's nachts prima slapen, overdag drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kissie, 3 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee slaapt 's nachts 12 a 13 uur aan een stuk door en wordt om 8 uur wakker, heerlijk. Maar overdag is het een drama en het lijkt steeds erger te worden. Ze gaat tegen 11 uur weer naar bed en tegen half 3, vaak slaapt ze een kwartier, net heeft ze 8 minuten geslapen! Ze is wel redelijk moe, maar toch niet vervelend. Ik heb ook al geprobeerd om haar alleen om 12 uur naar bed te doen voor een middagdutje maar dan slaapt ze net zo kort en heeft ze haar ochtendslaapje gemist... wie herkent dit. Het is trouwens al een paar weken zo, ik dacht eerst dat het aan de tandjes lag...

2. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Hier ook zo een! Het begon al met een paar maanden! Met een maand of 14 gingen ineens de middagslaapjes ook beter, soms zelfs anderhalf uur. Komt ms. omdat ze dan beweeglijker zijn?!?!?!

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

mag ik vragen of esmee echt moe is of dat jij liever heb dat ze nog even slaapt want persoonlijk vind ik dat ze de nacht echt goed doorhaalt dat ze in princiepe met 10 maanden niet meer overdag hoeft te slapen, al mijn kinderen sliepen vrij snel door en allemaal waren ze met 9 maanden overdag gewoon wakker af en toe vielen ze in de box een paar minuten in slaap

ik zou zeggen als ze niet vervelend is en niet moe breng haar dan niet naar bed

groetjes nathalie ;)

4. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Goh, is dat zo Nathalie dat ze met 10 mnd overdag niet meer slapen? Dacht dat ze voorlopig nog minstens een lange middagslaap nodig hebben om de dag door te komen?

5. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    de meeste kinderen slapen nog hoor op die leeftijd! Meeste kinderen hebben nog wel een middagslaap tot 2/2,5 jaar. Maar je hebt natuurlijk ook wakkere kindjes die veel minder slaap nodig hebben. Ik dacht dat Fenja weinig sliep ( 2 tot 3 keer drie kwartier), maar jou kindje slaapt nog minder. Tja, ik heb het geaccepteerd dat Fenja geen grote slaper is en dat werkt voor mezelf veel beter. We zien wel wat ze slaapt op een dag en ze gaat gewoon naar bed als ze moe is en komt er weer uit als ze wakker is. Ik ga er in iedergeval wel vanuit dat Fenja al vroeg geen middagslaap oid meer nodig zal hebben, dan kan het altijd meevallen haha.

6. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee heeft net weer 10 min geslapen. Ze huilt erg hard in bed, voordat ze in slaap valt en wordt ook in paniek weer wakker... Ik vind zelf dat ze best moe is, en ze valt nergens anders in slaap dat is ook best lastig, niet in de buggy, auto of box. En natuurlijk vind ik het lekker als ze een uurtje zou slapen, maar ik vind het belangrijk voor haar! Ik zit zelf te denken aan verlatingsangst, maar dat zou ze 's nachts ook moeten hebben, denk dat ik een afspraak bij de dokter ga maken...

7. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Hmmm moeilijk hoor. Slaap is inderdaad belangrijk en fenja slaapt ook bijna nergens anders dan in bed. Soms best lastig he? Kan toch best wel verlatingsangst zijn hoor, misschien pakt ze snachts wel zo'n diepe slaap dat ze niet wakker wordt en er dus geen last van heeft. Moeilijk hoor. Succes in iedergeval!

8. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Indy slaapt ook al een tijd hgeel weinig overdag..alleen tussen de middag doet ze nog een slaapje van ongv. een uurtje. Van mijn moeder weet ik dat ik nog niet eens een jaar was en ook al helemaal geen slaapjes meer overdag deed...dit m\komt dus wel vaker voor.

9. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Mijn moeder zei dat ik vroeger ook erg weinig sliep, mijn man daarentegen moest om 16 uur wakker worden gemaakt haha. Maar volgens mij heeft Esmee het wel nodig want net tegen 17 uur begon ze al moe te worden en om 18.45 viel ze met de fles in slaap op mijn arm. Vandaag heeft ze 2x 10 min geslapen :(

10. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    mijn zoontje is nu 3 1/2 maand en slaapt 's nachts in totaal zo'n 12 uur (met 1 x eten om 7 uur). Overdag wil hij dan ook vrijwel niet meer slapen, twee keer een uurtje is het maximum . Ik kom net van het CB waar ik dit heb voorgelegd en ze zeiden daar dat dit geen probleem was. Hij maakt 's nachts lekker veel uren en blijkbaar heeft hij overdag gewoon niet meer de behoefte om lang te slapen.

11. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja ik ben er ook bang voor dat Esmee binnenkort helemaal niet meer slaapt overdag :( . Ik heb haar vanmorgen wakker gehouden en ze ligt er net in, kijken hoe lang ze nu slaapt. Ik weet zeker dat ze moe is, want ze viel net met het flesje in slaap bijna op de arm bij mij ...

12. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

het kan hoor dat jou kleintje gewoon te ondernemend is om te gaan slapen en snachts is er toch niet veel te doen en dus slaapt ze dan wel

wat ook nog zou kunnen is het bedje waarin ze slaapt misschien te koud dat ze daardoor wakker word overdag is het vaak kouder als snachts dus je zou ook kunnen proberen om een kruik bij haar te leggen kijken of dat helpt

en dan nog een tip is het misschien te licht voor haar dat kan ook nog dat ze lekkerder slaapt als het donker is misschien wat zwaardere gordijnen halen (maar ja voor die paar maanden moet je het er wel voor over hebben)

als je haar in de box legt slaapt ze dan niet verder wie weet vind ze het wel gewoon saai alleen in haar bedje

succes en groetjes nathalie ;)

13. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik heb dentinox gehaald en dit op haar tandvlees gesmeerd en de laatste twee dagen heb ik dit gebruikt en ze heeft beide dagen 1,5 uur geslapen! Nog niet veel, maar meer dan 10 min.... Ik hoop dat dit zo blijft.. Het 8e tandjes is nog steeds niet gekomen en zit er al lang aan te komen, waarschijnlijk heeft ze daar al een tijd last van! NA een half uur huilt ze wel maar valt dan snel weer in slaap..

Deel Deze Pagina