Thanks Loes! Ik moet alleen eind mrt en niet 1 mrt Maar ik zal dan wel even laten weten hoe het is gegaan. Jullie ook heel veel succes natuurlijk, wanneer moeten jullie voor het 2e gesprek in het andere zkh? Of ben je inmiddels al geweest? greetz doenka
Sorry, had 1 maart gelezen.... Moet je dus nog een paar weken langer wachten, maar de eerste stap is idd gezet. En dat is al heel wat. Mij gaf het een goed gevoel: weten dat je een 1ste afspraak hebt. Heb vrijdag mijn tweede gesprek gehad. Ging erg goed. Aardige arts en erg behulpzaam.Ik moet nu eerst weer wat testjes laten doen zoals bloedonderzoek. Maar dat mag gewoon in Nederland en we moeten langs de notaris om alles vast te laten leggen. Dit is omdat wij uit Nederland komen en in het buitenland gebruik maken van een donor. Zijn dus ook weer een stapje verder... Liefs, Loes
Fijn dat je in ned. de testjes kan laten doen, scheelt weer een stuk rijden! En wat is dan de volgende stap voor jullie? Idd wel goed om bij een notaris dingen vast te laten leggen. Kunnen er later geen misverstanden ontstaan. Wel prettig dat het een aardige arts was die wel mee wil werken! Scheelt al de helft. Succes!
De volgende stap is mijn 1ste inseminatie! We moeten de bloeduitslagen doormailen aan de arts. Als alles dan goed is, kunnen we de maand erop starten. We lopen natuurlijk al een jaar in de MM, dus er zijn al veel gegevens bekend, waardoor het nu vrij snel kan allemaal. Liefs, Loes
Hoi allemaal, Wij zijn ook begonnen met KID omdat wij een vrouwenstel zijn dus het kan op geen andere manier. Afgelopen maandag en dinsdag voor de eerste poging in het ziekenhuis geweest en nu maar afwachten, over 10 dagen kunnen we testen, erg spannend! Je weet dat het wel snel zou zijn de eerste keer maar toch heb je er hoop op en denk je van alles te voelen, al kan dat volgens mij nog geen eens zo snel...
maybe: Spannend zeg en heel veel succes, wie weet heb je net zo veel succes als ik. Loes: Ook voor jou spannend, ik hoop dat je snel kunt beginnen. Doenka: Voor jou nog heel even wachten, ik hoop dat de tijd voorbij vliegt!
hoi, ff niet langs geweest. Ben erg druk, zowel privé als met werken. Loes, oh spannend hoor, jullie starten dus al snel. Hoop dat het vlug resultaat zat geven! Maybe, voor jullie dus ook spannend volgende week of je wel/niet zwanger zal blijken te zijn. Het kan zo in de 1e keer hoor. Ik was bij Stan ook in 1x zwanger. Elin, ik vind het niet zo erg hoor dat 't nog even duurt. De wens is zeker aanwezig, maar niet op stel en sprong. Maar het maakt het er niet minder spannend om.
helaas ben afgelopen vrijdag ongesteld geworden, dus niet de eerste keer gelukt...Maar met goede moed op naar de 2de keer.... Op 3 april kunnen we weer testen dus dat duurt nog wel even helaas...En de ovulatie gaat waarschijnlijk precies met pasen vallen en dan is de ki kliniek dicht.. dus moeten of ervoor of erna, wat zouden jullie aanraden? En welke ovulatietesten kan ik het beste doen, welke geven de LH piek het eerste aan, heeft iemand hier ervaring mee?We hebben nu sensitest en mat care gebruikt,maar er wordt gezegd dat CB digi het 2 dagen eerder aangeeft... Succes iedereen die gaat beginnen of is geweest!
Maybe: ik heb testen van Testjezelf.nu. Ik heb ze deze maand pas voor het eerst gebruikt, maar bevallen wel goed. Vroeg me af waarom je testen zou willen hebben die de eisprong 2 dagen eerder aangeven? Normaal geeft een test aan dat je over 24 tot 36 uur een eisprong hebt. Dat is dus vroeg genoeg om op tijd geinsimeneerd te worden. En de test meet je LH gehalte, veel eerder zit dat onvoeldoende in je urine, dus kan je het niet meten lijkt mij...je lichaam maakt het pas vlak voor je eisprong aan. Succes met de volgende ronde! Loes
hoi, Inmiddels het 1e gesprek gehad in het zkh. Wachttijd in principe 2 jr ! Nu kijken wat de bloeduitslagen (hormonen) aangeven. Wanneer dit aan de lage kant is, dan wachttijdkorting. Ook ivm mijn leeftijd zeer waarschijnlijk wachttijdkorting. Ook omdat mijn moeder vroeg in de overgang terecht kwam. Nu wachten op oproep psycholoog, bij alleenstaanden wordt je dus gescreend. Ondertussen krijg ik half april uitslag van het bloed. Na screening psych wordt alles besproken in het team en hoor ik hoe het verder gaat. Maar heb al besloten dat ik sowieso geen 2 jr ga wachten natuurlijk. Dan ben ik bijna 39 als ik nog moet beginnen! Moet het eerst even laten bezinken en dan eens kijken welke acties ik ga ondernemen. Loes, hoe staat het bij jou ervoor?
Hoi Doenka, Twee jaar is idd erg lang,vooral als je al 37 bent. Hopelijk krijg je wachttijd korting. Wil je perse in Nederland onder behandeling? Of is het buitenland ook een optie voor jou? Ik heb afgelopen weken veel tijd gestopt in onderzoeken en de notaris. Dat is nu gelukkig allemaal rond en de arts liet afgelopen donderdag weten dat we in april mogen starten met onze eerste inseminatie! Erg spannend allemaal, maar ik heb er wel héél erg veel zin in. Als het zo ver is laat ik wel weten hoe het is gegaan. En jij ook succes. Ik weet hoe moeilijk en zwaar het allemaal is, vooral het vele wachten....en wachten. Maar ik begreep ook uit je reactie dat je het niet zo heel erg vind als het iets lange duurt. Maar toch is het niet leuk, al dat wachten Groet, Loes
hoi Loes, Wat super dat jullie deze maand kunnen starten met insemineren zeg! Reuze spannend lijkt me. Ik ben erg benieuwd en hoop natuurlijk dat het snel "raak" zal zijn! Ik krijg eind vd week de bloeduitslagen. Heb inmiddels een oproep liggen voor gesprek met psycholoog. Daar kan ik half mei terecht. Zal me benieuwen, duurt een halve dag begreep ik uit de brief...pffff. Wat willen ze allemaal wel niet? Buitenland is voor mij misschien wel een optie. Maar weet werkelijk niet hoe dit werkt. Kan jij me tips geven? Hoe kom ik daar terecht. Opnieuw verwijzing nodig? Wel ziekenhuis/arts etc? Als je eens tijd/zin hebt wil je me dit misschien wel eens pb-en? Alvast bedankt! Groetjes karin
hoi hoi ook wij doen aan kid (man vrouw stel) wij hebben nu 6 inseminaties gehad de 6e x was ik zwanger ,maar is helaas vorige week in een miskraam geeindigd is wel heel erg moeilijk maar we gaan vol goede moed verder ik wil iedereen veel sterkte wensen met de onderzoeken ,inseminaties en het wachten gr chyara
Chyara, welkom hier! Wat naar dat jullie een miskraam hebben gehad. Lijkt me heel moeilijk idd. Is het eindelijk raak en dan dit..... Knap hoor om de moed erin te houden! Sterkte en succes toegewenst! Loes, tnx voor je pb... Ik heb inmiddels de bloeduitslagen, alles OK ! Nu vlg maand naar de klinisch psych voor een gesprek + testjes. Ben er een halve dag mee kwijt begreep ik al WAt een gedoe zeg! Maar goed, je moet er wat voor over hebben zullen we maar denken.
hoi doenka bedankt voor je reactie ik hoop voor jullie dat jullie ook snel mogen beginnen het is idd en hoop gedoe maar het is al wat je zegt je moet er iets voor over hebben ik begreep dat bij jullie de wachttijd 2 jaar is ik zou toch ook eens verder kijken bij ander zkh wij waren in zwolle onder behandeling en daar is de wachttijd voor kid ook 2 jaar wij hebben toen naar arnhem gebeld en daar was het 6 tot 9 maanden uiteindelijk in april 2007 eerste gesprek gehad en in aug 2007mochten we beginnen dus al met als 5 maanden dus ik zou wel verder kijken in ieder geval veel sterkte loes ik las dat jij deze maand mag beginnen ? spannend hoor ik hoop en duim voor jullie dat het gelijk raak is gr chyara
Goedemorgen! Ook wij zijn een vrouwenstel en gaan deze maand (om precies te zijn deze week) voor de 3de keer insemineren (ZI). Spannend.... mbv ovulatietesten bepalen we de pogingen. Deze cyclus gaan we 3x insemineren. (cyclusdag 11-13-15)De donor hebben we via internet leren kennen. We hebben een aantal maanden de tijd genomen om elkaar te leren kennen en we hebben heel veel gesprekken met hem gevoerd over hoe hij en wij de toekomst met (evt) kindje zien. We zijn er helemaal uitgekomen met hem (en zijn vriend) en we zijn ontzettend gelukkig met onze keuze! Het klikt enorm en we zien hem zeker als onze grote wens uit mag komen als de papa van ons kindje. (Hij zal ook een rol gaan vervullen in het leven van het kind) Nu nog zwanger worden....op hoop van zegen (bioklok tikt enorm, zie leeftijd!).... groetjes, Lola2
Dank je Elin en jeeeeeee........jij bij de eerste keer zwanger! Wat enorm boffen. Fijn voor je! Gaat het goed met je? Groetjes Lola2
Ik prijs me er ook erg gelukkig mee, ik weet dat andere mensen ook met donorzaad soms heel lang bezig zijn. Ik voel me prima, ben al weer bijna op de helft, het gaat zo enorm snel.
hallo dames! ik ben alleenstaand en probeer ook via KID zwanger te worden, ook een biologisch klokje ivm mijn leeftijd, 40. inmiddels 4 pogingen achter de rug, de laatste ben ik nu aan het afwachten, volgende week maandag kan ik testen. Ik heb echter deze maand totaal geen verschijnselen, dus denk dat het niet gelukt is deze keer. Zijn er dames die helemaal niets gemerkt hebben maar toch zwanger bleken te zijn ? Ik wens jullie allemaal heel veel succes en geluk toe ! groetjes, Rhea