Zoooo eerste werkdag zit er weer op! Had niet zoveel tijd echt te reageren vandaag, dus nu maar even rustig. Eza en Jennifer, dit wordt gewoon jullie ronde. We hebben dat besloten met zn allen! Peetje, lekker genieten nu van je prachtige beebje in je buik!! Hij/zij groeit heel goed zo te horen dus dat is waanzinnig! Meisies nog maar heeeeel even en je mag je kindje zien! Zo waanzinnig! Lyah, wanneer heb jij nu weer je volgende echo! O en hier, mijn collega's zagen mijn buikje!! Jeeej! Kids in mijn klas ook helemaal blij dat het een meisje is, super schattig! Ik zal kijken of ik straks een foto kan maken van mijn buik, want hij is wel lief
Hey wat leuk Emmy en je ziet er echt zwanger uit, wat een mooi buikje lijkt me echt heerlijk om nu wat te zien En leuk om je te zien haha, ik dacht dat je mollig zou zijn, totaal nergens op gebaseerd haha maar je bent super slank Daarom is dit ook zo leuk, dat kletsen met elkaar.
Wow mooie buik!!!!! Ik ben van mijzelf al wat steviger dus heb al een buikje haha ben heel benieuwd hoe doe gaat groeien en wanneer je het goed gaat zien, geduld😉
Wauw emmy mooie buik , hier voor de verandering weer roze verlies word er niet goed van maar ja maak me nu toch minder druk
Hahaha Eza, mijn mollige jaren waren 10 jaar geleden. Nu woog ik 53 kilo voor ik zwanger werd . Ja grappig hoe je en beeld vormt van iemand he. Wat niemand van jullie weet is dat ik een flinke wijnvlek in mijn gezicht heb. Soms is dat anonieme ook wel lekker. Zo heeft iedereen wat toch? He peetje, wat irritant. Ik heb 3 dagen lang gekleurde afscheiding gehad na mijn bloedinkjes. Dus dat is niet heel gek. Is het echt nieuw roze of lijkt het oud roze zeg maar. Als in oud bloed met afscheiding gemengd? Ranzig verhaal, maar toch...
Nee het is wel nieuw roze ze heeft ook heel hard op mn buik gedrukt deed echt gewoon zeer zal daar door komen denk ik door de druk en een paar x flink gehoest vandaag , ach ja emmy elke gek heeft zn gebrek word er wel eens gezegd toch dus dat heeft wel een kern van waarheid maar dat geeft helemaal niets zou erg saai zijn als we allemaal perfect zijn gelukkig is niemand dat blij toe
Zou absoluut heel saai worden in een wereld met allemaal perfecte mensen! Alhoewel, wat is perfect? Maarja dat is weer een andere discussie, gaan we hier niet doen Hoop dat je afscheiding snel weer gewoon wit is Peetje...
Wat een lief buikje Emmy! En wat gek dat het zo snel gaat plotseling. Smeer jij je al in met olie ofzo? Ik heb vandaag de intake bij de vk gehad en mijn hoofd tolt nog van de info. Ik was er ook nog niet helemaal uit of ik de combinatietest zou doen maar ik dacht dat zij mij wel advies konden geven. Nou, ze hebben me alleen nog maar verwarder gemaakt. Het is zoveel extra stress en uiteindelijk is het alleen maar een kansberekening. Aan de andere kant kan je je wel beter voorbereiden op een eventuele ziekte Pfff, ik weet het niet hoor, ik heb afgesproken vrijdag door te geven of ik het ga doen. Verder gaven ze ook aan dat ik al kraamzorg en opvang moest gaan regelen, jeetje, ik vind het al eng om een kinderwagen te kopen! Veel om over na te denken dus
Het is ook veel lyah. De reden voor mij om de combinatie test te doen was eigenlijk om mezelf rust te geven. Ook had ik voor ik zwanger werd al bedacht wat ik zou doen bij een chromosoom afwijking... alleen toen ik eenmaal zwanger was, voelde dat niet meer zo logisch. Ik kan namelijk wel de zorg voor een kindje met evt chromosoom afwijking aan willen gaan, maar wat als er iets met mij gebeurt. Dan is er geen partner die daar ook achter staat. Jij bent ook alleen toch? Wellicht iets om over na te denken. Je hoeft nu helemaal niets te beslissen over wat je wel of niet zou doen. Als de uitslag een zeer kleine kans geeft heb je wellicht rust? Voor mij was het in ieder geval een enorme opluchting. Alleen voor een kindje zorgen is al een flinke klus. Alleen voor een kindje zorgen met evt down met de vaak daarbij behorende medische ingrepen lijkt mij heel erg heftig. Samen is voor mij is dit geval echt anders dan alleen. En mocht blijken dat mijn kindje toch iets heeft, ik zal met alle liefde voor haar zorgen. Dat staat hier helemaal los van. Dit was iets wat ik kon doen met de medische kennis die er op dit moment is. Snap je me nog? Bedoel het niet zo hard als het er misschien staat... Want echt, dit wonder wat in mij groeit is zoooo bijzonder!!
Het was voor ons een makkelijke beslissing om het niet te doen als je nou een kansberekening krijgt waarbij lans op down aanwezig is dan heb je toch een zwarte wolk boven je zwangerschap weg onbezorgde zwangerschap en vervolgens een vruchtwaterpunctie moeteb ondergaan of niet die keuze heb je maar uiteindelijk toch een gezond kindje op de wereld zetten heb ik heel vaak gehoord dan kies ik er liever voor om het niet te weten dan kun je tenminste nog van je zwangerschap genieten er is niets wat je kan doen al heeft je kindje down zou je het weg laten halen voor de meeste mensen is dat antwoord nee maar ja lyah het is zeker een lastige keuze , wij hebben het goed afgewogen tegenover elkaar en uiteindelijk hier bij uitgekomen Succes met je keuze !
Tegenwoordig hebben ze de nip test of nipt test. Daarmee kan na verhoogde kans met zekerheid worden vastgesteld of je kindje wel of geen chromosomale afwijking heeft. Maar het is helemaal aan jou uiteraard! Snap je twijfel. Ik ben heel blij dat ik hem wel heb laten doen. Gewoon een soort uitsluitsel (ook al is het geen garantie). Volg je gevoel, dan zit je goed! Begrijp jouw keuze ook heel goed Peetje. En zo heeft ieder zijn of haar verhaal en daarop gebaseerde keus... Succes met overwegen...
Ik sluit me helemaal aan bij jou Emmy, ik denk dat het anders is als alleenstaande, ik heb vooraf precies dezelfde keus gemaakt en zal ook kiezen voor vooraf testen. Kreeg jij de nipt test al? En werd deze vergoed? Ik ben nu 35 en volgens mij is pas vanaf 36 echt meer risico dat je hem vergoed krijgt. Ik hoorde dat de test 600 euro is en in Belgiƫ gratis hier is hij alleen gratis als je in de familie afwijkingen hebt qua chromosomen of in combi met leeftijd en een verdikte nekspier, klopt dat? Ook hierin je gevoel volgen Lyah en misschien met je ouders overleggen? Ik heb dat ook gedaan met mijn moeder vooraf, net als naar wie mijn kindje gaat, mocht er iets met mij gebeuren..
Ik wist idd wel van de nipt test, dat is in ieder geval een fijn idee. Een kind met down met alle bijbehorende medische complicaties is niet iets waarmee in later in de zwangerschap of zelfs bij de geboorte overvallen wil worden. Daarnaast zijn er nog meer chromosomale afwijkingen die een stuk erger zijn die ook onderzocht kunnen worden. Ik zou dat allemaal willen weten en het liefst zo vroeg mogelijk in mijn zwangerschap. Wat mij tegenstaat van de test is dat het een kansberekening is, het is na de test dus nog steeds niet echt duidelijk hoe of wat. Bovendien kijk ik erg tegen de stress op. De stress van de combinatietest en uitslag maar ook de stress van erna mocht er een niet zo'n mooie uitslag zijn. Blehg, nu begint het al deze moeilijke beslissingen maken en dan helemaal alleen. Ik neig trouwens meer naar het wel nemen van de test dan naar niet maar ik moet daar toch nog meer over denken en praten. Morgen ga ik hierover even met mijn zus praten.
Ik denk dat je al goed bezig bent door er zo over te schrijven en na te denken Lyah, het zijn ook moeilijke beslissingen, je houd toch al van dat kleine baby'tje in je buik. Je zegt ook dat je het graag wilt weten, dus dan moet je ook op dat gevoel vertrouwen, het zal altijd een kansberekening zijn, en schrik niet want vaak valt die hoog uit bij onze leeftijd ( jij bent ook 35 toch? ) een moeder van mijn groep had dat ook en had ook een verdikte nekplooi en heeft uiteindelijk een nipttest gehad en was alles toch helemaal goed. Fijn als je zus ook wil meedenken en wie weet geeft dat wat rust. Blijft lastig, dat vind ik ook en ik ben nog niet eens zwanger