Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten dat een juffrouw of meester beslissing neemt om een foto van mijn kind op een openbare site te zetten zonder toestemming, niet gekleed/ondergoed of naakt. Ik ben de moeder en ik bepaal of mijn kind op internet komt met foto en dus vind ik dat een school toestemming moet vragen.
Ik heb zelf niet zoveel moeite met foto's in ondergoed. In het zwembad of op het strand zie je kinderen met nog minder aan. Maar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die er wel problemen mee hebben.
er worden van (bijna) alle activiteiten foto's gemaakt, zo kun je als ouder zien wat je kind allemaal doet op school. het idee is heel leuk, maar foto's in ondergoed op internet ben ik het dus niet mee eens. mijn schoonmoeder zei zelfs: met die foto's daar kunnen pedo's toch niks mee? maakt dan toch niet uit dat ze op internet staan! daar werd ik dus wel boos om, die viezerikken hoeven niet te geilen op mijn KIND in ondergoed! maar de foto's van mijn dochter haalt ze er dus af.
He nee, dat zou ik ook niks vinden! Goed gedaan dat je naar de juf bent gegaan! missschien ook een idee om eens aan te kaarten dat ze een beveiligde site maken voor de activiteiten! het idee is idd leuk maar hoeveel er al gezooid word met adermans foto's tegenwoordig, nee dank je!
Probleem vind ik hierbij, is dat die ene gek thuis goed kan kijken naar die kids en bij het schoolplein zijn kans afwacht. Want ik neem aan dat het adres en de naam van de school ook op de site staat.
Idd.. Maar soms is t gewoon ondoordacht zon actie. Is heel wat anders maar was eens aan het googlen op een bepaalde naam van n badje wat ik hier op dit forum tegen kwam. Kende het niet en wilde weten waar ze t over hadden. Ik klikte images aan en klikte onachtzaam de een na de andere beeltenis aan. Kwam ik opeens op n foto van een jochie in een badje wat zo zat dat je hem recht in zn ster keek zeg maar Ik dus helemaal van wtf!? En keek welke site ik nou ins hemels naam met 2 klikken beland was. Bleek het over niks meer als een foto albumpje van iemand te gaan met wat vakantie kiekjes. Dat rare genante fototje was er ook tussen beland omdat je meerdere foto's tegelijk kan uploaden. Heb gekeken of er een mail adres was van diegene van dat album en hem gemailt dat dit misschien niet zo heel handig is om zo open en blood op internet te zetten. Hij mailde me n halve dag later terug en legde dus uit hoe dit zo gekomen was (meerdere foto's tegelijk uploaden) en dat hij t erg op prijs stelde dat ik hem dit even mailde want hij had niet in de gaten dat iedereen er zo bij kon (had het online gezet zodat familie die er ook bij was de fotos kon zien) en was hier nogal van geschrokken ook. Mensen moeten in de gaten houden dat wat je ook online zet publiekelijk word...alsof je het zo in de krant zet. En dat niet alleen de doelgroep er naar kijkt maar misschien ook mensen waarvan je liever niet hebt dat hun aandacht getrokken word door het geen er op de foto staat. Dan denk je ineens toch heel anders over foto's op een website zetten...zeker dat soort foto's! En daarbij niet denken dat je anoniem bent hoor. Een beetje handig iemand kan zo achterhalen van wie een website is en zelfs je telefoon en adres als t n beetje wil!
het adres staat niet op de site, maar de naam van de school staat in de titel en dit is volgens mij de enige school in nl die zo heet.. dus met even googlen weet je nog zo het adres. hoop dat de juf vanavond de foto's van onze dochter er nog afhaalt. maar ik blijf het raar vinden dat ouders hier (aan school) er zo luchtig over doen.
Als ze even iemand inhuren die een beveiligd edeelte maken op de site, en dat elke ouder zijn eigen logincode krijgt dan is het probleem opgelost. Vind het idioot dat ze zomaar op internet worden geplaatst! Als zou ze in een dikke winterjas met muts en sjaal staan, het gaat erom dat je iemands privacy wordt geschonden vanuit een omgeving waar ze veilig horen te zijn! Dus eventueel dat als suggestie geven. Of door elke ouder een formulier laten tekenen of ze wel of geen toestemming geven voor het plaatsen van foto's dan kan er ook geen misverstand bestaan.
Ik zou t ook niet prettig vinden als er fotoos van mijn kind op het net worden geplaatst in onderbroek...maarja dat komt ook meer omdat er tegenwoordig zoveel gekken en viezerikken rondlopen, dat je met alles uit moet kijken. Vind t eigenlijk ook wel een beetje vreemd dat die kindjes in ondergoed gymen.. vroeger moesten we allemaal een sportbroekje of gympakje aan.
Ze staan er niet in close-up op hoor, gewoon als actie foto's en daar kun je weinig mee.Iedere school heeft tegenwoordig enen website en overal vind je foto's van gymende kinderen op. En door zoiets gebeuren er echt geen rare dingen, daar is gelukkig wel meer voor nodig.Je hebt er namelijk verder helemaal niks aan.En je kunt er ook niet zo snel iets mee. Ik vind het raar dat je zegt dat mijn idee raar is. Maar goed dat roept tegenwoordig iedereen al heel snel ovver anderen. Als iemand anders een andere mening heeft is iets raar of gek etc. Over het algemeen vraagt de school toestemming(en dat moet ook vind ik) en zo goed als alle ouders doen dat, juist omdat het zo ontzettend leuk is om dingen van je kind te zien die je anders niet kan zien.
Ik zou het niet leuk vinden. Ik vind zoiets prive. Ik zet ook geen foto's van Jesper op mijn hyves oid. (uitzonderingen daargelaten.) @saaya: in groep 1 en 2 gymden wij ook in ons ondergoed, daarna in sportkleren.
Nou sorry, maar het idee alleen al dat zo'n vies gestoord kereltje zichzelf zit af te rukken (ja sorry hoor) bij een foto waarop mijn dochtertje in ondergoed te bewonderen is, vind ik ik al raar genoeg.
in groep 1 en 2 gymmen ze hier in ondergoed, vanaf groep 3 in gymkleren. precies zoals jessy77 beschrijft, die gedachte alleen al.... daar moet je toch niet aan denken!
Ik zou het niet erg vinden maar vind wel dat ze toestemming aan de ouders moeten vragen, bij mijn zoon op school worden er ook foto's gemaakt met bepaalde activiteiten zioals sportdag of zwemmen , schoolreis noem maar op . En er word altijd toestemming gevraagd , de ouders moeten dan een formulier invullen of ze wel of geen toestemming geven. Daar horen ze gewoon rekening mee te houden. In groep 1 werd er gegymt in ondergoed en in groep 2 word er gymkleding meegegeven , wel gaf ik in groep 1 en ook nu in groep 2 gymschoenen mee.
Daar vind hij vast wel betere foto's voor dan gymmende kinderen helaas hoeven ze daar niet ver voor te zoeken
Wij moeten elk schooljaar een brief onderteken of wij WEL of NIET onze toesteming geven voor het plaatsen van foto`s van je kind op de school website....
wij hebben ook toestemming gegeven, maar niet voor foto's in ondergoed! heb net even gekeken en de juf heeft de foto's waar onze dochter op staat er af gehaald.