Hahaha, maar Lola, jij weet toch net zo goed als iedereen dat je ei pas komt op het moment dat jij en je donor er eigenlijk helemaal geen tijd voor hebben? Op de dag dat je moet overwerken, terwijl donor-lief voor zijn werk in Maastricht moet zijn en daar in een hotel zit? Met slecht weer en treinstakingen? Dat wéét je toch? Net zoals mijn ei niet netjes in het weekend kwam, maar op de dag dat mijn partner moest overwerken, zodat ik zelf met de trein en de bus naar darling donor moest, die eigenlijk 's middags al afspraken had, terwijl ik na de inseminatie niet lekker terug naar huis kon, maar eerst nog naar een belangrijke bandvergadering moest in Overijssel voordat ik eindelijk uitgeput weer naar Amsterdam kon reizen? Zo zijn eieren nu eenmaal. Houd moed, vrouw! Liefs, Belle.
Belle, breek me de bek niet open. We hebben er zelfs afgelopen juni onze grote welverdiende zomervakantie een weekje voor uitgesteld omdat er een heel eigenwijs EI bedacht had een weekje later op de proppen te komen. Ik zit nu dus ongeinsemineerd op de bank (weer geen ei, nog steeds geen ei, en uiteraard morgen ook geen ei, zul je zien,) En weet je hoe dat komt? Omdat ik volgende week een midweekje weg ga. Dus EI ligt nu al dwars, puur jennen zodat ons midweekje gereduceerd wordt in een dagje weg. Verder blijf ik heel relaxed!
Heeft iemand misschien mijn EI gezien...het zou namelijk een dezer dagen komen...Mocht iemand haar tegen komen zeg dan dat ik haar vanavond rond een uurtje of elf verwacht..Mijn vriendin, onze lieve donor en ik zitten dan met zijn 3-en klaar voor haar. En als je haar dan toch ziet, zeg haar ook maar dat ze niet bang hoeft te zijn dat we teveel van haar verwachten; ze hoeft alleen maar te ontvangen wat ze krijgt aangeboden. (en een gegeven paard kijk je niet in de bek, dus ze heeft maar te accepteren wat zich aandient bij haar). Zeg dat laatste maar niet te stellig, want dan haakt ze misschien af en dat is nou juist niet de bedoeling. Het is een fijnbespaard type dat EI van mij, dus tactiek is geboden. Alvast bedankt! Liefs, geduldige :x Lola2
En Lola? Is je ei er inmiddels? Mijn situatie is vandaag ook duidelijk geworden: Ik heb negatief getest en ik ben nu ongesteld. In spetember zitten mijn lief en ik in het buitenland (en onze donor gaat niet mee), dus in oktober kunnen we een nieuwe poging wagen. Jammer, maar het is niet anders. Liefs, Belle.
Hee Belle! Ik heb gisteren op jouw topic iets achter gelaten. Het is sh*t meid! Wat een slopende toestand he? Ik heb mij EI gevonden. Zowel gisteren als vanochend vette positieve ovu-test. We hebben 3 dagen achter elkaar geinsemineerd. Nu weer afwachten. Waar ga je naar toe als ik vragen mag? Ben je de hele maand weg? Hoe voelt het om een cyclus over te slaan? Mocht ik je niet meer tegen komen hier of daar...dan wens ik je een hele fijne vakantie met je lief toe! Ik hoop dat je het heeeeeeeeeeel fijn gaat krijgen. Dag lieve Belle! Liefs. Lola2
hey meiden, 't duurde ff voor ik weer langs kwam...drukdrukdruk ZKH 2 ook helaas langer wachten dan gedacht. Over een klein jaar maar een tel.consult regelen. JA, ze willen me best snel helpen, maar dan mag ik eicellen afstaan...sorry, gezien mijn privé- en werksituatie en afstand is dat voor deze dame niet haalbaar. Zit nu enorm in dubio wat te doen...of wachten tot vlg jr zomer in de hoop dat ik dan aan de beurt ben. Of het in het buitenland gaan zoeken, belgië of Duitsland. Grrr...om gek van te worden. Jullie nog suggesties? Lola2: Bij jou weer spannend na een lange zoektocht naar je EI...ga voor je duimen! hoop dat de "kikkervisjes" de weg naar je ei gevonden hebben ! Belle: Goh verdorie wat balen zeg dat je weer ongi geworden bent. Verdikkeme waarom moet het toch zo lang duren hè. Nu dan eerst maar even lekker genieten van je vakantie en dan volgende maand met frisse moed verder. Fijne vakantie!
Nou, geloof het of niet....maarrrrrre....ik heb a.s. dinsdag in Duitsland een afspraak. Ik had toch zoiets van...nu of voorlopig niet meer...dus toch de stoute schoenen maar aangetrokken en gebeld. Jeetje, ik spreek helemaal geen duits, maar kreeg gelukkig een Nederlandse arts aan de lijn. Gossie, kvind het toch wel heel spannend eigenlijk. Nu maar hopen dat ik niet weer teleurgesteld word door één of ander iets....wachttijd was er niet vertelde de arts mij. Wel vergeten te vragen of dit ook vergoed word door het ziekenfonds....domdom
Dat klinkt goed Doenka! Heel veel succes! Wij hebben ook weer nieuws: de Commissie Gelijke Behandeling heeft onze klacht in behandeling genomen en het LUMC om tekst & uitleg gevraagd! Wij hebben een kopie van die brief ontvangen. En misschien zouden we het niet moeten doen, maar zoals we het nu lezen, staan ze stevig aan onze kant. Iemand uitsluiten omdat zij alleen gebruik kan maken van een donor mag niet. Begin november is er een zitting (officieel allemaal he!), dus dan krijgen we pas echt te horen of we in het gelijk worden gesteld. Lijkt me heel raar, als ik daar dan binnen kom lopen met mijn dan vast wel enigszins dikke buik. Geeft ook niet echt, het ging om het principe. En die statement hebben we nu wel gemaakt. @ Lola: hoe is het op de wachtbank? Hou je het een beetje vol? Wanneer ga je testen? Ik duim voor je!
Oooooh Srb, wat goed! Ik ben zo trots op jou en je vrouw! Wanneer is die zitting precies? Dan kom ik als cheerleader op de tribune zitten. Ondertussen zit ik stevig te duimen voor Lola2, en ben ik heel blij dat Doenka al zo snel terecht kan in Duitsland. Ik heb zelf net mijn laatste late dienst gewerkt, en maandag vertrekken we voor bijna drie weken naar Zuid-Afrika. Daarmee moeten we wel een ronde overslaan, maar ik weet zeker dat de wandelsafari in Kruger Park, de barbecues bij neef-lief in de achtertuin, de pinguins op Kaap de Goede Hoop en de fantastische wijnen een hoop goedmaken. Liefs, Belle.
Wauw SRB! Goed gedaan wijffie! Ik ben ook trots op jou en ga graag met Belle mee om voor jullie te joelen. Je doet het goed SRB! Doenka: Duitsland? Goed plan! Wie weet ben je al vrij snel aan de slag daar, dat zou leuk zijn (en inderdaad ook spannend!) En Belle gaat heerlijk naar Zuid-Afrika! Je zult er ook wel helemaal aan toe zijn. En die wijnen daar, heerlijk. Dat wijngebied lijkt me trouwens ook een prachtige omgeving. Dus je vertrekt as maandag, voor drie weken. Lekker zeg, klinkt heel goed. Ik ben net terug van een midweekje Limburg dat is heel wat anders dan Zuid-Afrika...ik was wel vlak bij Duitsland, dat dan weer wel We hebben veel door de heuvels gewandeld met onze hond (een zwart-witte cocker spaniel van bijna een jaar oud). Zuid-Limburg is prachtig, het is net het buutenland. Voor alle meiden met kinderwens of zwangerschap waar ik mee forum, heb ik uiteraard een kaarsje in het hoogkatholieke Limburg gebrand. (ik heb alleen het kaarsje uit protest tegen het rijke pausbisdom niet betaald, als dat maar goed komt... ) Verder zit ik dus in de zenuwslopende wachtweken. Vanochtend wakker geworden in eigen bedje en direct wat neerslachtig. F*ck, ben bang dat het niet voor me is weggelegd. Ach, je hebt soms zo je depri-momenten, wie kent ze niet? Werkelijk waar, zowat iedereen uit mijn directe omgeving hoeft maar te kijken of is zwanger Fijn voor hen. Sommigen trouwens nog eens niet gepland. (F*ck them ) Goed, ik ga maar eens aan de slag hier. Dat gehang achter die pc is soms ook nergens goed voor. Dag meiden, fijn weekend en Belle heb het gigantisch fijn met je lief in Afrika! Maak er wat van! Liefs, Lola2
Wat lief van jullie! De zitting is begin november pas, dus dat duurt nog even. En het is ook niet zeker. Als het ziekenhuis duidelijk antwoord geeft op de vragen, waardoor de commissie zonder zitting kan oordelen, gaat het niet door. En dat lijkt me ook wel prettig, ik vind het doodeng Wel een stuk minder met jullie op de tribune hoor! Maar zoals gezegd, de toon van die brief was niet mis, ze moeten nu wel met verdomd goede argumenten komen (en die zijn er niet!) om nu nog te winnen. Heel veel plezier in Zuid-AFrika Belle! Wij zijn daar 3 jaar geleden geweest en vonden het geweldig! We hebben onder andere de Dolphin Trail gelopen in Tsitsikamma (tenminste, zo heette het dacht ik) en dat was echt heel gaaf (en lekker eten ook!) Jullie gaan rond dezelfde tijd als wij toen. dus dat betekent ook walvissen zien. Echt gaaf! Nogmaals heel veel plezier dus! @ Lola: niet de moed verliezen, het is echt wel voor je weggelegd! Wanneer ga je precies testen? In gedachten brand ik in ieder geval ook kaarsjes voor je. Verplaats je in gedachten terug naar t mooie Limburgse land, dat helpt vast. xxx
Srb: WOW..een zitting..spannennnnddd! Aan de ene kant hopelijk niet nodig en krijgen jullie gewoon fatsoenlijk antwoord op de vragen. Maar zo ja...hmm lijkt me ook best eng hoor! Een hele belevenis ook denk ik. Ben heel benieuwd hoe het afloopt. Hoe is het met je zwangerschap? Voel je je goed? Hoeveel weken ben je inmiddels al.. Lola2: jullie lekker naar het Limburgse geweest met de hond. Is vast een schetig beessie om te zien! En wat lief dat je voor iedereen een kaarsje hebt gebrand..ohhh niet betaald [-X foei toch Maarre...jij nu dus weer spannende tijden voor de boeg, ik kan me goed voorstellen dat je er super onzeker van wordt. En ja...dan gaan die gedachten malen natuurlijk...ik hoop echt dat het zenuwslopende wachten snel beloond word! Goed, ik ga nog ff wat doen voor ik straks mag gaan werken. Fijne dag
Hallo allemaal, Ik ben zelf 21 jaar en woon door omstandigheden in een begeleid wonenproject sinds half april. Ik heb alleen sinds juni een zeer grote kinderwens en heb geen relatie, dit heeft volgens mij te maken met mijn verleden. Ik overweeg op dit moment KID. Ik heb verder tot nu toe geen opleiding kunnen afmaken door het verwerken van mijn verleden en ga aan de slag als uitzendkracht in de NSO (naschooldse opvang). Ik zou dus heel graag jong moeder willen worden. Ik vraag mij af wat jullie belangrijker vinden het kunnen genieten van je kind, omdat je jong bent en het bieden van liefde of stabiliteit? Groetjes, childwish
@childwish: Ik denk dat het zeer belangrijk is dat je stabiliteit kan bieden aan een kindje, ongeacht je leeftijd. Als deze basis er niet is, vraag ik me af of het verstandig is om aan kinderen te beginnen. En daarnaast weet ik zeker dat je ook wanneer je niet meer piepjong bent net zoveel kan genieten van je kind. Als ik jouw situatie zo lees vraag ik me af of jij klaar bent voor het moederschap. Ik begrijp heel goed dat je een kinderwens hebt, maar ik denk dat je jezelf ook terdege af zal moeten vragen of jij in staat bent een kindje een stabiel leven te bieden. Het is echt niet altijd makkelijk met zo'n kleintje. In het begin natuurlijk alle voedingen/gebroken nachten etc. Maar als ze rond de 1,5 jr zijn begint de "peuterpuberteit" en als je kindje daar behoorlijk last van heeft krijg je het zwaar te verduren in je eentje kan ik je vertellen. En de financiën niet te vergeten. Meid je bent nog zo jong en op dit moment in een begeleid wonenproject woonachtig. Zolang jij je eigen leven niet op de rit hebt, ben je m.i. niet in staat om het moederschap aan te kunnen. Waarom niet eerst je eigen leven op de rit zien te krijgen, opleiding afmaken, job zoeken, op jezelf wonen. En dan eens verder kijken....? Of denk ik te negatief? Het is heus niet dat ik het je niet gun hoor, maar ik denk dat jij er nog niet klaar voor bent. En wie weet kom je de komende paar jaar wel een hele lieve jongen tegen met wie je je toekomst op wilt bouwen..... liefs Doenka
Lola, kop op! Ook voor jullie is het weggelegd! Positive thinking, een beetje geloof hoop en liefde en dan gaat het vast gebeuren. Ik hoop voor je dat dat deze maand natuurlijk is! Doenka, ben benieuwd of het in dtsl gaat lukken en of het vergoed wordt dan. Kan mij bijna niet indenken dat het dan opeens niet vergoed zou worden. Succes! Childwish, ik ben benieuwd hoe jij zelf denkt over je kinderwens. Heb je de voors en tegens al eens tegen elkaar afgezet? De manier van je vraag stellen verbaasd mij wel een beetje: "het kunnen genieten van je kind, omdat je jong bent en het bieden van liefde of stabiliteit" Waarom schrijf je 'OF'. Ik wil mijn kind liefde EN stabiliteit bieden. Gelukkig verkeer ik denk ik in een positie waarin dat beide kan. En gelukkig kan ik ook nog van die kruimel genieten straks als het er is, ondanks dat ik dan misschien niet meer zooo piep ben. Want kennelijk gaat genieten van een kind bij jou samen met jong zijn? Nou, met mij gaat het verder zn gangetje. Ben nu 18 weken op weg en begin flink te groeien in het rond Heb gister gehoord en gezien of we een jongen of meisje krijgen. Maar dat verklap ik hier natuurlijk niet! :-# Minder nieuwtje is dat ik een nieuwe bloedtest heb moeten doen, omdat ik dubieuze uitslagen heb (mijn eigen gezondheid, niet die van de kruimel, is in het geding). De kans is bijzonder groot dat de dubieuze uitslag door de zwangerschap komt, maar ik knijp 'm toch flink. De uitslag krijg ik over anderhalve week. Nèt voor mn huwelijk hoop ik... Gelukkig is mn lief dé stabiele factor en houdt ze letterlijk en figuurlijk mijn hand vast tijdens mn emo roller-coaster. Maar voorop staat dat ik kei-blij ben met mn kleine kruimel in mn buik die al zo af en toe wat klopsignalen op mn baarmoederwand geeft om mij te vertellen dat er ook daarbinnen met ons wordt meegeleefd. Ik hoop dat iedereen hier daar ook snel van mag gaan genieten! [-o< Gr, S
Heee Suske! Wat ontzettend leuk dat je iets van je laat horen! 18 weken al? Waar blijft de tijd Hee wat is dat nou, met die dubieuze bloedtest? Dat is niet de bedoeling! Jij en je kleintje moeten blaken van gezondheid! Dat moet goed komen met jou hoor! Ik ga weer duimen voor je. En trouwen? Wat fijn allemaal! Bofkont! Goh, echt leuk om iets van je te horen. En dank je voor je lieve woorden naar me! Ik zit nu in de wachtweken en ik voel heeeeeeelemaaaaaal niets. Volgende week weet ik meer. Liefs, Lola2.
Hier nog een lesbienne die zwanger probeert te worden! We zitten nu in onze vierde ronde met ZI, maar weten inmiddels dat het zaad van onze donor 'matig' is. Nu overwegen we IUI, maar weten zo langzamerhand niet meer in welk ziekenhuis... We wonen in Nijmegen, waar het RU bekend staat om haar discriminerende beleid naar lesbiennes. Tot mijn stomme verbazing kregen we echter minstens even idiote reacties van het Arnhemse Rijnstate: we komen pas in aanmerking als we het 'via de natuurlijke weg' hebben geprobeerd, dus niet via ZI. Na onze heftige reactie dat we al weten dat het sperma van de donor minder van kwaliteit is gaf ze ons 'en nu gaat u vast over me heen vallen, mevrouw' het advies om dan maar te doen alsof de donor en ik samen een setje zijn... ik voel ook wel wat voor juridische acties! laat alsjeblieft weten hoe dat verder gaat, want dit is toch idioot? Els.
Het verhaal heeft nog een leuk, optimistisch staartje gekregen! Misschien ook goed voor jouw zaak, srb, om te weten dat er al uitspraken liggen over dit soort gevallen (zie onderaan dit berichtje), maar vooral ook -dat het helpt-! Na dreiging met een rechtzaak heeft het Nijmeegse ziekenhuis ineens bakzeil gehaald en zijn mijn vriendin en ik toch welkom! (ze bleken hun reglementen al aangepast te hebben, maar hun beleid nog even niet, daar doen ze dus nu iets aan!) geweldig, misschien kan ik binnenkort bij mij om de hoek ge-iui't worden! srb, wat goed dat je dit doet, ik hoop dat dit bericht je extra steun biedt om, ondanks dat je het zelf niet meer nodig hebt, je actie gewoon door te zetten. en zeg maar als ik met ponpon's op de tribune moet gaan zitten... Els. In 2000 heeft de CGB een onderzoek gedaan naar onderscheid bij IVF In een onderzoek uit eigen beweging heeft de Commissie mogelijk stelselmatig onderscheid op grond van burgerlijke staat of homoseksuele gerichtheid onderzocht bij de toelating tot in vitro fertilisatie (hierna: IVF)-voorzieningen door de dertien vergunninghoudende IVF-instellingen. Het voorgaande leidt tot de conclusie dat het beleid vanAZ Nijmegen ten aanzien van lesbische paren tot een niet objectief gerechtvaardigd indirect onderscheid leidt en derhalve in strijd is met artikel 7 van de AWGB. Zie voor het volledige oordeel: http://www.cgb.nl/opinion-full.php?id=453054684
Suske; wat lees ik...een dubieuze bloedtest, wat houdt dat in als ik zo vrij mag zijn? Kan me voorstellen dat je je er flink onzeker door voelt. Kop op ! En al lekker aan 't groeien, laat de dikke buik maar komen En trappelt die kleine spruit er lekker op los? Ben wel reuze benieuwd hoor of het een jongen of meisje is....wel leuk om te weten he?! Ik wist het ook vanaf de 20 wk echo, heb ook mijn mond tegen iedereen gehouden. Ik vond het wel een heel speciaal gevoel Lola, hoe gaat ie daar, hou je 't wachten nog vol? Spannend weer he! Els, pfff ook al van die discriminerende toestanden, wat is dat toch anno 2008 ?! Onvoorstelbaar hoor! EN via de natuurlijke weg proberen ipv ZI...dat slaat echt alles. Maar fijn dat het nijmeegse jullie nu dus wel laat komen en terecht ! Hier niet heel veel verder. Kan via de Duitse cryobank aan donorsemen komen, maar dit moet dan in een Ned. zkh geïnsemineerd worden. Niks aan 't handje zou je denken, maar moet eerst m'n fertiliteitsarts vragen of hij hieraan medewerking zou willen verlenen en anders ander zkh zoeken die dat wel wil. Maar een groter punt is eigenlijk het financiële gedeelt, tis nl best prijzig...en aangezien ik net wat flinke uitgaven heb gehad. Denk ik dat ik het even een half jaartje op een laag pitje zet. Tis niet anders... Kan ik me eerst op mijn opleiding storten die ik nu ga starten. Alhoewel één van m'n beste vriendinnen heeft aangeboden het bedrag even voor te schieten....de schat! Maar ik weet niet of ik dit wel wil...*zucht*............................