KID traject AMC - solomama

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Solomama2b, May 7, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Solomama2b

Solomama2b Nieuw lid

May 7, 2023
    3
    0
    1
    Female
    Hoi,

Ik ben op dit moment 33 jaar en ik heb mij 2 jaar geleden aangemeld voor een KID traject in het AMC. Van de week heb ik een bericht ontvangen dat ik aan de beurt ben. Wie heeft er ervaring met dit traject, wat zijn de vervolgstappen? En hoe lang duurt het ongeveer voordat de inseminaties beginnen?

Alvast bedankt!
    Liefs

2. Noas

Noas Lid

Nov 14, 2021
    56
    20
    8
    Female
    Hi,

Ik heb geen ervaring in het AMC, maar in een ander ziekenhuis. Niet met een donor van het zh, maar van een donorbank uit het buitenland.

Ik kreeg begin van de maand een intake, daar werd ook bloed geprikt. Later die maand een gesprek met de maatschappelijk werkster van de afdeling, dat is verplicht. Doordat mijn arts op vakantie ging kon ik 'pas' aan het einde van de maand erop langs voor de uitslag. Alles zag er goed uit en ik kon beginnen zodra ik ongesteld zou worden. Ik verwacht dus dat het bij jou ook snel kan gaan, succes!

Het enige wat mij is tegengevallen is dat het toch wat lastiger is om zwanger te worden van een donor dan in het echt. Ik dacht juist dat het andersom was. Donorzaad wordt ontdooid en dat zaad leeft maar 12-24 uur. Vers zaad leeft 2-3 dagen en kan zelfs 5 dagen overleven. De timing is dus erg belangrijk. Ik ben zelf helaas nog niet zwanger, maar wie weet ben ik gewoon minder vruchtbaar en heeft het minder met de timing te maken. Mijn advies is: verwacht niks dan valt het altijd mee :)

3. Solomama2b

Solomama2b Nieuw lid

May 7, 2023
    3
    0
    1
    Female
    Hoi,

bedankt voor je berichtje!

Bij dat laatste had ik nog niet echt goed stil gestaan. Ik had wel gelezen dat de kans per inseminatie maar iets van 10% was, maar ik wist niet dat ingevroren zaad minder lang kan overleven. Goed om te weten.

Ja alleen zo lastig om je verwachtingen te temperen van iets wat je zo graag wil.
    Heel veel succes, ik hoop dat het binnenkort raak is bij je.

4. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

May 31, 2023
    607
    450
    63
    Female
    Hoi Solomama,

Toevallig zie ik je berichtje net. Ik ben gestart met het KID traject in het AMC en heb gisteren mijn eerste inseminatie gehad.
    In februari kreeg ik bericht dat wij aan de beurt waren voor het KID traject. We hebben een afspraak met de arts gehad in februari, met de maatschappelijk werker in maart en begin april met de verpleegkundige. Vanaf de afspraak in maart ben ik mijn temperatuur gaan bijhouden dmv een curve en ik had in april al mijn eerste inseminatie kunnen hebben maar er moest nog het een en ander duidelijk worden over medicijnen die ik slik waardoor we april nog niet konden. Doordat ik in maart al begonnen was met mijn temperatuur opmeten wisten we al vrij snel vanaf welke dag ik de ovul

5. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

May 31, 2023
    607
    450
    63
    Female
    Oh.. volgens mij ging het niet helemaal goed maar dot was m'n eerste berichtje op deze pagina.
    Maar we wisten al vrij snel vanaf welke dag ik de ovulatietesten kon starten en dus gisteren mijn eerste inseminatie gehad.
    Dit traject doe ik trouwens wel samen met mijn man dus ik weet niet of er een verschil in zit qua gesprekken oid.

Groetjes!

6. Solomama2b

Solomama2b Nieuw lid

May 7, 2023
    3
    0
    1
    Female
    Bedankt voor je berichtje.
    En wat spannend voor je zeg!
    Ik heb 3 weken geleden een bericht gekregen, dat er een nieuwe verwijsbrief werd opgevraagd bij de huisarts, maar sinds die tijd niks meer vernomen. Ik weet niet of ik een bericht moet sturen, want ik kan me niet voorstellen dat mijn huisarts er zo lang over doet.

Wel fijn om te weten hoe het tijdspad er bij jou uit ziet, om een beetje een indicatie te krijgen.
    Ik hoop dat ik ook snel meer duidelijkheid krijg.

Heel veel succes de komende periode!

7. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

May 31, 2023
    607
    450
    63
    Female
    Hoi,
    Ik zou toch even een berichtje sturen of de huisarts bellen om te vragen of het al gestuurd is. Het zou jammer zijn dat het langer duurt doordat er misschien iets fout gegaan is.
    Ik vond het zelf ook fijn om wat ervaringen te horen en te weten hoe het er ongeveer uit gaat zien.
    Jij ook veel succes!

Liefs!

Share This Page