4 rondes Clomid..en wat nu verder ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hope76, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope76

Hope76 Actief lid

17 nov 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal.
    We hebben er inmiddels 4 rondes clomid opzitten
    (wat een rotspul=opvliegers)
    We hebben daarvoor in Juni 2008een miskraam gehad.Nu hebben we volgende week een vervolgafspraak bij de Gyn.
    Kan iemand ons vertellen wat ons nu te wachten staat ?
    Wat is de volgende stap ?
    Liefs Hope

2. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoi Hope,

Waardeloos he die opvliegers? Ik slik ook al een jaar Clomid en tis echt super irritant. Aan de andere kant: als het helpt een kindje te krijgen dan heb ik het er graag voor over!

Ik kan je niet vertellen wat er nu gaat komen. Misschien nog wat rondes. Er zijn veel vrouwen die 6 tot 12 rondes krijgen. Je moet maar zo denken: de volgende stap zijn vaak hormooninjecties (die krijg ik vanaf deze maand) en dat ik ook echt geen pretje!

Ik ga voor je duimen dat je snel een positieve test in je handen hebt en dat het dan dit keer goed gaat!

Succes meid!

3. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Bij ons zh krijg je 6 tot 8 maanden Clomid daarna ga je naar injecties. Als deze ronde bij mij niet raak is dan volgen voor ons ook de naalden...

4. Hope76

Hope76 Actief lid

17 nov 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    Injecties als: zelf inspuiten ?

5. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Jep, dan moet je 2 weken in de maand jezelf een prik in je buik geven. Of in mijn geval laat ik mijn man een prik in mijn buik geven want ik durf dat zelf niet zo goed.

6. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hoi Hope76,

Ik heb 12 rondes clomid gehad en ben sinds 4 mnd bezig met Puregon (IUI). Ik kan je geruststellen want de puregon geeft veel minder bijwerkingen en het spuiten is echt een eitje. Het is maar een hele dunne naald dus je voelt er bijna niets van. Misschien krijg je nog een aantal rondes clomid maar als je er zoveel last van hebt zou ik het eens aankaarten. Succes meid.

Liefs Maaike

7. Hope76

Hope76 Actief lid

17 nov 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    Hoi maaike, kan je me iets meer vertellen over jouw geschiedenis, en hoe het nu gaat met de puregon en de IUI?
    Liefs Hope 76

8. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hoi Hope76,

Ik ben sinds 1,5 jaar bezig voor een 2e kindje. Mijn zoontje is bijna 4 jaar. Met hem heb ik ook clomid geslikt en was na een paar rondes zwanger. Ik had toen een onregelmatig cyclus. Mijn cyclus is nu prima (gewoon 28 dg) maar ik ben nog steeds niet zwanger.
    Ik krijg nu 6 x IUI (ben nu dus met de 4e bezig). IUI doen ze bij ons in het zkh in een gestimuleerd cyclus. Dat wil zeggen dat je hormonen spuit (ik spuit puregon) zodat je kans hebt op 2 of 3 eitjes en de puregon zorgt ook voor een beter baarmoederslijmvlies voor de innesteling.
    Hierna zal ik voor IVF moeten gaan maar hopelijk raak ik voor die tijd nog zwanger.
    Hoe lang zijn jullie al bezig, is er een rede dat het nog niet gelukt is?

Liefs Maaike

9. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Wat erg dat je een miskraam hebt gehad. Vervelend dat het nu niet lukt om opnieuw zwager te raken. Snap dat je het spannend vind wat de volgende stap zou zijn.
    Toen ik geen reactie meer had op Clomid, ben ik begonnen met Puregon spuiten. Vond dit echt heel makkelijk en had geen bijwerkingen. Hopelijk geeft dit je moed!
    Ik start volgende week weer met spuiten... als ik niet zwanger ben!

10. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik vindt dit wel een intersante topic.
    Want ik ga overmorgen alweer met mijn 5e clomid kuur beginnen.
    Ik was ook benieuwd hoelang je het mag gebruiken.
    Ik heb er ook best veel last van eigelijk.

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik heb trouwens een vraagje.
    Ik gebruik dus nu clomid, ik ga overmorgen de 5e ronde in.
    Maar bij mij slaat deze kuur heel goed aan, mijn cyclus is helemaal normaal, ik krijg netjes een eisprong.
    Stel dat ik na 12 ronde's nog niet zwanger ben, en ik ga over naar spuiten, wat doet die spuit meer als die tabletten dan?
    Zorgt die spuit ervoor dat je nog vruchtbaarder bent of zo?
    Weet iemand dat hier?

12. Hope76

Hope76 Actief lid

17 nov 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Maaikiexxx: Wij zijn nu 2 jaar bezig, en had een heel onregelmatige cyclus.Alles onderzocht, het zaad van mijn mannetje was niet helemaal okay, maar niets ernstigs, moest lukken.Is ook gelukt afgelopen mei was ik zwanger. Helaas toen we voor de echo gingen, bleek het niet meer goed te zijn. Een week daarna hebben we een MK gehad.Toen zijn we begonnen met Clomid, nu hebben we er 4 rondes opzitten, en is het allemaal wat geregelder (de cyclus) maar helaas nog steeds niet zwanger. A.s. donderdag naar de gyn, maar eens horen wat nu verder ? Ik lees echt van alles hier, maar lijkt me verstandiger als we het do. gewoon afwachten.
    IUI houdt toch in dat ze zaadcellen inbrengen ten tijde van de eisprong ?
    Liefs Hope76

13. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ja klopt. Ze wekken met de hormonen een eisprong op, die houden ze in de gaten dmv inwendige echo's. Op het moment dat er 1 of 2 goede eitjes zijn die klaar staan om te springen krijg je een injectie die binnen 12 uur een eisprong opwerkt. Dus de volgende dag een potje inleveren en gaan ze een paar uur later insemineren.

Maar goed, dit is wat ik van de gyn gehoord heb want mijn 1e keer IUI gaat binnen een paar daagjes pas starten.

Succes meid!

Deel Deze Pagina