Hallo meiden, Ik ben gewoon even benieuwd hoe jullie dat doen... Mijn dochtertje is er nl. helemaal niet dol op als ik m'n laptop pak om even op internet te snuffelen of bijv. op ZP te neuzen . Ze WIL dan graag op de toetsjes drukken offe... 'Bummmmm' (= Bumba) kijken. Omdat ze nu nog één keer slaapt, pak ik nu de laptop maar zodra ze op bed ligt... Even tijd voor mezelf . Ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen/keuzes op dit gebied. Ik wil natuurlijk ook niet de hele dag met m'n koppie voor die laptop. M'n dochter heeft ook recht op aandacht! Daarnaast vind ik wel weer dat ik ook m'n eigen ding moet kunnen doen. Dat doe ik verder overigens ook. Het complete huishouden regel ik terwijl ze wakker is (ze scharrelt dan gezellig om me heen) alleen die laptop 'pikt' ze niet . Volgens mij zijn er hier heel wat meiden die de hele dag door hier even langs komen en wat posten. Hoe managen jullie dat ??
Zo als jij het doet. Die van mij pikt het ook echt niet als ik aan me buro gaat zitten. En hier is het dan ook youtube en dan Bumba dat wil zij dan. En als zij haar middagslaap je doet spring ik hier achter en als ze s avonds op bed ligt (Mits me zoon van tien er dan niet achter gekropen is) Maar idd kinderen gaan voor. hha huishouden tijdens als ze wakker is en ze huppelt met me rond.
Damien is niet anders gewend.. Ik zit elke dag minstens 6 uur achter m'n laptop om te werken, en tja, hij heeft vrij weinig keuze, hij moet het wel accepteren Nu heeft hij ook wel z'n buien hoor.. M'n handen pakken zodat ik niet kan typen (en hij is echt sterk ), zelf op knopjes drukken, boos worden als hij geen aandacht krijgt.. Maar goed, het kán niet anders.. En hij komt ook regelmatig gewoon tegen me aan zitten als ik met mn laptop op de bank zit.. Klemt ie z'n armpjes om mijn arm heen, en kijkt dan tv of is met een ander speeltje bezig..
@ Primal: Aha, ik ben niet de enige met een dochter die haar speelgoed in de steek laat zodra ze ziet dat mama haar laptop pakt . @ Shaddixx: Jouw ventje is er dus helemaal aan gewend, begrijp ik. Ik zit ook een beetje in dubio... Ergens vind ik dat m'n dochter er inderdaad maar aan moet wennen. Ik wil/ben geen moeder die alles maar aanpast omdat dochterlief dat zo wil. Daar krijg ik alleen maar een verwende dochter van . Aan de andere kant hoef ik niet voor m'n werk achter de laptop, het is pure ontspanning. Het is juist weer te gevaarlijk dat ik dan té lang achter 'dat ding' kruip .
De laptop staat op de bank en daar mag ze gewoon niet aan zitten en als ze dan even lief speelt lees ik even wat. en als ze slaapt
Ja precies, en het zal ook best ontzettend interessant zijn voor zo'n kleintje! Ik weet niet of je heel erg anti-tv bent (zijn nogal wat moeders hier op 't forum ) maar helpt het niet als je haar met een dvd voor de tv zet? Zodat ze ook met een beeldscherm bezig is zeg maar? Dan hoeft ze in ieder geval geen bumba meer te kijken op jouw laptop! Oh, en nog een tip.. Ik dacht dat het slim was om een eigen laptop voor 'm te kopen, dus heeft ie die van V-tech gekregen, maar dat werkt dus NIET Net zo min als met mobieltjes
De laptop is hier verboden terrein voor mn dochter. Ik gerbuik mn laptop dan ook niet voor youtube en andere dingen die voor haar zijn want dan weet ze niet meer wanneer ze wel en niet dr aan mag komen. Het staat de hele dag aan en op de tafel ivm werk vanuit huis, maar ze komt er niet aan.
Thanks, die TV is inderdaad een optie! Alleen, die laptop van mama is vaak net iets interessanter... Maar het zou een afleidingsmanouvre kunnen zijn. Maar die tv wil ik inderdaad ook weer niet té vaak gebruiken. Pfff... opvoeden kan soms ingewikkeld zijn . Keuzes en nog eens keuzes maken . Die eigen (nep) laptop gaat er dus hier ook niet komen, als ik jouw ervaringen lees. We hadden haar ook een oude mobiel gegeven die de geest had gegeven maar dat werkte dus ook niet . Als je dan op een toetsje drukt, gebeurt er helemaal niets... Dan is de lol er snel af voor Imke . Wat een (lieve) schurken zijn het toch hè...
Daar zeg inderdaad wat... Ik ga voorlopig gewoon geen Bumba e.a. dingen laten zien via mijn laptop. Zo leert ze hopelijk wat meer dat die laptop het terrein van mama is... Verder wonen we nu nog in een flat zonder draadloos internet. Ik zit dus met een kabel die naast de bank ligt en ik zit dus altijd op de bank met de laptop. Dan is 'tie ook wel heel erg goed bereikbaar voor m'n dochter . We gaan binnen een maand verhuizen en stappen dan over naar draadloos internet. Dan kan ik vanaf die tijd mooi m'n laptop op de tafel plaatsen en kan ze er niet meer bij.
mijn zoontje gaat heel erg vervelend zitten doen als ik achter de laptop zit. ook al heb ik hem op tafel, je hebt dan ook het snoer van de batterij waar ie aan gaat trekken. ik voel me dan ook best schuldig als ik zit te internetten waar mijn zoontje bij is, tenzij hij echt lief in zijn eentje zit te spelen. dus ik beperk het tot tijdens zijn slaapje en savonds. anders wordt het sowieso te gek.
ik heb de laptop eignelijk de hele dag wel aan staan..en spiek steeds tussen de bedrijven door.. de kinderen mogen er alleen met toestemming op en daar houden ze zich goed aan.. als ik een kop koffie pak ga ik op de stoel bij de laptop zitten (staat op een apart hoog tafeltje.).. dan kan ik even rustig lezen etc.. werkt hier prima..
Ik heb mijn laptop meestal altijd wel aan staan en tussen door ff snel kieken maar tijdens het laptoppen geef ik gewoon aandacht aan mijn kinderen. Tis niet dat ik met mijn kop alleen in de computer zit en mijn kids negeer ofzo, echt niet! Ik heb een mini laptop die zet ik zo aan de kant ff. Mja sowieso is mijn goede nieuwe voornemen voor volgend jaar; minder computeren/internetten
Ik internet vooral als hij slaapt, en ook wel snel tussendoor als hij wakker is, en hij aan het spelen is. 's Ochtends vind ik het altijd lekker om even koffie te drinken en te internetten om wakker te worden. Dan leg ik gewoon uit dat ik even koffie ga drinken en dat hij dan even moet gaan spelen, en dat we weer samen gaan spelen als de koffie op is. Dat snapt hij.
Precies, hier net zo( behalve het thuiswerken ). Bij ons is De tv voor haar om filmpjes op te kijken, niet mijn mobiel of de laptop. Anders komt ze er nooit meer vanaf. Ze hoort er gewoon af te blijven. En ik zit echt niet uren achter de laptop, maar als zij aan het spelen is, ga ik er echt wel even achter. Volgens mij word ze er ook niet slechter van, want ik ben allang blij dat ze ook zichzelf kan vermaken en niet constant aan mij hangt. Soms probeert ze wel eens stiekem op de toetsen te meppen, maar een nee is dan genoeg gelukkig.
heel offtopic, maar wat hebben jullie veel kinderen. Wat lijkt me dat ontzettend gezellig!! Leuk hoor.
hier is ie van mama en dus afblijven. En ik bepaal wanneer er filmpjes gekeken worden. Ja dat geeft soms reactie en brullen/stampvoeten, da's dan jammer. als ik met de bank of administratie of wat dan ook bezig ben gaat het gewoon niet of wil ik het niet. Nou lig ik dus nu hele dagen op bed, dus dat is nu wel een andere situatie als normaal. dan is de laptop niet de hele dag in de buurt.
ik zit er alleen achter als mn dochters een middagdutje doen... en smorgens bij de koffie als hun even lekker wakker aan het worden zijn... daarna gaan we ontbijten en lekker spelen of knutselen.... soms tussendoor kijk ik wel ffe... mijn dochters spelen veel met elkaar dus kan ze lekker hun gangetje laten gaan samen... dat is wel schattig om te zien... dan doe ik tussendoor even de afwas of de was... en hun vermaken zich wel.... en sindskort vind mijn oudste dochter mijn laptop heel interessant en zit dan ook soms wel de beestenboel te kijken of peuterspelltjes te doen samen met mij.. ze weet dat ze er niet zomaar aan mag komen en roept me dan eerst of het mag....
Hier kijkt mijn dochter tv terwijl ze haar broodje eet 's ochtends, dan zit ik even achter de laptop. Verder staat ie vaak wel de hele dag aan. Na het ontbijt gaat de tv meestal uit en gaat mijn dochter spelen en gaan we wandelen met de hond. Na het middageten slaapt mijn dochter en dan zit ik achter de laptop. Ah ze is nu net wakker zal dr weer ophalen doei dames!