Mja als iemand van plan is me heel erg pijn te gaan doen lijkt het me logisch dat ze niet mee gaan.. En soms is het echt niet handig ivm het soort afspraak. Maar over het geheel genomen mag ze gewoon mee. Alleen niet mee naar de tandarts.. Ik ben doodsbang voor de tandarts en heb een kind dat feilloos oppikt en meevoelt als je stress hebt. Buiten dat ze dan straks de tandarts associeert met bang.. Ben ik liever bang in m'n eentje
Ik heb de mazzel dat ik veel thuis werk en de kinderen dan op de opvang zijn. Ik probeer dus de meeste afspraken op die dagen te plannen. Dat uurtje werk dat ik dan mis haal ik 's avonds wel weer in. Maar als dat niet kan, neem ik de kinderen gewoon mee. Er zijn wel moeilijke en makkelijkere leeftijden om je kind mee te nemen, de jongste is net 2 en dat is niet zo handig (lees: niet luisteren, weglopen). Dan kan ik mijn hoofd niet bij de afspraak houden. Maar dat is dus omdat het voor mij lastig kan zijn, die andere mensen hebben pech.
ik neem ze meestal mee, om nou steeds oppas te regelen vind ik ook zo'n gedoe. als het echt niet anders kan dan past oma op. of ik verzet de afspraak
het ligt eraan wat voor een afspraak het is natuurlijk.. maar meestal ga ik wel alleen omdat het te lang kan duren voor ze...