hoe groot babykamer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nisa, 14 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    hallo dames

wij moeten gaan verbouwen om een babykamer te maken

mijn vraag is: hoe groot is jullie baby/kinderkamer??

ik heb echt geen flauw idee;):)
    dus vraag jullie hulp.

bedanktttt

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het is maar net hoeveel ruimte je hebt en hoelang je kindje in de kamer blijft. Kan het doorschuiven als hij wat groter is naar een grotere kamer of niet?
    Wij hebben nu een kamertje van 2.20 bij 4 ongeveer. Prettige ruimte.
    De babykamer is straks echter 2 bij bijna 3 . Werkt ook, maar een stuk knusser en er kan straks echt niet op dit kamertje ook nog gespeeld worden. En dat kan op het kamertje van mijn dochter nog wel.

Misschien kun je voor jezelf wat afmetingen opschrijven en ter plekke een beetje inmeten (eventueel in een andere ruimte) zodat je kan zien hoe vol het komt te staan?
    Dus:
    bedje : 120 - 80
    commode:
    kast
    eventuele stoel:

En dan ook rekening houden met alvast een bed van 1 bij 2 meter...

3. Trees

Trees Niet meer actief

De onze is rond de 11m2. Ik vind het zelf wel een mooi formaatje, niet te groot, niet te klein en de kleine kan ook goed meegroeien in deze kamer.

Jullie gaan nu toch beginnen met verbouwen ;)? Veel succes!

4. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ons kamertje is 12 m2.

Het is echt formaat baby/ kinderkamer net zoals Trees al zei..

Meubels:
    Ledikant 60 x 120
    Commode: 105 x 94 x 64
    Kast 105 x 192 x 56

We hebben gisteren de grootte van alle meubels uit het overig tapijt gesneden en zo zijn we gaan kijken wat het mooiste/ practische is..

Veel plezier met het inrichten van jullie kamertje

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Bij ons is de kamer 2,5 bij 3,5. Ik vind dat voor als ze groter is ook groot genoeg want dan wordt de zolder haar speelkamer dus hoeft ze op haar kamer alleen een bed en kast.

6. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    als we het aandurven :D
    zit een beetje te orienteren voormezelf, maar ik zit steeds vast:)
    we hebben nogal een misvormd huis;)
    we hebben 2 grote woonkamers???
    (ze hebben hier 1woonkamer voor jezelf en 1 voor als je visite ontvangt??)
    dus we gaan 1kamer omzetten in babykamer en hal.

wrsch. komt nr. 2 ook op dezelfde kamer!!!!

zit dan weer met de vraag of dat wel goedkomt samen???
    pfff vindhet echt niet leuk :(

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het babykamertje van mijn zoontje is 2 m breed, en 2,5 meter lang. Niet heel groot dus. Langs de ene wand staat de commode, langs de andere zijn bed (eerst ledikant+stoel, nu peuterbed), en naast de deur staat een kleine kast.

Maar nu hij een echte peuter wordt, schuift hij door naar een grotere kamer. Denk dat deze 3 bij 4 is. Daar zit een veel grotere kast in (handig voor speelgoed, en grotere maten kleren), en kan hij ook lekker op de grond spelen.
    We zitten nu midden in de verhuizing..

Op zijn oude kamertje kon hij niet echt spelen, dat was gewoon te krap. Het is wel handig dat je alles in de buurt hebt. Ik kon de kleine vasthouden op de commode, en ondertussen in de kast spullen pakken.
    Badderen deden we al snel in de badkamer, want ons jochie spetterde nogal ;)

8. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @Lt20: hey handig ;)

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier is zijn kamer 9 m2. Perfect voor een babykamer. Alles past er prima in en hij heeft nog steeds genoeg speelruimte. Maar als we een keuze hadden gehad, had ik een kamer van 12m2 gewild. Zeker straks met een normaal bed.

Overigens komen er straks 2 kinderen te liggen op die 9m2. En dat past nog steeds met kast, commode, peuterbed, ledikant en speelkist ;)

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ nisa: he, is je zoon zwanger (zie banner)? :D

11. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    knap he :p
    had bij het invullen niet verder gelezen;)
    ik dacht: is zoveel wkn en dgn oud
    dus niet hahah is me later ook opgevallen maar heb het nog niet veranderd :D

12. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hier ook een kleine kinderkamer, van 2,20 bij 3,5 ongeveer, met een nis waar de kledingkast inpast, dus de ruimte is eigenlijk voor commode en ledikant....nu staat de commode en een 1 persoons bed erop, past prima....wel geen speelruimte, maar we hebben een speelzolder van 10x4,5 mtr

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa's kamer is ongeveer 3 bij 1,70 meter, niet groot dus ;). Hij is wel iets ruimer, maar een gedeelte daarvan is een inbouwkastje onder de trap en aan de andere kant daarvan gaat de deur open.

Als je binnen komt heb je links om de hoek het inbouwkastje, dan het badje (straks het ledikant) en dan in de hoek de commode. Rechts een klein kastje aan de muur iets hoger dan ooghoogte en daaronder hebben we een kapstok gemaakt met 8 haakjes, aan elk haakje kunnen zo'n 3 setjes hangen.
    In het inbouwkastje ligt beddengoed, omslagdoeken en hydrofielen. Eronder nog het campingbed en voorraad luiers en doekjes. In de commode liggen verzorgingsspullen en 2 maten kleertjes. In het kleine kastje aan de muur nog wat verzorgingsspullen en luiers.
    Ik vind de ruimte echt groot zat, er kan straks zelfs nog wel in gespeeld worden, maar dat kan ook wel op de gang. Als grote bed komt er straks waarschijnlijk uiteindelijk een halfhoogslaper met bureau en bergruimte eronder.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hadden (voor de verhuizing) een echt kleine babykamer:
    2.10 meter bij 1.50

Wat stond erin?
    - een kast (eendeurskast)
    - een ledikant
    - een commode
    - twee planken
    - een staande lamp
    - een grote prullenbak
    = harstikke vol (pfff)

We losten gelukkig een groot ruimte probleem op door een schuifdeur!

Nu hebben we veel meer ruimte en dat is toch wel fijn. Nu kan er ook met gemak een schommelstoel in en het badje.

15. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
  16. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Hier tegen de 20 m2....lekker veel ruimte dus!:D

17. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hm...zo'n beetje 18 vierkante meter, en daar zit een inbouwbast in, dus de rest is puur voor commode en wieg.
    Dus om de ruimte een beetje te vullen hebben we er een houten bed/bank in staan zodat je daar ook lekker kan zitten.
    baby heeft zelfs een balkon.

Maar de kamer heeft heel veel vreemde hoeken, dus we hebben 1 lange rechte muur en verder allemaal schuine muren en nisjes, ik vind het wel erg gezellig.

18. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Onze babykamer is 14m2.
    Alles past er netjes in,maar ik denk dat van haast elke ruimte wel een leuke babykamer te maken is.

19. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Hier is de babykamer 12m3 hier komen ook nog twee kindjes te liggen

20. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395