Goedemiddag, Binnenkort hopen wij (mijn vriendin en ik) te starten met het KID traject. Eigenlijk ben ik heel erg benieuwd naar ervaringen van anderen op dit gebied. Dus bijvoorbeeld, de wachttijden/lijsten, de keuze van een donor, hoe uitgebreidt is een donorpaspoort bijvoorbeeld, hoelang duurt het traject al met al, welke instelling/ziekenhuis wordt als prettig ervaren etc. etc. zoveel vragen!! alle antwoorden/ervaringen zijn welkom En natuurlijk alvast bedankt. Groet, Yara
Ik ben nu bezig met kid traject als BAM. Ik heb gekozen voor een donor via kliniek, ik vind dit veiliger. In umc utrecht weet je redelijk veel over de donor. Zo kon ik kiezen uit afkomst, huidskleur, kleur ogen/haar, opleiding, carrière, lengte en postuur. In bijv. Amc weet je wat minder. Je kunt ook kiezen voor een Deense donor. Er is een website met allemaal Deense donoren, dit is heel erg uitgebreid. Sommige hebben een baby foto geplaatst of iets ingesproken. Er zijn een paar klinieken die met Deense Cryos werken. Voor zover ik weet is dat Isala, Umc en Nij geertgen. De wachtlijst voor cryos is korter dan een Nlse donor. Deense donor is wel duur, wat het precies kost weet ik niet.. Een NL donor via umc kost 160.- per rietje.. Deense donor is geloof ik nog duurder. Bij umc was wachtlijst voor NL donor 1jaar en 4 maanden. Met een Deen kan je al met 3 maanden terecht geloof ik. Als jullie nog meer willen weten, vraag maar
Hoi! Mijn vriendin en ik zijn net begonnen met een KID-traject. Wij worden geholpen bij het Isala ziekenhuis in Zwolle. We hebben al met al ongeveer 1,5 jaar moeten wachten vanaf het moment tot aanmelding tot de eerste inseminatie. En op dit moment zitten we te wachten tot we kunnen testen of het raak is. Over de donor weten we niks. Als mijn vriendin zwanger blijkt te zijn mogen we volgens mij een aantal gegevens opvragen. Maar mag ik aannemen dat jullie een lesbisch koppel zijn? Want in 'zwanger zijn' onder 'zwangerscapsclubs' is ook een topic voor lesbische mama's (to be) waar iedereen ook al heeft verteld over hun eigen traject en welke keuzes ze hebben gemaakt. Misschien kan je daar ook even kijken.
Dank jullie wel voor de reacties! Onze voorkeur gaat uit naar uitgebreide informatie over de donor, dus dan is de Deense donor zeker een goede optie. De wachttijden had ik inderdaad ook zo ingeschat, best lang nog eigenlijk hé! Wel een heel spannend traject ook, waar jullie dus ook middenin zitten, heel veel succes daarin En ik ga direct even op zoek naar het topic lesbische mama's!