Kids hebben altijd honger...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roozjuh, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Schildklier kan erfelijk zijn dus ze kunnen het beiden hebben.
    Maar kan evengoed zijn dat het gewoon hele goede eters zijn :)

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn zoontje is ook een vreetzak. Als hij bij andere kinderen eet, krijg ik daarna vaak van de ouders te horen dat ze verbaasd zijn wat er allemaal in ging. 5 boterhammen, stukken fruit en drinken. Hij weeg 19,5 kilo en is bijna 6, je ziet zijn ribbetjes, terwijl hij een dikke baby was en een stevige peuter.
    Hij is wel heel beweeglijk en actief.
    Ik gebruik vaak volkorenproducten, Hij eet veel fruit, volle yogurt enzo. hij groeit ook aardig en is gezond. Veel jongetjes van zijn leeftijd zijn wat aan de magere kant viel me op de laatste week aan het strand enzo.

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    net voor het eerst een koude pasta salade gemaakt. dacht echt zovan 'sjit dis veel te veel, dit eten we morgen nog een keer' maarja had t eigenlijk wel kunnen weten, het is op... meneertje had 3 porties gegeten en wilde nog meer hebben. heb m ff afgeremd want hij blijft anders eten. is wel lekker gezond hoor, met tomaat enzo er doorheen. maar hij at serieus 2x meer dan ik.

schildklier erfelijk. ja geen idee van wie hij dat zou moeten hebben. zn vader misschien? die kan ook echt bunkeren als een bouwvakker en heeft alleen een klein buikje. gaat weekje sporten en is weer slank. ik ben precies tegenovergestelde. ik kom al 2kilo aan als ik alleen al naar eten kijk....

ik weet ook niet waar zijn grens ligt met eten. ik durf dat eigenlijk niet zo te testen of hij wel een 'ik zit vol' functie heeft. weet ook niet of dat wel nodig is maar soms voel ik mij zo slecht als hij hele dag om eten vraagt. verhonger ik hem? krijgt hij dan echt te weinig?

ben nu wat meer op zn zusje gaan letten en die is meer van het zogenaamd honger hebben om meer haar broer na te doen.

mijn zoontje is gister 6 geworden en weegt net aan 18kilo. hij is dun. altijd al geweest. nooit babyvet gehad. nooit zo'n schattig chubby babytje geweest. bij geboorte(zoals je hieronder kan lezen) was het 2805gram. en is gewoon met 40weken geboren.

Waren met zijn verjaardag gister naar de mac geweest en dat kind eet mij er gewoon uit. gingen met de trein mn man van zn werk ophalen. hele treinreis alleen maar om eten zitten vragen(was 17.30 dus begon nu helemaal honger te krijgen) in de buurt van werk van mn man zit de mac. en hij had een happy meal, met nog extra burgertje erbij en jatte patatjes van zn vader. terug naar huis met de trein, op station hier zit een burger king en natuurlijk vroeg hij weer om eten want hij had nog zo'n honger

en nou zeggen veel 'mac vult niet' maar zo'n maagje moet toch wel een keer vol zitten??? ik had echt meer dan genoeg aan mijn broodje McChicken en een ijsje. (kids hebben trouwens na het eten ook nog een ijsje gegeten met ons mee)

4. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.188
    823
    113
    Geweldig toch! Zulke goede eters en dan ook nog slank! Geniet ervan hoor! Ze eten toch vooral gezonde dingen? Krijgen ze lekker veel vitamines binnen.

Mijn dochtertje is net 3 en weegt 12 kilo, is erg lang en heel slank dus, heeft al maat 104. Helaas niet zo'n goede eter en drinken ook niet echt. Zelfs een koekje laat ze gerust voor de helft liggen... Is erg beweeglijk dus er blijft geen grammetje vet hangen. Af en toe lijkt het alsof ze geen hongergevoel heeft. Fruit krijgt ze altijd genoeg binnen en groente eet ze wel elke dag maar wel vrij eenzijdig, ze lust graag rauwe groente: worteltjes, paprika, komkommer. Ik ben blij als ze 's morgens en 's middags een hele boterham binnenkrijgt. Doe er dik 'goede start' van blue band op en dan pindakaas met stukjes noot. Dat heeft ze echt nodig. Af en toe krijgt ze zelfs een week lang slagroom op het toetje als ze bijvoorbeeld wat afgevallen is door een griepje.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heeft zo zijn plus en min punten. alles kunnen eten zonder dik te worden, geweldig! maar kost me echt klauwen vol geld. hij had net bij het eten weer 2 bordjes leeg en vroeg om nog meer

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    nou.. als jij alleen broodje mc chicken eet en een ijsje.. dan snap ik wel dat je zoontje meer eet als jij...

Sorry, maar ik vind dan weer dat jij heeeeel weinig eet dan..

7. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36

Schijn bedriegt want dat zijn gewoon 500 kcal bij elkaar dus een normaal aantal voor 1 hoofdmaaltijd. Niet weinig dus.:D

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja kwa calorieën misscjien...

Maar kwa hoeveelheid eten vind ik het heeel weinig hoor

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Klopt ik eet niet zoveel. Ik kan gerust ontbijt en lunch overslaan en savonds klein bordje. Ik heb dus die knop niet 'ik heb honger'. Terwijl mijn zoontje die knop 24/7 heeft aan staan. Maar een happy meal plus burger en ijs. Dan moet een 6jarige toch vol zitten lijkt mij?

10. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier ook een dochter die de hele dag door kan eten en honger heeft. Maar het hele rotte is dat ze er wel van aankomt. Ze is wat aan de zware kant. Ze is bijna 3, weegt 13 kilo. Op zich klinkt dat niet veel maar ik schat haar rond de 92 cm. Zou ook kleiner kunnen zijn. In ieder geval oogt ze wat chubby helaas. :( Ik ben ook haar rem anders loopt het uit de hand. Dit vind ik best lastig. Daarnaast is ze niet gek op groenten. Dat maakt het nog eens moeilijker. Heel veel gezonde dingen lust ze niet. Ik blijf wel volhouden. Vandaag had ze toevallig na heel wat maanden weer eens rauwe wortels op. Wij geven haar ook vooral volle producten maar ze komt er dus wel van aan. :( Mijn motto is wel, haar gezonde dingen aan te bieden dan vind ik soms wat meer geven voor mezelf beter te verantwoorden.

11. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36

Ook dat is een misverstand. Je raakt eerder vol als je voedzaam eten (rijk aan voedingsstoffen) eet. Dan vraagt het lichaam minder gauw om eten. Het schijnt dus dat je kunt verhongeren terwijl je veel eet. De term verhongeren wordt dan gebruikt maar is eigenlijk gelijk aan 'voedingsstoffentekort'. Geen aantijging trouwens maar kan een verklaring zijn.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou.. Ik weet het zo net niet... Mijn zoontje van 3 eet zo ongeveer de helft op... Dus ik denk niet dat alles opeten zo gek is voor een 6 jarige..

Deel Deze Pagina