Toen mijn kinderen kleiner waren en ze nog niet naar school gingen keken ze ook veel meer tv dan nu hoor en mijn dochter keek dan ook wel eens vaker naar de tv als haar broertje op bed lag en ik even wat voor mijzelf of het huishouden wilde doen......nu zitten ze op school en als ze uit school komen zijn ze buiten of met vriendjes/vriendinnetjes aan het spelen.....tv kijken is hier nu alleen nog maar in de ochtend heel even en in de avond vlak voor ze naar boven gaan....het is gewoon ook een fase en de tv is dan af en toe heel handig . Maak je niet druk hoor. En wat is nou perfect? aan tafel eten met veel gedoe of lekker ontstpannen even voor de tv?......
Tv staat hier nu ook aan voor de kids. Ik lig op de bank met een zak snoep😀 zitten gezamelijk te snoepen en tv te kijken. Heerlijk. Mij veel te warm nu buiten.
Haha hier ligt er 1 op bed en 1 zit op me te klooien en te drinken. Ik lig half op de bank te mobielen.
Oh wat fijn om te lezen jullie reacties!! Ik laat onze dochter (bijna 2) ook regelmatig tv kijken, omdat ik soms echt niet (meer) weet wat ik met haar moet doen. We gaan al vaak naar de speeltuin, doen boodschappen, drinken ergens koffie in de stad waar ze geëntertaind wordt, spelen samen, en dan weet ik het echt niet meer, dus hup Jokie en Jet dvd aan! Bedankt voor dit topic TS!
Nou hier ook hoor. Overdag niet, maar tegen etenstijd begint het gejengel terwijl ik sta te koken. Manlief is dan nog niet thuis en dan gaat gewoon de tv aan. Eerst Dora, dan Shimmer en Shine en dan Paw Patrol (ja, soms ook tijdens het eten ). Ben je toch al gauw een uur verder. Ik voelde me er eerst ook best schuldig over, maar kleine man krijgt veel één op één aandacht (enig kind ), dus dat beetje tv mag af en toe best. Bakje tomaatjes erbij en ik hoor m niet meer. Overigens zaten wij vroeger ook gewoon voor de tv sesamstraat te kijken en het is helemaal goed gekomen, ik kijk nog amper tv, haha.
Nee joh, als je ze nou met een bak chips voor de tv had gezet.... Haha en dan nog... Soms moet je even een stukje me-time inlassen! Beter een kwartiertje tv (waar ik overigens niet heel veel kwaad in zie, mijn dochter heeft zeker de helft van haar woordenschat van de tv opgepikt) dan de rest van de middag een gestressde mama! Let it go, let it gooooooo
Pfff nou, als ik me daar al schuldig over moet voelen... Hier is het ook rustig wel eens een bak chipjes voor de tv. Zit jij nog braaf met je fruit
Ja dit eigenlijk. Ik snap ook niet waarom de tv/tablet/telefoon zo'n taboe is. Hier staat de tv regelmatig aan en kijkt mijn zoon elke daf filmpjes op de iphone. Ik schaam me daar niet voor, zelf zit ik ook op m'n telefoon of kijk tv. Mijn zoon is dan pas 2,5 maar vind het wel schattig als hij engelse woordjes nadoet.
Oh heerlijk toch? En nog met een gezond tussendoortje ook. You go mom! Hier Netflixt dl standaard tijdens het koken. Onze jongste (10 mnd) vindt er nog niks aan, dus kook vaak met hem op de arm. Lijkt me heerlijk als ze straks met zn 2 even kunnen relaxen!
Lekker van zulke rustmomentjes genieten hoor. Ik zet(te) ze 's ochtends rond 09.00 wel eens achter de IPad. Dan heb ik mijn huishoudelijke klusjes klaar, draait de was en drink ik mijn eerste kopje koffie terwijl ik Dr Phil kijk. Dat is echt even mijn rustmoment! Zolang ze verder veel vertier hebben, buiten spelen en alles goed gaat moet je je daar niet druk om maken hoor!
Nou ja...dat doe je toch niet... Ik voorspel je...dit ga je vaker doen. Niet te vaak...maar heel af en toe... En als ze nog groter zijn dan heb je ineens super veel rust want dan zijn ze een spel aan het doen en daar mag je absoluut niet bij zijn. Mama...ga jij maar even weg....
Ja Bosi, maar dan is het ook weer niet goed want dan voel je je als mama gepasseerd:') De eerste keer dat dochter zei ga jij maar even weg had ik echt zoiets van goh.... nou.... Ts, als ik het al die jaren zonder tv/ipad had moeten doen, dan was ik gillend gek geworden.
Fijn om al die reacties te lezen voel me al een stuk minder schuldig😉. Ik merk dat het vooral door de vakantie komt, dochter verveelt zich en mist haar uitdagingen op school. Mijn man is melkveehouder dus de zorg voor de kids is 100% voor mij. Dan is het ook niet zo gek dat ik met de tv even de kids niet wil horen. Normaal als dochter op school zit kijkt zoontje smorgens even half uurtje tv. Dochter tam 15 min. En om 17.00 een half uurtje gezamelijk. Dus dan valt het wel mee. Wbt taboe dat heb ik helemaal niet ze mogen van mij gerust op tv tablet of mobiel, maar er zijn grenzen natuurlijk.
Haha ik heb ook altijd even pauze! Na de lunch duik ik de bank op. Zoonlief in bed en dochter tv kijken of spelletje op de tablet. Als ik erg moe ben doe ik zelfs even mijn ogen dicht en lekker even doezelen op de bank. Voel me echt niet schuldig over dat half uurtje/uurtje hoor want daarna zit ik weer 2,5 uur met ze in het zwembad bjjv.