Urineverlies na het plassen sinds bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door darkempress86, 21 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. darkempress86

27 okt 2009
    95
    1
    8
    Gezondheidszorg
    Friesland
    Hallo,

Ik ben ongeveer 11 maanden geleden bevallen en sinds die tijd heb ik elke keer als ik naar de toilet ben geweest last van urineverlies.(nadruppen na het plassen)
    Heb er geen last van als ik eenmaal naar de toilet ben geweest.
    Voel me een beetje genant met deze vraag,maar ja.
    Heb weinig de oefeningen gedaan na de bevalling omdat ik niet wist hoe dat moest.Nu ben ik zwanger van de 2e en nu is dat nog steeds niet beter.Geeft dat problemen verder in de zwangerschap of bij en na de bevalling?Ik ben op 12 juni uitgerekend.Dus ook al vrij snel.
    Ben er nu bang voor dat ik straks helemaal geen controle meer heb over de blaas als ik bevallen ben of einde van de zwangerschap.
    Kan ik er nog wat aan doen voordat ik moet bevallen zodat het beter wordt of heeft dat geen zin meer.En wat voor oefeningen moet ik dan doe en hoe voel ik dat dan?Want ik heb geen idee wat ik dan moet voelen.Het duurt nog even voordat ik naar de verloskundige kan,dus vandaar dat ik het aan jullie vraag.

Bedankt voor de reactie.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

goed dat je het vraagt! Het komt vaak voor maar veel vrouwen schamen zich en durven het niet te bespreken. Oefeningen doen heeft zeker zin nu! Ik adviseer je om naar een bekkenfysiotherapeut te gaan, die kan je oefeningen en tips geven. Doen! Home | NVFB

Mirjam

3. darkempress86

27 okt 2009
    95
    1
    8
    Gezondheidszorg
    Friesland
    Hallo Mirjam,

Dank je wel voor je reactie.
    Ik hoop dat anderen die het ook hebben,maar niet durven te vragen hier ook iets aan hebben.je schaamt je er inderdaad wel voor,maar ben blij dat ik het nu gevraagd heb.
    Dan ga ik even contact opnemen met een bekkenfysio en dan hoop ik dat die mijn dan nog even kan helpen.
    Zou wel heel erg fijn zijn.
    Ik dacht namelijk dat het geen zin meer had om die oefeningen te doen,maar blijkbaar dus wel.

Groetjes

Deel Deze Pagina