Welke kinderstoel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MiniMe81, 16 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    #1 MiniMe81, 16 jul 2011
    Laatst bewerkt: 16 jul 2011
    Ik ben me al een beetje aan het orienteren voor een kinderstoel die we straks moeten aanschaffen.
    Ik wil graag een meegroeistoel, en de Stokke lijkt me ideaal.
    Alleen is deze best prijzig (vergeleken met andere), en ik vraag me af of dit echt nodig is.

Welke stoel hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen?
    Waar moet ik op letten bij aanschaf van een kinderstoel?

En voor wie de Stokke trip trap heeft: Wat zijn de voordelen t.o.v. een andere meegroeistoel?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Over de TrippTrapp hoor ik veel positieve verhalen, ook omdat je er een newborn set en een baby set ed bij kunt kopen. Ook wel weer prijzig, maar volgens sommigen ook handig. Over de stoel van het Kruidvat (Bambino) hoor ik dan juist weer veel mindere verhalen...veel kindjes zitten daar in het begin helemaal niet goed in.

Zelf geen ervaring met een meegroeistoel. Wij hebben onze kinderstoel van Koelstra (Dino) verruild voor de Antilop van Ikea. J. zat (en zit, maar inmiddels kan ze natuurlijk overal goed in zitten) in de stoel van de Ikea een stuk beter dan in andere stoelen en hij is makkelijk schoon te maken en licht, waardoor hij goed te verplaatsen is.

Waar op te letten... In ieder geval dat hij goed schoon te maken is. Een stoel met een stoffen zitting vond ik erg onhandig. Wat ook fijn is, is als hij makkelijk te verplaatsen is. En afhankelijk van wanneer je je kindje er in wilt zetten, dat er een ligstand op zit (of dus bv. zo'n newborn set en een baby set). En afhankelijk van waar je hem in je kamer neer wilt zetten, dat de poten niet te veel uitsteken, zodat je er lekker over kunt vallen...

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Wij hebben een chicco stoel gehad, een ikea stoel en alles uiteindelijk verruilt voor een tripp trapp. Beste keus wat mij betreft, vind em ideaal. Hij is stevig, degelijk, goed schoon te maken, staat niet in de weg en ik vind het heel fijn dat mijn dochter gewoon bij ons aan tafel zit. Bovendien kun jd ze best leuk verkopen op mp dus dan heb je al een deel van je investering terug

4. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    IK heb een slex. Ik wilde heel graag een meegroeistoel maar niet van hout! Hij is ontzettend handig en precies op de hoogte in te stellen zoals jij wil, je zit niet aan die treetjes vast waar je de plankjes in kunt zetten... En super handig om schoon te houden! Heb zelf een kunstof verkleinkussen erin zitten, alles kan met een dettol sopje lekker afgedaan worden en er kan niets intrekken zoals worteltjes enzo!

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben een triptrap, ideaal. Makkelijk schoonhouden en ze zit er goed in. Mijn ouders hebben een bambinostoel maar daar zakt ze altijd scheef in, terwijl ze inmiddels goed kan zitten..

Voor op de camping hebben we de ikeastoel, ook makkelijk schoon te houden en mee te nemen maar ik vind hem voor dagelijks gebruik niet fijn vandaar dat we toch een triptrap hebben aangeschaft..

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    een stokke is misschien in aanschaf prijzig...maar wat is nu 150 euro op 8 (zelfs nog langer) jaar? tis een van de degelijkste stoelen die ik ken (we hadden ze in logeerhuis met verst.gehandicapte kinderen, nou die overleefde alles)

gijs zit in geen een stoel zo goed als de triptrap. zakt niet onderuit, zit mooi recht en belangrijker. ze kunne mee aan tafel eten. ze zitten niet met een blad er vanaf... en ik vind het ook mooie stoelen
    Niet aanvallend bedoeld maar zo stoel als de slex...omg wat lelijk...maar goed dat is smaak ;)

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    De Ikeastoel past bij ons ook gewoon aan tafel (in tegenstelling tot de Koelstra). :) En het blad is soms handig als je ergens anders eet (bij anderen of in de tuin ofzo) of met verven ofzo. :)

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb eerst de Ikea stoel gebruikt en met koninginnedag op de rommelmarkt een houten meegroeistoel gekocht (of liever gezegd gratis gekregen). Omdat het massief hout is kun je zo'n stoel makkelijk opknappen.

9. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Wij zijn ook bezig met kijken en hebben besloten eerst die goedkoopste Ikea stoel te kopen tot ons zoontje goed zelfstandig kan zitten. Dan willen we pas op zoek gaan naar een duurdere kinderstoel zodat we hem er in de winkel in kunnen zetten en kunnen zien hoe hij er in zit.

Je leest namelijk best vaak dat mensen al een kinderstoel hebben gekocht en achteraf blijkt dat het kindje er niet goed inzit en ze dan een andere kopen, dus vandaar deze optie :)

De Ikea kinderstoel gaat daarna naar mijn ouders toe.

10. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben de stokke en ik ben dik tevreden! Wel hebben we er een beugel via MP bij gekocht. De nieuwe set vind ik persoonlijk minder fijn. We hebben 'm wel gekocht... maar ja!

Op mijn werk gebruiken we veel chicco's. Ook erg fijn, helemaal omdat ze er al zo vroeg in kunnen. Maar persoonlijk vind ik ze lelijk en ook erg groot als ze uitgeklapt zijn. Inklappen kan wel heel makkelijk.

Je hebt ook andere soorten stoelen die het idee van de stokke hebben, in allerlei prijzen.
    Ik weet niet of de stokke nou zoveel meer voordelen heeft dan een andere kinderstoel en helemaal niet met een andere meegroeistoel. Ik denk dat het vooral om smaak gaat en of je wel of geen blad wilt.

Andere meegroeistoelen:
    Dapper meegroeistoel Home :: Professionele kwaliteit voor betaalbare prijs
    Meegroei kinderstoelen - de veilige meegroei kinderstoel die met je kind meegroeit -
    Tiamo Meegroeistoel | Kinderstoelen | Baby-Dump
    Prenatal - Thuis - Kinderstoelen - Geuther
    Prenatal - SALE - tot 40% korting - Prenatal - Thuis - Kinderstoelen - Prenatal

Oja, die goedkope ikea kinderstoel hebben wij ook. Eerder voor logees en bezoek, nu voor Simon voor buiten. Ook een erg prettig ding! We hebben alleen laatst het bijpassende kussentje gekocht, maar dat vind ik een miskoop. :)

11. Ik heb de Stokke Tripp Trapp. 2e hands gekocht toen Jason 4,5 maand was, met 5,5 maand zat hij er in.

Hij heeft er een tijdje goed in gezeten maar ik vind 'm nu niet fijn meer. Jason wilt er helemaal niet meer in zitten. De afstand tussen beugel en zitplank is een beetje groot maar 1 plank minder hoog past niet meer. Jason zit beter in de Ikea stoel (daar zat hij ook al snel goed in). Denk dat de Stokke stoel hier nu weg gaat.

Mijn stoel past de newborn set niet op anders had ik 'm wel gehouden.

12. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat we uiteindelijk toch voor de Stokke gaan, daar hoor ik de meeste positieve verhalen over.
    Maar ja...ik blijf een twijfelkont....haha gelukkig heb ik nog even om een beslissing te nemen.

Ik vind de Slex trouwens ook mooi!

13. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Tripp trapp :D

Maar hier wel een blad erbij gekocht omdat we soms in de kamer iets eten (en een 'woonkeuken' hebben).

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook een Slex :)

Wat iemand hier al zei, smaken verschillen, vind zelf de stokke 3x niks! Stoel die wij hebben (zwart/zilver) is volledig traploos verstelbaar (ook met kind er in) van bankhoogte tot barhoogte. Kan met/zonder blad, rugleuning kan versteld worden, voetensteun idem. Makkelijk schoon te maken, kan ook als extra stoel voor volwassenen gebruikt worden.

M'n ouders hebben dezelfde, en als er ovr een paar jaar nog een kleine bij komt, kopen we zeker nog zo'n stoel erbij!

Oh, en de Slex zie je hier haast niet, tis namelijk niet zo'n eenhapsworst als de tripptrapp ;)

15. saske

saske Nieuw lid

14 jul 2011
    4
    0
    0
    wij hebben de trip trap voor binnen, ikea stoel voor buiten en op reis, als ze gaat logeren enzo. Ideaal!!!!! Via MP kost de stoel 100 euro ongeveer. nu is ze een jaar en hebben we het rugsteuntje eraf gehaald voor extra ruimte! ikea is ok ideaal omdat ze zich niet af kunnen zetten tegen voetenplankje, zodat ze niet kunnen gaan staan en eruit vallen. Ben nu weer zwanger en op zoek naar die 2 stoelen!

succes groetjes

16. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier de stokke.
    De dames zitten er echt bij aan tafel en er komt zeker ook een derde stokke bij.
    Ik vind ze het geld dubbel en dwars waard!!

17. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Zit hij dan nog steeds met de babyset? Hier al bijna een half jaar zonder babyset en dan zit hij prima (wel met tuigje natuurlijk).. Misschien is dat een optie?

Hier ook een stokke dus, heel blij mee (ook met de nieuwe babyset, zitten ze lekker stevig in).. makkelijk schoon te maken, handig en snel te verstellen in hoogte, past mooi bij onze meubels, zit echt aan tafel, zeker nu hij ouder begint te worden vind ik dat heel belangrijk. Enige nadeel vond ik het lastig schoonmaken van het kussentje (omdat hij van stof is, kan wel gewoon in de wasmachine hoor), zou dus een zeilkussentje erbij kopen, op internet zijn er verschillende te vinden..
    Heel blij mee dus en voor nr. 2 komt er ook een stokke bij..

18. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Wij hebben de nuna kinderstoel, alles kan er af en schoon worden gemaakt en het blad kan gewoon in de vaatwasser. Ook is het in hoogte verstelbaar en als we het blad er af halen kan hij straks gewoon aan tafel zitten.

19. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik heb een meegroeistoel van Marktplaats..geen idee wat voor merk.. :p

20. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wij hebben een Stokke Tripp Trapp en een ikeastoel (bij oma) die plastic versie voor 12,50 ofzo en dan het blad voor een paar euro erbij.
    Eerlijk gezegd ben ik meer te spreken over de ikeastoel dan over de Tripp Trapp. Voor de tweede, die onderweg is, komt er dan ook een ikeastoel en geen Tripp Trapp.
    Ik vind de nadelen van Tripp Trapp:
    - minder makkelijk schoon te houden dan de ikeastoel ivm richeltjes e.d.
    - kindje kan er makkelijker uit klimmen (zeker als ze het tuigje los kan maken)
    - kindje kan er makkelijk op klimmen - dat kun je als een voor- en nadeel zien natuurlijk, maar ik vond het een nadeel toen mijn dochter met 9 maanden zelf in dat ding klom en prompt viel.
    - enorm duur (goed, wij kregen hem, maar dan nog heeft iemand er veel geld voor betaald).
    - minder handig bij buiten eten dan ikeastoel.
    - klapt snel om als je kindje zich afzet
    Enig nadeel van de ikeastoel:
    - ik struikel wel eens over die poten..

Deel Deze Pagina