KID / ECD topic

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Feb 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sieb

Sieb Actief lid

Aug 1, 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Daar ben ik weer... Hoe is het met iedereen???

Ik heb vandaag mijn eerste IUI gehad. Gister bij de fm 2 eitjes te zien van bijna bijna 23 mm!!! Vandaag geïnsimineerd. Het viel allemaal 100% mee. De spuit gister deed wel zeer en mijn been voelt daardoor nog steeds als een blauwe plek maar al met al heb ik een heel goed gevoel. Hopelijk niet nog meer teleurstellingen nu afwachten tot 26 april dan mogen we testen... Ik vind het heel spannend allemaal!!!

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Jaaaaaa wat spannend Sieb :D
    Hoeveelste dag zat je nu eigenlijk?
    Heb je veel last gehad van de hormonen?
    Kreeg je pregnyl?
    Mocht het niet raak zijn, vraag dan of de volgende keer de spuit in je buik mag, daar hebben mensen vaak minder last van lees ik!
    Meis, ik ga keihard voor je duimen :D
    Zelfs kans op een tweeling, dus ik duim gewoon dubbel :D

3. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Ik kwam even kijken hoe het hier is?
    Al mensen die rond hun NOD zitten??
    Spannend hoor, ik moet nog even na onze 1 e ronde na de MK in februari

4. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    we zijn hier helaas nog niet allemaal bezig met iui ,dus nog geen echte nod.
    hoe is het met iedereen.
    prettig pasen

5. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Meiden, ik heb slecht nieuws.
    Mijn grote angst is weer waarheid geworden. Ik heb een miskraam gehad.
    Een paar uur geleden trof ik een behoorlijke hoeveelheid helderrood bloedverlies in mijn bikini aan. Gelukkig is mijn oom (bij wie ik nu logeer) arts en konden we meteen terecht voor een echo.
    In het ziekenhuis bleek mijn kindje inderdaad 8,5 week oud te zijn, maar het hartje klopte niet meer. Ik heb dus net een miskraam gehad.

Ik weet niet wat er nu gaat gebeuren. ik hoop maar dat een curretege me op dit primitieve eiland (ben nu nl op vakantie) bespaard blijft.

er vliegen nu allerlei nare gedachten door me heen. Wat er mis met me is of wat er gebeurd is waarom het mis moest gaan.
    Het hele kid-traject begint dus weer van voren af aan.

Ik doe mijn best om het positief te bekijken. Ik weet nu tenminste dat ik zwanger kan worden. En wie weet heb ik nu voortaan een vlindertje die over me waakt..

6. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Lotje 2
    Bah wat is dat naar.
    het was je zo gegund.
    Heel veel sterkte en ik hoop dat de nasleep meevalt voor je (ps hoever was je?)

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ohh Lotje wat erg :(
    Je klinkt zo nuchter meis.
    Hoe is je vriend eronder?
    Heel veel sterkte met dit verlies.
    En ik hoop dat je snel weer zwanger mag raken en blijven.

Dikke knuff voor jou!

8. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Ik klinkt misschien wel nuchter maar ik ben het allesbehalve. Zit nu op st.maarten (carribean) en ben bang voor wat komen gaat. Mijn lichaam heeft nog niet echt door dat het mis is want het bloedverlies is gestopt. Ik ben echt bang voor een curratege hier.
    Zie er ook zo tegenop om het mijn moeder te vertellen, ze zal er ook kapot van zijn.
    Wat een ellende. De wereld is echt zo oneerlijk.

9. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Hoelang zit je daar nog meis?
    Want je kan wel even wachten met een curretage hoor.
    Dus als je volgende week weer terug in NL bent hoef je je geen zorgen te maken.

Ik hoop dat je ondanks dit intense verdriet toch nog een klein beetje van je vakantie kunt genieten meis.
    Heel veel sterkte!

10. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    meis veel sterkte met dit verlies.
    Heh was het eindelijk zover gaat het mis:9
    dikke knuffel van hier

11. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Lotje, nee toch? Oh, wat vind ik dit akelig voor jullie. Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren hoe wij op onze eerste echo zagen dat ons KID-wonderkindje niet meer leefde. De grond zakte onder onze voeten weg, de wereld hield op met draaien, de zon stopte met schijnen. Ik kan niet zeggen dat ik weet hoe jij je voelt, maar ik weet nog hoe ik me voelde en dat was verschrikkelijk.

Ik zie dat je -net als ik destijds- aan jezelf gaat twijfelen. Da's nergens voor nodig meis. Er is niks mis met je en je had dit op geen enkele manier kunnen voorkomen. Een stomme tegenvaller; na alles wat je hebt meegemaakt val je ook nog eens een keer binnen de doodnormale statistieken van de miskramen. Da's keihard en kei-oneerlijk en zo gaan die dingen nu eenmaal.

Blijf ademen en neem je tijd. Er komt een dag dat je weer kunt lachen, dat beloof ik je. En er komt een dag dat het wél gaat lukken. Dat kan ik je niet beloven, maar daar geloof ik wel in. Je kindje heeft gewoon nog wat meer tijd nodig. Hou vol!

12. Calimerootje

Calimerootje Niet meer actief

Hallo allemaal,

graag zou ik met jullie mee willen schrijven.
    Zal eerst wat over mezelf vertellen.

Ben 28 jaar, ruim 2,5 jaar getrouwd en sinds 3 jaar een kinderwens. Sinds februari 2008 in de MMM. Na de eerste onderzoeken bleek al dat mijn man geen zaadjes had. Oktober vorig jaar een TESE behandeling gehad; helaas ook niets gevonden. In april vorig jaar al naar een behandelcentrum voor donorzaad geweest voor informatie. Maar toen geen stappen ondernomen ivm de TESE. In oktober weer naar behandelcentrum en in januari begonnen met de behandelingen. Nu alweer de 4e IUI, zonder hormonen en moet wachten tot volgende week donderdag.

Ik hoop hier wat steun te kunnen geven en ontvangen. Aangezien maar weinig mensen van onze situatie afweten (willen geheim houden dat we met donorzaad bezig zijn)

Groetjes

13. Sieb

Sieb Actief lid

Aug 1, 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Oh Lotje,

Wat ontzettend verschrikkelijk... Heb er eigenlijk geen woorden voor. Je zou toch denken/hopen dat jij je portie verdriet wel gehad moest hebben. Ik steek een kaarsje aan en denk aan je. Heel veel sterkte voor jou en je mannetje!!!

Enne dreamer ik heb inderdaad Pegnyl gehad in mijn been. Wat een afrader. De assistente vroeg wel aan me waar mijn voorkeur lag in mijn been of in mijn buik. Het was de eerste keer dus mij maakte het niet uit en ik heb gevraagd waar de meeste mensen het doen, in het been. Nu weet ik dat apen verhalen die je hoort op het moment dat je in de MMM zit niet waar zijn. Iedereen heeft wel een vriend/kennis met hetzelfde en die voelde zich zo en zo. Ik heb al mijn ervaring met de Clomid dat het ook mee kan vallen. Dus de volgende keer (hopelijk komt die er niet snik) wordt het mijn been...

Voor Calimerootje welkom hier... Ik heb hier heel veel steun aan ook al weten de meestemensen in mijn omgeving wel waar wij mee bezig zijn. Ze weten toch niet hoe het is en voelt.

14. Shyness

Shyness Bekend lid

Aug 17, 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Hey meiden,

Ik weet niet of ik hier op het juiste topic zit maar ik blijk nergens eigenlijk het juiste onderdeel voor mij te vinden.
    Ik ben lesbisch en samen met mijn vriendin bezig aan onze 3e KID poging.
    Mijn eitjes blijken ook niet helemaal goed te zijn dus de hele mmm komt er ook bij kijken.

nog meiden die ongeveer in het zelfde schuitje zitten?

groetjes en heel veel succes allemaal

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    @Calimero: welkom meis!
    Waar ben je onder behandeling?
    Bij ons weet zelfs niemand van de kinderwens (en dus bijbehorende problemen) af, dus het forum is mijn enige steun.
    En ik kan wel zeggen dat de dames echt een geweldige steun zijn!
    Heeft je man veel last gehad van de TESE?
    Wij hebben er vanaf gezien namelijk.

@Sieb: ik snap het niet of je schrijft het verkeerd ...
    Pregnyl in je been vind je een afrader en als je het nog een keer moet krijgen doe je het in je been :)
    Waar zit je nu in je cyclus?
    Zo lastig zonder alle banners!
    Mn duimen draaien nog voor je, dubbel :D

@Shyness: welkom!
    Heb je sinds kort een vriendin dan?
    Ik dacht namelijk dat je een bammer wilde worden?
    Verder zitten in dit topic tot nu toe alleen heterostelletjes als ik het goed heb.
    Maar dat maakt voor de behandeling zelf niet uit natuurlijk!
    Alleen de voorgeschiedenis is compleet anders.

Werk je met een bekende donor?
    Of via een spermabank?

@Lotje: hoe gaat het nu meis?

16. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Hoi meiden,

Dank voor jullie lieve woorden.
    Ik ben er echt helemaal kapot van. Ik wou ook dat ik thuis was. Het verziekt mijn vakantie enorm. Eigenlijk wil het het liefste alleen maar slapen, want elke keer dat ik wakker word voelt het alsof ik in een nare droom leef.

Ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen, want het wil er maar niet uit en ik zie het niet zitten om straks over een week in het vliegtuig een soort weeen te hebben.
    Ik heb nu maar om medicijnen gevraagd om het op te wekken. Blijkbaar ga ik me daar alleen wel erg ellendig door voelen en de kans is groot dat ik toch alsnog een curratege nodig heb.
    Ik ben alleen zo bang dat ze daarmee wat beschadigen.

17. lisa

lisa Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    2,534
    0
    0
    oh nee he' lotje wat vind ik dit erg voor je.
    en dan ook nog eens zo ver van huis.
    ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verlies meis, en ik hoop ook dat een curretage je bespaard blijft.
    hele dikke knuffel,
    x lisa.

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Kan me voorstellen dat je liever thuis was nu meis.
    Ik weet van een ander topic dat een meisje ze slikte na 9 weken mk en ze was er niet ziek van of wat dan ook.
    1 dag een beetje bloed en ze was alles al kwijt en hoefde niet gecurreteerd te worden.
    Ik hoop dat het bij jou net zo zal gaan meis.
    Sterkte!

19. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    heh lotje wat erg , ben er nog steeds niet overheen van je nieuws :confused:

Dreamer hoe is het met jullie nu?

Hier voor 20 mei een afspraak gemaakt bij uz jette in brussel, we gaan voor een 2nd opinion.
    Kijken wat deze man ervan denkt.
    het kan nooit kwaad natuurlijk heh ;) .
    Maar ben me maar aan het bedenken wat ik nu met de afspraak van 6 mei :(

20. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Lana, hier alles goed meis!

Second opinion voor de TESE?
    Wat goed zeg!
    Ik las vandaag toevallig dat er idd wel vaker zaad wordt gevonden, maar zo jong dat ze er niets mee kunnen.
    Net wat jij ook al schreef dus.
    Ben benieuwd wat ze ervan zeggen in Brussel meis!

En de afspraak van 6 mei gewoon laten staan.
    Je kan toch niet meteen 6 mei beginnen ermee.
    Je komt op de wachtlijst (al is het maar voor een maand ofso)
    Geef gewoon aan dat jullie een second opinion gesprek hebben aangevraagd, maar dat wanneer daar niets uitkomt, jullie voor KID willen gaan.
    Ben je helemaal eerlijk en weten zij ook waar ze aan toe zijn.

Maar heb je nu toch nog hoop gekregen dat er met een eventuele nieuwe TESE wel bruikbaar zaad gevonden zal worden?
    Vraag ook goed na of ze een grote of kleine TESE hebben gedaan meis, want daar kan echt verschil in zitten in België.

@Mari: meis, mn duimen draaien voor jullie he!
    Al zenuwachtig?

Share This Page