Mijn ouders zijn overleden toen ik 10 was. Ik ben nu 22 en maak mij een beetje zorgen om Batuhan. Zoals de meesten van jullie misschien al weten, heeft hij een hersenbloeding gehad en apneus etc. Zijn ontwikkeling loopt achter we weten niet hoe ver hij komt en of het helemaal goed koopt. We hopen natuurlijk van wel. Maar nu denk ik dus wat als er iets met ons gebeurt? We willen wel iets aan hem kunnen achterlaten. Sparen beginnen we deze maand mee. Maar dat is maar 50 euro per maand en de kinderbijslag. En als we een maand extra's hebben gaat dat er ook heen. Maar stel wij komen te overlijden en hij is niet met zijn ontwikkeling en gezondheid waar hij "hoort" wil ik wel dat hij bijv zijn zorg of wat dan ook kan betalen. Of dat als alles goed gaat we toch iets kunnen achterlaten voor hem waar hij iets mee kan. De tranen rollen al over mijn wangen alleen al bij de gedachten wat als het niet goed komt met zijn gezondheid en wij komen te overlijden. Sorry het is een heel warrig verhaal geworden. Maar de vraag is hebben jullie een overlijdensverzekering? Wat betalen jullie per maand aan premie per persoon. Wat is het bedrag wat uitgekeerd zal worden. Ik heb er helemaal geen ervaring mee dus alle tips zijn welkom
Wij hebben een overlijdingsverzekering bij de monuta afgesloten. Ik en m'n partner betalen premie, en onze 4 kinderen zijn gratis mee verzekerd tot hun 18e. De totale premie ligt per maand rond de 14 euro. De standaard zaken worden betaald van verzekering, zoals de kist en de begrafenis/crematie. Daarnaast wordt er 1500 euro uitgekeerd voor extra kosten. Daarnaast kan je er een scenarium bij gestuurd krijgen waarin je je wensen op schrift vastlegd, en vervolgens terugstuurd. Zoals bijv. wat voor muziek, wel of geen kaarten, volgwagens ja of nee.ocht daar in de loop der tijd iets in veranderen kun je dat gewoon weer aanpassen.
Ik vind dat jullie al heel goed sparen voor jullie zoontje, 50 euro per maand en dan de kinderbijslag er nog bij vind ik al heel wat. Dat komt neer op ruim 100 euro per maand! Als je dat voor hem kan doen dan zou ik daar al heel trots op zijn. Verder moet je je afvragen hoe groot de kans is dat jullie allebei jong komen te overlijden... je hebt het zelf meegemaakt, vreselijk natuurlijk, maar het is heel zeldzaam denk ik om op zo'n jonge leeftijd allebei je ouders al kwijt te zijn. Wil je voor dit risico echt een verzekering afsluiten waar je weer voor jaren aan vast zit? Succes met de beslissing!
Mijn man en ik hebben bij Reaal een levensverzekering afgesloten. We betalen geloof ik 25 euro per maand en mocht één van ons te komen overlijden dan wordt aan de ander 100.000 uitgekeerd. Dit zodat de ander dan niet fulltime hoeft te werken om alles te kunnen betalen. Als wij beiden komen te overlijden komt er dus 200.000 op naam van Aaron te staan. Meer dan genoeg om dus voor zijn basisvoorzieningen, extra's en opleiding. Je kan bij die verzekering zelf bepalen tot wanneer je die wil laten lopen. Wij hebben ervoor gekozen om het maar te laten uitkeren totdat Aaron 18 is. Omdat hij dan oud genoeg is om zichzelf te voorzien en als er maar met 1 van ons iets gebeurd het ook niet erg is als de ander meer zou moeten werken. Als er iets met Aaron zou gebeuren waardoor hij na zijn 18e ook nog intensieve zorg nodig zou hebben, zou ik de verzekering wijzigen dat hij langer uitgekeerd wordt. Het is inderdaad geen leuk idee om over na te denken, maar je kan het maar beter allemaal geregeld hebben voor het geval dat. Dan dat er iets gebeurd en er is helemaal niks geregeld.
Heb het even nagekeken en wij betalen 25,24 voor ons allebei per maand voor 100.000 per persoon uitkering de komende 20 jaar.
Ook niet onbelangrijk:heb je ook vast laten leggen bij wie hij terecht komt,mochten jullie er niet meer zijn? Wij zijn ook van plan om verzekering bij de Monuta af te sluiten,heb er zeer goede ervaringen mee toen ik de crematies van familie moest regelen.
Wij hebben bij de ING een overlijdensrisico afgesloten. Wij betalen 9.78 euro per maand. Als 1 van ons overlijdt krijgt de ander 25.000 euro. Mochten we beide overlijden dan gaat de 50.000 euro naar onze kinderen. Je kan zelf opgeven hoe hoog je het bedrag wil hebben. Wij hebben ook besloten dit tot het 18e jaar van onze jongste dochter door te laten lopen. Sterkte meid, ik hoop dat je iets met onze berichtjes kan.
ik heb daarvoor een doorleefplan afgesloten van 60.000 euro... mocht mij iets overkomen voordat ik 68 ben dan wordt dit bedrag uitgekeerd aan mijn kinderen.. daarnaast heb ik nog een uitvaartplan voor ons allen en daarvan kan dan een begravenis worden betaald... vond het heel naar om af te sluiten maar neem liever geen risico's... het is wel zo als je dat afsluit dat je een aantal vragen moet invullen en ook van ziekte enzo...
dat vroeg ik me dus altijd af totdat ik had gebeld met de dela, hin zeggen als je overlijd dan zijn je erfgenamen (automatisch je kinderen) degenen die het krijgen. maar als ze nog geen 18 zijn gaat het naar de papa toe en die mag het beheren en bepalen wanneer zij dit krijgen.. krijg je allebei een ongeval dan gaat dat geld dus naar een ander toe die jou kinderen onder zn hoede neemt.. dat kan jeugdzorg zijn, een pleeggezin... dus dan mag je hopen dat het geld nog naar je kinderen gaat... ik moet nu eerst van elk een paspoort laten maken en daarna een brief opstellen waar ik wil dat het geld heengaat mochten wij allebei komen te overlijden... pfff vind het echt vreselijk om aan te denken bah...! maar ik ga het wel even goed vast laten zetten!
mijn ouders hebben gelijk bij mijn geboorte een aparte overlijdensverzekering afgesloten dit is dan ook wat ik zal doen als ik van een kleintje mag bevallen. mijn heeft later een overlijdens verzekering afgesloten en hij betaald nu 13 euro per maand maar weet zo niet hoeveel die uitkeerd. ik heb dan een overlijdensverzekering die geld (iets van 15.000 euro) uitkeerd als ik 50 word maar je hebt ook zoals bij mijn oma een uitkering in natura en dan krijg je dus geen geld in handen.
Maar een overlijdensrisicoverzekering en een uitvaartverzekering zijn toch twee verschillende dingen? Ik heb het idee dat er hier twee dingen door elkaar worden gehaald.
Dat idee heb ik ook. En volgens mij bedoelt TO de overlijdensrisicoverzekering c.q. levensverzekering.
Dat idee had ik ook. Volgens mij wordt er inderdaad een overlijdensrisico bedoeld (danwel een levensverzekering). Een uitvaartverzekering heeft vrijwel iedereen wel toch?
Hey meiden bedankt voor de reacties, idd een uitvaartverzekering is volgens mij iets anders. Daar heb ik net ook met een islamitische maatschappij contact voor opgenomen. Het is 50 euro per jaar per persoon. Dus wij betalen dan 100 euro per jaar en Batuhan is tot zijn 18de gratis meeverzekerd. En je kunt dan hier of in het land van herkomst begraven worden. Even een vraagje ik snap even iets niet. Kan je ook bijv nu per maand iets betalen voor de overlijdingsverzekering en als bij Batuhan 18 is (vindt 18 nog best jong om zoveel geld aan hem uit te keren maar ja) dat ze dat dan aan hem uitkeren terwijl de ouders nog leven? Ik snap het even niet helemaal. Vaststellen waar hij komt daar zijn we eigenlijk nog niet over uit. Mijn ouders zijn overleden en ben zelf enigskind (wel half broers en zussen) maar nee. Aan mijn mans kant. Nu zou ik denken ja bij mijn schoonouders. Maar wie weet hoe oud die dan zijn en of hun dan nog wel leven. Ik denk bij een van de broertjes van mijn man of bij Mounia. Mijnhart gaat uit naar Mounia en ik weet dat zij ook met alle liefde en voor de 100000% voor hem zal zorgen. Maar daar moet nog even goed over gepraat worden
Nee als er binnen de 20 jaar waarvoor wij de verzekering genomen hebben niks gebeurd is, gaat het geld nergens naar toe. Dan blijft het bij de verzekeringsmaatschappij. Als er binnen de 20 jaar wel wat gebeurd met ons allebei dan komt het op naam van onze zoon (dan wel voogd). Maar als je 20 jaar te kort vindt dan kun je ook een verzekering voor een langere periode afsluiten.
Volgens mij kan dat inderdaad niet met een overlijdensrisicoverzekering. Wat je wel kan doen is een bepaald spaarplan volgens mij. Dat kan je dan over bijvoorbeeld 18 jaar laten uitkeren aan je zoontje. Maar dat is dan weer net even anders. Een overlijdensrisicoverzekering is er echt voor als 1 van jullie of jullie beiden overlijden. Gebeurd dat niet binnen die looptijd dan gaat het geld inderdaad nergens naartoe. Dan blijft het bij de verzekeringsmaarschappij.
Voor een verzekering die na verloop van tijd uitbetaald betaal je ook meer. Mijn man heeft bij aankoop van het huis (hij was toen nog alleen) bij zijn hypotheek ook een levensverzekering afgesloten. Daar betaalt hij elke maand een behoorlijk bedrag voor. Dat bedrag spaart hij als het ware. Als hij voor zijn 55e (geloof ik) overlijdt dan keert de verzekeringsmaatschappij 65.000 uit om de hypotheek af te betalen als het ware. Als er dus niks gebeurt dan krijgt hij het bedrag op zijn 55.000 uitgekeerd. Maar dat is in feite zijn eigen geld wat hij gespaard heeft .
Wij zitten bij Monuta en zijn erg tevreden. Met de crematie van Thijs* hebben ze alles keurig geregeld. Ik kon zelfs de verzekering gewoon afsluiten terwijl we vantevoren al wisten dat Thijs* zou overlijden rond de geboorte. We kregen van die man die alles regelde ook een kaartje met kerst. Ik vond het een hele fijne benadering bij Monuta in elk geval.
Je hebt verschillende verzekeringen. Overlijdensrisico: Als een van jullie overlijdt binnen een bepaalde periode, wordt er een bedrag uitgekeerd aan de partner, na overlijden van beiden naar jullie kind. Gemengde verzekering: keert op een bepaalde datum uit als jullie nog in leven zijn, of bij eerder overlijden. Uitvaartkostenverzekering: keert uit bij overlijden, bedoelt om de begrafenis mee te bekostigen. Kan een bedrag zijn, maar ook natura. Laat je even goed informeren door een adviseur wat de mogelijkheden en jullie wensen zijn! die kan ook premies van verschillende maatschappijen naast elkaar leggen. Succes!