KID in Düsseldorf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door loutjelou, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    @ loutje

dat is al makkelijk dat je daar al liep.
    ja ze hebben daar b- donoren.

aankomende week moet mijn man toch bloedprikken en dan ga ik is even vragen hoe alles verder gaat via hun.
    en dan hoor ik wel wat er verder via hun gebeurt.

het is nu aftellen tot het gesprek!!!

liefs girl

2. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Hey Girl,

Wat spannend allemaal meid! Ik heb Irma al gemaild met de vraag of we nog (medische) gegevens mee moeten nemen, wil natuurlijk ook niet al té ongeduldig overkomen! :D

Matcht de donor bij jullie op alle criteria?

Liefs,
    Loutje

3. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey loutje.

nou ongeduldig is het toch niet!!! is iets belangrijks voor jezelf en je rijd er ook niet zo even heen om dingen langs te brengen dr s wou ook dat we gelijk die donor selectie kregen anders moesten we daarvoor terug komen en dat wou hij zelf ook niet.

dat weet ik eigenlijk niet (ik heb zelf bruin haar en had wel gezegt het mag altijd bruin zijn en mijn man heet donker blond)
    het kindje zal toch op mij lijken.
    maar toen zei hij we hebben genoeg donoren en dat er keus zat was.
    dus zal alles wel kloppen:)

nou voor jou nog heel even en dan mag je er ook weer naartoe!!

liefs girl

4. knijntje

knijntje Lid

22 apr 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    #24 knijntje, 22 apr 2010
    Laatst bewerkt: 22 apr 2010
    Jullie kennen mij niet en ik ben ook nog niet actief op het forum geweest, maar ik kom bij deze berichtjes uit via google. Ik heb nl een vraag en daarmee ga je al gauw naar google.
    Wij hebben een zoon via KID en willen voor een tweede kindje gaan. Voor onze zoon zijn we naar Zwolle geweest, maar hier is de wachttijd inmiddels opgelopen tot 2 en half jaar en wij willen graag iets sneller. (ook voor een 2de moet je de volledige wachtlijst weer af). Nu las ik dat jij/jullie naar Dusseldorf gaan voor de inseminatie. En dat er ook zijn die de verdere onderzoeken doen in Enschede. Zou voor ons ideaal zijn...
    Onze huisarts zegt ook dat Düsseldorf een goede optie is, omdat daar de wachtlijsten korter zijn.
    ook een punt waar ik nog vragen heb is de verzekering, wat wordt wel vergoed/wat niet?
    Hoe pak ik het verder aan? Huisarts een verwijzing laten maken voor Dusseldorf en dan daar op intake gaan.

Alvast bedankt.

Groeten Knijntje

5. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    hallo knijntje.

ik ga ook voor kid in dusseldorf.
    we zijn daar uitgekomen omdat zwolle bij ons 3 wachten was en dusseldorf helemaal geen wachtijden.

ik weet nog niet wat ik vergoed ga krijgen van de zorgverzekeraar is verschillend bij iedereen maar ik weet wel dat de kosten van de donor 1650 euro is en de inseminaties ongeveer 150 per keer.

wij zaten bij een gyneacoloog in enschede en we konden daar verder niks meer dus toen gaven hun aan dus dusseldorf en heb toen gewoon een mail gestuurd naar hun en toen mochten we voor gesprek komen.

je moet wel voor duitsland een notariele akte oplaten stellen.

wij beginnen begin mei. en ons intake gesprek was 25 maart dus dat is mooi snel.
    de papieren zijn nu allemaal rond en dan kun je beginnen.

nou heb ik alleen een vraag aan jou.
    jij hebt zo te lezen al een kindje via kid.
    hoe lang heb jij erover gedaan toen het lukte en was dat zonder hormonen ofnie??
    hier op het forum staat verder niks over succesverhalen over kid helaas.

groetjes girl

6. knijntje

knijntje Lid

22 apr 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Girl86,

dank je wel voor je reactie. Onze zoon is verwekt bij de 7de inseminatie. Dit was 11 maanden na het startten van het KID traject. Soms ben je met vakantie of mis je de eisprong. Dit was zonder hormonen dus. Wel is er na de 6 de keer een HSG gedaan. Hiermee kijken ze of alles doorgankelijk is en een leuk bijkomend iets is dat je de 1e drie keer na de HSG een verhoogde kans hebt om zwanger te worden.

Groeten Rinskje

7. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    #27 Girl86, 22 apr 2010
    Laatst bewerkt: 22 apr 2010
    heey rinskje.

fijn om te horen!!!! en dat dus een hsg nog weer vehoogt.
    nog een vraagje.
    weet jullie kindje ervan af?? of gaan jullie het vertellen als het ouder is???

groetjes Girl

8. knijntje

knijntje Lid

22 apr 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen,

Hij is nu 15 maanden en we spreken wel gewoon in zijn bijzijn over de donor. Ook nu we met een 2de bezig zijn. Vragen heeft ie nu nog niet, maar onze ideeën zijn wel dat we daar heel open over zullen zijn.

Er zijn gewoon dingen in het mannetje die ik nog mezelf nog mijn partner kan toe bedelen. Ja dat is dan dus iets wat waarschijnlijk bij de donor vandaan komt... (soms ook handig : als je kind zich niet gedraagd, dan te zeggen dat het van de donor komt :) terwijl je het heel goed bij jezelf weet terug te vinden);)

En toch komen er altijd weer vragen boven als je een nachtje geslapen hebt, daarom -->
    Nog een vraagje: wat is de procedure in Düsseldorf? (intake, onderzoek, met of zonder hormonen, HSG, 1 of 2 inseminaties per keer)

Groetjes Knijntje:(

9. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    hallo,

ik krijg alleen inseminaties in dusseldorf hoe alles via dd gaat weet ik niet want ik had in enschede alle onderzoeken gehad.

ik ben nog met helemaal niks op de hoogte hoe alles verloopt dit is de eerste inseminatie wat we krijgen.

groetjes girl

10. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    oh trouwens die 1650 euro is voor 6 keer inseminatie als die op zijn moet je dat weer betalen.

11. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Wat komt het alweer dichtbij he Girl! Spannend!!

Welkom Knijntje! Ik moest meteen glimlachen bij je verhaal over het afschuiven van de "slechte" eigenschappen op de donor! Dat gaat hier ook zeker weten gebeuren! :D

Trouwens, voor zover ik weet krijg je 1 inseminatie per keer. En dr. S. wil het bij ons ook eerst zonder hormonen proberen, mijn cyclus is dan ook asociaal regelmatig!

Meiden, ik heb er zin in! Laat maar komen!

12. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    het word echt spannend nu.
    maar jij komt er ook al dicht bij!!!!!!

13. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hallo dames,

Wij zijn nog bezig met ICSI-behandelingen, maar hebben er al een aantal gehad zonder positief resultaat en denken ook over KID. We zijn ook met adoptie bezig, maar krijgen ook steeds meer gevoel bij KID omdat het kindje dan toch nog voor de helft van mij is en bij een adoptiekindje is hij/zij noch biologisch gezien van mij noch van mijn vriend. Dus KID heeft sowieso al meer voordelen, buiten de kosten om gezien.

Wij staan nu ingeschreven in ons eigen ziekenhuis in Arnhem, daar hebben ze een wachtlijst van 1,5 jaar. We zijn nog wel een tijdje bezig met onze behandelingen, dus tegen de tijd dat we daarmee klaar zijn zijn we misschien aan de beurt voor KID.

Er werd eerder gesproken over B-donoren in DD.
    Wat is dit?

Hebben jullie er geen problemen mee dat de donor Duits (of Deens) is? Mij maakt het ook niet zoveel uit, maar mijn vriend vindt dat niet zo'n leuk/fijn idee.

14. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Oh ja.... nog een vraag:

Wordt het donorzaad ingebracht via KI of IUI?
    En wat is het verschil eigenlijk??

15. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Hallo Lindinha!

Welkom. Hopelijk is het voor jullie niet nodig om over te stappen op een donor!

Even antwoorden op je vragen: je hebt A-donoren en B-donoren. Een A-donor is een anonieme donor en een B-donor een bekende donor. Dat betekent dat het kindje als het 18 is erachter zou kunnen komen wie de donor is (alleen met toestemming van de donor trouwens).

Ze gaan bij ons IUI toepassen, maar zonder hormonen hoor. Het verschil met KI is dat het volgens mij dichterbij de baarmoeder wordt ingebracht en dat het zaad "opgewerkt" wordt. Dat is omdat het zaad eerst ingevroren was.

Het maakt mij helemaal niks uit dat het een Duitse donor is, mijn vriend ook niet. Je kind wordt er niet ineens Duits van! :D;) Wij hebben al gegrapt dat we het, als het een jongetje zou zijn, "Heinz" zouden noemen!
    niet echt natuurlijk...maar dat moge duidelijk zijn!

16. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    hallo linhinda.

bij ons gaan ze ook iui doen dacht eerst ki.
    maar ik vind het niet erg of het ki of iui is.
    ik krijg ook nog geen hormonen en gewoon in eigen cyclus.

mijn man en ik vinden het niet erg dat de donor duits ofzo is.
    je kindje zal toch nederlands worden.

@loutje.
    gisteren rekening gekregen kijken of de banken alles verwerkt heeft met overstorten en dan is het volgende week zover:)

en voor jou schiet het ook op de 2 al in beeld.
    spannend!!!!

17. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Ooooh Girl, het komt nu echt dichtbij he?! Ik kan het ook niet bevatten soms hoor... we krijgen gewoon eindelijk een kans!!!

18. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey loutje.

ja eindelijk een goeie kans he!!!
    maar je bent maar een weekje later aan de beurt als mij.
    zou leuk zijn als we ongeveer tegelijk zwanger zijn:)

heb jij nu alles voor elkaar dat je echt kunt starten???
    ik nu wel betaling is nu echt rond als je de betaling van de donor krijgt die 1650 euro duurt het naar buitenlandse banken 2 dagen voor het van je rekening af is.
    ik was bang dat het mis ging of er lang duurde voor het gestort werd.

19. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    De betaling is bij ons nog niet gebeurd, wij moeten eerst de factuur nog krijgen... Hoop dat die snel gaat komen!

Zou super leuk zijn als we tegelijk zwanger zouden zijn!! Weet jij al iets van de donor eigenlijk? Ik bedoel, of hij op alle punten matcht met je man?

20. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    bij ons zijn ze vaak de factuur vergeten op te sturen.
    de een zei die doet het en die zei weer nee zij doet dat.
    dus ik zou wel ff een keertje bellen of het oko echt komt optijd.

nee wij weten niks over de match
    jij wel????

Deel Deze Pagina