Niet meer drinken( uit een tuitbeker)????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door palmie37, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hallo meiden,

Wij hebben hier iets geks met Chloé en ben gewoon benieuwt of er meer zijn die dit probleem ook hebben of hebben gehad!
    Chloé is erg ziek geweest, ruim een week koorts en erg verkouden wat overging in een fikse oorontsteking!
    Nu is dit allemaal over en gebruiken we alleen nog de antibiotica tot zaterdag.
    In de hele periode dat ze ziek was( ongeveer 2 weken) at en dronk ze heel slecht maar nu ze beter is wil ze helemaal geen ander drinken meer dan melk:$
    We geven haar vaak haar beker maar ze vertikt het om te drinken!
    Ze kreeg vaak ranja, roosvicee of thee maar geen van allen wil ze meer, herkenbaar, wij vinden het zoooooo raar!:$;)

2. fafje

fafje Niet meer actief

hey Palmie ;)

hoe zit het met uit een normale beker drinken, of rietjes (beker)?

gelukkig is alles over ;)

3. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Denk dat het gewoon een fase is...., mijn zoontje wil ook ineens niet meer uit zijn beker drinken waar hij altijd uit drinkt en wil momenteel alleen uit zijn difraxfles drinken of pakjes, zal wel weer over gaan!

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron wil ook al een tijd niet meer uit een tuitbeker: hij wil alleen nog maar uit een normale beker.
    Dus wel herkenbaar ;).

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    rietjes beker proberen. hier was tuitbeker heel kort in trek. snel naar rietjes gegaan.

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ik hoop zo dat het een fase is, thanks dames!

Trouwens de rietjes beker of pakje drinken wil ze ook niet alleen haar difraxfles inderdaad!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft een maandje terug ook een oorontsteking gehad en dronk alleen nog maar, eten wilde ze niet. Mijn huisarts gaf aan dat het nog wel weken kon duren voordat ze weer normaal zou eten. Ik kan me zo voorstellen dat het met drinken ook zo werkt, ze krijgen er toch een soort klap van. Gelukkig duurde het bij Eva geen weken, maar toch wel een week.

8. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ben nu wel een beetje gerust dat wij niet de enige zijn met dit probleempje maar waar ik me wel een beetje zorgen om maak dat is haar vocht, ik bedoel ik geef haar nu een extra flesje melk:) omdat ze anders dus niet voldoende vocht krijgt toch?

Snoopy, dus het kan het gevolg zijn van de oorontsteking?

9. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ik merk inderdaad dat ze wel graag alles zelf wil doen en wil haar heel graag uit een gewone beker laten drinken maar ze is echt nog te klein om het zelf te kunnen, hoe kan ik dit het beste aanpakken dan, ik help haar wel af en toe met kleine slokjes maar binnen no time is mevroeuw weer gefrustreert en wil weer alles zelf doen;)

10. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ook herkenbaar ;)
    Ik had de mazzel dat Aaron met 11 maanden al zelf uit een beker dronk (wel nog met geknoei). Dit liet ik gewoon gaan. Met 17 maanden ging het echt helemaal zonder geknoei en zette hij zelf zijn beker weer netjes terug op tafel.
    Wat ik af en toe wel deed, is zeggen: nee, mamma doet het. En dat accepteerde hij gelukkig wel vaak. Maar volgens mij was hij toen wel nog jonger.
    Hij is ook echt een kindje wat alles zelf wil doen en wil doen wat mamma ook doet. Zo gaat het bijvoorbeeld ook met bestek eten.
    Ik laat hem maar gewoon ondanks het geknoei. Opzettelijk knoeien mag hij niet, maar ik ben zelf van mening dat ze leren door het te doen en door te knoeien.
    Maar kan me goed voorstellen dat je er niet zo op zit te wachten ;).
    Misschien kun je eerst in bad oefenen of alleen drinken in de eetstoel met een slap om? (Ik noem maar wat hoor...geen idee of je hier iets mee kan).

Hopelijk heb je hier iets aan!

11. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Quincy dronk eerst zo ie zo niet uit een tuit, wel rietje en open beker.. Sinds kort drinkt ze uit een harde tuit die geen anti lek heeft en als ze dat zelf mag / kan doen. Weet niet of dat dat een optie is

Deel Deze Pagina