Mijn zoontje is af en toe erg onrustig de laatste tijd. Vandaag al tijdens 2 voedingen. Dan huilt hij ontroostbaar (echt gillen) terwijl hij de fles aan het drinken is. Ook spuugt hij ineens veel tijdens het drinken, ws doordat onrustige gedrag. Ik zie hem wel eens mijn handje bij zijn hoofd aan de zijkant, dan trekt hij aan zijn haar (altijd dezelfde kant). Verder slaapt hij wel goed, ook 's nachts. Wel wordt hij soms overdag wat eerder wakker dan normaal. Tussendoor is hij ook wel vrolijk, maar dat duurt niet lang. Ik denk dat hij gewoon moe is, maar soms lijkt het alsof hij last heeft van zijn oor. Zouden dit tekenen kunnen zijn van een oorontsteking? Is het niet zo dat als een baby oorontsteking heeft, 's nachts (en overdag) niet wil slapen?
Sommige kindje friemelen ook aan hun oor als ze moe zijn... Heeft hij koorts? C sliep ook best goed toen hij vorige maand oorontsteking had (wel ruim een jaar ouder). Vaak hebben ze last als ze liggen (en dus slapen). Maar dat hoeft niet perse. De 1e keer herkenden wij het ook niet, omdat C weinig raars deed, alleen meer hangerig en koorts die in de avond opliep. En het halve KDV was ook grieperig, dus niks raars.. Maar als je het niet vertrouwd kun je altijd je huisarts bellen!
Hij heeft geen koorts. Hij is erg moe. Gister bij de volgende voeding was het ook drama, huilen en ogen wrijven. De laatste fles ging rustig. Vanochtend de 1e fles weer rustig en vrolijk en de tweede weer drama... Ik heb maar een warm compres op zijn buikje gelegd, omdat ik dacht dat hij misschien wel buikpijn kon hebben. Dat hielp wel, hij werd rustig en viel in slaap. Misschien toch weer buikkrampen en vermoeidheid... Als het zo blijft, bel ik wel de huisarts.
Heb je de huisarts al gebeld? Als je dat nog niet gedaan hebt, zou ik dat even doen als ik jou was. Met een eventuele oorontsteking moet je niet blijven lopen. Beter een keer voor niks naar de dokter, vinden ze echt niet erg. Huilen tijdens het drinken is niet normaal. Het is zo zielig als die kleintjes ziek zijn en pijn hebben . Mijn dochter had vorige week ook oorontsteking...