Start IVF/ICSI in juni/juli 2018

Discussion in 'MMM clubs' started by Kimmetjuh90, Jun 6, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,007
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Dag dames,
    Wij starten na 7 mislukte IUI pogingen waarschijnlijk in juli met IVF-D (met donorzaad).
    Ik merk al enige tijd dat ik het ontzettend spannend vind eigelijk allemaal.. eigelijk zouden we nu al beginnen maar omdat ik een ontstoken eileider heb en daarvoor aan de antibiotica zit, nog tot zeker de 19de, moeten wij nog even wachten...
    Ik sta te popelen om te beginnen!
    Wel ben ik bang om mezelf te prikken.. dus ik hoop dat dat zal lukken...
    Dus dames kom gezellig hier mee kletsen als jullie ook in juni of juli gaan beginnen met ivf of icsi:)

2. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    Succes @Kimmetjuh90! Hoe sta je er in? Zie je er tegenop of juist niet?

3. Lisewiesje

Lisewiesje Actief lid

Aug 21, 2016
    174
    28
    28
    Hey @Kimmetjuh90, ik zit ondertussen iets meer dan een week aan de decapeptyl voor onze eerste ICSI poging, gezien geen bewegelijkheid bij mijn vriends zaadcellen.

Vandaag start echo gehad. Zag er allemaal goed uit, alleen zijn ze bang voor overstimulatie dus begin vrijdag met Gonal-f spuiten, 100 inplaats van 150. Volgende week vrijdag heb ik weer echo! Erg spannend allemaal!

Jezelf prikken valt reuze mee, het is alleen gek om te doen en even wennen! Jullie moeten dus even wachten met starten? Hoe is de ontstoken eileiders zo gekomen?

Liefs mij

Ps: er is nog een topic die gaat over starten na juni! ;)

4. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,007
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    @Lalalaura ik zie er alleen tegenop om te prikken, verder niet eigelijk.. is onze enige kans op een kindje samen..
    @Lisewiesje oh dan heb ik niet goed gekeken denk ik, ik durf me niet aan te sluiten bij een juni topic omdat wij pas in juli denk ik echt gaan beginnen..
    Ik heb 7 jaar geleden ook al links ontstoken gehad, toen moest er een drain in gezet worden, want had daar veel te lang mee gelopen (was een paar maanden na de geboorte van mn dochter) en nu Had ik t dus in de laatste wachtweek van mn 7e iui, ik denk dat er gewoon een bacterie mee naar binnen gekomen is waardoor t nu weer ontstoken geraakt is, hoop dat ik t niet nog eens krijg, want dan zou t hele zaakje er uit moeten bij mij..
    Werd nu niet gedaan omdat ik nog een kinderwens heb namelijk.

5. Lisewiesje

Lisewiesje Actief lid

Aug 21, 2016
    174
    28
    28
    Heey @Kimmetjuh90,

Snap ik wel ik voelde me ook nergens tussen passen, voor mei begon ik eigenlijk te laat maar in de juni groep ben ik nog de enige die al aan de hormonen zit! Gelukkig genoeg mensen die meeleven en tips geven!

Wat naar dat je daarmee zit, hoop echt dat het goed komt en hij er niet uit hoeft! Ben benieuwd naar jullie verloop verder!

6. Jetski

Jetski Lid

Mar 24, 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Even tijdje weinig tijd gehad, chaos op werk, verjaardag dochter gevierd, dus weinig gekeken en nog geen tijd gehad te reageren.

Welkom alle nieuwe dames!

Hier ook ontwikkelingen, afgelopen vrijdag menstruatie gestart, echo gehad en vrijdag de eerste spuit decapeptyl gezet. Nu inmiddels op dag 6 dus, vanavond dag 4 met de gonal-f erbij. Zondag weer een echo en vermoedelijk de punctie dan ergens volgende week.

Zelf prikken, ik ben er niet aan begonnen. Bleef maar twijfelen, manlief zet ze er dagelijks voor me in.
    Gister begon hij alweer geintjes te maken tijdens het spuiten, ja, je moet de lol erin zelf maar maken. Lachen en spuit in je buik werkt niet kan ik je vertellen. Haha

Tot nu gelukkig weinig last van de decapeptyl en gonal-f, iets zeurderige hoofdpijn.
    Verder krijg ik om 1 of andere duistere reden ineens een verstandskies, maandag van de tandarts te horen gekregen dat de kies er uit moet. Wanneer plantechnisch wordt nog even een vraagteken.

Lisewiesje, doe jij dan het lange protocol dat je al zo'n lange tijd met de decapeptyl bezig bent? Hier moest ik pas starten op 1e of 2e dag van de cyclus.

7. Jetski

Jetski Lid

Mar 24, 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik ook, ik ook ;)

8. Jetski

Jetski Lid

Mar 24, 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Sorry, zit in te breken in de verkeerde groep zie ik. Oeps het woordje juli had ik over het hoofd gezien en zag lisewiesje die gereageerd had en dacht goed te zitten.

9. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,007
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Haha geeft niet! Misschien moet ik de stoute schoenen aantrekken en me ook maar bij de juni groep gooien, ik durf alleen echt niet zo goed omdat ik in juli waarschijnlijk pas start...

10. Lisewiesje

Lisewiesje Actief lid

Aug 21, 2016
    174
    28
    28
    @Jetski ja ik doe inderdaad het lange protocol! Vrijdag dus pas de Gonal-f en volgende week vrijdag pas weer echo. Hoop zo dat alles gewoon gaat lopen, spuit jij 150 gonal-f? Ik ben zo bang dat ik straks moet stoppen en overnieuw beginnen!

@Kimmetjuh90 je bent gewoon welkom hoor, er zit nog meer mensen die nog even moeten wachten voor ze daadwerkelijk starten.

11. Lotje111

Lotje111 Bekend lid

Jan 18, 2015
    666
    491
    63
    Yes ik meld me ook aan! Wij hebben 4 mislukte IUI’s erop zitten. Nu 1 maand zonder hormonen zelf geprobeerd en met een “beetje” pech word ik dinsdag 12 juni ongesteld. Woensdag 13 juni hebben wij de intake voor IVF dus opzich wel een fijn idee dat mocht ik ongesteld worden dat we dan de volgende dag dat gesprek hebben.

12. Candy01

Candy01 Fanatiek lid

Jan 4, 2018
    1,078
    596
    113
    Female
    Hee ladies!
    Ik heb vanmiddag bericht gehad dat ik 17 juli de intake heb en dan gelijk op dag 3 aan de pil moet.
    28 juni info avond.
    Op dit moment is het hele ivf traject nog een beetje abracadabra.
    Ik doe mocht deze iui mislukt zijn nog eenmaal iui.
    Ik hoop dat het allemaal niet nodig is.

Lotje111 likes this.
  13. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,007
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Ah ja dat wist ik niet:$ voelde me bezwaard, nahja dan weet ik dat :p
    Weet niet of de dames die zich nu hier voegen ook daarheen willen, anders blijven we gewoon hier :)

14. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,007
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Blijft raar die verschillende protocollen...
    Ik heb 7x iui gehad in eigen cyclus, dus echt dat ik die ontsteking opliep, anders zat ik braaf elke dag een pilletje te slikken (en misschien onderhand ook al wel prikken) :p nu moet ik wachten, en ik wil zo graag!
    Ik hoop echt dat ivf niet nodig blijkt meis! Voor mij is ivf ook nog abracadabra... Ik heb alleen een gesprek gehad met mn arts dat ie me aanmelde voor ivf, blijkbaar was t 2 dagen later geregeld en zou ik gelijk door gekund hebben, helaas gooit mn lichaam roet int eten :roflmao:
    Ik leef echt naar de 19de toe... klinkt nog zo ver weg he :(
    Ik heb (denk ik) vandaag of morgen weer een eisprong, dus over 2 weken verwacht ik weer bloed.. hopelijk weet ik dan wel meer.. Dit is ook niks zo:(

15. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Hallo dames,
    Wij beginnen juni/juli ook met IUI. Alle onderzoeken gehad nu wachten en door spuiten met menopur tot de folikel ook zo ver is. Vandaag hadden we echo gaat goeie kant op gelukkig! Maar nog even geduld hebben en dan mogen wij onze eerste poging ook doen.

16. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,007
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    succes! dit topic is eigelijk voor IVF, of meiden die de IVF kant denken op te gaan (denk aan een laatste iui poging voor de stap naar IVF) :)
    hoop voor jou dat iui werkt!

17. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Haha ja klopt maar had al op plaats reactie geduwd. Sorry haha
    En dank je wel :)

18. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,007
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Haha geeft niet meis!

19. Jetski

Jetski Lid

Mar 24, 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Oke, hou je dan nog wel prikbare plekken over op je buik? Ik weet nog dat ik aan het eind elke keer plekjes aan zoeken was waar ik nog niet geprikt had. Haha
    Wat is de reden voor het lange protocol? Zodat het beter te timen is? Bij jullie ligt het ‘probleem’ toch ook bij je vriend/man? Ja, 150 gonal-f, ik denk dat ik eind volgende week de punctie zal krijgen.
    Ik ga voor je duimen, weer opnieuw moeten beginnen sucks!
    Wij hebben ook 2 rondes moeten spuiten vorige keer, ik lag net klaar om de punctie te laten beginnen, ze maakt de echo en op dat moment springen alle eitjes. Hadden ze nog nooit meegemaakt, maar 1 moet de eerste zijn he. Ik moet de otrivelle dan ook een uur later spuiten dan gewoonlijk.

20. Lisewiesje

Lisewiesje Actief lid

Aug 21, 2016
    174
    28
    28
    Vind het idd nu al een hele opgave om plekjes te vinden en de spuit lijkt er ook steeds moeizamer in te gaan!

Ik heb geen idee waarom ik het lange protocol heb, wist toen niet dat er ook een korte bestond. Haha dus helemaal niet bij stil gestaan toen, liet het gewoon allemaal over mij heen komen.

Ja vriendlief heeft helemaal GEEN beweging, komt ook nooit voor maar bij ons natuurlijk wel. Maar hij heeft wel genoeg goede levende, ze bewegen alleen niet.

Ik hoop voor je dat punctie nu wel door kan gaan! Het is wat dat ze springen op moment van echo, lijkt me ook flink balen! Ben je zo dichtbij het einde en dan ineens heel ver weg. Hebben jullie het korte traject? Op basis waarvan bepalen ze eigenlijk of het het korte of lange traject Word?

Heb je nog veel last van klachten? Ik begin ze wel meer te merken, beetje kort lontje en stevige hoofdpijn als ik teveel heb gedaan.

Share This Page