Kids en honden

Discussie in 'De lounge' gestart door Wachtende, 13 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nouja dat weet ik niet. Maar als het wel een losloopgebied gebied is snap ik niet waarom je daar gaat lopen. Hier is 1 losloop gebied. Waar mijn honden lekker lomp kunnen doen en dan worden mensen pissig als mijn hond de bocht om vliegt voor hun kinderwagen langs. Ik begrijp echt niet waar je daar dan doet.... ik ga ook niet met mijn hond in een speeltuin lopen en verwachten dat geen enkel kind mijn dier wil aaien of er een voetbal langs mij heen gaat. .

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Het lijkt me nogal van de zotte als ik niet mag lopen in een gebied waar hondjes ook mogen loslopen he?
    En ja als je bijna omver wordt gelopen door een hond dan moet je ook niet boos worden nee.
    Maar zoals ik al zei. Ik heb nooit last van honden gehad.
    Ik ben gek op dieren

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mee eens!

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben het wel een beetje met je eens, hier ook 1 LOSLOOP gebied en dan gaan daar families op het gras picknicken en dan kwaad zijn dat daar honden loslopen nou daar kan ik echt niet bij..

5. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Helemaal eens met jou! Mijn hond mag vrijwel nergens loslopen, voor onze kinderen zijn er heel veel speeltuinen en speelplekken! In losloopgebieden vind ik dan ook eigenlijk dat honden voorgaan, mits ze natuurlijk niet aggressief zijn, die kunnen eindelijk ook eens lekker rennen enzo!

6. Astre

Astre Niet meer actief

Ik vind niet dat je kan verwachten dat elke hond in het losloopgebied perfect luistert. Juist in het losloopgebied hebben wij onze hond als pup veel getraind, zodat ze nu goed luistert in het losloopgebied! Waar hadden we dat anders moeten doen? In onze voormalige tuin van 2x3 meter? Hond is bijna groter dan de tuin. Bijna overal in de stad moet je hond (en zeer terecht) aan de lijn. Er zijn zo weinig echte losloopgebieden in de stad dat ik vind dat er ook wel wat begrip mag zijn voor de honden die hier rondrennen en getraind worden. Ik vind dat deze ouders in het voorbeeld hun kinderen wat beter mogen voorlichten of misschien moeten ze zelf wat beter voorgelicht worden ;).

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Tuurlijk mag je er wel lopen. Alleen je geeft net zelf aan dat je het dan vervelend vind als een hond heel enthousiast op jou kind afkomt. En dat begrijp ik dan niet.
    Gelukkig maar dat je gek bent op dieren

@zonnebloem. Day soort mensen zijn niet wijs cind ik dan. Echt je kunt overal zonder last van honden te hebben lopen en dan net daar heen gaan. Volgens mij willen dat soort mensen gewoon iets te zeiken hebben. Blegh.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Plus. Ik vind dat het voornamelijk de kinderen zijn doe opgevoed moeten worden hoe ze met honden om moeten gaan. Mensen verwachten dat hun kind mijn hond zo ineens van achter om de nek komt vallen en dat mijn hond het dan zo leuk vind dat ze rustig een kusje geven ofzo..rot op zeg. Mijn honden zijn hartstikke lief. Maar houden er niet van om zomaar ineens ge aait te worden. Ik ga mensen ook niet ineens knuffelen of een snoepje in hun mond drukken..

Als ik in de stad of waar dan ook loop met mijn hond en iemand, groot of klein, mijn hond aait zonder mijn toestemming dan zeg ik daar wat van. Ik wil dat niet. En die mensen vinden het dan vaak belachelijk dat het niet mag. Ik vind het zo frustrerend dat ik steeds mensen terecht moet wijzen dat mijn hond en ik dat niet fijn vinden. Als je het netjes vraagt heb ik er geen moeite mee. Maar ongevraagd dan word ik boos. Gewoon afblijven.

9. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik wijs die mensen er dan altijd op dat ze hoogstwaarschijnlijk in de poep zitten en dat ze beter een ander veld kunnen uitkiezen :D.

Hier zijn ook heel duidelijk aangewezen losloopgebieden. Ik erger me er ook dood aan als er dan mensen komen wandelen die duidelijk geen kaas van honden hebben gegeten en dan met hun handen omhoog gaan staan gillen in hun witte broek. Dan is de kans zeker aanwezig dat onze boxer even gaat kijken wat daar voor leuks gebeurt en er een fikse slijmklodder op je schone goed zit. Jammer maar helaas.

En kinderen op hun knieën grommend in een losloopgebied: die ouders zijn niet wijs. Wij hebben twee honden en dan kan het gebeuren dat je met de ene bezig bent en de ander dus even niet in het oog hebt (zoals ouders van twee kinderen zullen herkennen). Ik zou hier echt heel boos om zijn geworden, maar dan wel uit angst dat ik het misschien niet gezien zou hebben en er dus iets gebeurd zou zijn. Vind dat echt totaal onverantwoordelijk voor die ouders.

En voor al die mensen die zeggen dat je je hond te allen tijde onder appèl kunt hebben: dat is onmogelijk. Er zijn toch ook kinderen die ondanks jouw geschreeuw tóch een andere kant op rennen en bijna onder een auto komen. Dieren en kinderen zijn gewoon onvoorspelbaar, dus houd daar rekening mee. Zoals al eerder gezegd: honden komen niet in de speeltuin. Als je dan met kinderen in de speeltuin van de honden bent, zorg dan in elk geval dat ze zich gedragen.

En mensen die honden loslaten op plekken waar dat niet mag, die verpesten het voor degenen die wél naar hondenuitlaatplaatsen gaan en hun beesten daar hun energie willen laten kwijtraken.

10. Astre

Astre Niet meer actief

Precies. Toen onze hond pup was, wilden iedereen haar aaien en wij wilden dat niet hebben. Onze hond sprong dan tegen mensen op en dat is misschien niet erg als kleine schattige pup, maar wordt minder grappig als ze als volwassen hond meer dan 40 kilo weegt. Gevolg was dat sommige mensen boos op ons werden, omdat ze niet mochten aaien. Pleur op!

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik moet soms de neiging onderdrukken om een baby uit de kinderwagen te halen en lekker te knuffeken:D kijken wat ze daar van vinden:p

12. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind dat het van twee kanten moet komen. Honden moeten zo goed mogelijk luisteren naar de baas, maar moeten in een losloopgebied wel de kans krijgen om hun ei kwijt te kunnen.
    Natuurlijk kunnen ouders met kinderen, zonder hond in een losloopgebied. Alleen moet je niet raar staan te kijken als je kids aan het hollen zijn of gillen dat er weleens een hond enthousiast op hun afkomt.

Hier in de buurt heb je alleen terreinen waar ooit bedoeld was om te gaan bouwen, maar toch voorlopig even niet, aangewezen als losloopgebieden. Een kind was aan het vliegeren. Op het moment dat de vlieger valt, loopt mijn hond door de lijn die brak. Hele commotie op het veld om een kapotte vliegerlijn.
    10 minuten later schud mijn hond zich uit na een zwempartij, net op het moment dat er een kindje langsloopt. Je wilt niet weten waarvoor je word uitgemaakt, omdat een broek zeiknat is.
    Op het laatst holt een ander kindje naar mijn hond om zijn bal af te pakken en holt met de bal weg. Als ik daar iets van zeg, worden de ouders kwaad, want het kindje wilt alleen maar spelen.
    En dit allemaal in een uur tijd. ;)

Door dit soort dingen word het voor mijn hond en voor mij minder leuk om even een uurtje naar een losloopgebied te rijden.

13. Astre

Astre Niet meer actief

Prop er meteen een stuk worst in. Word ook erg gewaardeerd :p

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ofniet:D

Hier een keer kwaad geworden omdat iemand zo ineens op mijn pup van 13 weken afliep en er zo een koekje in propte. Voor dat ik wat kon zeggen was het al op natuurlijk.... ik werd me toch kwaad! Dus ik zeg dat ook tegen die vrouw dat ik dat echt onfatsoenlijk vond want stel nou dat mijn pup allergisch zou zijn en ik nou met spoed naar de dierenarts zou moeten... nou zij vond het maar raar dat ze niet alles zomaar mocht geven want dat vond mijn hondje toch lekker?!? Echt ik had dr bijna een knal willen verkopen.
    Ik sta soms echt versteld Hoe mensen denken met andermans dieren om te mogen gaan. ..

15. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Rottenecards_631007050_9chxwkw9fg.png

16. Eiveo

Eiveo Niet meer actief

Ik vraag eigenlijk nooit toestemming om een vreemde hond te aaien. Nou aai ik alleen honden -vreemd en bekend- als ik er zin in heb EN de zij op mij afkomen en blijven snuffelen oid. Als baasjes van vreemde honden niet willen dat de hond geaaid wordt hebben ze een kans gehad om de hond bij mij weg te halen.
    Bekende honden nodig ik wel eens uit om te komen maar laat de keus aan hen. De waakse herder van mijn schoonzus heeft er lang niet altijd zin in. Maar kan ook heerlijk ontspannen met d'r grote kop op je schoot... En ze weet ondertussen dat ze net uit de sloot niet bij me hoeft te komen voor een aai.

Snap dat dat anders werkt als mensen op de hond afkomen. Maar op deze manier ben ik nog geen boze baasjes tegengekomen.

Deel Deze Pagina