KID; geheim houden of vertellen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 12 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    #21 mounia, 17 dec 2009
    Laatst bewerkt: 17 dec 2009
    Intressant topic zeg.

Wij gaan ook voor KID, we wonen in NL maar gaan in Belgie verder met het traject.
    Dat gaan we doen omdat ze daar donors hebben van de afkomst van mijn man (en mij), en de wachtlijsten.
    Ik twijfelde wel eerst heel erg omdat in Belgie het om anoniem zaad gaat, als het kind later zijn bio vader wil ontmoeten kan dat dus niet.
    Wij kiezen verder wel voor openheid naar het kind toe (vanaf de geboorte al) en verder krijgen alleen mijn moeder en zusje het te weten (en het hele zwangerschapspaginaforum :D ).

Ik zou idd eens rondkijken naar klinieken en eventueel ook inschrijven, dan ben je dat in ieder geval een stapje voor mocht de ICSI niet lukken.

Ik hoop in eerste instantie dat de ICSI mag slagen! Ik vind het knap van je (en partner) dat jullie al zo goed vooruit kunnen/durven kijken, succes met alles meid!

Liefs Mounia

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Bedankt voor al jullie fijne reacties!
    Ik ben ziek, dus vandaar even een korte reactie.

Zie toch wel dat de meeste meiden heel open zijn naar het kindje toe en dat lijkt mij toch ook het beste.

Kom een volgende keer langer kletsen.

Fijn weekend!
    Liefs Loesie

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik kwam vandaag een heel mooi stuk tegen over het hoe en wanneer vertellen.
    Het vertellen en erover praten voor KID-kinderen en hun ouders.
    (onderaan kan je het stuk gratis downloaden)

Het is een vertaling van een Engels boekje.
    Het is heel duidelijk en goed geschreven.

Voor degene die twijfelen is dit misschien wel goed om te lezen.
    (neem er wel even de tijd voor, het is 34 pdf pagina's)

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
    Ikzelf heb er wel veel aan gehad in ieder geval.

Liefs Dreamer

4. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Leerkracht speciaal voortgezet onderwijs
    Gelderland
    Wij kiezen ervoor om het kindje het niet te vertellen. Waarom zouden we vader-kind relatie onnodig verstoren door het te vertellen? Het kind gaat misschien anders tegen zijn/haar papa aan kijken en in de puberteit krijgt hij misschien opmerkingen van:"Jij bent mijn vader toch niet!". Of kan het kind zelf problemen krijgen met de ontwikkeling van de identiteit door die wetenschap. Ik zie de meerwaarde er niet van om het te vertellen aan mijn kind.

We kiezen wel voor een B-donor zodat die wel achterhaalt kan worden wanneer het kindje een ernstige ziekte zou krijgen waar de vader een oplossing voor zou kunnen bieden. Dit zou ook de enige reden zijn om het ons kindje te vertellen, maar dan heeft het ook een meerwaarde.

Deel Deze Pagina