KID

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Amberkidzi, Dec 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    SRB: change has come...
    Ik ben zo ontzettend trots op jullie meiden! Jullie kind heeft 2 sterke mama's! Goed gedaan!

Dikke kus van Lola! :D

2. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    En vandaag nog meer spannend nieuws: we zijn gebeld door de redactie van een televisieprogramma... (Nederlands grootste debatprogramma, met die twee presentatoren). Doodeng! Maar wel heel bijzonder, dat er zoveel aandacht voor is. :)

xxx

3. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Srb! Damn, wat goed! Ik ben trots op jullie. En niet vergeten hè, als het nodig is dan zit ik op de tribune om jullie te supporten. Stinkend jaloers op je groeiende buik, laat daar geen twijfel over bestaan, maar toch... ;) Go girls!

Virtuele knuffel,

Belle.

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Wij hoorden dit bericht op het nieuws die dag, onderweg naar datzelfde ziekenhuis...
    Ik heb het meteen nagevraagd bij de gyn en ze zat maar vaag te antwoorden.
    Ik vroeg hoe het bij ons zou gaan wanneer wij een eigen donor mee zouden nemen.
    Dat was geen probleem...
    Waarom zou het voor jullie dan wel een probleem zijn!
    Ik zie geen verschil!

Sorry dat ik zo even inbreek hier trouwens :oops:
    Wij moesten van de gyn alvast gaan nadenken over KID, dus was dit topic aan het lezen en kwam dat bericht tegen.
    Door het krantenartikel twijfel ik nu dus heel erg aan wat de gyn tegen ons heeft gezegd.
    Of ik lees het verkeerd of zij heeft het verkeerd gezegd.

Hoe dan ook.
    Sterkte in de verdere strijd!
    En ik vind het super dat jullie inmiddels zwanger zijn :D

5. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Wat ontzettend vaag zeg! Als dat echt waar is, dan hebben we helemaal een punt dat het discriminatie is! Heb je expliciet gevraagd naar gebruik van een mannelijke donor?
    Van dit ziekenhuis mogen vrouwelijke donoren wel namelijk, daar zien ze geen risico's... Eikels zijn het!

Jij heel veel succes ook trouwens.

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Het ging om een mannelijke donor ja, want mijn man is onvruchtbaar.

Als ik het krantenstukje lees staat er dat ze geen enkel stel helpen wanneer er een mannelijke donor aan te pas moet komen.

Tegen ons werd gezegd dat een eigen donor geen probleem was.
    Zonder wachtlijst zelfs.
    Als je geen bekende donor had kwam je op een wachtlijst van 2 jaar bij een andere instelling, want zij hadden geen spermabank.

Ik word aanstaande vrijdag gebeld door deze zelfde gyn.
    Ik zal dan nogmaals heel duidelijk vragen of een bekende mannelijke donor bij hun geen problemen zal opleveren wanneer blijkt dat wij hiertoe genoodzaakt zijn.
    Eens kijken of ze dan iets anders zegt nu het nieuws wat beter bekend is.

Ik zal je laten weten wat er vrijdag gezegd wordt hierover!

7. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Dag Dreamer,

Ik ben ook heel benieuwd wat je gyn gaat zeggen. Hier namelijk soort gelijk verhaal als SRB. Wij (2 vrouwen) maken gebruik van een bekende door en ons is 2 weken geleden gezegd dat, mochten wij genoodzaakt zijn om te IVF-en, het zaad van onze donor voor een half jaar in quarantaine moet voor het uitsluiten van allerlei enge ziektes....Zou deze donor mijn partner geweest zijn dan was dit niet nodig. Niet te volgen, toch? :evil:

Ik kom vrijdag eventjes kijken hier. Ik wens je trouwens heel veel succes toe! Dat je wens mag uitkomen!

Groetjes, Lola2

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Maar dat is op zich alleen maar goed lijkt me toch?
    Ze doen dat om uit te sluiten dat die donor geen aids heeft.
    Ik weet niet of het bij ons ook zo zou gaan, daar heb ik niet naar gevraagd.
    Zet meteen de vraag erbij op mn vragenlijst ;)

Maar dat zal niet iets zijn wat ze enkel voor lesbische stellen handhaven.
    Heb het op de site van medisch centrum kinderwens ook gelezen namelijk.
    Als wij daar aan de slag zouden gaan zal het zaad ook in quarantine moeten.
    Waarom dat bij je eigen partner dan niet hoeft weet ik ook niet.
    Misschien toch een extra veiligheid?
    Of een soort verplichte bedenktijd verpakt in een we doen het voor je eigen veiligheid verhaaltje?

Wat een gedoe allemaal he dames!
    Ik hoop dat ik vrijdag voor jullie wat duidelijkheid kan brengen iig.

9. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ha Dreamer,

Ik vind het toch echt een regel die nergens op slaat. Wij maken gebruik van een bekende donor, een goede vriend van ons (dus niet van een sperma-bank). Als ik zou zeggen dat die donor mijn man/partner is dan zouden deze regels niet gelden en zouden we vrij snel met IVF kunnen beginnen (met vers zaad, notabene!).
    Maar omdat het een een donor betreft moet het zaad eerst onderworpen worden aan onderzoeken enz. Dat kost me sowieso 6 maanden en daarbij maken ze dus gebruik van het ingevroren zaad wat dan dus al zes maanden in quarantaine staat. Terwijl, als de donor gewoon mijn man zou zijn, ze iedere IVF poging vers zaad gebruiken (wat over het algemeen iets betere kwaliteit oplevert, heb ik begrepen).

Dus ik vind het nogal lastig te volgen op deze manier en het maakt me ook boos want ik voel me benadeeld in deze. :(

Ik wens je veel succes!

Groetjes, Lola2

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Maar doen ze na dat half jaar ook alleen met ingevroren zaad dan?
    Dan weten ze toch dat het goed gezond zaad is?
    Of denk ik dan weer te simpel?
    Pff al die regeltjes!
    Je zou idd bijna vals gaan spelen en zeggen dat je hetero bent!

Maar lukt het bij jullie niet op de natuurlijke (inseminatie dan) manier?

11. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ja, ze gebruiken dan juist het zaad dat een half jaar in quarantaine heeft gestaan. Zodoende weten ze zeker dat het 'gezond zaad' betreft. (heeft met incubatie-tijd te maken). Dat is dus het ingevroren zaad...Ik neem aan dat ze dat portie zaad verdelen in een aantal porties voor een aantal IVF-pogingen.

Maar nogmaals: dit gedoe geldt dus niet bij iedereen. Mannen en vrouwen die een stelletje zijn hoeven zich niet aan deze regels te houden. Dat zaad hoeft niet in quarantaine.... :confused: Zij maken iedere IVF poging gebruik van vers zaad (wat dus van een iets betere kwaliteit is dan ingevroren zaad) En wie garandeert dat desbetreffende man wel 'gezond zaad' heeft? Wie weet wat zo'n man uitspookt?

Ik vind het niet te volgen. Daarnaast vind ik van een betutteling die er niet om liegt. Ik ben een volwassen vrouw die weet waar ze mee bezig is, die een zeer nette, betrouwbare donor/vriend heeft die ik blindelings vertrouw.
    Het stuit me tegen de borst om naar een IVF-kliniek te gaan en net te doen alsof hij mijn partner maar met deze kromme-oneerlijke regels zou je er bijna toe genoodzaakt zijn.

Nee, het lijkt niet te lukken bij ons met inseminaties...eenmaal zwanger geweest en miskraam geworden. Bijna een jaar bezig en gezien mijn klok enorm hard tikt (zie leeftijd) zijn we ons aan het orienteren op eventuele behandelmogelijkheden. Over 2 weken hebben we weer een gesprek bij onze gynaecoloog.

Groetjes! Lola2

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ik neem aan dat ze het zaad dus juist niet verdelen over meerdere keren.
    IVF wordt alleen gedaan bij slechte kwaliteit zaad.
    Als iemand goed genoeg zaad heeft voor meerdere keren IVF van 1 keer, dan doen ze wel IUI neem ik aan.
    Of zie ik dat verkeerd?
    Ik weet niet of ze voor IUI ook dat half jaar quarantine hebben?

Maar het is iig niet discriminerend, want ook wij zouden ermee te maken krijgen wanneer we donorzaad zouden gebruiken bij bepaalde klinieken.
    Misschien dat dat iets van wrok scheelt?

Kan me voorstellen dat de klok heel hard tikt.
    Ik hoop dat jullie snel gezond zwanger mogen zijn :D

13. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik snap je punt, Dreamer, maar ik vind het sowieso belachelijk: Als je een mannelijke partner hebt met voldoende sperma, dan gaan ze er vanuit dat het zaad gezond is, maar als je dat toevallig niet hebt (of je nou lesbisch bent, alleenstaand of de pech hebt dat je mannelijke partner geen sperma produceert), dan moeten er ineens allerhande tijdrovende voorzorgsmaatregelen genomen worden. Dat klopt natuurlijk van geen kant. Waarom eigen partners niet en donoren wel? Wat is dat voor nonsens?

Belle, hoopt dat deze rare, scheve regel snel geschrapt wordt.

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ja het is niet leuk natuurlijk, maar het is en blijft Nederland he ;)
    Ze dekken zichzelf goed in natuurlijk.
    Dat je niet achteraf kan zeggen dat het hun schuld is als je kindje AIDS heeft of dat soort dingen.
    En met je eigen man is dat je eigen schuld, dat had je zelf kunnen controleren.
    Dus ja, ik snap het in dat opzicht wel.
    Maar feit blijft dat het vreselijk is dat je zolang moet wachten!

15. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    He Dreamer,

Het is een misverstand dat IVF alleen gedaan wordt in geval van slecht zaad. Ook als er bijvoorbeeld sprake is van niet functionerende eilleiders, of ernstige endemotriose, of onverklaarde onvruchtbaarheid of inderdaad verminderde zaadkwaliteit kan men IVF als behandeling voorstellen.

IUI is een behandelmethode die men vaak kiest voordat men overgaat op IVF.

Ik snap dat als jij en je man ermee te maken krijgen, dus gebruik zouden moeten maken van donorzaad, jullie dezelfde procedure moeten volgen. Dus daar zit 'de wrok' van mij niet hoor ;)
    De wrok zit 'm in het feit dat ik zelf de volledige verantwoording neem voor het zaadje dat in mijn lijf komt. Of dat nou van mijn man is of van mijn eigen gekozen donor die voor hetzelfde geldt binnen een paar weken mijn man kan zijn als we gaan trouwen en dan dus gewoon de hele stoffige procedure van quarantaine enz kunnen overslaan. Zo waterdicht :( zijn zogenaamde richtlijnen betreffende IVF procedure met donorzaad. :rolleyes:

Daar zit de wrok.

Groetjes, lola2

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Goed, gisteren om 18.30 uur werd ik eindelijk gebeld...
    Heb dus de hele dag voor jan doedel zitten wachten, maar goed, beter laat als nooit!

Zal mijn vraag opschrijven en het antwoord erachter in een quotebalkje.

Even nog naar aanleiding van het nieuwsbericht.
    Een mannelijke bekende/eigen donor is geen probleem toch?
    Dan kunnen we gewoon KID doen bij jullie toch?

Als we een eigen donor gebruiken, moet zijn zaad dan een half jaar in quarantine?

Dat waren de 2 vragen die ik gesteld heb naar aanleiding van jullie verhalen/vragen.
    Hoop dat jullie er iets mee kunnen.

17. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Bedankt voor je uitgebreide bericht Dreamer. Voor jullie in ieder geval heel goed nieuws (dat ze jullie gaan helpen bedoel ik) en dat is je van harte gegund!

Ben er zelf wel even goed stil van... Deze argumenten hebben wij letterlijk gebruikt bij de behandeling van onze zaak bij de Commissie Gelijke behandeling en toen werden we door het ziekenhuis in de hoek gebonjourd.

18. Shyness

Shyness Bekend lid

Aug 17, 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Hey meiden,

Even geleden dat ik hier ben geweest, maar heb alles even op een rijtje kunnen zetten.

En heb eindelijk de stap gezet naar het ziekenhuis en kan binnen 2weken al met KID starten.

Zijn er nog meiden die ongeveer in deze fase zitten?

groetjes,

Share This Page