Bij Rijnstate in Arnhem. De inseminatie is nu 3 weken geleden, dus ik zou zeggen dat ik 3 weken zwanger ben. Maar lees op internet dat je 2 weken 'kado' krijgt en er wordt geteld vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie?! beetje raar toch, want dan ben je toch nog niet zwanger. En trouwens, met 2 weken gaan ze uit van een cyclus van 4 weken, maar mijn cyclus was deze keer 5 weken. Dus ik zou ik 3 weken 'kado' krijgen? Snap er niks van.. Nog even spannend! hopelijk blijft alles goed gaan! Ik merk er nog niks van...
Als je ei 3 weken geleden was ben je nu 5 weken zwanger Je krijgt maar 2 weken kado. Je eitje rijpt in die 2 weken, dus dat hoort bij je cyclus. Vandaar dat je die kado krijgt. Wanneer krijg je je 1e echo?
We zijn er uit! Ook wij gaan nu echt voor KID! Tijdens de wachtlijst zal ik niet aan de pil gaan maar we gaan ook niet obsessief proberen. Gewoon normaal dus . Vanmorgen hebben we dit gesprek gehad en het greep me best aan. Ik vind het heel dapper van mijn vriend. Vannacht lag ik weer wakker van een vraagstuk en ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. In eerste instantie willen we via Leiderdorp voor een donor gaan. Nu bedacht ik me ineens dat ik er niks op tegen heb dat we de donor ooit gaan ontmoeten maar wel als hij bij wijze van drie straten verderop zou wonen. Natuurlijk kom je hier pas achter als je kindje vanaf 16 echt contact zoekt, maar ook dan weet ik niet of ik het wel zo fijn vind dat je die meneer op de meest onverwachte momenten in bv de supermarkt tegenkomt. Donorschap voelt toch voor mij als iets intiems, hoe dan ook en als je dan die persoon regelmatig zal zien voel ik "ons als gezin" toch "bekeken". Dat zou ik prima vinden als je een afspraak met de donor in de toekomst zou hebben, maar dan stel je je er op in. Lijkt me toch iets anders. Is er iemand die hier iets in herkent en misschien wat wijze woorden heeft?
proficiat wat goed van jullie! wij hebben ook over een bekende donor gedacht dan wel mijn schoonbroertje dat was wel nog meer korterbij. Maar eerlijk gezegd voelt mijn man zich beter nu met een onbekende donor. Hij dacht zelfs nu dat ik overtijd was dat ik stiekem misschien kid had gedaan hahaha ik zeg dat kan niet hoor. Hij was er zelfs niet boos over als ik het gedaan had:S gekke man heb ik toch. maar ik wil jullie alvast veel succes wensen xxx
Hahaha gekke man heb je ook . Ja dat lijkt me ook niet het makkelijkste om je schoonbroertje te vragen. Persoonlijk zou ik dat ook niet doen maar iedereen heeft hier denk ik zijn eigen overwegingen in. Het verschil is dan ook denk ik dat je zoiets (iemand uit je directe omgeving) weloverwogen doet, en als je gaat voor een donor via een ziekenhuis je er vanuit gaat dat deze donor waarschijnlijk niet je buurman is.
de reden waarom wij hierover dachten was omdat mijn schoonbroertje ongelooflijk veel op mijn man lijkt. En we graag de genen van de familie in het kind hadden gehad. Maar hoe meer hij erover nadacht hoe meer hij begon te twijfelen. Ik hoop wel echt dat ze bij de kid ook buitenlandse donoren hebben , die zijn er helaas wel weinig dat weet ik. Maar dat er iets te zien zou zijn van een kleurtje hihi net als bij mijn man
Tsjaaa geen idee Lana of die er ook zijn. Ik zie dat je in België woont, kunnen jullie wel gebruik maken van Deense donoren? Puur uit nieuwsgierigheid, wat voor nationaliteit (van origine) is je man? Wel snap ik dat dat bij jullie een extra overweging zou kunnen zijn om voor zijn broertje te kiezen. Hoe staat zijn broertje er zelf in?
in antwerpen hebben ze gelukkig maar wel weinig alochtonen donoren. In alle belgische ziekenhuizen word met deense donoren gewerkt. iig 99 procent. Mijn man is turks Mijn schoonbroertje is echt een schat en kwam zelf met het voorstel. Hij zou ook eerst met een toeristenvisum komen maar dat was afgewezen:S. Nu willen we eigenlijk ook niks tegen de families zeggen over de plannen
Wat een lieve zwager heb je! Is het dan niet een idee om rond te bellen in bv NL of zij niet een Turkse donor in het bestand hebben?
Nicoletta, ook hier gefeliciteerd Heerlijk he dat gevoel! Ik denk niet dat de kans heel groot is dat de donor 3 straten verderop zou wonen. Ze hebben geloof ik 300-400 donoren in het bestand staan. Die komen uit heel Nederland. Hoop dat dat je iets gerust stelt. Maar goed, alles kan natuurlijk en kan me voorstellen dat je denkt, wat nou als... Ik denk dat je dat vantevoren niet kan zeggen. Je weet op dat moment zelf pas hoe je het beleeft. En je zal dan ook handelen naar hoe je het beleeft. Ik weet dat er bij het MCK iig 1 donkere donor is. Waar die vandaan komt weet ik niet. Maar er zijn dus zeker wel donkere mannen die doneren, zelfs met de nieuwe wetten in NL. Maar je man staat er dus al steeds meer open voor Lana? Wel fijn zeg! Ik ga duimen dat hij eerder dan november klaar is ervoor @Nicoletta: je mag vandaag testen zegt je banner. Wat denk je ervan?
Wat ik er van denk , flink ongesteld geworden zojuist . Wel een licht streepje op een test gezien . Maar goed, daar stel ik me nu blijkbaar op in of het was een indrooglijntje. Kweenie, denk het eerste want die pijn in mijn buik is ook niet echt een gewone ongesteldheid lijkt wel. Ja Dreamer je hebt ook wel gelijk in wat je zegt, je kan pas handelen als je meemaakt. Ik ben zeker geen zwartkijker maar wil wel altijd alles goed doordacht hebben. Niet dat er dan niks onverwachts gebeurt, maar wil dat wel enigzins beperken.
jij ook al nicoletta, ik was 4 dagen overtijd( nog nooit zolang geweest) maar vandaag kwam de ongi toch
Tsjaaa mijn cyclus valt geen pijl op te trekken; ergens tussen de 28 en de 33 dagen. Dus ik heb deze maand blijkbaar redelijk goed gegokt... Wel heb ik nu vroeg getest om te kijken of ik al iets zag en dat was dat dunne lijntje, maar gisteren was er niks meer van te zien. Dan zit je wel stiekem in volle hoop he Lana? Tenminste ik dan wel weer een beetje!
ja alhoewel het eigenlijk niet zou kunnen maar toch stiekem. heb normaal altijd een cyclus van 27/28 dagen en nu een 32. heeft misschien iets met stress enz ik weet het niet.
Jeetje, zou internet dan ook aanstekelijk zijn? Ik ben ook al 2 dagen overtijd! En denk dat het vandaag gaat komen (maar goed, dat denk ik al 3 dagen ) Zou wel apart zijn als we alle 3 vandaag een nieuwe cyclus in gaan zeg @Nicoletta: ik bedenk me vaak ook de meest mogelijke scenario's om er maar op voorbereid te zijn. Maar op zoiets ben je niet voorbereid denk, want je weet gewoon niet wat je zou doen dan. Nu kan je denken van, ohh nee, dat trek ik niet, dan ga ik verhuizen! Maar dan denk je misschien wel compleet anders en omarm je de donor ofso. Misschien zitten we over 17 jaar wel weer hier om dit vraagtsuk te bespreken
Das knus, met z'n drietjes een nieuwe cyclus! Tja dan zou ik echt benieuwd zijn hoe het met ons gaat over 17 jaar!