijg je dus wel alles vergoed, omdat je de behandeling in NL doet. (enkel het zaad niet, maar dat krijg je nergens, mag ook niet) Moest meteen aan jou denken, want dan heb je anoniem (dus snel) zaad en toch alles vergoed. Als het iets voor je is wil ik wel opzoeken waar ik het gelezen heb. Bij wederkerigheid kan je ook iemand anders laten doneren. Die optie was nog niet benoemd. Maar bijvoorbeeld een broer of vriend of wie dan ook. Dus je hoeft niet perse je eigen eitjes te doneren. Ik moet zeggen dat ik door de topics van de afgelopen dagen ben gaan nadenken over eicellen doneren. Ik ga er nog het 1 en ander over uitzoeken, maar misschien dat ik later een stel wil gaan helpen die afhankelijk is van ecd. Ik zou iig niet willen doneren zonder te weten wie mn eitjes zou krijgen. Maar misschien dat ik tegen die tijd te oud ben (wij hebben namelijk de stiekeme hoop dat ze over 10 jaar meer kunnen dan nu en dat we dan alsnog een kindje van ons samen kunnen krijgen) Ik denk er iig overna.
Dreamer, Gent is Belgie toch?! Voor ons zou dat mooi zijn omdat Belgie buitenlands zaad heeft.Dat is ook de reden dat we voor Belgie kiezen.Maar als ze samen werken en we daardoor in NL een behandeling zouden mogen krijgen, dat zou natuurlijk veel beter zijn. Die optie kende ik nog niet (andermans eicellen laten doneren). Knap dat je erover wil nadenken!Wat je ook besluit te doen het is altijd goed om over na te denken (vind ik).
Gent is België ja In NL hebben ze ook wel donoren van buitelandse komaf hoor. Of bedoel je dat niet? Je kan ook zaadcellen donoren bij Geertgen, hoeft niet perse eicellen te zijn. Voor mannen is het toch heel wat minder ingrijpend dan voor vrouwen (de handeling dan) Ik vind het ook goed om erover na te denken. Sowieso erbij stilstaan dat het niet altijd vanzelf gaat is goed.
Ja ik bedoel donoren met een buitenlandse afkomst, voor zover ik van mijn artsen te horen heb gekregen hebben ze dat hier niet (zover hun dat weten dan).Wij willen dan graag gaan voor een donor met een arabische afkomst. O het mogen ook nog zaadcellen zijn, ik dacht je krijgt zaad en geeft een ei.
Ik weet dat ze bij het MCK in ieder geval een donkere donor hebben. Van welke kom af weet ik niet. Maar als jullie liever een geregistreerde donor hebben, dan zou ik eens een rondje gaan bellen naar alle KIDcentra om te vragen of zij arabische donoren hebben. Ik weet niet of ze dat zo mogen zeggen, maar je kan het altijd proberen.