roken

Discussie in 'De lounge' gestart door genaio22, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. genaio22

genaio22 Actief lid

15 dec 2013
    320
    189
    43
    even van me af spuien,,
    vanavond naar mijn moeder geweest kom ik thuis blijkt dat me vriend gewoon in de woonkamer heeft zitten roken.
    na een hele discussie en nadat ik uit me dak ben gegaan wil meneer nu weer een sigaret roken met de balkondeur open en alleen ze hoofd naar buiten ! (lees balkon is bij de slaapkamer waar ik en de kleine liggen)
    vervolgens verbaasd dat ik hem zowat lynch als hij niet naar buiten gaat.
    dat je niet stopt is een ding maar je kan het op z'n minst toch wel voor je dochter opbrengen dit soort behoeftes buiten huis te doen.

ook nog hij heeft voorgesteld dat ik een week naar italië ga ivm famillie ben alleen als de dood dat ik een doorgerookt huis terug kom als ik ga

pfff kan hier zo boos om worden

2. Eriva

Eriva Niet meer actief

Pfff, ja lastig. En het is zo ontzettend smerig, als je zelf niet rookt (zegt hier een ex roker ;) ). En natuurlijk ook super slecht voor de kleine. Het is toch een kleine moeite om even op het balkon te staan lijkt mij? Misschien nog een keer goed de consequenties van roken bespreken? Sterkte!

3. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ah bah! Dat is naar thuis komen! Ik hoop voor je dat ie snel inziet dat hij gewoon met z'n luie reet even op het balkon kan gaan staan!

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Mijn man rookt gelukkig niet, maar als hij zó de gezondheid van mijn kind in gevaar zou brengen dan kon hij rotschop krijgen zo de voordeur uit. Wat een egoïstische loser die vent van jou! :x

Ik zou even wat artikelen uitprinten die over de gevaren van meeroken gaan, zeker bij jonge kinderen, misschien dat dan het kwartje valt bij de sukkel. Sorry kan hier laaiend om worden, arm onschuldig babytje....:x

5. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Hè bah.. Echt vies, een rooklucht in je huis... Zeker voor je kleintje is dat super ongezond, ze is nog zo jong!

6. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou hier ook woest om worden! Ik rook zelf ook, maar altijd buiten en toen ons zoontje nog een baby was gingen we niet eens naar mensen toe die binnen roken. Inmiddels doe ik dat wel, maar mensen hebben dan vaak zelfs nog het fatsoen om buiten hun eigen huis te gaan staan!

7. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik vind het ook echt niet kunnen !!! Mijn ex deed dit ook 'stiekem' binnen roken onder andere 1 van de redenen dat ik hem spuug zat was! Als je kinderen hebt laat je ze niet in de rook zitten basta!

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou 'm echt zelf naar buiten geschopt hebben. Wat een loser ben je als je dat niet uit jezelf voor je pasgeboren baby doet zeg...

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hè bah :( Moet er niet aan denken dat er hier in huis gerookt wordt. Als je niet rookt/gestopt bent met roken dan stinkt het zo ontzettend!
    Mijn ouders roken in de bijkeuken. Daar hangt ook de was te drogen, ZOOOO smerig. Als Ivan daar vandaan komt was ik alles thuis nog eens een x uit omdat het allemaal stinkt naar een mengsel van wasverzachter en rook.

10. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Mijn man en ik zijn beide verwoed rokers. Maar we staan allebeide in het achterhuis te roken. Er word in huis gewoon NIET gerookt. Ik vind je hierover echt niet kinderachtig of zo. Hij kiest ervoor om te roken en heeft benen om te lopen. Dan kan hij op het balkon gaan staan. Je kleintje kan dat niet. Dus heel simpel. Wie niet zonder roken kan, gaat maar buiten roken

groetjes Janna

11. Pluk14

Pluk14 Actief lid

4 sep 2013
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rookte hij voorheen wel in huis? Hebben jullie van tevoren afgesproken hoe dat zou gaan als de kleine er was?

Kan me voorstellen dat je niet wil dat er in hiis gerookt wordt. Het is vies en bovenal slecht voor de kleine.

Ik zou nog even goed met hem hierover praten.

12. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    He bah, daar zou ik ook stevig van balen.
    Ik ben ook een roker, maar wij roken al sinds mijn zwangerschap van de oudste niet meer binnen.
    En ik vind het zo goor als er binnen gerookt wordt, voor je die lucht er weer uit hebt ook!
    Plus, ik wil graag dat mijn kinderen in een fris huis wonen en niet in zo'n rookhol.

13. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man rookte vroeger ook. Heb tegen hem gezegd dat als ie kinderen wilde dat ie moest stoppen. Uiteindelijk is hij pas echt gestopt toen de eerste een half jaar of zo was. Maar hij rookte altijd buiten, vanaf dat ik een positieve zwangerschapstest had. En daarvoor stuurde ik hem ook al vaak naar buiten hoor. Zo vies die lucht in huis.

Gewoon flink op zn falie geven iedere keer. Dan leert ie het wel af. En anders eens voorstellen om gewoon te stoppen met roken als ie zich niet aan afspraken kan houden.

En volhouden hoor! Bij een baby rook je niet binnen, is ie nou helemaal! :x

14. genaio22

genaio22 Actief lid

15 dec 2013
    320
    189
    43
    @pluk14

toen ik een positieve test in mijn handen had heb ik het vanaf het begin gezegd (we zijn beide opgegroeid met ouders die behoorlijk rookten) dus hij vond het eerst best raar ik heb gewoon gezegd op een gegeven moment er word binnen niet meer gerookt en anders ga je maar bij de sigarenboer wonen.

trouwens hij zal niet lekker geslapen hebben want heb hem de hele doorgezaagd over de gevaren de stinklucht en enge plaatjes opgezocht

15. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Dit!

16. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    "Buiten roken is geen oplossing, omdat de nicotinedampen ook dan achterblijven: in de kleding en huid van de roker. Ramen openen of een goed ventilatiesysteem is eveneens overbodig: het gevaar blijft. Blijkbaar is er maar één echte gezonde optie: stoppen!"

Roken: op drie manieren slecht voor u - Scientias.nl

17. Cabb

Cabb Niet meer actief

Ik ben zo verschrikkelijk anti roken...

Mijn moeder heeft altijd gerookt waar wij bij waren, in de woonkamer en het ergste was nog in de auto. Wij achterin de moord stikken en dan mocht er niet eens een raampje open en mochten wij niet zeuren. Mijn vader was er ook tegen maar die mocht ook niet zeiken want ze rookte toch al toen ze bij elkaar kwamen, wist ie vantevoren.

Ik heb altijd verschrikkelijk veel moeite gehad met mijn conditie, was zo snel buiten adem iedere keer. Kon niet meekomen met gym en ondanks dat ik wel wilde lukte het gewoon niet en was daardoor ook altijd te zwaar. Pas toen ik 3 jaar uit huis was merkte ik dat ik veel meer lucht begon te krijgen en werd mijn conditie echt veel beter.

We hadden vroeger ook nooit zoveel geld te besteden, nou weet zeker dat er 100 euro in de maand opging aan sigaretten, denk als ze dat nou aan het gezin had besteed in plaats van die gore gewoonde van haarzelf...

Toen ik zwanger was heb ik gevraagd of ze misschien buiten kon roken als ik op visite kwam, de eerste keer deed ze dat, de 2e keer was het al onder de afzuigkap, nou dat heeft dus echt geen reet zin want die lucht komt gewoon ook naar binnen doe. Ook zo vervelend als ze bij mij thuis was, er wordt hier binnen niet gerookt, maar dan is het de eerste keer buiten, de 2e keer al in de deuropening waardoor de lucht toch de gang in komt en de 3e keer moet ze binnen even snel wat pakken en loopt ze zo met dr sigaret naar binnen!

Ik denk dat een hoop rokers niet door hebben hoeveel overlast ze veroorzaken en hoe gigantisch egoistisch ze zijn. Ik heb nog een broertje van bijna 14 die dus nog bij haar woont en net zo vergast wordt als wij vroeger en merk bij hem hetzelfde futloze als wat ik altijd gehad had... Echt verschrikkelijk sneu.

Ik heb inmiddels ook het contact met mijn moeder verbroken, er waren nog meer redenen maar ook het roken was een hele belangrijke...

18. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn man rookt niet meer binnen sinds hij mij ontmoet heeft. Dus toen woonde hij nog in zijn eigen huis. Hij vond dat ik niet moest meeroken voor hem. Ik heb hem dit gelukkig nooit hoeven vragen.
    Stoppen zie ik hem echt niet doen helaas. Maar ik ben allang blij dat we nooit een discussie hebben gehad over binnen of buiten roken.

Deel Deze Pagina