KID

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Amberkidzi, 2 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rhea

rhea Nieuw lid

16 apr 2008
    2
    0
    0
    lieve Doenka,

ik heb geen idee waar je woont, maar ikzelf stond een half jaar ingeschreven in Amsterdam, daarna de gesprekken en na 3 maanden was er een donor gevonden (anoniem). Ik raad je dus echt aan om ook naar andere ziekenhuizen te gaan, als je dat inmiddels al niet gedaan hebt.
    heel veel succes, Rhea

2. Doenka

Doenka Lid

28 jul 2006
    63
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hoi,

chyara:
    Ik ben ook in het zkh in Zwolle. Toen ik daarheen belde voor afspr. konden ze me niet zeggen hoe lang wachttijd is, omdat ik alleenstaand ouder ben. Nu weet ik na een gesprek met de arts daar dat het idd 2jr is. Nu heeft de arts wel gezegd dat ik zeer ws wachttijdkorting krijg ivm leeftijd. Ik ben dan nog wel net geen 37, maar als ik 2 jr moet wachten....reken maar uit.
    Dus wil sowieso even afwachten wat eruit komt.
    Maar ik zal intussen wel even bellen met A'dam en Arnhem wat de wachttijd is voor een alleenstaande mama.

Lola2:
    jullie hebben dus vorige week de inseminatie gehad begrijp ik. Dit worden dus spannende weken voor jullie. Succes!

Elin:
    fijn hoor dat de zwangerschap goed verloopt en jij je goed voelt, houden zo! Zo'n zwangerschap gaat idd snel, vond ik ook. En als de beeb er éénmaal is, gaat het nog sneller!
    Pfff...kan het me nog herinneren als de dag van gisteren en mijn doerak is nu alweer 16 mnd, volop in de dreumespuberteit :D en heerlijk ondernemend. Ja, het gaat razendsnel. Maar we genieten enorm!

Rhea:
    Welkom hier, leuk nog een alleenstaande mama!
    Ik ga dus zeker even bellen met de ander zkh-en.
    Je hebt ws inmiddels getest, je gevoel was er niet goed over las ik net. En hoe is 't afgelopen?
    Hoop iig dat je snel zwanger mag worden!
    Bij mijn 1e zwangerschap kreeg ik pas rond de 6 á 7 wk de 1e zwangerschapsverschijnselen. Ik denk dat het bij iedereen anders is...

Loes: en hoe is 't bij jou? Volgens mij kan je ook eerdaags testen?

3. Doenka

Doenka Lid

28 jul 2006
    63
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Oh ja Rhea, in welk zkh ben jij in A'dam?

4. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Dank je Doenka!

We zitten in de wachtstand maar mennnnnn, wat is dit weer moeilijk zeg! Dat oeverloze wachten en enorm gefixeerd zijn op je lichaam... :( Oei, ik voel daar iets, een krampje, voel ik een misselijkheid opkomen, he toch, wat heb ik toh last van oprispingen, o, wat droom ik toch veel, zie ik daar innestelingsbloed, kleuren mijn tepels?, wat een raar gevoel in mijn onderbuik..............EEN MENS KAN ZICH GEK MAKEN.... en ik geloof dat ik daar hard mee bezig ben. :(

Sh*tteboel.

Volgende week vrijdag (2 mei) kunnen we testen. Als ik dat maar volhou :oops:

Groetjes, Lola2

5. Doenka

Doenka Lid

28 jul 2006
    63
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Ik kan me super goed indenken dat je er veel mee bezig bent.
    En ja, je kan jezelf lekker gek maken zo.
    Ik kan wel zeggen niet aan denken....maar zo werkt het niet he [-(
    Ik ga je veel succes wensen bij het wachten...

6. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    hoi doenka

ik hoop voor je dat je idd wachttijdkorting krijgt
    want idd als je nog jaar moet wachten je leeftijd loopt wel door
    nou succes ermee en ik hoop dat je snel ergens kunt beginnen

hoi lola2

moeilijk he dat wachten
    ik vind dat ook erg moeilijk elke x
    ik hoop voor je dat de test positief is

veel sterkte en geduld nog met wachten
    nog een paar daagjes

ik zit nog te wachten tot mijn ongi weer begint
    dan mogen we die cyclus weer beginnen
    wat duurt wachten dan lang
    en zeker als je niet weet hoe lang je nog moet wachten
    maar we wachten wel verder (kan niet anders he )

iedereen veel succes en sterkte

liefs chyara

7. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Zo, ik ben even klaar met wachten...ben ongesteld geworden. Het wachten viel me ENORM zwaar. Ik dacht dus vanalles te voelen aan evt. zwangerschapsymptomen.......dus niet. :cry:

Wat ik merk is dat ik het naast mijn/onze eigen teleurstelling, het ook wel lastig vind om onze donor op de hoogte te brengen. Hij wil ook zo graag namelijk. Dus iedere keer zitten er sowieso 3 mensen in grote spanning.

Goed, we gaan gewoon met frisse moed door naar de volgende poging. (4de).

ik wens iedereen succes verder!

8. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Hallo dames,

Wat leuk om hier op dit forum te lezen dat er ook nog meer mensen bezig zijn met KID. En zo divers ook, vrouwenstellen, alleenstaande vrouwen en heterokoppels.
    Dacht tot nu toe dat hier alleen maar vrouwen op zaten die het via de natuurlijke weg konden proberen.
    Ook ik (en mijn vriendin natuurlijk) probeer zwanger te worden via KID. We hebben gelukkig een donor gevonden na lang zoeken en deze maand voor het eerst geinsemineerd. Morgen heb ik mijn NOD en ook ik voel uiteraard van alles! Dus het verhaal van Lola is enorm herkenbaar. Maar waarschijnlijk word ook ik gewoon ongesteld hoewel ik natuurlijk hoop van niet. [-o<
    Nou, ik ga rustig in het zonnetje zitten hopen en wens iedereen veel succes!

Gr, suske13.

9. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Hee welkom Suske13,

Wauw, wat spannend...en herkenbaar....Enig verschilletje, ik ben 40 :oops: en maak me enorm zorgen of ik lichamelijk niet te oud ben (verschrompelde eitjes ;) ). Gelukkig heb ik een zeer positieve vriendin en een enthousiaste donor, dus we blijven hoop houden!

Ik wens je/jullie veel succes! Laat je wat horen?

Groetjes, Lola2

10. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Thnx Lola, maar zoals je aan mn banner kunt zien... :thumbdown: Jammer maar op naar take2.

Kan mij best indenken dat je leeftijd meespeelt. Dat heb ik met die 33 jaar van mij ook al. Maar iedere maand geeft weer kansen!

Pffft! Baalde vanavond wel als een stekker toen ik ongesteld geworden bleek. Enneuh... zit ook al te denken; wat zal de donor balen. Klopt idd dat je niet met zn 2en zit te hopen, maar met zn 3en.

Wij zaten pas in onze eerste ronde dus heb nog niets te mopperen eigenlijk. In welke ronde zitten jullie allemaal eigenlijk?

Gr, S.

11. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Hoi Suske,

Ik heb je een pb'tje verstuurd!

Groetjes, Josephine

12. Loes

Loes Actief lid

1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Hoi allemaal,

Ik heb even niets van me laten horen, maar hier dan eindelijk weer een berichtje. Ik was even aan het bijkomen in de Ardennen van mijn mislukte KID poging...

De positieve kant is dat het waarschijnlijk wel raak is geweest! Ik ben al ruim 2 jaar van de pil, dus ken mijn lichaam vrij goed wat het doet door de maand heen...Maar deze keer gebeurde er zaken die ik nog nóóit heb gevoeld. Mijn borsten zwollen helemaal op na een week, werden warm (gloeiden helemaal, vriend voelde dat ook goed), tepels voelden alsof ze verbrand waren en werd zelfs 's nachts wakker van mijn pijnlijke borsten. En ik heb normaal nagenoeg geen pijnlijke borsten rond mijn NOD...dus dat is wel opvallend. Helaas begon dit alles 2 dagen voor mijn NOD af te nemen, had toen al het gevoel dat het niet goed zat. En idd, ben gewoon ongesteld geworden.

Dus helaas op naar ronde 2!

Liefs,
    Loes

13. Doenka

Doenka Lid

28 jul 2006
    63
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Loes, wat jammer joh!
    Ik keek al regelmatig of ik een berichtje van zag hier.
    Maar dat je wel veranderingen in je lichaam hebt gevoeld is heel positief idd. Kan goed zijn hoor dat er wel bevruchting heeft plaatsgevonden, maar geen innesteling of zo.
    Nou, ik wil je heel veel succes wensen bij de volgende poging, zal natuurlijk alleen maar spannender worden kan ik me zo voorstellen.

Nu maar lekker genieten van het mooie weer!

Lieve groeten

14. Doenka

Doenka Lid

28 jul 2006
    63
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hoi,

Ik heb gisteren een gesprek gehad met de psych en conform het protocol een psych. test :rolleyes: Dat duurde maar liefst 1,5 uur. Was het daarna ook echt zat!
    Krijg a.s. dinsdag uitslag te horen.
    En eind volgende week hebben ze geloof ik teamvergadering (kid-project). Dus ik hoop binnen een paar weken te weten wat nu de echte wachttijd word.
    Heb me wel voorgenomen het elders te proberen als de wachttijd dus wel lang blijft.

Hoe is het bij jullie?

15. Loes

Loes Actief lid

1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    He Doenka,

Wat goed dat je het gesprek hebt gehad. Ik hoop dat je goed nieuws krijgt en dat de wachttijd niet te lang blijkt te zijn voor jou. Weet je al bij welke kliniek/ziekenhuis je verder wilt gaan proberen als de wachttijd te lang blijkt te zijn?

Is zo'n gesprek met een psych eigenlijk standaard, of alleen omdat jouw leeftijd mee gaat spelen en je daarom een korte wachttijd zou moeten krijgen.

Groet,
    Loes

16. Doenka

Doenka Lid

28 jul 2006
    63
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hoi Loes,

In dit zkh is een gesprek met de psych + psych test volgens protocol bij kid alleenstaanden.
    Ik heb 3 zkh op mijn lijstje staan die ik hierna eerst wil bellen voor info mbt wachttijd, maar wacht natuurlijk eerst even af wat ze hier zeggen.

Hoestie met jou, ben je al een beetje bekomen van de teleurstelling?
    Heb je al snel een nieuwe poging?

groetjes

17. Loes

Loes Actief lid

1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Hoi Doenka,

Ik zit weer in mijn wachtweken...Van de tweede poging. Vind het weer erg spannend, maar probeer er maar niet te veel mee bezig te zijn. Ben ook vrij druk op mijn werk deze week, dus das wel fijn.
    Heb wel weer last van mijn borsten, net zoals vorige maand. Maar vorige maand heeft dat niets opgeleverd, dus het zegt eigenlijk nog niks. Het maakt mij eigenlijk vooral onzeker.... :rolleyes:

Liefs,
    Loes

18. Doenka

Doenka Lid

28 jul 2006
    63
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Oh spannend Loes !
    Ik kan me goed voorstellen dat je onzeker wordt van je eigen lijf, wat je wel voelt en niet voelt en of het wat zegt ja of nee.
    Maar fijn dat je goede afleiding hebt deze week, dat scheelt vast wel.

Ik heb de psych aan de tel. gehad. Ze gaat positief verslag uitbrengen aan het kid-team. Als het goed is hebben ze a.s. donderdag vergadering. Dus ik ga vrijdag denk ik even bellen voor een tel.afspr. hoe lang m'n wachttijd hier zal worden.....al ben ik bang dat ik hierin wel teleurgesteld ga worden. Maar goed, we zullen zien.

Jij heel veel succes met "wachten", ben erg benieuwd!

liefs doenka

19. Loes

Loes Actief lid

1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Thanx! En jij ook succes met wachten op goed nieuws.

Loes

20. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    *doet een voorzichtig rondedansje in het KID topic met een heel licht positieve zw.sch.test in de hand...

:)

Deel Deze Pagina