Goedemiddag allemaal, Wij hebben na lang nadenken besloten om geen TESE behandeling te doen maar direct voor KID te gaan. Dit hebben wij besloten omdat mijn vriend na een mislukte operatie als baby inmiddels als 26 jaar gesteriliseerd is en de slaagkans op een positieve TESE erg klein is. Nu hebben we in de begin periode onszelf als ingeschreven bij Medische Centrum Kinderwens en alle onderzoeken en het gesprek bij de psycholoog al gehad in de zomer van 2015. Wie hebben er ervaringen met KID en ervaringen met MCK en KID? Hoe reageerde jullie partners op het idee van KID en nu het er eenmaal is? X.
Ik ben alleenstaand en ik heb KID via Rijnstate gedaan. Helaas 15 pogingen zonder resultaat dus half mei over na ivf Maar ik ken wat andere (bijna) mama's die via MCK een kindje of meer hebben gekregen of krijgen. En hoor alleen maar positieve verhalen. Ik weet dat MCK dat ze zullen matchen bij jullie uiterlijk en misschien in jullie geval hoe je partner er uit ziet. Dus je kan niet zelf kiezen. En er zijn bepaalde kosten voor donorzaad. Dat verschilt per kliniek. Ik weet niet of je bij MCK zaad kan reserveren voor een tweede kindje. Zoja dan zijn daar ook kosten aan verbonden. Het kid forum is helaas niet meer zo actief maar misschien kan je nog in oude topics dingen terug lezen ? KIDinformatie.com • Forumoverzicht
Hey meis, momenteel zitten wij in het IUI met donorzaad traject. Mijn vriend heeft wel een TESE ondergaan. Omdat er wel een keer een paar levende zaadjes waren. 8 stuks om precies te zijn. Had net vandaag een positieve ovutest dus hopelijk morgen mijn tweede inseminatie.
Hallo Mayaatje, Konden ze deze 8 zaadjes niet gebruiken van je vriend? Hoe staat je vriend tegenover KID en waar doen jullie dit? Ik hoorde van de lange wachttijden, enige ervaring mee? Claudia
Helaas had ik een traject ICSI achter de rug. Maar de zaadjes waren niet goed ontdooid. We lopen in Groningen. Ooit negen jaar geleden zijn we daar begonnen. Daarom was onze wachttijd toen we er klaar voor waren "maar" 1 jaar. Maar normaal zou het drie/vier jaar zijn. Voordeel van Groningen vinden wij ook dat er max. vijf gezinnen met 1 donor zullen zijn. Mijn vriend staat er nu open in. Hij gaat mee met elke echo en kijkt mee op mijn ovutesten haha. Hij leert een hoop bij. Ik betrek hem ook in alles.
Wij hebben een jaar gelden al op de donorlijst gestaan bij MCK, maar doordat we toen midden in het TESE project zaten niet doorgezet. Dus ben benieuwd of we nu voor achteraan moeten aansluiten of sneller aan de beurt zijn.. Ik ben ook blij dat we een jaar de tijd hebben genomen om alles goed te overdenken. We zijn nu beide 26, maar al vanaf ons 20ste bezig. Mijn vriend stond er eerst negatief tegenover om KID te doen, maar een leven zonder kinderen wilde die ook niet. Dus daarom hebben we besloten het te doen en hij staat er nu gelukkig ook positief in. We weten nog niet of we de omgeving op de hoogte gaan stellen dat het een donorkindje is..
Hoi, Wij zijn 2 vrouwen. Mijn vrouw is nu zwanger via MCK dmv KID. Wel een andere situatie dan waar jij en je man in zitten dus hoe de man het beleeft weet ik natuurijk niet. Wel kan ik je zeggen dat wij positieve ervaringen hebben met het MCK. Ze zoeken inderdaad een donor die qua fysieke kenmerken zoveel mogelijk overeen komt met jouw man. Je krijgt dan een donorvoorstel en je hebt dan de keuze deze te accepteren of af te wijzen. Zelf kiezen uit een lijst kan niet. De behandelingen etc. worden allemaal vergoed (check wel even goed je zorgverzekering) maar het donorzaad zul je zelf moeten betalen, dit kost geloof ik zo'n 220 euro per keer. Wij hebben slechts 5 maanden op de wachtlijst gestaan maar ik begreep dat de wachttijd heel erg fluctueert, hoe die nu is weet ik niet. Verder hebben wij het contact met de receptionisten, artsen en verpleegkundigen altijd als erg prettig ervaren. Ik wil jullie heel veel succes wensen met het traject dat voor jullie ligt!
Ik heb zelf ook een goed gevoel bij MCK, wij stonden afgelopen keer ook ongeveer 5 maanden op de wachtlijst.. Maar geeft ons mooi de mogelijkheid om te sparen voor de behandelingen.. Hoeveel pogingen gaan er uit 1 keer? Of betaal je 220 per maand voor een behandeling?
Je betaalt inderdaad 220 per behandeling en ze doen 1 behandeling per maand. Je bent dus per maand 220 kwijt. Op het moment dat je een positieve ovulatietest hebt bel je ze op en dan krijg je een afspraak voor de volgende dag. Ik heb inmiddels je blog gelezen en heb ontzettend veel respect voor jullie als ik zie welke weg jullie al hebben afgelegd.
Jeetje, wat een geld. Maar gelukkig heb je 5 maanden om te sparen tijdens de wachttijd. Dat scheelt weer! Hoeveel pogingen hebben jullie moeten doen voordat het raak was? En moet je betalen na de behandeling of krijgt je een factuur thuis? Klinkt allemaal zo NIET romantisch.....
De eerste poging was raak maar werd een miskraam. De derde poging was blijvend raak. Ja het is inderdaad best veel geld. Je kunt ter plekke pinnen, dat deden wij steeds, maar volgens mij kun je ook een factuur krijgen. De eerste keer vonden wij alles heel raar en wennen, bij de tweede keer al veel minder en bij de derde keer was het al soort van routine. Went gelukkig al heel snel!
We zijn net gemaild door het MCK, er is een donor voor ons gevonden! Jeeeeeej! 22 april hebben we een telefonische afspreek om het een of ander te bespreken. Toevallig ben ik die week ook ongesteld. Hoe snel konden jullie beginnen nadat duidelijk werd dat er een donor was? En hebben jullie eerst gewoon gedaan of meteen IUI-D?
Wat fijn, gefeliciteerd!! Wij konden meteen beginnen dus meteen bij je eerste ovulatie een poging wagen. Volgens mij doen ze meteen IUI. Tenminste, dat was bij ons zo, ik kan me niet herinneren dat er andere opties waren. Veel succes met het wachten!
Wij hebben inmiddels wel 1 jaar en twee maanden op de wachtlijst gestaan. Ik ben ook erg benieuwd wat het ons gaat brengen en hopelijk net als bij jullie snel raak! Hebben jullie nog speciale vitamines geslikt behalve foliumzuur natuurlijk?