Nou, we zijn dus idd vandaag met zn 3-en een nieuwe cyclus in gegaan Wat apart zeg! En 43 .. moest je dat nou echt uitrekenen Lana Ik kwam net een gedichtje tegen op een site en mn man en ik vonden hem allebei zo onwijs mooi, dat we hem op ons geboorte kaartje willen! Ik heb het gedichtje dus opgeslagen op de pc. Niu maar hopen dat we hem snel mogen gebruiken
wah dreamer ben jij even oud als ik wat grappig sorry nicoletta een steuntje mijn man word zondag 32 hahhaa
de mijne in september 37 En lach maar jullie tweetjes hoor, straks mogen jullie in het bejaardenhuis mijn rolstoel duwen .
Mijn man is ook 26, dus ik heb een broekkie vergeleken met jullie Lana gefeliciteerd alvast met je mannetje! Ik had het er echt moeilijk mee dat ik 26 werd. Niet omdat ik dat oud vind ofso (klein beetje dan ) Maar omdat ik had gehoopt allang zwanger te zijn, misschien zelfs al een kindje te hebben voor mn 26e. Ben ik de enige die hier moeite mee heeft gehad?
nee hoor dreamer heb ik ook, toen ik 27 werd, was ik zo verdrietig dat ik nog niet zwanger was, en dit jaar wordt ik al 30
Ik had altijd gedacht dat ik voor mijn 30e wel moeder zou zijn! Enige tijd geleden had ik een schriftje gevonden waarin ik samen met mijn nichtje had geschreven toen we 12 jaar waren hoe ik dacht dat mijn leven eruit zou zien als ik 25 zou zijn. Ik was getrouwd (ben ik nog steeds niet) Ik had een kind (dus niet) Tweede was inmiddels onderweg (dus ook niet) Ik had twee katten (inmiddels drie) Ik had een parttime baan (werk fulltime) Al met al klopt er geen zak van . Dus tjaaaaa Dreamer, je bent niet de enige die hier last van heeft .
Even een schopje omhoog, want er zijn weer nieuwe leden die ook zwanger proberen te worden via kid. En Lotje, kom je het hier zelf ook even vertellen Nog maar 5 dagen en dan heeft Nicoletta haar gesprek bij het MCK. En nog 6 dagen en dan heb ik het 2e gesprek bij het MCK! Spannende week
Meiden, Ik kan het nog haast niet geloven en ben nog mega voorzichtig, maar ben waarschijnlijk zwanger! Na de 7e poging kid! (waarvan 2 eigenlijk niet mee mogen tellen vind ik) helaas is er heel veel geduld voor nodig, maar bij jullie gaat het ook lukken, echt! Deze maand was ik heel relaxed, heb echt mijn best gedaan om zo min mogelijk aan dat zwanger worden gebeuren te denken. Had me gestort op het uitzoeken van een nieuwe kitten en voilá... gisteren een positieve test. Ik hoop echt dat het bij jullie niet te lang meer gaat duren! x lot
****inbraak**** Woehaa!! Lotje was lees ik nu wat geweldig, ontzettend GEFELICITEERD!! Op naar een mooie 1ste echo! liefs, marykay ****einde inbraak****
Hoi dames, om me aan iedereen even voortestellen, ga ik ook even alle vragen af die in het begin staan. GA JE VOOR EEN BEKENDE OF ANONIEME DONOR? bij ons was de keus snel gemaakt, een bekende werd het zeker niet! omdat wij niet wilde weten wie ons heeft geholpen. zodat we het voor ons gevoel helemaal als ons kindje kunnen zien. via de huisarts kregen wij het adres van barendrecht hun zijn de enigste donorbank die nog niet geregistreerde donorzaad hebben. dit hebben hun nog op voorraad van toen het nog wel mocht. hier was geen wachtlijst. wij hebben ons toen ingeschreven toen we eigenlijk nog aan het onderzoeken waren of we in aanmerking kwamen voor tese. want dan konden we gelijk beginnen als we hier aan toe waren. toen we hier voor klaar vorig jaar en ook al wisten wanneer we moesten komen. kregen we een brief dat een of andere wet geving had besloten dat ze tijdelijk dicht moesten voor onderzoeken en ze niet wisten hoe lang dit ging duren. toen zijn we dus verder gaan kijken dan barendrecht, want ja we wilde natuurlijk nu zo snel mogelijk gaan beginnen. we zijn toen terecht gekomen bij mck leiderdorp hier staan we nu ingeschreven en op de wachtlijst. 3 maanden later mocht barendrecht ook weer open. nu zijn we dus daar gestrart ( want ja, we zijn ongeduldig) en als we aan de beurt zijn in leiderdorp gaan we naar hun. ONZEKERHEDEN VOOR DE TOEKOMST! natuurlijk is dat het eerste waar je aan denkt, hoe gaan we hier later mee om. met je kindje met hem/haar reactie. maarja je weet ook niet hoe je kindje wordt als het op de "gewone manier" geboren wordt. ik denk nu dat je daar zelf in mee gaat groeien en het dan op de juiste manier gaat aanpakken. want het loopt toch altijd anders als dat je in je gedachte hebt. ERVARING ZIEKENHUIS in barendrecht hadden wij even ons vertrouwen verloren na die ene mededeling, maar onze huisarts is toen gaan rond belllen voor ons wat de redenen waren, en hierdoor waren wij weer gerustgesteld. het mck zijn wij nu 2 keer geweest en vondt ik een fijne en gestructureerd kliniek. ons eigen ziekenhuis bij ons de de stad, heplt ons ook super en wilons helpen waar nodig is. ZEG JE HET TEGEN DE OMGEVING/KINDJE? wij hebben het gelijk tegen de ouders en ooms en tantes zussen en broers verteld. omdat we wisten dat we een moeilijke tijd tegemoet gaan met een hele hoop verdriet. en daar ben ik super blij mee want iedereen leeft zo mee. we hebben wel afgesproken dat we het niet aan mensen vertellen die iets verder van ons afstaan. ook de beste vrienden weten het, deze hebben namelijk ook problemen met zwanger worden. en ons werk weet het. dit omdat ik daar veel steun van krijg en nu als ik weg moet of echt slecht in me vel zit ik geen omwegen hoef te verzinnen. en jah wij vertellen het ook aan ons kindje, we willen beginnen met een speciaal voorlees boekje. en dan gewoon kijken hoe de situatie is en hoe ons kindje erop reageert voor het verdere verloop. want eerlijkheid duurt het langs! HOE REAGEERT JE PARTNER? toen we het te horen kregen was het gelijk, ik wil wel kinderen hoor! dus dat was al een hele opluchting. omdat alle onderzoeken en wachtlijsten in het ziekenhuis zo lang duren hadden wij tijd zat om het erover te hebben en alles op een rijtje te zetten. en ja hij staat er voor 100% achter en wil nu zo snel mogelijk dat we zwanger zijn. HOE EN WANNEER INSEMINEREN? bij barendrecht kun je het alleen maar ophalen in een kan stikstof. ik ga dus eerst naar het ziekenhuis hier kijken ze dan hoever het met me eitje is. als deze minimaal 20mm is krijg ik een spijt met pregnyl, dit zorgt ervoor dat ik tussen 24 en 36 uur een eisprong heb. de dag naar de spuit gaan we dus 2 strootjes ophalen in een kan stiktof dan rijden we naar huis. onze huisarts komt dan langs en die brengt het in onze slaapkamer in. dus uiteindelijk nog heel romantische en gezellig. dit is mijn verhaal en momenteel het belangrijkste waar ik mee bezig ben en gelukkig zijn mijn vriend en ik nu nog sterker en dichter bij elkaar gekomen dan hiervoor.[/u]
Allereerst van harte welkom bij ons! Jeanne, maar dat verhaal van Barendrecht klinkt wel heeeeeel erg interessant! Kun je ons misschien wat meer vertellen hoe het gaat en waar je dit zo hebt kunnen regelen? Spannende week inderdaad he Dreamer?! Morgen eerst twee afspraken in het Erasmus met de Klinisch Genetica. Dan laseren.... Nu nog even lekker gesnoept !
hoi nicolette, hier wat meer informatie over barendrecht. onze huisarts heeft ons hier een gestuurt omdat zij hier zelf ook onder behandeling is geweest. toen mannen nog anomiem mochten doneren was het een eenmans praktijk. toen deze wet werd afgescharft zijn ze naast hun nog op voorraad anomieme donors dus ook geregistreerd donors gaan opslaan. voor de geregistreerde donors is een lange wachtlijst omdat er weinig mannen zijn die dat komen doen en veel mensen toch voor de geregistreerde donor kiezen.maar als ze nog een anonieme donor hebben die met jou partner matcht is er geen wachtlijst. nadeel is wel op=op. nu even de minst leuke dingen, de kosten: 150 euro intake gesprek 1000 voor de eerste keer 100 euro voor een strootje (meestal neem je er 2) en 20 euro stikstof. ben je zwanger en wil de een 2de reserveren kost dit ook 1000 euro. het inbrengen kun je vragen of het ziekenhuis wil doen, of als je man mee heeft gekeken in het ziekenhuis kan hij het ook thuis zelf doen. die brief die wij kregen vorig jaar, waardoor wij dus niet mochten beginnen bleek iets te zijn met een europesche wet bij de geregistreerde donors. met de anonieme donors was gelukkig niets aan de hand. dit heeft mijn huisarts gelukkig voor mij uitgezocht. en je krijgt hier helaas niks vergoed. maarja wij hadden geen geduld en hadden er dus best wat geld voorover. @ lotje gefeliciteerd, wat een geweldig gevoel moet dat zijn. geniet van alle momenten!
Even up weer! Heb vanochtend een echo gehad omdat ik bruinbloed verloor. Helaas was het te vroeg om te zien of het goed zat. De gyn zag wel een vruchtje zitten, maar kon (nog) niet zien of er wel een embryo inzit. Ben dus behoorlijk ongerust, maar gelukkig is het bloedverlies nu even gestopt. Mijn vriend viel bij de echo trouwens bijna flauw! (ik moest huilen en hij viel bijna flauw) Echt heel raar! zoiets heeft hij nou nooit! Hij had ook geen idee waardoor het kwam. ergens ben ik dan bang dat hij er veel moeite mee heeft dat het kindje biologisch niet van hem is (maar goed misschien haal ik me dat alleen maar in mijn hoofd). Waarschijnlijk waren het gewoon de emoties.