hallo, Wat kan je alvast kopen aan luiers creme's billendoekjes etc voor dat de baby geboren word? wat heb ik nu precies nodig? hoeveel billendoekjes bijv? wat voor luiers en hoeveel inslaan? en wat nog meer nodig? ik ben in verschillende winkels geweest en heb mijn ogen uitgekeken .hoeveel soorten maten cremes etc er zijn. zoveel dat ik niet weet wat ik het beste kan inslaan. en wat helemaal niet nodig is. heeft iemand een klein lijstje wat ik nodig heb en van bijv wat voor merk? pffff dat iemand hier ooit mee uit is gekomen zeg haha, petje af hoor
sla niet teveel in, zwitsal ruikt bv heel lekker, maar het kan zijn dat je kindje er niet tegen kan. dit geldt ook voor luiers, billendoekjes, etc. ik had wel wat luiers maat 1 van pampers, van sensitive billendoekjes (als dat niet gaat, een washandje met lauw water werkt net zo goed) en verder de hele lijn van weleda, omdat dit zonder rare stoffen is, en met calendula. het is dus even afwachten wat je kunt gebruiken. wasgel etc. ben ik pas na een paar weken gaan gebruiken, hooguit een druppel olie in bad. baby's ruiken zo lekker, zonde en onnodig om ze te wassen met rare huidonvriendelijke spulletjes.
Wij gebruiken niet veel smeersels. Wasgel of badmelk/badolie 1 flesje. Shampoo 1 flesje (alleen 1x gebruikt na bevallng, verder was ik zn haar met water) Baby olie (droge huid, plak meconium wegpoetsen) Testers bepanthen/sudo kregen we in ziekenhuis. Bepanthen vind ik fijnste. Billendoekjes, 2 verschillende pakjes/merken. Luiers; mt1 pampers vinden veel het fijnste. Maar ben je niet anders gewend als bv etos/kruidvat, ook prima. 2 pakken mt 1, 1 pak mt 2 is vaak al genoeg. Heb je een groot kind kan je dat dichte pak mt 1 gaan ruilen voor 2. Reken vaak op 1 pak per week (zeker 7 luiers per dag ) Ik heb dan nog zachte crème voor wangetjes/handjes.
Billendoekjes heb ik 3 verschillende pakken, natusan, zwitsal en bumblies.. Op de markt kunnen scoren voor 1 euro per pak dus kon het niet laten om wat meerdere merken uit te gaan proberen (houdbaarheidsdatum uiteraard even goed checken als je vooruit koopt!) Verder heb ik 2 mini-potjes sudocreme en 2 mini-tubetjes bepanthen gekregen, die kunnen mooi in de luiertas. Ik wil van bepanthen een grotere tube nog bijkopen, ik hou zelf absoluut niet van sudo-creme namelijk. Smeren van andere producten wil ik verder zoveel mogelijk beperken zodat het huidje er niet te snel aan gewend raakt en de natuur zelf zijn werk doet (dan heb ik het over bijv. bodylotions). Hoogstens een lekkere creme voor de wangetjes omdat ik een winterkindje krijg. Baby-olie heb ik zelf al van kruidvat huismerk, die gebruik ik nl ook voor mijn buik en mijn man zijn stijve nek. Shampoo/wasgel wil ik 1 flesje van kopen, kruidvat huismerk of natusan. Luiers ook maar 1 of 2 pakken. Mocht iets dan niet bevallen of irriteren bij je kindje, dan heb je niet voor niets een hele voorraad ingeslagen. Manlief kan altijd snel wat bijhalen.
Zoals al eerder gezegt, koop niet teveel want je weet niet hoe je kind erop reageerd. Twee pakken luiers de kleinste maat en 2 pakjes lotion doekjes voorziet je wel voor een tijdje hoor als de kleine net is geboren. Koop alles sensitive.. zodat dat de kans op alergische reacties beperkt. Kwa cremes en etc is het maar net waarvan je houd ook enzo. Hier heb ik alleen badschuim, olie, babypoeder, Sudocrem en haver zemelen in gebruik gehad. De zemelen omdat mijn dochter een super, super droog huidje had en ook wat exceem achtige klachtjes. Deze keer zorg ik dat ik alvast een pakje haver zemelen in huis heb en wat panty sokjes, voor als de kleine hetzelfde huidje heeft als der zus. Zodoende leer je dus ook gewoon van je kind. Sla dus niet teveel in, koop alleen het nodige.. of wat jij nodig acht.
Is inderdaad verstandig verzorgingsproducten zonder parfum te kopen en gebruiken, vooral in het begin om de kwetsbare babyhuid niet te veel te belasten. Dat heeft mijn verloskundige ook geadviseerd. Er zijn speciale merken en lijnen te koop: - Natusan first touch - Zwitsal gevoelig huidje en de zinkzalf - Neutral - Zarqa (tuinen) - Weleda (tuinen) heeft natuurlijke parfums - Urtekram (natuurwinkels) - kruidvat extra sensitive (niet alle producten zijn parfumvrij?) Verder zijn er ook billensprays van kruidvat extra sensitive en multilind zonder parfum. Het blijft even goed kijken op de verpakking of er geen parfum in zit. Het kan zijn dat het ene product wel parfumvrij is en het andere niet. Dus even goed lezen!
Lijkt me ook niet dat alle verpakkingen heel snel op zijn. Billendoekjes en luiers misschien wel, maar shampoo/wasgel, lotion, olie, etc doe je wel even mee lijkt me...
bedankt voor alle reacties. heb net nog een gratis box bij de etos opgehaald, jammer dat er veel dingen inzitten waar je eigenlijk niks aan hebt. zoals 10 tijdschriften maar ach het is gratis dus kan er niet teveel van verwachten. wel zat er een pak zwitsal billendoekjes bij . dat is dan wel weer lekker. spenen wil ik niet gaan gebruiken dus daar heb ik weinig aan hihi . en een 5 euro korting bon voor pampers. dat is ook wel fijn voor de rest alcohovrije bier .. die heb ik maar aan mijn zus gegeven want dat lust ik niet. ik denk dat ik 1 pak maat 1 en 1 pak maat 2 van newbornpampers insla. mischien heb ik nog wel een pak maat 1 extra nodig maar dat is dan zo bijgehaald. van de wasdingetjes inderdaad denk ik iets natuurlijks. ik heb zelf ook altijd beetje irritatie van zwitsal. dus even kijken wat er nog meer is. ik hoor van mensen dat sudocreme niet zo fijn is?
Ik wilde ook geen spenen gebruiken, maar meneer zoog m'n vingers er bijna af dus mooi wel een speentje Ik heb niks gekocht aan verzorgingsproducten. Wel het eea gekregen. Bepanthen is heel fijn bij luieruitslag en bij tepelkloven (mocht je bv gaan geven) Sudocreme prikt namelijk! Wasgel en shampoo heb je echt voorlopig nog niet nodig. En de kans is groot dat mensen je dat cadeau gaan geven.
Alle wasproducten zaten bij ons in het kraampakket. Het merendeel heb ik nog steeds. Alleen de shampoo en wasgel zijn opgegaan en dat pas na zijn eerste verjaardag. Het eerste jaar gebruikte ik bijna nooit wat. Verder 1 pak billendkekjes en 2 pakken luiers, van 2 merken. Die plasjes heb je nauwelijks een doekje voor nodig. Meconium zijn ze weer niet nat genoeg voor. Sowieso heb je zo extra gehaald in de meeste plaatsen. Dus dat komt wel goed. Als ik eerlijk ben is een extra pak kraamverband voor jou belangrijker dan een pak doekjes.
Kraamverband zit toch meestal in het kraampakket dat je van de zorgverzekering krijgt? Of is dat te weinig?
Voor de eerste paar dagen is het wel voldoende, maar je kan wel een paar weken vloeien en dan red je het niet met de pakken uit je kraampakket. (gewoon maandverband mag je niet gebruiken) Maar haal niet te veel, een pak is zo bij gehaald mocht het nodig zijn.
wanneer krijg je het kraampakket eigenlijk toegestuurd? ik heb mijn verzekering er over gehoord. maar volgens mij zeiden ze met 37 weken. vind dat wel laat. want tegenwoordig zijn er steeds meer mensen die vroeger bevallen. dus mijn kennende heb ik dan zelf al wat klaarstaan
Mag je geen gewoon maandverband gebruiken? Dat wist ik niet! Ik dacht dat het kraamverband alleen dikker was omdat je in het begin meer bloedverlies hebt en dat je daarna over kan op gewoon maandverband?
Van mijn zorgverzekeraar (DSW) krijg ik het kraampakket in de 6e maand van de zwangerschap. Dus ruim op tijd...
Ik heb wat mini's gehaald van zwitsal (olie wasgel en shampoo geloof ik) Ik kon er namelijk zelf niet tegen als baby maar het ruikt wel lekker Verder voor de zekerheid zarqua producten gehaald. Deze ruikt bijna niet maar wil wel iets in huis hebben mocht ze niet tegen zwitsal kunnen. Kan ze dit wel dan maak ik de zarqua zelf op. Billendoekjes heb ik de sensitive gekocht, was ook in de aanbieding (altijd wel ergens een aanbieding) Luiers heb ik 3 pakken newborn gekregen van vriendin die half jaar eerder is bevallen en deze over had. Zelf koop ik dus even geen luiers.
Kotex mocht toch wel omdat daar niet zo'n plastic laagje overheen zit? Begreep dat veel meiden die zwarte kotex gebruiken.
kotex ging bij mij irriteren! toen na een week mn kraamverband op was heb ik die van kruidvat eigen merk gehaald! die waren echt super! wel wat dik, maar minder als de kraamverband uit t pakket. en geen irritaties.
Ik had: - wasgel (parfrumvrij) - badolie (parfumvrij) - bodylotion (parfumvrij) - 2 pakken luiers. Die van pampers hebben een indicator die aangeeft of je kindje geplast heeft. De eerste dagen vond ik die erg handig. Nu weet ik wel of hij geplast heeft - 2 pakken billendoekjes (ook pafrumvrij)