Hoi hoi Wij zijn aan het overwegen om in de herfstvakantie nog lekker een weekje naar de canarische eilanden te gaan. Iemand ervaring met het weer rond die tijd? Lees verschillende verhalen namelijk... Het verblijf lijkt niet heel erg duur te zijn, waar we wel van schrikken zijn de vliegtickets, dus daarom misschien nog afwachten of die nog gaan dalen.
Ik ben een aantal jaar geleden in de herstvakantie naar Tenerife gegaan. Het was erg warm voor de tijd van het jaar toen, precieze temperatuur weet ik niet meer, maar zeker rond de 30 graden. De verschillende verhalen lijkt me logisch.. Hier hebben we ook het ene jaar flutweer in een vakantie en het andere jaar stralend mooi weer.
Op de Canarische eilanden is het weer vrij gelijkmatig (maar in de zomer wel warmer). Als je daar een week slecht weer hebt, dan heb je echt behoorlijk veel pech volgens mij. Zelf geen ervaring met de herfstvakantie, wij gaan altijd in de voorjaarsvakantie. Mijn schoonouders zijn wel een aantal keren eind september geweest en hadden altijd wel goed weer. En vliegtickets worden over het algemeen niet goedkoper naarmate je langer wacht, ben ik bang. Hoe voller het vliegtuig wordt, hoe duurder de tickets worden verkocht.
Wij zijn een aantal jaar terug eind okt begin november geweest. Toen prima weer, 1 dag veel wind toen werd je gezandstraald op het strand. We hebben toen bij het park gezwommen buiten. In de zee is niet zo ons ding, dus weet daarvan niet meer wat daarvan de temp was.
In de herfstvakantie is over het algemeen het weer prima. Aangezien het de valantie periode betreft denk ik dat de tickets eerder in prijs zullen stijgen!