Feestdagen

Discussion in 'De lounge' started by josianne, Nov 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoi Dames,

Het gaat al een tijdje financieel minder goed met me,en nou komen natuurlijk de feestdagen er weer aan. De feestdagen kosten altijd veel geld en inspanningen.

Hebben jullie misschien tips hoe ik dit zou goedkoop mogelijk kan doen? Ook Qua kadootjes natuurlijk voor sint en kerstdagen.

Ik hoor het graag.

Gr.
    Josianne

2. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wij hebben ook geen groot budget...

Voor cadeautjes ga ik naar de Action. :)
    Qua eten probeer ik met niet de dure ingrediënten een feestelijke maaltijd te maken.

Bijv. een lekkere roomsoep, een stukje vlees met kroketjes en groenten en een ijsstronk als dessert.

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb veel kado's via marktplaats zelfs nog dingen die nog nooit uit de verpakking is geweest. Ga b.v ergens anders op visite en niet bij je thuis dat scheelt ook een hoop in kosten van eten en drinken. Tja wat nog meer?

4. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

cadeaus kopen bij rommelmarkten of iets. En hoeft niet duur te zijn bijv klei of gewoon kleur potloden of iets. (weet niet hoe oud je kind(eren) zijn)

En met eten maak een pan nasi of iets klaar. Goedkoper dan gourmetten. ;)

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Sint;
    De kosten van pakjesavond wilde mijn moeder met ons delen; boodschappen zoals limonade enz enz. Ook de kosten van de afhaalchinees delen we.

Kerst;
    We geven alleen een kleingheidje aan Joey en mijn schoonvader.(mijn ouders hebben al andere plannen) Onderling doen we weinig aangezien we de 16e al geregistreerd zijn.
    Met avond eten doen we een lekker soepje, een rollade met gebakken aardappeltjes en een salade oid. En als toetje een lekkere Vianetta.

Oud en Nieuw;
    Gaan we naar mijn ouders in Belgie. Aangezien we met een grote groep daar blijven (alle kinderen, ik heb nog 3 broertjes en 2 zusjes en evt aanhang) heb ik bedacht dat wij alle spullen meenemen voor het ontbijt; afbakbroodjes, eieren, melk enz enz.

Mijn mening; je kan het zelf zo duur en zo goedkoop maken als jij zelf wilt

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Qua speelgoed voor je kindje zou ik zeker eens op marktplaats kijken...

Ik heb prachtige keukentjes gezien ook al voor erg weinig geld. Volgend jaar ga ik er zéker één van marktplaats halen als m'n dochter wat groter is.

Verder is de Action inderdaad een goeie. Qua eten en drinken even Aldi en Lidl in de gaten houden.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hier hetzelfde! ;) Met het menu dat jij voorstelt ben ik al heel tevreden als feestmenu!
    Mijn moeder maakt sinds een paar jaar ook een gewoon menu op kerstavond. Met als gevolg dat je niet zo een zwaar gevoel hebt na het tafelen, maar je hebt wel ruim voldoende gegeten!

Met nieuwjaar vieren wij thuis ipv ergens naartoe te gaan (feest of restaurant). Is veel goedkoper en iedereen brengt iets mee. Zo zijn de kosten ook gedeeld! Wij spelen dan ook gezelschapsspelletjes of singstar op de playstation.

Ik koop ook zelden nieuwe kleren voor de feestdagen. Vind dat helemaal niet nodig!

Cadeautjes probeer ik nu al wat te kopen, kwestie van de kosten wat te spreiden en ook acties in het oog houden.

8. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja, Aldi en Lidl hebben rond deze tijd veel luxe produchten voor lage prijzen. Als je eters krijgt kun je ook voorstellen dat iemand ander het toetje meeneemt.
    Voor cadeautjes zou ik niet naar een dure speelgoedwinkel gaan. Kruidvat heeft bijvoorbeeld ook vaak leuk speelgoed in de aanbieding.

9. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Je kunt met eten zo doen:
    Een soepje(Aldi heeft onder de euro heerlijke kant en klare tomatensoep), Stokbroodjes afbakken(ES van de Appie is rond de 20cent dachtik)lekker kruidenboter erop, en en stukje vlees erbij. Kost je misschien 5 euro maar wel harstikke lekker eten!

Cadeautjes: Action!!Ik kan geen andere tip geven.
    Het is zo goedkoop en kwalitatief goed in verhouding met de prijs!

En egwoon de aanbiedingen goed in de gaten houden.
    Bart Smit heeft vaak aanbiedingen op normaal schandalig duur spul, en dan is het een "normale" prijs.

10. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik hoor altijd iedereen maar over de Action, maar ik ken die winkel niet. Is dat echt zo goedkoop? Kan iemand mij eens een voorbeeld noemen van iets dat ze daar hebben gekocht?
    Daar hebben ze toch meer dan alleen speelgoed of niet?

11. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,076
    2,220
    113
    Brabant
    @coco, ze hebben er van álles. Iets vergelijkbaars is bv hollands handelhuis. Ze hebben er speelgoed (vaak merkloos, maar wel leuk) knutselspullen, schoonmaakspullen, fotolijstjes, snoep/koek, handdoeken, beddengoed, kleding (sokken, leggings, shirtjes etc) babyverzorgingsspulletjes en nog veeeeel meer. Oja en nu natuurlijk kerstspullen:)

buiten dat hebben ze vaak eenmalige aanbieding.
    ze hebben hun vaste assortiment en kopen vaak partijen op. Gewoon eens binnenlopen:)

Over de feestdagen, je kunt het idd zo duur maken als je zelf wilt. Liefde en gezelligheid is veel belangrijker dan duur eten en mega cadeaus!!!!

fijne feestdagen meid!

12. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Coco, ik koop mn fotolijstjes daar.
    1,95 voor een grote terwijl je bij de hema al 4 euro ofzo betaald voor een 10x15.
    En billendoekjes haal ik daar. 90 doekjes voor 99ct.
    Roosvicee heb ik er wel eens gekocht voor 89ct en ga zo maar door.

13. Ik koop daar bv. luiers voor mijn dochtertje 35 st. voor 3,29.Ze verkopen ook kleren enz.

14. Bedankt voor de tips! Dacht ook aan boodschappen bij de lidl,kadootjes had ik nog niet aan gedacht via marktplaats te halen.

Wij doen elk jaar met de fam. kadootjes geven,wat het dit jaar natuurlijk voor mij een duurdere grap wordt dan normaal gesproken.

Verdere tips,altijd welkom!

15. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    Ook hier een enthousiasteling van de Action!
    Financieel hebben we niks te klagen, maar ik ga altijd langs de Action, Lidl en Aldi..
    Waarom duur maken als het hartstikke goed een stuk goedkoper kan?
    Ook Zeeman heeft vaak leuke (schoen)cadeautjes...
    Voor de grotere cadeaus let ik vaak op de aanbiedingen, bijvoorbeeld de dagaanbiedingen van Intertoys, en inderdaad op Marktplaats vind je ook geweldige dingen!

Wij doen Sinterklaas altijd bij ons thuis, voor de volwassenen lootjes trekken en allemaal een kleinigheidje voor de kids..
    Dit jaar doe ik er een klein buffetje bij, maar haal de salades enzo bij de Makro en afbakbroodjes en kruidenboter enzo bij de Aldi..dan is het allemaal nog redelijk te doen..

En wat anderen ook al zeggen, het is maar hoe duur je het maakt....
    En als je veel gasten krijgt, doe je het American style, iedereen neemt wat mee...

groetjes!

16. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Josianne.. is het dan de bedoeling dat je voor iedereen een cadeautje koopt of alleen voor je eigen?

Verder als je visite krijgt kun je kiezen voor een soepje vooraf met stokbrood.. Soep uit een pakje, beetje vermicelli, balletjes er door! Stokbroodje om af te bakken is goedkoop.. Bakje roomkaas en bakje kruidenboter..

Wil je toch voor luxe vlees gaan dan kun je dit redelijk goed kopen bij de lidll.. Biefstuk is 2 stuks voor 3,50 euro.. aardappelpartjes en aardappelkroketjes er bij.. Lekkere mayo er bij.. Stoomgroente of een lekkere salade.. Als toetje kun je kiezen voor appelgebak of strudel met slagroom.. Dan heb je voor weinig geld een heerlijke maaltijd!:) Verder heb je voor bij de borrel er goedkoop lekkere kaasjes en worst, toastje met filet of salade..

Of varkenshaas met sateh.. daarbij lekkere nasi, kroepoek, atjar.. zure komkommer.. Als toetje kwarktaart..;)

Als cadeautjes zou ik gaan voor nuttige dingen voor de kids.. Zijn ze nog laarsjes oid nodig kun je dat kopen, sokken, ondergoed en daarnaast een klein speeltje zoals knutselsetje of een leuk boekje.. ;)

17. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik vind de action een geweldige winkel! Kom er regelmatig, haal er heel vaak toiletpapier, schoonmaakspullen, wasmiddel, shampoo, sokken, leuke hebbedingetjes voor in huis en soms wat anders zoals van de week heb ik nog een sjaal gehaald en een muts en sloffen, ze hebben regelmatig nieuwe dingen en ook speelgoed, kerstspullen, dingen voor in de tuin, voor de dieren, snoep enz enz. Echt een aanrader ;)

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik vind zelf de kwaliteit van het speelgoed van de action maar niks, het gaat snel kapot.
    Ze hebben er soms wel aanbiedingen van merkspeelgoed dat haal ik er wel.
    Zou dus daar nooit de Sint kado's kopen.
    Wij hebben ook in krappe tijden geleefd, ik spaarde elke maand een klein bedrag voor de kado's zodat ik naar 12 maanden voldoende had om een leuk kado voor m'n zoon te kopen.

Verder waren we 1ste kerstdag en oud en nieuw meestal bij mijn ouders. 2de kerstdag thuis aten we meestal een lekker stuk vlees, met aardappelkroketjes en een salade vooraf stokbrood met kruidenboter en na een ijsstaart.

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Josianne, is het niet een idee om lootjes te trekken met kerst?
    Zo houd je voor iedereen de kosten laag, maar hebben ze wel allemaal een presentje!

Share This Page