Dat is idd best wel snel Eza! Ik hoop ook dat het daadwerkelijke onderzoek snel plaats zal vinden. Zou fijn zijn als je maar 1 maandje over zou mogen slaan
Fijn dat de afspraak al staat. Nu wordt je geduld nog meer op de proef gesteld... hopen dat het snel en soepel verloopt. Ik ben vanmorgen naar de 9 maanden beurs geweest. Hahaha wat een grap is dat. Niet echt mijn ding. Maar was wel ff gezellig met mn mams. Heb n paar dekentjes gekocht. Dus wel leuk!
Druk he Emmy? Ik ben jaren geleden eens op de huishoudbeurs en 9 maandenbeurs geweest en ik kon niet tegen de hoeveelheid mensen. Iedereen die voor je voeten liep met grote tassen Of rolkattetjes om hun vangst mee te zeulen. Ik kan daar zo slecht tegen! Vooral nu moet ik er niet aan denken. Ik werd afgelopen zondag al gek door de drukte in de stad (de touristen hebben Amsterdam weer gevonden) Gelukkig heb je wel iets kunnen scoren 😄 Ik heb vandaag een doula geregeld voor de bevalling. Mijn zus heeft haar ook gehad en ze was daar zo tevreden over, met 24 weken heb ik mijn eerste gesprek met haar. Morgen ga ik eens achter de zwangerschapsyoga aan
Fijn dat de afspraak staat Eza, nu inderdaad hopen dat je onderzoek ook snel zal zijn. Hier vanmorgen mijn IUI gehad. Ik had er een heel goed gevoel over, vanmiddag mijn eisprong gevoeld, dus daar kan het niet aan liggen. nu maar weer afwachten. De negen maanden beurs, daar ben ik ook een keer met een vriendin geweest, wat een gekkenhuis he!! Maar vond de kleertjes van 4ff (funky flavours) wel te gek daar
Dames hoe houden jullie het vol om 4 dagen te werken ? Ik red t niet ben nu al kapot en dit is dag 3 ik moet s, nachts 3x mn bed uit om te plassen en om 6 uur gaat mn wekker en dan moet ik de hele dag lopen en heb geen volle pauzes want ik sta alleen dus al komt er een klant moet ik toch opstaan hebben jullie tips ?
Aangeven bij je werkgever peetje want als zwangere heb je recht op extra pauzes dus vervanging als jij pauze neemt.
Ik ga vandaag gezellig met mijn moeder naar de 9 maanden beurs en de huishoudbeurs. Haha irriteer me altijd dood aan duwende mensen maar vibdt dit toch echt fantastisch
Ik ga zaterdag als ik daar nog puf voor heb mn baas zal niet blij zijn als ik zeg dat ik morgen niet ga redden om te werken was vanmorgen zo moe dan ik van lamlendigheid bijna moest spugen dat geeft al aan dat t gewoon te veel is maar zo lullig vind ik t want dan word er gezegd je benr wel zwanger met niet ziek hoor !!
Ik moet morgen gewoon werken dames er word gewoon gezegd er os niemand anders en als ik gewoon zeg ben gewoon echt vermoeid word er overheen gepraat
Lieve Peetje, als jij denkt dat je morgen niet kunt werken, meld je je ziek. Daar kan je baas niet tegenin brengen. Ziek is ziek en ze lost dat wel op. Het gaat hier om jouw gezondheid en daarmee de gezondheid van je kindje. Ik werk momenteel nog 5 dagen, maar moet zeggen dat 5 dagen voor de klas staan best pittig is. Dus wellicht dat ik toch 1 dag weer minder wil gaan. Nu heb ik vakantie dus dat is heerlijk!
Ik wil me ook niet zo ziek melden want ben toch niet ziek dan ? En ik weet dat we krap personeel hebben maar ze weet ook dat ik zwanger ben pfff moeilijk
Maar als jij denkt dat je die dag vrij nodig hebt voor de gezondheid van je kindje kun je je ziek melden. Als je dat niet nodig acht tja dan zou ik gewoon gaan werken... sterkte!
Haha heb net een filmpje gemaakt van de mini die in mijn buik druk aan het bewegen is. Zo dat je het ook aan de buitenkant ziet. Super leuk!
Sorry peetje maar in dit geval zal ik toch meer ballen tonen en je dan ziek melden. Je moet goed om jezelf denken en te veel is te veel
Peetje, ik ben benieuwd of je vandaag bent / gaat werken. Misschien kan je een gesprek aangaan om over de week wat minder uren te werken? Ik heb dat gister ook gedaan en heb de toestemming gekregen om s middags eerder weg te gaan. Als je zwanger bent moet je werkgever deze mogelijkheid bieden volgens mij. Emmy, wauw! Ik ben benieuwd naar je filmpje 💖
Ik ben aan t werk helaas probeer t vandaag rustig aan te doen maar zal niet erg gaan denk ik aangezien het mooi weer komen de mensen toch koffie drinken en vrijdags is altijd wat drukker aanloop naar t weekend en dat eerder weg gaan dat zit er hier niet in we staan namelijk hele dagen alleen gisteren fikse ruzie gehad met de baas en heeft me niets opgeleverd ik stelde voor om tot 1 te werken toen kreeg ik naar mn hoofd geslingerd dat ik nog uren in moet halen en t anders niet gaat ( ze deelt me zelf telkens te kort in) heb er vaak wat van gezegd maar word niets mee gedaan en ben gisteren gewoon boos geworden en gezegd dat ze me dan elke week 2, 5 dag in moet delen dat voor mij dan beter te behappen valt kreeg ik als antwoord dat kan niet altijd doe mn best zegt ze ik heb echt t gevoel alsof ik tegen gewerkt word in alles wat ik voor stel ik hen eem contract van 20 uur per week een hele werk dag telt voor ons als 10 uur dus als ik dan elke week 5 of 6 uurtjes extra werk dan is dat beter als in eens 4 dagen pffffd qeet niet meer qat ik er mee aan moet
Jeetje Peetje, Als ik jouw verhaal zo lees wordt ik plaatsvervangend boos. Ik ben echt zo benieuwd naar jouw baas! Waar haalt ze het lef vandaan zeg! Volgens mij mag het ook helemaal niet wat zij vraagt, ik ben daarom even gaan googlen op rechten en plichten op je werk tijdens je zwangerschap en ik kwam terecht op de site van de Rijksoverheid. Redelijk betrouwbaar lijkt mij. Daar stond het volgende: Aanpassing werktijden bij zwangerschap Ook kunnen de werktijden en rusttijden worden aangepast. Op de volgende zaken heeft u recht, maar overleg wel altijd met uw werkgever: regelmatige werktijden en rusttijden; extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd); een geschikte, afsluitbare ruimte om te rusten (met bed of rustbank); geen onregelmatig werk, overwerk en nachtdiensten; noodzakelijk zwangerschapsonderzoek als dat onder werktijd plaats moet vinden. Uw loon wordt doorbetaald voor de duur van het zwangerschapsonderzoek en de reistijd. U heeft hier tot 6 maanden na de bevalling recht op (met uitzondering van de onderzoeken). Verder misschien ook nog voor jou van belang: Risicos bij fysiek zwaar werk Bukken, hurken, knielen zoveel mogelijk voorkomen gedurende de hele zwangerschap Tijdens zwangerschap en tot drie maanden na de bevalling: handmatig tillen van gewichten zoveel mogelijk beperken. Is tillen toch nodig, dan moet het in één handeling te tillen gewicht minder zijn dan tien kilo. Vanaf de twintigste week van de zwangerschap mag dagelijks niet meer dan vijf kilo worden getild, niet vaker dan tien keer per dag Vanaf de dertigste zwangerschapsweek mag dagelijks niet meer dan vijf kilo worden getild, niet vaker dan vijf keer per dag. Staand werk In de wet staat dat je altijd even moet kunnen zitten als het werk dat toelaat of als je hieraan behoefte hebt. Je mag ook niet worden verplicht om staande voetpedalen te bedienen. Als je er niet met je baas uitkomt moet je het misschien eens hogerop gaan zoeken of de bedrijfsarts gaan inschakelen. Laat niet over je heen lopen hoor, dit gaat om de gezondheid van jou en je baby! Je hebt nog een tijd te gaan tot je verlof en als je daarna weer aan het werk gaat wil je natuurlijk ook weer fijn terug kunnen komen
Ik heb er even een screenshot van gemaakt thanx !! We noemen onze bazin hetty de heks het is een slaafverdrijver eerste klas ik heb toch gevraagd of mn collega miss om 15:00 kan komen moest vannochtend bijna overgeven van vermoeidheid maar ook zei voelt zich niet lekker en moet morgen nog een dag ze woont dichtbij dus ze zei s ik gegeten heb en gedoucht kijk ik even hoe ik me voel dus fingers crosst maar wil haar ook niet over belasten daarom om 15:00 en niet eerder ze heeft ook al veel gewerkt het is gewoon te absurd voor woorden enze wil niemand extra aannemen volgende weel heb ik 2 hele dagen en 1 tot 15:00 dus dat moet uit te houden zijn