KID / ECD topic

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Ik ben weer ongesteld geworden... Ik kan niet vertellen hoe ik me nu weer voel... Ben er gewoon ziek van... Maar weer opladen voor de volgende (10de keer) keer...

Mijn man en ik hebben gesloten de 10de keer IUI te doen en dan over te tsappen naar IVF

Kus

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    jeetje sieb wat erg.
    Een hele dikke knuffel van me!

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Jeetje Sieb, wat verdrietig :(
    Zou je na 2x met de nieuwe donor al overstappen op IVF?
    Kan me voorstellen dat je graag voor je gevoel meer kans wilt hebben hoor, maar misschien lukt het met deze donor wel?
    Voor spontaan zwanger worden staat ook 12 maanden.
    (al denk ik dat ik ook had overgestapt op IVF hoor!)
    Ik ga duimen dat de overstap niet nodig gaat zijn meis.

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Dames wat is het stil hier!

@Sieb: hoe is IUI 10 verlopen meis?
    Waar in je cyclus zit je nu?

@Wishgirl: al een beslissing genomen?

@Elif: en hoe gaat het nu met jou en de wondertjes in je buik?

@Calimero: hoe gaat het met de zwangere dame? :D
    Al echo's gehad?
    Vertel vertel!

@All: ik had de kliniek een mailtje gestuurd met de vraag of ze al duidelijkheid konden geven over wanneer we konden starten.
    Vandaag kreeg ik een mailtje terug en ...

We staan voor februari op de lijst :D
    Als het goed is krijgen we tussen eind jan/half feb het donorvoorstel en daarna gaat het snel :D
    Als het later wordt zullen ze ons op de hoogte stellen, maar we staan iig op de lijst voor feb :D
    Whaaaaaaaaaa!
    Eindelijk is er licht aan het einde van de tunnel!
    Vind het echt heel spannend :D

5. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Dreamer, hier ook nog even: WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA YOOOOEEEEEEEHHHHHHHHOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!Meid ik ben zooooo blij voor je!

Zoals de meeste al weten zit ik nu met een onduidelijke zwangerschap.Dus hier staan de KID plannen stil.

6. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    *breekt even in*

Meiden,
    Mag ik jullie wat vragen?
    Wij gaan zoals jullie lezen voor ECD...onze donor zei vanochtend 'misschien kunnen we wel alvast aan de pil beginnen' ter voorbereiding.
    De arts in ziekenhuis Leuven vond het goed maar ik ben alleen vergeten te vragen of ik nu al zal starten (CD 6) of zal wachten tot de start van de volgende cyclus...en ik heb al zoveel gebeld naar het ziekenhuis dat ik niet meer durf. Gek..ben echt niet subassertief of zo maar voel mij zo afhankelijk van hen...wil dit ook zooooo graag.
    Als niemand het weet vraag ik wel of mijn mannetje morgen even belt naar Leuven....stresskipje dat ik ben :(

Dank jullie wel en veel succes gewenst met jullie donor-behandelingen!!

Liefs,
    Koosje

7. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Koosje, O meid ik zou het niet weten, ik hoop heel erg dat iemand hier het wel weet!Ik snap dat je dat soort dingen snel wil weten, ik ben ook zo'n typje ;) Succes verder!

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Mounia: ik hoop dat jullie wondertje blijft zitten en je hier niet weer terug hoeft te komen!

@Koosje: oei, lastige vraag.
    Ik weet niet of de pil goed zal werken als je op cd 6 begint.
    Hoelang duurt je eigen cyclus?
    Als deze niet extreem lang is zou ik toch wachten tot je weer ongesteld wordt.
    Anders heb je kans op tussentijdse bloedingen en alsnog groeiende eitjes (als er nog eitjes groeien?) en slik je dus een maand te pil zonder goed resultaat.
    Maar ik zou gewoon het ziekenhuis bellen om het zeker te weten.
    Daar zijn ze voor hoor meis!

Nog maar 1 week en 5 daagjes meis, het gaat nu snel!
    Ik duim voor jullie!

9. Calimerootje

Calimerootje Niet meer actief

@ dreamer, wat een goed nieuws. Februari is het al bijna. Nog ff volhouden met wachten.

@ mounia, hoop zo dat het goed blijft gaan. Duim voor je!

@ iedereen; hou moet, ook na zoveel pogingen. Hier hebben we er ook 11 nodig gehad, voordat ik zwanger was. Dus het kan wel hè.

Hier gaat alles goed. Heb inmiddels 3 echo's gehad en tot nu toe doet ie het goed. Heb een paar weken wat last van kwaaltjes gehad, maar nu eigenlijk ook niet echt meer.
    Buikje begint een beetje te groeien.

10. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Dreamer ik hoop het ook!

Calimerootje, Dank je! En wat gaat de tijd snel, je bent alweer 14 weken en 6 dagen zwanger :D Geweldig meid!Ik ben blij dat de echo's er goed uitzien, genietse!

11. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Sieb, wat erg!
    Ik weet precies hoe je je voelt. Bij mij precies hetzelfde. Laatste poging had ik zoveel hoop, maar niks hoor. De huidige poging is ook al mislukt, weet ik nu al, omdat de timing heel slecht was. Daarbij voel ik me al dagen vreselijk.
    Ik vrees dat ik depresief aan het worden ben. Maar wat kan ik daar in godsnaam aan doen?

Ik heb me net opgegeven voor de lotgenotenmiddag van Freya op 23 januari. Gaat iemand van jullie???

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lotje is het niet een optie om dan via het ziekenhuis te proberen desnoods via ivf/icsi-d?
    Dan heb je misschien toch nog kans op die manier?
    Dikke knuffel meid.

13. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Elif,
    Dat gaat helaas niet zomaar. Ik zit wat dat betreft in een benarde positie, want zover wil de donor niet gaan. Ik ben allang blij dat hij me helpt, maar ik zit wel voortdurend in de angst dat hij op een gegeven moment gaat afhaken. De stap naar het ziekenhuis voor ivf hebben we ooit al besproken, maar gaat voor hem te ver :((
    Als het niet lukt zal ik moeten overstappen op een anonieme donor via het ziekenhuis met wachtlijst en al :(
    Daarbij is mijn baarmoederslijmvlies dun en heeft mijn gyn al aangegeven dat daardoor de kans op succes bij ivf kleiner is.
    Het is dus een drama allemaal.

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nou wat een domme gyn dan sorry, er zijn zoveel dingen wat kunnen helpen tegen dun bmslijmvlies, dan gaat de insiminatie toch vanzelf ook niet snel werken:(
    Maar hier kom ik weer, vraag eens na of je in belgie mag gaan van je verzekering uit.
    Kan ik je echt aanbevelen, in jette, alles was snel geregeld en ze doen heel nauwkeurig hun werk.
    Misschien is dat een optie , en bijna geen wachttijd ;)

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Loje: kan je hulp vragen bij de maatschappelijk helper van het ziekenhuis?
    Wij kunnen als we het moeilijk krijgen met de psyg van de kliniek gaan praten.

Je stond al op de wachtlijst voor KID toch?
    Krijg je niets voor je dunne bmslijmvlies dan?
    Want dat kan de reden zijn dat je niet zwanger raakt/blijft.
    Dan kan het vruchtje niet (goed genoeg) innestelen.

De info middag is voor ons te ver weg, dus wij gaan niet.
    Hoop dat je er veel aan hebt meis!
    Dikke knuffel voor jou.

16. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    lotje idd zoals elif en dreamer al schreven, kun je voor de opbouw van je slijm tabletten krijgen, ik zit nu ook aan progynova voor de slijn opbouw, en dan is er nog utrogestan voor de innesteling en ook pregnyl spuiten kan de innesteling bevorderen. mss is het een optie om te gaan proberen, vraag het eens aan je gyn anders, dan zouden jullie met behulp van deze hormonen toch met dezelfde donor verder kunnen gaan.

en op tijd aan de bel trekken meid, als je denkt dat je het allemaal niet meer trekt, dan erover gaan praten hoor, het is allemaal al moeilijk zat. dikke knuf voor jou meid ;)

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hee meiden...

Het account bestaat kennelijk nog... maar ik heb de aanvraag tot sluiten gedaan...
    Dit zal dus mijn laatste berichtje zijn op het ZP...

Jammer dat het zo heeft moeten lopen... maar tis niet anders!
    De wereld zit vreemd in elkaar... nou ja... de wereld niet... sommige mensen die erop wonen ;)

Het ga jullie, jullie partners en kindjes allemaal ontzettend goed!

Meiden... tot ooit misschien!
    Don't know where.... Don't know when!
    But... till we meet again!

18. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Hallo dames!

Is alweer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest... Ik zit nu op dag 31 en nog geen ongesteldheid, hij is de laatste 5 maanden sinds ik Gonal F spuit precies op dag 27 s'morgens. De 10de IUI was deze keer ook pas op dag 17 dus ik probeer mijn verstand te gebruiken en er vanuit te gaan dat mijn menstruatie ook wat later zal komen. Dat is mijn verstand maar meiden mijn gevoel... Onspannen lukt me helemaal niet. Krijg hartkloppingen voordat ik naar de wc moet en voel natuurlijk weer vanalles. Ik heb wel wat buikpijn maar goed dat wil niets zeggen toch. Probeer voor wat afleiding te zorgen maar ook dat valt niet mee. Los laten zeggen ze dan maar hoe doe je dat????

Ik ben nog steeds bezig met acupunctuur. Hij wilde vandaag geen afspraak maken voor volgende week... Zou het een goed teken zijn?

Hou moed allemaal! Probeer ik ook...

19. Calimerootje

Calimerootje Niet meer actief

@ Sieb wat spannend! Wanneer mag je een test doen? Duim extra hard voor je. Hoop het zo....

20. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    hey meiden,

Lief dat jullie zo meedenken!
    Ik heb het al een paar keer besproken met de gyn maar ga nu toch nog maar eens voorstellen of tabletten/hormonen slikken niet helpt.

Ik zit de laatste paar weken in zo'n vreselijke dip! Elke nacht lig ik wakker met pijn in mijn buik/borst van verdriet/ angst. Er moet nu echt wat aan gebeuren.

Ik hoop dat ik wat heb aan die lotgenotenbijeenkomst as zaterdag. Jammer dat jullie niet gaan!

Sieb, trek je het nog een beetje? weet je al meer? Ik hoop het zo voor je!! Ik denk aan je meid.

Deel Deze Pagina