Hallo meiden.. ik heb een vraagje.. Wij gaan de mmm weer in voor een brusje... de vorige keer was ik 3 maanden gerstopt met roken voordat we begonnen maar nu is me dat dus niet gelukt, ik ben wel gestopt... maar dat is pas een week of 3 geleden... nu is mijn vraag aan jullie eigenlijk " roken of rookten jullie terwijl jullie in de mmm zitten? " hoelang zou het duren voordat die schadelijke effecten weer verdwenen zijn? ik vroeg het me gewoon af... gr Jose
Ik rook niet, maar mijn man wel! Ik vind dit echt zeer frustrerend omdat ik al het mogelijke doe om zo gezond mogelijk te leven en dan ook nog al die hormonen moet spuiten etc. En meneer rookt gewoon door! Soms geeft het me het gevoel dat hij er minder voor over heeft dan ik... Zeker nu we net een miskraam achter de rug hebben....
oh wat naar..... ja dat lijkt me een rotgevoel.... mijn man was in eerste instantie ook niet gestopt... totdat we 2 jaar terug een slechte zaaduitslag hadden.... dat hakte er zo in dat hij meteen was gestopt.... ik voel me ook wel slecht erover hoor..... bij de 1e was ik echt zonder slag of stoot gestopt... met roken... zo bang was ik dat het nooit zou lukken.... en nu ben ik pas 3 weken geleden gestopt... terwijl ik wist dat we de mmm in zouden gaan....ik ben verder wel gezond gelukkig... gr Jose
Je mag niet roken als je zwanger wilt worden of bent. 3 weken vantevoren is in ieder geval iets . Heel goed van je dat je gestopt bent hoor! Denk zeker dat het nut heeft ook al is het kort van tevoren, nu focussen op de mmm. Succes!
Mijn man wilde ook niet stoppen, terwijl ik idd ook een spuit in mijn lichaam moest gaan zetten en zo gezond mogelijk probeerde te leven. Ik zei eerst dat ik dan ook geen IUI wilde doen, maar ja... daar heb ik uiteindelijk alleen mijzelf mee. Totdat we op het intakegesprek moesten komen bij de fertiliteitsarts: Bij IUI heb je 20% kans om zwanger te worden, doordat manlief rookt neemt die kans met 50% af, nog maar 10% kans dus! Ze zette hem direct voor het blok en belde voor hem gelijk de rookstoppoli in hetzelfde ziekenhuis. Op dit moment gebruikt hij nicotinepleisters (al 3 weken) en het gaat super! Elke week moet hij zich op de poli melden om te vertellen hoe het gaat. Misschien is het een idee om dit ook met je fertiliteitsarts te overleggen??
ben nu helemaal va het roken af,........roken tijdens een zwangerschap,......je moet mij echt niet tegen komen!!!!!!!!!!!! KKan dan echt niet m'n mond houden (ik kan er over mee praten,...ben gestopt toen ik zwanger bleek, zonder probleem,....alles voor je kind!!!!)
Wij zijn beide gestopt toen de conclusie: ICSI was. Daarna nooit weer gerookt. 5.5 jaar en 2 zoontjes verder. Elmo
Ik heb in mijn jeugdjaren voor de gezelligheid gerookt, met uitgaan en feestjes enz. Sowieso ben ik daar vrij snel mee gestopt. Vriendje rookte wel, toen we er in oktober 2008 achter kwamen dat er weinig zaadcellen waren heb ik hem ook vriendelijk doch dringend gevraagd te stoppen... Prima dat ik al die spuiten in mijn lijf moet jassen en met de benen wijd moet voor de gyn, maar dan doe jij ook maar wat! Daar was hij het wel mee eens en is eind november 2008 gestopt. Hij is er nog steeds vanaf. En intussen dus zwanger van ons 1ste hummeltje. Eerst heeft ie wel eens gezegd dat als ik zwanger was hij weer wilde beginnen, maar dan ontplofte ik! Nu houdt hij wijselijk zijn mond en ik begin er niet over! En het gaat nog steeds goed! En knap van je dat je gestopt bent! 3 weken is hartstikke goed, het begin is er! Zet hem op! Liefs
Nope, en nooit gedaan ook. Manlief rookt vanaf zn 16e en als het zaad slecht was zou hij stoppen maar het zaad was prima.
Wij zijn gestopt ruim 2 jaar geleden toen we de MMM in gingen. Wel beide in de rustpauzes tussen de behandelingen door nog weleens een sigaretje gerookt op feestjes. Maar daar bleef het dan ook bij. Allebei dus lekker rookvrij nu ik zwanger ben. En dat wil ik ook zo houden.
Ben in januari gestopt. ongeveer 8 wk voor begin IVF. Bij navraag aan de gynaecoloog zei ze dat het bij vrouwen ongeveer 8 weken duurt dat alle schadelijke stoffen uit je lichaam zijn en bij mannen ongeveer 12 weken. Maar het is natuurlijk altijd goed om te stoppen,ook als het vlak voor begin is!
Ehm... ik bedoel dus niet dat ik zwanger aan het roken ben..... ik moet nog zwanger worden.... en ik ben bij Josefien echt lang voordat ik zwanger werd gestopt.... graag even beter lezen voordat je meteen boze dingen gaat schrijven.. gr Jose
Wij roken allebei niet. We waren zaterdag op een feestje en daar stond een aanstaande mama met een tweeling in haar buik, 16 weken zwanger, doormiddel van IVF... de ene na de andere sigaret te roken. Ik had van frustratie tranen in mijn ogen en een knalrood hoofd :x We zijn dan ook niet lang gebleven. Ik kon het niet aanzien!!!! En ik kan het al helemaal niet begrijpen.
nee..... daar word ik gewoon stil van......je snapt het niet.... uberhaupt snap ik het niet dat je rookt als je zwanger bent....maar dan ook nog als je die weg hebt af moeten leggen.... en ik snap die partner ook niet... als man zijnde pik je toch niet dat je vrouw je kind vergiftigt... gr Jose
Dat snap je inderdaad niet nee. Wij roken beide niet en hebben ook echt rookruimtes gemeden in de mmm tijd en ook toen ik zwanger was. (en nog als we de tweeling bij hebben )