Hoi we zijn nog steeds aan het dubben wat we willen maar heb wat vragen over het mc blijdorp in barendrecht dit lees ik op hun website maar wat moet je nu betalen eigenlijk? Wij willen graag rietjes zodat onze eigen arts in het ZH KID kan doen bij mij. Maar betaal je dan de dikgedrukte dingen of komen er meer kosten bij? En die container mag je die houden en kan je het stikstof en container maar 1 keer gebruiken of is dit voor de hele behandeling? De donorkosten moet je die ook betalen of is het donorkosten of rietjes? alvast bedankt groetjes Amber Behandeling buiten M.C.Bijdorp . EURO: Intake procedure 150,- Donorkosten (per aangaande zwangerschap) 1000,- 1 strootje 100.- 1 liter stikstof 20.- Laboratorium kosten: (Bijvoorbeeld eigen donor) EURO Invrieskosten 100,- 1 jaar bewaarkosten 250,- Zelf-inseminatie pakket 20,- Canule 7,- Urine LH test 5,- Vervoerskosten EURO 1 liter stikstof 20,- Container 20,- Grote container (huur weekeinde) 20,- Stikstof (3 liter voor grote container) 60,-
Wat ik gehoord heb is dat het zaad bij Blijdorp van kwaliteit stukken minder geworden is de laatste tijd dus ik zou daar zo 1, 2, 3 niet voor kiezen... En anders kun je vragen of je het zaad mag laten controleren in het ziekenhuis of het wel goed genoeg is... Ik bedoel: je koopt het duur... mag je best een second opinion vind ik Gewoon vragen zou ik zeggen! Ze zullen je wel raar aankijken omdat het niet zo snel gevraagd wordt... maar je wil wel waar voor je geld toch? Een auto koop je ook niet zonder testrit... en kleren koop je ook niet zonder eerst te passen
Hallo meiden, Heb net even dit topic zitten lezen omdat ik voor een 2e kindje wil gaan via KID in het ziekenhuis. Ik zal me even kort voorstellen, ik ben 36 jr en heb een zoontje van 13 maanden. Hij is geboren uit een korte relatie en heb geen contact meer met de vader. Nu wil ik graag voor een 2e kindje gaan in de loop van dit jaar. Ik heb echt totaal geen idee hoe dit in z'n werk gaat. a) heb ik een verwijsbrief nodig vd huisarts? b) moet je in het zkh dan een afspr. regelen bij de gyn of andere arts? ... misschien domme vraag hoor c) hoe zit het met evt vergoedingen via ziekenfonds? d) kan je in het zkh wensen aangeven qua uiterlijk vd donor? En in hoeverre kan dat...lengte/kleur haar/ogen etc? e) moet je ook standaard hormonen gebruiken of is dit afhankelijk van je cyclus? Verder zijn tips natuurlijk welkom! groetjes Doenka
Doenka, Ik wil je even heel veel succes wensen, wij hebben uiteindelijk zelf een donor gezocht en ZI gedaan, over een ziekenhuis kan ik je dus niet veel vertellen. Ik weet wel dat de behandelingen vergoed worden maar het zaad moet wel uit eigen zak betaald worden. Dit verschilt per kliniek/ziekenhuis. Kijk eens op freya, daar staat een lijstje met welk ziekenhuis wat doet, dan kun je eens rondbellen en info opvragen. Ik weet niet waar je woont maar Rijnstate Arnhem heeft tegenwoordig de kortste wachttijd. Voor andere moet je al gauw rekenen op een jaar wachttijd, dus moet je onderhand wel in laten schrijven.. Groetjes, Elin
Thanks Elin ! Goh een jaar wachttijd...daar had ik idd geen rekening mee gehouden. Fijn om te weten. En ik zal eens kijken op freya. Van harte met je zwangerschap !
Heb net even op Freya gekeken en in 1 vd twee dichtsbijzijnde ziekenhuizen is er geen wachttijd en de andere idd een jaar !
Dank je wel voor je felicitaties! Ga niet alleen van die informatie uit, maar bel er even langs, soms is de informatie verouderd en heb je alsnog te maken met een wachttijd. Vragen staat vrij, maak er ook gebruik van voor je voor verassingen komt te staan.
Ik heb inmiddels met beide ziekenhuizen contact gehad. Bij één ben ik bekend bij gyn. Stan is nl dmv KS geboren ivm stuit. Maar dit zkh doet helaas geen kid bij alleenstaanden. Het andere zkh dus wel. Een fijn gesprek gehad aan de tel. Nu eerst een verwijskaart regelen en dan een afspraak maken met een gyn. Qua wachttijden kon ze me niks zeggen, omdat ze nog niet zo lang kid bij alleenstaanden doen. Dus het is voorlopig nog even afwachten. Voel je je al lekker zwanger?
Ik moet zeggen dat ik er nog weinig van merk. Ben bij vlagen duizelig en enorm moe, verder nergens last van.
Hoi Doenka, Ik ben ook met KID bezig, omdat mijn man onvruchtbaar is gebleken. De wachttijden zijn idd erg lang. In Arnhem circa 10 mnd, in andere ziekenhuisen minstens 1.5 of zlefs langer. Deze wachttijd is ontstaan doordat er in Ned niet meer wordt gewerkt met een anonieme donor. Welke selectiecriteria ze hanteren bij de keuze van een donor, is per ziekenhuis anders. Maar aspecten als lengte, huiskleur, haarkleur, en kleur ogen wordt eigenlijk altijd meegenomen. Verder soms opleidingsniveau en karakter. Alternatieven om de lange wachttijd in te korten zijn: een eigen donor zoeken of uitwijken naar het buitenland. Succes met het maken van je keuze! Loes
hoi Loes, Tnx voor je info! Ik ben inmiddels bij de ha geweest en die stuurt de verwijsbrief rechtstreeks naar het zkh. Nu afwachten op uitnodiging consult. Hoor idd meer dat wachttijden lang zijn. Heeft te maken met het tekort aan donoren. Het lijkt me heel moeilijk om een eigen donor te zoeken. Je wil natuurlijk geen nare erfelijk overdraagbare aandoeningen of andere narigheid tegenkomen. Dat wil je dan uitgezocht hebben lijkt me. Daarom lijkt kid via zkh mij het beste. Bovendien vraag ik me af hoe je dan zelf een donor zoekt? Bekende donor is voor mij uitgesloten. Die lange wachttijden zijn idd wel jammer. Heb jij al inseminaties gehad als ik vragen mag?
Omdat onze donor ermee stopt willen mijn vriendin en ik beginnen met KID. We staan al op de wachtlijst in het ACSG. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Doenka, mocht je toch een min of meer bekende donor willen, dan kun je een advertentie plaatsen op een site. Mocht je de naam van deze site willen hebben, stuur me dan ff een pb, mag namelijk geen reclame maken... Donoren laten zich in de regel testen. Van die uitslagen kun je kopieen krijgen. Maar het is ook een groot deel vertrouwen, je kunt immers niet alles uitsluiten...
Hoi Doenka, Ik heb nog geen insemenaties gehad. Mijn man en ik hebben vorige week ons intakegesprek gehad in Antwerpen en staan daar nu op de wachtlijst. Kunnen daar deze zomer starten. En we hebben binnenkort nog in een ander ziekenhuis een intake, beslissen daarna waar we verder willen. Zitten dus nog in de lastige fase van keuzes maken... Loes
Loes, over de grens dus kortere wachttijden begrijp ik. Is dat andere ziekenhuis ook over de grens? Lijkt me geen makkelijke beslissing. Afstand zal misschien op termijn wel tegenvallen kan ik me zo voorstellen. STerkte met het nemen van een beslissing!
Geen idee of ze het ook schriftelijk aangeven, heb ze nl aan de telefoon gehad. Maar om er nu melding van te maken? Dat is het mij echt niet waard eerlijk gezegd.
Andere intake is idd ook over de grens. En in het buitenland zijn de wachttijden een flink stuk korter dan in Nederland. Maar wat bij ons ook mee heeft gewogen, is dat ze in Belgie alleen maar met anonieme donoren werken. De lange reistijd is wel minder, ik hoop dat dat niet te zwaar wordt (traject is toch al zo zwaar). Liefs, Loes
GZx, ik begrijp je punt heel goed. Normaliter ligt het ook in mijn persoonlijkheid om hier wat mee te doen. Maar gezien het feit dat ik het al druk genoeg heb met andere zaken, wil ik hier nu geen energie in steken. Mooi kindje hoor!
Loes, Kan me heel goed voorstellen dat het voor jullie een pittig traject is. Jullie zitten natuurlijk in een heel ander "parket" dan ik. En dat geeft veel meer stof tot nadenken en moeilijke beslissingen. Ik wist niet dat ze in België met anonieme donoren werkten. Kan me wel verplaatsen in jullie dat je hier de voorkeur aan geeft. Zelf heb ik inmiddels eind mrt de 1e afspraak met de gyn van de fertiliteitsafdeling in het zkh. De 1e stap is gezet Ben erg benieuwd hoe het zal verlopen.
He Doenka, Spannend! Ik wens je veel succes 1 maart en ik lees hier wel hoe het is gegaan. Liefs, Loes