Helaas... Weer niet gelukt deze maand.. Deze maand komt het erg hard aan. Ik denk dat dit komt omdat de onderzoeken er allemaal zo goed uitzagen en de gyn ook zei bij de samenlevingstest dat het er veelbelovend uitzag.. waarom gebeurt er dan niks? Ik heb nu pas volgende week ergens weer een afspraak. Ik hoop liever dat ze iets vinden wat niet klopt, dan dat alles goed is, want dan kunnen ze denk ik ook weinig. Dit is eigenlijk de eerste maand dat het me echt hoog zit.. en ik bang ben voor de toekomst. Wat gaat er eigenlijk gebeuren als ze helemaal niks vinden? Kunnen ze dan wel nog iets voor ons doen? Succes voor iedereen!
He meid wat ontzettend balen! Knuf! en ik ken je gevoelens van kunnen ze dan nog wel iets voor ons doen. ik loop met precies hetzelfde. maar het gaat lukken bij ons en bij jullie! ik blijf voor jullie duimen heel veel liefs!
Hier ook, het zit mij ook behoorlijk hoog!...ben 2 weken lang aan het prikken en er gebeurd werkelijk niets! Ik heb as. woensdag weer een echo om te kijken of er eindelijk iets groeit...pfff (moest ook omhoog met de dosering) xxx
Lieve Waterlelie en Springmuis, Wat rot dat jullie nu ook zo verdrietig zijn! Het is ook zo ingrijpend en je hebt er zo weinig controle over. Vooral als je al bezig bent met een behandeling is het toch onbegrijpelijk dat er dan soms gewoon niks gebeurd! Ik was vandaag bij de gyn en ze vertelde me dat er wel 100 factoren zijn die er voor zorgen dat je wel/niet zwanger raakt. Lijkt bijna een onmogelijke opgave, maar als ik dan weer om me heen kijk dan lijkt het weer alsof het voor iedereen een makkie is, behalve voor mij! Deze maand gebeurt er even niets. Volgende maand zal ik het HSG-onderzoek krijgen. Als dat ook allemaal in orde is, worden we voor een half jaar weer 'naar huis' gestuurd. Ze liet me vandaag een grafiek zien waar alle factoren van ons en onderzoeken in meegenomen zijn. Hieruit blijkt dat we nu 50% kans hebben op een spontane zwangerschap. Zij vond dit veel. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Ik hoop maar dat de HSG wat zal opleveren! Ik wens jullie ook veel succes, leef met jullie mee!
Hai Kiddo, ik las je verhalen, en ik dacht! ik ga dit ook even doen... Wij, manlief en ik, zijn nu ook 1 jaar bezig! vorige week zijn we naar de huisarts geweest en hebben we ons verhaal gedaan! De huisarts heeft ons doorverwezen naar het ziekenhuis voor diverse onderzoeken! dit is dus volgende week vrijdag Vandaag ben ik dus na 13 ronde's verder! opnieuw ongesteld geworden, wat is het toch een vreselijke teleurstelling..echt K** In onze omgeving lijkt idd iedereen zomaar zwanger te worden, 1x de pilstip weggooien..en ja hoor zwanger. Ik ben aan de ene kant blij dat we volgende week de molen in gaan! andere kant had ik zooo gehoopt! dat ik vandaag geen menstruatie zou krijgen..en dat het ''normaal'' zou gaan. Lieve meid, ik weet wat je doormaakt! Hoe komen we ooit nog aan een baby, dat is wat ik mezelf vaak afvraag! en elke keer die teleurstelling en de hoop! om gek van te worden. Ik weet soms ook niet hoe ik dit alles aan moet kunnen! het verlangen is soms zo vreselijk groot! het neemt soms het hele leven in beslag! Manlief wil ik er dan ook niet teveel mee belasten,...daarom is dit forum ook zo geweldig! Ik blijf zeker jouw verhaal volgen! dikke kuz Monique
Hey Kiddo, oneerlijk is het soms verdeeld he, de een raakt hup zo zwanger en wil het niet eens en wij moeten er allemaal zo voor knokken en ons verlangen is zo groot. 50% kans op een spontane zwangerschap is inderdaad best veel, dat is dus best positief. Als je met behandelingen zou gaan beginnen ligt dat percentage veel en veel lager. Ik ben bv bezig met IUI en het percentage per behandeling ligt rond de 10%. Om op je vraag eerder in dit topic terug te komen, als ze niets vinden moet je inderdaad een half jaar zelf proberen en als dat niet lukt zullen ze waarschijnlijk ook overgaan naar IUI. Knuffel en sterkte!
He kiddo, hoe gaat het met je? Je bent een tijdje weg zie ik. Kom af en toe even langs want anders doen ze je topic op slot en dat zou zonde zijn.. Hier gaat het wel, ik zit nu in de slopende wachtweken...nog 9 dagen te gaan pffff Enne, nog onwijs bedankt voor je pb'tje. Het heeft geholpen hihi Liefs, waterlelie
Lieve Waterlelie, Zora en Goudvis, Bedankt voor jullie lieve woorden! Ik heb het de laatste weken erg moeilijk. Andere maanden was het niet zo moeilijk om de hoop er in te houden, maar deze maand wel. Zit nu in de laatste wachtdagen, maar ga er vanuit dat het weer niet raak is, want ik voel niks bijzonders eigenlijk. Volgende maand gaan we dus voor de HSG en ik hoop heel erg dat dit een beetje gaat helpen. Ik weet dat we daarna (als alles goed is) voor 6 maanden naar huis worden gestuurd en dat vind ik moeilijk te accepteren, want waarom zou het dan wel opeens lukken? Hoe gaat het met jullie? Hoe houden jullie de moed er in? Denk aan jullie!
hoi hoi kiddo.... ik begrijp je angst en zorgen..... Mijn man en ik gaan vandaag de dag pas de 1ste *echte* mmm in.... we zijn nu 3 jaar bezig volgens mij zelfs al langer. en hebben op 13 maart vorig jaar een onderzoek bij de fert gehad..... deze dame heeft wel wat dingen waargenomen onderandere 2 cystes in/bij me rechter eileider en dat ik overgewicht heb.....dat overgewicht heeft ze duidelijk besproken maar die cystes die zijn nouwelijks tot niet aan bod geweest...... Vandaag gaan we naar een ander ziekenhuis en hoop dat ik daar verder geholpen ga worden want alle onzekerheid 3 jaar lang is geen pretje.
@ Klusser; hoe is het gegaan in het ziekenhuis? Ik hoop dat je al je zorgen daar wel hebt kunnen neerleggen! Hou me op de hoogte! Hier gaat het weer redelijk. Ben de dip van vorige maand weer redelijk te boven. Afgelopen donderdag heb ik de HSG gehad. Vond het een behoorlijk pijnlijk onderzoek en ben ook blij dat ik het achter de rug heb. Ze vertelden dan de eileiders goed doorgankelijk waren. Nu komende vrijdag heb ik weer een afspraak om alle uitslagen te evalueren en te kijken hoe we nu verder gaan. Ik hoop in ieder geval dat de HSG ervoor zorgt dat we nu toch snel zwanger worden. Succes voor iedereen!
Ik heb deze maand nog geen eisprong kunnen ontdekken! Weet iemand of dit komt door invloed van de HSG? Normaal heb ik wel positieve ovulatietesten en voel ik de eisprong ook.
He kido, jij hebt inmiddels je HSG achter de rug. Hoe heb jij dat ervaren? Bij mij deed het echt zeer! Over je eisprong kan ik je helaas geen antwoord op geven...hoe lang is het geleden dat je de eileideronderzoek hebt gehad? Liefs, Waterlelie
Hoi Waterlelie! Wat zie ik, zwanger! Gefeliciteerd meid, wat fijn voor je! Ik heb deze maand de HSG gehad en ik vond het ook behoorlijk pijnlijk, schrok er wel van eigenlijk. Ben jij snel na de HSG zwanger geworden? Hoe voel je je verder? Hou me op de hoogte!
He kiddo, ik dacht...laat ik maar eens weer in jou topic kijken We zijn nu een paar weekjes verder. Hoe gaat het met je? Is er al iets veranderd na de HSG? Hier gaat het goed. Ik heb niet extreem last van kwaaltjes ofzo. Meer met vlagen. Elk vrije uurtje zit ik met mijn snufferd voor de pc op Funda te kijken voor een nieuwe woning Waar we nu wonen is te klein, helaas. Daar past echt geen beebje erbij. As. donderdag gaan we weer eentje bekijken. Ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Liefs, Waterlelie