Wij hebben ruim een jaar geen contact gehad met mijn schoonmoeder en schoonzusje. Dit door een ruzie tussen mijn vriend en zijn zusje en mijn schoonmoeder koos voor haar dochter en had de beslissing genomen om ons gezin dan niet meer te zien! Ze heeft hierdoor het eerste jaar van ons 2e kindje gemist, dus ook tijdens de geboorte was er geen contact. Nu is er sinds een half jaar weer contact maar het is allemaal zo geforceerd. Mijn vriend doet bijna alle moeite om zijn moeder te bellen en het contact te onderhouden. Nu zouden we met kerst uiteten gaan met de hele familie. Wij waren als eerste in het restaurant en zaten dus al aan de tafel. Zijn zusje en moeder komen binnen roepen in het algemeen hoi en lopen door naar de andere kant van de tafel zo ver mogelijk bij ons vandaan. Ze hebben hier dus onze kinderen geen blik waardig gegeven en hebben dit 2 uur zo volgehouden. Op een gegeven moment heeft een tante van mijn vriend geruild van plek zodat schoonmoeder naast mijn vriend zat. Mijn vriend was aardig boos en heeft ook gezegd het niet leuk te vinden dat ze helemaal aan de andere kant zijn gaan zitten terwijl ze ook bij ons konden komen. De kinderen heeft ze hierna nog steeds niets gevraagd of verteld en wij zijn na het hoofdgerecht vertrokken. Nu hebben wij via via gehoord dat ze niet weet wat ze verkeerd doet en wat ons probleem is. Mijn vriend is een paar dagen aardig boos geweest en heeft hierover ook met zijn oma gesproken. Nu prompt krijgen wij telefoon of we morgen of overmorgen komen eten! Vriend is opeens zijn boosheid vergeten en gaan we dus morgen daar eten Nu heb ik het eerst heel zielig gevonden voor mijn vriend want het is niet niks als je moeder je zo laat vallen. Maar ben nu ook van mening dat hij ook wel erg makkelijk over zich heen laat lopen en iedere keer zijn kop laat hangen voor zijn moeder. Ik weet dus ook niet meer wat ik ermee moet! Ik zelf vind het heel erg dat ze toen de tijd haar kind en kleinkinderen heeft laten vallen als een baksteen, 1 jaar lang!!!! Dan heb ik het niet over mijzelf want dat maakt me nog niet eens uit. Na dat jaar is er niks uitgesproken want dat wilden schoonmoeder en schoonzusje niet. Dus het verleden is het verleden gelaten! Als ik er iets verkeerd over zeg heb ik ruzie met mijn vriend, hij is weer blind voor wat er gebeurd. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om normaal tegen hun te doen alsof er niets gebeurd is. Ik zie hun ook niet meer als oma en tante van mijn kinderen! Ik ga maar mee uit respect voor mijn vriend maar op mijn gemak zit ik daar niet! Hoe zouden jullie reageren of handelen in deze situatie??? Ik weet het niet meer!!!! Sorry voor het lange verhaal hoop dat het een beetje duidelijk is!
Hi meid, Hoe vervelend het ook is, mijn advies is hou je erbuiten. Doe zo gezellig en attent mogelijk, zet je aardigste gezicht op en doe alsof er niets aan de hand is. Je vriend wil blijkbaar contact en het is zijn moeder. En zijn moeder wil blijkbaar ook contact. Wie ben jij dan om dat tegen te houden toch?
Ik denk dat je dit aan je vriend moet overlaten. Het is zijn familie en de ruzie was tussen hem, zus en moeder. Als hij het weer goed wil hebben, zou ik hem daarin steunen. Maar ik snap dat het moeilijk is.
Ik moet me er ook buiten houden maar het betreft ook mijn kinderen en dat vind ik het lastige! Als het alleen hem betreft vind ik dat hij het uit moet zoeken maar ook mijn kindjes zijn erbij betrokken.
Jij hoeft niet mee uit respect voor je partner, jou schoonmoeder behoord respect te hebben voor jou en zeker je kids! Onbegrijpelijk dat ze totaal geen aandacht heeft voor haar kleinkinderen bah! ( sorry maak me plaatsvervangend boos) Ga een goed gesprek met je vriend aan en kijk wat hieruit komt misschien kom je er dan ook achter waarom hij zichzelf en zijn gezin zo laat behandelen. Veel suc6 ik ken het maar al te goed
Nou is het ook nog zo dat ik mee ga als de kinderen mee gaan omdat ik niet wilt dat zij hun ziet zonder dat ik erbij ben. Klinkt raar maar ze heeft altijd een beetje vreemde dingen gehad waar ik niet achter sta.
En daarom kiest ze dus waarschijnlijk steeds de kant van je schoonzus. Ze weet dat het met je vriend wel weer goed komt, als ze zijn kant kiest is ze waarschijnlijk haar dochter kwijt. Ik zou morgen gewoon gaan (is te kort dag om je vriend dingen in te laten zien)
Ik zou wel op mijn eigen gevoel vertrouwen! En als het diner is geweest je vriend eens een spiegel voor houden .. Dit was er dit is er en er is niets verandert
Maar dat is ook het rare hij weet dat hij nooit op gelijke voet met zijn zusje zal komen. Dat zijn moeder altijd zijn zusje op nummer 1 zal blijven zetten. Dat benoemt hij ook vaak! En dan toch weer je hoofd buigen als ze een keer belt.
Ik denk dat, hoe oud of jong je ook bent, (bijna) iedereen graag bevestiging krijgt van ouders dat je bijzonder/ geliefd bent. Kinderen zijn meestal loyaal tegenover ouders, hoe bont ze het soms ook maken. Uiteindelijk vind ik het ook aan jouw vriend of hij wel of niet over de problemen heen wil stappen en ik zou ook mijn vriendelijkste gezicht opzetten, zodat het aan jou in elk geval niet zal liggen!
Ik zou nog 1 keer meegaan "om de lieve vrede te bewaren". Maar dat zou wel de allerlaatste keer zijn en als ze nu nog iets misprutst - of weer totaal geen aandacht heeft voor de kinderen bijvoorbeeld - kan je partner volgende keer alleen naar zijn moeder.
Hier ben ik het ook mee eens. Al kook je vanbinnen, het blijft zijn moeder en het is beter (ook voor je kinderen) om geen familieruzies te hebben. Denk gewoon dat jij wel beter weet en hou schone schijn.
Hoe moeilijk misschien ook. Ga er niet verder tussen zitten je vriend/man zoekt duidelijk nog wel de bevestiging van dat hij net zo belangrijk is als zijn moeder. Dat ze in eens belt betekend wel wat. Denk zeker dat je het moeder en zoon wat meer samen moet laten uit zoeken. En geef wel je kinderen met je man mee. Je moet ze wel de kans geven om een band op te bouwen. En als je in de buurt bent durft ze het misschien wat minder te laten zien omdat ( vrouwen voelen dit van elkaar aan) wel met met regels en ligt er aan wat voor aparte dingen sm heeft? Meer laten gaan dus.
We zijn geweest... Het was weer een avond wat heel geforceerd aanvoelde! Alle punten die mijn vriend met zijn oma besproken had ging zijn moeder nou uitvergroot doen. Oma en schoonmoeder hebben het er dus over gehad! Het klinkt stom maar het is niet natuurlijk zoals zij met mijn kinderen omgaat. Ze heeft ze nog steeds niet echt veel aandacht gegeven maar met moeite kreeg ze uit haar mond "hoe is het met jou ...naam kind...." Mijn vriend heeft zich daar gedragen alsof ze de beste band ever hebben. Ik heb me een beetje op de oppervlakte gehouden en ben vooral bezig geweest met de jongste. Ook oma was er en heb ik mee zitten praten.