kids onder de 4 jr inenten tegen mex. griep

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door odet, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk

hier ook telegraaf. hebben alle kranten al gehad maar de telegraaf leest het makkelijkst en het leukst!

2. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hier ook geen inentingen totdat er meer bekend is. heb mensen gesproken die de mex griep hebben gehad. en ja het is behoorlijk maar het is gewoon een griep! hoesten , spierpijn , hoge koorts en ziek ! niet meer en niet minder, denk dat het allemaal best overtrokken word!

3. music4life

music4life Niet meer actief

waarom openen jullie niet een gezellig topic over de tellegraaf

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mijn zoontje heeft de oproep voor mex-griep ook gehad ,maar twijfel nog heel erg of ik hem wil laten geven.

5. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    nou hier schrik ik toch wel van hoor...

Omdat kinderen tot vijf jaar extra kwetsbaar zijn, is het 'een kwestie van tijd' voordat peuters en kleuters gaan overlijden aan de Mexicaanse griep. Daarvoor waarschuwt het RIVM, zo meldt Telegraaf.nl.

"Kleintjes komen in de moeilijkheden door griep doordat ze nog zo fragiel zijn. Een beetje dikke slijmvliezen en zo'n dun kanaaltje zit al verstopt," meldt epidemioloog Jim van Steenbergen in het AD.

Volgens het RIVM bestaat een relatief groot deel van de ziekenhuispatiënten met griep uit heel jonge kinderen van wie sommige op de intensive care liggen en is het 'bijna onvermijdelijk' dat er dodelijke slachtoffers binnen deze groep gaan vallen.

Viroloog Ab Osterhaus adviseert ouders 'bij de eerste tekenen van kortademigheid meteen de huisarts te bellen.' Volgens hem hebben jonge grieppatiënten in Nederland de beste kansen, dankzij de nieuwste technieken die we in huis hebben.
    De Gezondheidsraad buigt zich de komende week over een griepvaccin voor jongeren. Deze groep komt nu nog niet in aanmerking voor een griepvaccin.

@kim: hoihoi! :D plaats hier toch ook nog ff mn stukje!

6. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    Ik persoonlijk wordt toch wel een beetje angstig van dit bovenstaande stukje:(:$:$ik weet dat als mijn dochter ziek wordt,,het zowiezo altijd al heftiger verloopt als bij mijn andere 2 kids:(
    dus nu ga ik toch maar ff gelijk het UMC bellen voor advies en vragen of ze de allergietest heel snel willen afronden!!!!
    {je mag geen griepprik halen als je een kippeneiwit allergie hebt!!
    :(

7. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ja ik vind het ook een beangstigend stukje... :(

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    ik heb vandaag postbus 51 gebeld. En die mevrouw die zei dat er onderzoek werd gedaan over de bijwerkingen voor kinderen tot 5 jaar en dat die als het goed is volgende week bekend zijn.

9. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Dat is fijn nieuws. Maar kunnen ze dan ook zien wat de bijwerkingen over 20 jaar zijn??

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah, weet jij wat de straling van je mobiel over 30 jaar met je doet?

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vind het maar onzin hoor.. Je weet dat het heerst en dat je dus extra voorzichtig moet zijn.
    Sowieso let ik heel erg goed op mijn kleintje. Bij het minste ga ik de HA vervelen :p
    Zo'n vaccin vind ik meteen een beetje teveel van het goede.

12. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hey rebbel!

ja dat stukje had je me al laten zien! ben er toch nog steeds van overtuigd dat het erg overtrokken word. als een baby een andere variant van de griep krijgt is het toch precies hetzelfde?

gr kim

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113

Ik denk dat je dan licht in het donker geeft :D

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dat is wel makkelijk, normale gloeilampen zijn toch niet te betalen over een jaar of 10 :p

15. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

God wat worden hier weer goede vergelijkingen gemaakt zeg!

Inenten onder 5 jaar.. tsja het blijft lastig! Ik denk dat ik mijn zoontje niet ga laten enten, simpelweg omdat de griep tot nu toe zeer mild verloopt! Who knows heeft hij het al gehad..

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Kun je je ook laten inenten tegen pijn in je grote teen?
    Is heel gevaarlijk, in sommige gevallen lijdt dat tot niet meer kunnen lopen :p

17. LovelyDK

ghehe

18. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    meiden laten we wel even serieus blijven. dit is een serieus onderwerp en ik kan best begrijpen dat mensen het er serieus moeilijk mee hebben en er niet van kunnen slapen. want wat als je de verkeerde keus maakt?

19. LovelyDK

Come on zeg... dan kan je de rest van je leven wakker liggen want WANNEER doe je het goed? Dat weet je toch nooit?! En daar zal je ook nooit achterkomen hoor..

20. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nou maar gewoon erover praten lucht misschien wel op en kan mensen helpen in hun overweging!

komop zeg!

Deel Deze Pagina