Mijn zoontje ( 4 mnd) wil ineens niet meer graag knuffelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door one of kind, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hallo meiden,
    Ik vroeg me af of iemand het hier herkent.
    Mijn zoontje , 4mnd, wil ineens niet meer knuffelen.
    Nu zijn we vorige week in Turkije geweest ( hotel en schoonfamilie bezoeken) en dat was hem veel te druk.
    Van arm op arm ( wat ik zoveel mogelijk vermeden heb omdat ik weet dat hij er niet goed tegen kan)
    Hele discussies hierdoor gekregen met schoonfamilie natuurlijk.
    Normaal gezien zou ik ook niet snel met zo'n kleintje op vakantie gaan maar zij wilden hem ook graag zien.
    Maar door de drukte was hij helemaal overstuur:(.
    Zijn eten ging eindelijk goed ( verborgen reflux en 11 weken constant huilen) sinds hij Nestlé NAN AR kreeg.
    Maar dat begint nu ook weer.
    Maar sinds gisteren wil hij dus ook niet meer geknuffeld worden:(.
    Word helemaal boos, loopt rood aan.
    En dat vind ik zo erg:(
    De vakantie heeft hem dus absoluut niet goed gedaan.
    Maar zou dit hierdoor kunnen komen of is het evt een sprongetje.
    Vond het zo heerlijk na zoveel jaar eens lekker te kunnen knuffelen met ons wondertje en dan dit:(

Is er iemand wat hetzelfde heeft met dit aantal maanden:(?
    xxx

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Even flink de drie rrr.s toe passen even zorgen dat het mannetje weer rustig woord na het drukke gedoe.

Denk idd ook dat hij een beetje van streek is. Gewoon bij je nemen een liedje zingen beetje wandelen rustige dingen doen dus een paar dagen.

En zelf ook even de boel de boel laten kortom even het mannetje bij laten komen,.

Succes ermee.

En dan moet dat knuffelen van zelf weer komen.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Eerst: Ik denk zelf niet dat jullie te vroeg zijn gaan reizen hoor! Wij hebben met baby van 8 weken gereisd en dat ging ook prima. Het kan wel heel goed dat hij overstuur is door alle prikkels, veranderingen. Nu je weer thuis bent, lukt het dan om weer rust en regelmaat aan te houden? Lekker weer wennen aan zijn vertrouwde omgeving?

Wat betreft voeding, je kan proberen nog wat extra nutriton door de fles te doen, dan is het nog wat dikker en heeft hij wellicht minder last van zn reflux? Hij zou er wel even kramp van kunnen krijgen maar bij ons is dat 1x geweest dat ze kramp had door de JPBM en daarna was het weer over. Hielp wel goed tegen spugen.

Wij hebben ook wel wat lastige perioden ertussen zitten, soms heel de dag niet willen slapen, huilerig, zou dus ook de leeftijd kunnen zijn?

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Suusjeuh dank je wel.
    Hij heeft Nestle nan ar aangezien hij niet tegen nutriton kan:(
    Maar ik denk dat het bij hem ook nog is dat hij heel erg vaak en ook ernstig ziek is geweest:(
    Hij heeft 10 dagen op de couveuse afdeling gelegen, hij heeft met 6 weken hersenvliesontsteking gehad, toen weer met 10 weken urineweginfectie.
    Heeft problemen met een nierkelkje en dan idd zijn reflux waar hij veel last van heeft ( gehad)
    Hij raakt enorm snel van streek.
    Zelfs als je 1 dagje met hem weggaat ( bv 2 a 3 uurtjes winkelen) dan is hij al helemaal uit zijn doen:(.
    Natuurlijk doen we dit ook zo weinig mogelijk.
    Konden ze maar zeggen wat er mankeerde heh ;)

Pnirmal ook harstikke bedankt!

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Suusjeuh ik doe hem idd wel weer alles in het ritme zoals normaal.
    Lekker rustig in bedje leggen ( wat hij altijd erg prettig vond)
    Hem echt zijn rust geven.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn zoon is sowieso geen knuffelkind, dus daar kan ik je eigenlijk geen tips over geven.

maar wat ik wel weet is dat bij grote veranderingen ze wel evenineens van slag kunnen zijn.
    Mijn zoontje heeft in dec een nacht in het ziekenhuis gelegen. Was toen best ziek. Hierna is hij zeker twee/drie weken van slag geweest.
    Kwam vanzelf weer goed.

Wat Pnirmal al zegt: even bij laten komen...dan krijg je vast snel je oude mannetje weer terug.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Romy idd dat in het zh liggen is ook een hele verandering voor hun.
    Ik denk dat het een beetje combinatie van/ van is.

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik denk ook dat het een cobinatie van/van is.

Plan de komende dagen geen uitstapjes e.d. alleen het hoognodige. En blijf lekker thuis in jullie eigen ritme. Hier werkt dat het beste.

En dan heb je natuurlijk de oh zo leuke sprongen... daar is het nu ook de tijd voor.
    Onze Lars huilde al als ik iets liefs tegen hem zei. Met als gevolg dat ik, moeders, ook begon te huilen. Toen had vriendlief 2 om te troosten... want ik dacht dat onze Lars me niet lief vond.

Liefs cyntje78

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dat laatste cyntje herken ik heel erg.
    Of hij lacht tegen M maar niet tegen mij:(

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Vervelend trouwens, van die schoonfamilie die maar niet begrijpt dat niet elk kind graag van hand tot hand gaat.

Ken het wel een beetje van mijn eigen familie. Had toen ik zwanger was al aangegeven dat ik liever niet had dat ze allemaal Sven zouden vasthouden. 5 dagen nadat ik uit het zkh was zat het hele huis vol met bezoek. En ik moest vooral niet zo moeilijk doen, anders kreeg ik ook een moeilijk kind.
    Zo moeilijk om daar tegenop te boksen.

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Heb er ook behoorlijk wat woorden gehad idd Romy.
    Schoonmoeder probeerde zelfs mijn zoontje uit mijn handen te trekken, lees aan zijn armpje trekken en zeggen geef hier.
    Toen heb ik dus heel kortaf gezegd dat ze NU moest loslaten.
    Ben blij dat ze zo ver weg wonen.... anders.

Deel Deze Pagina