Ik hoorde van mijn schoonzus dat een paar van haar vriendinnen hetzelfde hadden bij het Radboud ziekenhuis in Nijmegen. Katholiek hè... Wel klote dat ze daar moeilijk over doen, maar ja, kennelijk is religie nog steeds een prachtig excuus om onder artikel 1 van de grondwet uit te komen. Hier begint de cyclus weer te lopen: Ik ben voor het eerst ongesteld na mijn curettage, dus als het meezit kunnen we over een week of twee, twee en een half weer bij de donor langs. Zin in en bang voor... Anyway... Ik denk aan jullie, lieve KIDdos.
hello, Lola2: Meid wat naar dat je een MK gehad hebt. Goed om te horen denk ik dat je FSH waarde gelijk is aan een jonge vrouw Doet weer deugd denk ik. Nu hopen dat de komende inseminatie vruchten afwerpt! Mijn geduld wordt idd op de proef gesteld. Maar ik probeer het van me af te zetten, lukt me redelijk goed. Het enige wat straks jammer is dat het evt leeftijdsverschil alleen maar groter wordt. Maar ja, niks aan te doen dus. Ik ga iig in sept een opleiding beginnen van 1 schooljaar, dus afleiding genoeg denk ik Srb: ongelooflijk dat jullie geweigerd zijn omdat jullie een lesbisch stel zijn, Ik ben echt verbaasd, wist niet dat dit nog voorkwam. Zelf ben ik alleenstaande ouder en in 1 zkh geweigerd voor kid, daar doen ze dus geen kid bij alleenstaanden. Nu maar hopen dat jullie iui poging slaagd! Belle: Voor jou mixed feelings...kan ik me best wel voorstellen. Zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten denk ik. Sterkte en succes gewenst!
@ Belle: heel veel sterkte! Het zal heel zwaar zijn om weer te beginnen denk ik, maar heb vertrouwen. Heb je enig idee hoe die vriendinnen van je schoonzus het opgelost hebben? Ander ziekenhuis gezocht? Of aangifte gedaan? Het LUMC heeft ons geweigerd "in belang van de donor en het kind". Niet eens religie dus... We gaan ze binnenkort officieel aangeven bij de Commissie Gelijke Behandeling. Die heb ik al gesproken en ze hebben me verteld dat ze dit zeker een onderzoek waard vinden. Ze hebben al eerder een ziekenhuis een berisping (of hoe dat ook heet) gegeven om deze reden, maar blijkbaar zijn er toch nog ziekenhuizen die inderdaad vinden dat het voor hen niet geldt, die grondwet. Ze zeggen er ook bij dat ze niet de intentie hebben te discrimineren. Alsof dat al het verschil maakt?
Ik weet eigenlijk niet hoe de vriendinnen van schoonzus het opgelost hebben. Sowieso een ander ziekenhuis, geloof ik, maar ik zou het eens na moeten vragen. Het lijkt mij in ieder geval zeer de moeite waard om daar aangifte van te doen, ja. Maar moeilijk ook, omdat een kinderwens zo ontzettend intiem en kwetsbaar is. Ik wens jullie in ieder geval succes ermee. Go get the bastards! Zo, en nou ga ik foliumzuur slikken!
Ik heb inmiddels een vervolgafspr in het vooruitzicht en wel op 25 aug. as. De papieren van zkh 1 zijn doorgestuurd en 1 ding zenden ze mij deze week nog toe. Dus nog een paar weekjes geduld en dan weet ik hoe lang de wachttijd bij zkh 2 is....
En ik ben zwanger! Dat had ik hier nog niet eens gemeld! Mijn arts (van het Bronovo) stuurde me net een bijzonder hartelijke mail om me te feliciteren. Hij is ook bijzonder opgelucht dat we het ivf-traject niet inhoeven. xxx
Hee SRB, ook vanuit deze hoek weer een felicitatie van mij! Je geluk spat hier van het scherm af heel leuk! Wat attent van die arts uit het Bronovo. Ik zag trouwens dat je je topic hebt gesloten. Snap ik, maar hoe moet ik je dan volgen.....want dat wil ik wel graag. Moet ik je overal her en der gaan zoeken? Doe ik met plezier hoor Doenka, ik ben benieuwd. Ik hoop dat daar de wachttijd minder lang is..Succes! Groetjes, Lola2
We gaan elkaar gewoon in pb'tjes volgen Ik schrijf redelijk actief in het topic van Wies en ik zal hier mijn verhaal ook af en toe doen, beloofd! xxx
Srb, WOW wat super zeg, gefeliciteerd joh! Heerlijk genieten nu! Laat de kwaaltjes maar komen Wat lief zeg vd arts om je per mail te feliciteren! Lola2, hoop idd ook dat de wachttijd minder lang is...we wachten rustig af.
Niemand meer langsgeweest? Ik moet maandag naar zkh 2, hoor dan hoe lang daar de wachttijd is....best spannend dus. Als ook die tegenvalt weet ik nog niet wat ik ga doen. Eerst dit maar even afwachten.
Heel veel succes in het ziekenhuis Doenka. Nee, geen nieuws meer, vandaar dat ik niet langs was geweest. Nou, misschien een beetje: de Volkskrant heeft het verhaal van onze strijd opgepakt. Ze zijn het aan het uitzoeken nu (reacties van het LUMC en zo) en gaan er komende week waarschijnlijk een artikel aan wijden. Lola, hoe is het? Je bent er zo weinig. Hopelijk voel je je ok. xxx
Hey meiden! Hier ben ik dan weer! Ik heb alleen niet veel te melden. Eind deze week (donderdag of vrijdag, ligt aan ovulatietest) gaan we weer insemineren. Gisteren was ik bij vriendinnen waarvan er 2 hoogzwanger zijn. Af en toe stak dat wat bij mij. Beiden meiden ook achter in de dertig (om precies te zijn 38 en 39 jr oud) en beiden zonder probleem vrij vlot zwanger geraakt. Tja.... Hee Doenka: ik ben benieuwd wat je morgen te horen krijgt. Laat je wat van je horen hier? Hee SRB: heel veel succes morgen (dan heb je toch je echo?). Ik hoop dat het helemaal goed zit en dat jullie een verschrikkelijk knap kindje te zien krijgen Laat je wat horen? Liefs, Lola2
Heel veel succes met insemineren Lola. Krijgen jullie nu helemaal geen echo's meer? Dan is het wel gelijk een stuk zwaarder weer he. Ik duim voor je, hopelijk is het deze keer weer raak. Ondertussen wel goed nieuws hier: we hebben een prachtig kloppend hartje gezien en gehoord. Wat een opluchting!
Lieve SRB! Fantastisch: een kloppend hartje! Lijkt me zo ontroerend om dat te mogen meemaken. Hoe is het met je vrouw? En hoe voel jij je? Nee, ik krijg geen echo's meer. De gynaecoloog heeft geen behandeling voorgesteld omdat volgens haar alles goed moet zijn met mij en de donor. Het is ook wel bewezen dat ik zwanger kan worden, maar nu nog het bewijs dat het ook wil blijven zitten Mocht het binnen en nu zes maanden niet lukken dan mag ik terug naar mevrouw de gynaecoloog. Nu wil ze me vooralsnog even niet zien... Dus eind van deze week gaan we weer gezellig insemineren. En dan die zenuwslopende wachweken zien te doorstaan. Volgende week zijn we een midweekje op vakantie in eigen land. Dus dat leidt wel lekker af. Goh, SRB, wat is het toch fijn voor jullie dat je zwanger bent, meid! Ik hoop dat je je heel goed voelt! Doenka: hoe is het gegaan bij jou? Heb je al meer duidelijkheid over wachtlijsten... Liefs, Lola2
Oeh, Lola, een nieuwe poging. Wat ontzettend spannend hè! Maar als je het niet probeert, dan lukt het zéker niet... Ik denk aan je, zuster. En Srb, wat fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien en gehoord. Een echt, levend millimetermensje, wat een zegening! Wees er zuinig op! Nou Doenka, vallen de wachtlijsten in ziekenhuis 2 een beetje mee? Een dikke knuffel voor alle KID-dames, van een zenuwachtige Belle op het wachtbankje...
Het is een en al emoties he, zo'n topic (wat het hele forum is een grote emotionele happening)! Ik heb vanmiddag ovulatietest uitgevoerd op het toilet van mijn werk . Licht streepje. Ik vermoed dat hij morgen positief is, dan test ik dus weer rond dezelfde tijd. (en weer op het werk ) Met onze donor hebben we vooralsnog voor morgenavond, vrijdag en zaterdag afgesproken. 3x dus! Hij vindt het geen enkel probleem, de schat ! Zouden jullie het ook zo doen? Dus morgen positieve test en dan insemineren op morgenavond vrijdagavond zaterdag Klinkt dat goed? Belle, ik leef enorm met je mee. Zenuwslopend he? SRB hoe gaat het nu met jou meid En met je vrouw? Doenka: are you still here girl? Liefs, Lola die het nu al weer spannend vindt (deze 2 weken niets doen zijn eigenlijk ook wel lekker, nu begint het gedoe van insemineren weer en het wachten waarin je vanalles en nog wat denkt maar niet echt durft te voelen). Pfffffff spannend hoor!
Wauw, wat een donor joh! Zou ik de luxe hebben van een donor in de buurt, dan zou ik zeker gebruik maken van de mogelijkheid om vaker dan één keer te insemineren. Die van ons woont zo'n 120 kilometer bij ons vandaan, dus dat is logistiek net effe wat lastiger misschien. Maar je hoort mij niet klagen hoor. Onze donor had met zijn vrouw afgesproken dat hij zich na de geboorte van hun tweede kind zou laten steriliseren, en speciaal voor ons heeft hij dat uitgesteld. Zijn vrouw zit nu dus ook speciaal voor ons nog even aan de mirena. Fantastisch hè! Lola, ik duim voor jou (en voor je vrouw en voor jullie donor natuurlijk). You go girl! Liefs, Belle (die het toch niet kon laten om voor het einde van haar late dienst nog even hier te komen koekeloeren) (forummen onder werktijd is natuurlijk minstens even slecht als een ovulatietest doen op het werk, hehehe).