KID

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Amberkidzi, 2 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberkidzi

1 dec 2007
    39
    0
    0
    beveiliger
    Rotterdam
    Hoi

Ik kan eigenlijk haast niemand vinden die met KID bezig is, of gaat beginnen. Wij zijn zelf aangewezen op KID want we zijn een vrouwenstel.
    We zijn nog bezig met het zoeken naar informatie en het zoeken naar een donor.

Als we een donor hebben willen een donorcontract op laten stellen zodat het voor zowel ons als de donor allemaal duidelijk op papier staat. We willen zelf een donor zoeken en het zaad via ZI (zelf inseminatie) bij mij inbrengen.

Wie is er bezig met KID of gaat hiermee beginnen?

groetjes Amber

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Amber,

Ik zag dat je ook in zwanger worden deze vraag hebt gesteld, dus die daar ga ik dichtdoen.

Ik had in dat topic gereageerd dat Wishgirl ook bezig is met KID en dat ze waarschijnlijk nog wel zal reageren.

Groetjes,
    Elvira

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ja ik lees het net... en natuuuurlijk reageer ik ;)

Ik ben dus ook bezig met KID... Als het een beetje meezit mag ik morgen weer opstarten en dan half december ergens weer inseminatie denk ik...

Kheb al een dochtertje via KID...

Ik ben trouwens alleenstaand...

4. Amberkidzi

1 dec 2007
    39
    0
    0
    beveiliger
    Rotterdam
    hehe gelukkig toch noch iemand daht al dat ik de enigste was. Maar je zegt dat je morgen mag opstarten wat gaat er dan gebeuren? Gebeurt de KID via zh o via ZI?

groetjes Amber

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik had gehoopt dat ik vandaag weer zou kunnen gaan opstarten... maar nee nog niet...
    Ik dacht dat de cystes wel weg zouden zijn omdat ik een fikse bloeding heb gehad.. maar nee ze zitten er nog in volle glorie...

Ik word met hormonen gestimuleerd en dat noemen ze dan opstarten.. Zodra de cystes weg zijn, mag ik dat dus gaan doen...

Ik doe het via het ziekenhuis en dus is het KID...

En jullie?

6. Amberkidzi

1 dec 2007
    39
    0
    0
    beveiliger
    Rotterdam
    Zo dat is balen dan, maar moeten die cyste's dan vanzelf verdwijnen. En die hormonen krijgt iedereen die? Hoop niet dat je het erg vind dat ik zoveel vraag.

Ik ben zelf een behoorlijk tijd vrijgezel geweest en heb toen ook met de gedachte gelopen een kindje proberen te krijgen. Maar vond het te zwaar in me eentje dus heb echt bewondering voor je. Heb je nu trouwens de zelfde donor?

Wij willen zelf een donor zoeken en dan via ZI. Ik vind het via het ziekenhuis onpersoonlijk en via ZI kan mijn vrouw er toch actief aan bijdragen. En al die testen en gesprekken die je moet voeren onzin vind een hetero stel wat kinderen via de natuurlijk weg kinderen krijgt hoeft dat ook allemaal niet. Dus een bewuste keuze van ons om voor ZI te kiezen ook omdat er meer kans op succes is omdat je met vers sperma gaat insemineren.

groetjes Amber

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ja die cystes zijn gevuld met vocht en verdwijnen in de regel vanzelf... maar het kan wel even duren...

Ik vind het helemaal niet erg dat je veel vraagt... Ik ben er open in en ik vind het leuk als ik mensen kan helpen... Dus geen probleem... Het is juist beter als je vraagt vind ik...

Het zoeken van een donor heb ik als heel vervelend ervaren. Lang niet alle mannen die zich als donor opgeven zijn ook te vertrouwen... Ik heb er echt negatieve ervaringen mee. Ik hoop dan ook dat het voor jullie beter uit zal pakken.
    Het ziekenhuis is voor mij inmiddels helemaal niet meer onpersoonlijk omdat ik er al zo lang loop. Ik ken de artsen daar ook bij hun voornaam (en ja dan loop je er te lang hahahahah)...

Ik heb niet een heleboel testen en gesprekken ondergaan hoor... Wel even een intake gehad over hoe de cyclus verloopt etc. en als ze twijfels hebben na een intake kan het zijn dat je nog naar het mw moet... Maar bij mij waren er in dit ziekenhuis geen twijfels... dus valt weer mee...

Ik vind het wel fijn dat ze alles in de gaten houden... Ben je niet eerst maanden bezig om er dan misschien achter te komen dat het eigenlijk zo niet lukt...
    Ik zeg niet dat dat bij jullie het geval zal zijn natuurlijk... maar tis om aan te geven dat ik dat wel prettig vond...

Overigens zijn er ook ziekenhuizen waar de partner het zaad mag inbrengen hoor bij de inseminatie... dus in dat opzicht valt dat ook al weer mee...

8. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Amber,

Mijn vriendin en ik zijn ook al een aantal maanden bezig met ZI. Je kunt veel informatie vinden (en een forum) op www.link verwijderd daar schrijven veel mensen die met KID of ZI bezig zijn.

Edit mod: ivm reklame de link verwijderd.

9. Amberkidzi

1 dec 2007
    39
    0
    0
    beveiliger
    Rotterdam
    hoi

@wishgirl Ik heb het 1 en ander zitten lezen van je wishgirl, is niet niks zeg allemaal. Maarja volgens mij ben jij net zo een doorzetter als mij. Heb zelf ook geen onbezorgd verleden. Maar desondanks heb ik echt respect voor je dat je ondanks alle tegenslagen ervoor gaat. Maarja je zal wel moeten, al is dat niet altijd even makkelijk. Mocht je mij wat willen vragen of een luisterd oog willen hebben dan hoor ik het wel ik heb ook msn.

@nijntje Op kidinformatief heb ik ook al gekeken maar vind het forum nogal inactief. Vandaar dat ik me hier ook aangemeld had en ben gewoon benieuwd of er meer zijn die met KID bezig zijn of gaan. Maar ben jij ook les of ben je een man?

groetjes Amber

10. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Ook wij zijn bezig met KID, manlief heeft azoospermie en dus geen zaadcellen, wij kunnen bijna zeggen dat we een donor hebben. In iedergeval hebben we wel iemand gevonden met wie het erg klikt en waar we mee af gaan spreken.

11. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Dat klopt, Amber, het is geen druk bezocht forum zoals dit. Voordeel vind ik dat iedereen daar met KID of ZI bezig is, vooral toen we net startten vond ik dat zelf erg prettig.
    Ik ben les, geen man ;) .
    Schrijven er uberhaupt mannen op dit forum?

12. Amberkidzi

1 dec 2007
    39
    0
    0
    beveiliger
    Rotterdam
    @ Elin mag ik vragen hoe je aan een donor komt want vind dat er maar weinig donoren op internet te vinden zijn. En de donoren die er op staan vind ik allemaal nogal lang, en we zijn zelf juist klein dus willen wel graag een niet al te grote donor.

@ Nijntje Ik weet niet of hier ook mannen op het forum zitten. Hoelang zijn jullie nu bezig en hoe zijn jullie aan jullie donor gekomen?

groetjes Amber

13. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Wij hebben onze donor via het Internet, ik heb een aantal advertenties geplaatst en hij was nummer 2 van de 6 die reageerde.

Wij hebben zelf niet zoveel eisen, hij moet in iedergeval blank en gezond zijn. Verder lieten we alles over ons heen komen.

De donor waarmee we nu in gesprek zijn bleek meteen heel erg open, stuurde een foto mee en hij lijkt wonderbaarlijk genoeg ook nog eens veel op familie van mijn partner.

Mag ik vragen hoe groot jullie zijn en of hoe groot de donor max mag zijn? Is jullie familie beide aan de korte kant of zijn jullie de enigen? Want anders hoeft net nog niet veel uit te maken of je een lange of korte donor hebt.

Mag ik vragen wie van de mensen hier uiteindelijk gaat vertellen hoe de zwangerschap tot stand is gekomen? Oke bij vrouw-vrouw valt er weinig te ontkennen maar bij hetero koppels wordt dit nog wel eens gedaan. Wij zijn van plan om van jongs af aan al eerlijk te zijn en te vertellen hoe het in zijn werk is gegaan.

Ben benieuwd hoe julle hierover denken.

14. Amberkidzi

1 dec 2007
    39
    0
    0
    beveiliger
    Rotterdam
    @ Elin We zijn zelf onder de 1.65 heel de familie is klein. Dus willen echt een donor die maximaal 1.70 - 1.75 is anders valt een eventueel kind toch op binnen onze familie.

Ik denk dat openheid het beste is, op een gegeven moment komt een kind er toch wel achter en als je niet eerlijk bent geweest dan kan ik me voorstellen dat het alleen maar harder aan komt.

Via welke site hebben jullie je donor gevonden?

groetjes Amber

15. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Amberkidzi: Ja ik kan me dan voorstellen dat je rekening houd met de lengte van de donor als de hele familie aan de kleine kant is.

Ik heb 2 advertenties gezet, 1 bij link verwijderd en de andere op link verwijderd ik heb eigenlijk geen idee op welke site de donoren het hebben zien staan, 1 van de 2 in iedergeval :)

Edit mod: ivm reklame de links verwijderd.

16. Amberkidzi

1 dec 2007
    39
    0
    0
    beveiliger
    Rotterdam
    @ Elin Ik ben idd ook lid van die site's maar vind ze nogal rustig maar als jullie daar idd je donor vandaan hebt dan zal ik denk ik ook maar een adv plaatsen op die site's.

groetjes Amber

17. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Het is er inderdaad rustig, maar dat wil niet zeggen dat de advertenties niet gelezen worden gelukkig.

Inmiddels hebben wij een afspraak staan met de potentiele donor voor dit weekend. Ben zo benieuwd hoe het gaat verlopen en of we met elkaar in zee gaan.

Krijg nu toch wel een beetje de bibbers.

18. Amberkidzi

1 dec 2007
    39
    0
    0
    beveiliger
    Rotterdam
    @ Elin Lijkt me idd spannend zo een eerste ontmoeting succes het weekend. Ik hoop dat het klikt en dat jullie snel kunnen beginnen. Laat je het nog even weten hoe het gegaan is?

groetjes Amber

19. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Ja ik vind het ook heel erg spannend, weet nog niet wat ik er van verwachten moet maar komt vast goed. Ook ik hoop dat we snel kunnen gaan beginnen...

Natuurlijk zal ik vertellen hoe het gegaan is.

20. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb destijds ook zelf geprobeerd een donor te zoeken, maar het is mij niet gelukt.. Ik heb er zeer slechte ervaringen mee...
    Uiteindelijk heb ik dus een donor via het ziekenhuis gekregen en ik moet zeggen dat me dat nu heeeel goed bevalt...

Deel Deze Pagina