Kids van mijn Vriend

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Jacq84, 19 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ik weet niet of ik onduidelijk ben geweest en het misschien ergens verkeerd heb geschreven maar de oudste is 8 jaar en de jongste is pas 3 geworden.

@ Vief :
    Misschien heb je inderdaad wel gelijk ja.
    Als ik ze de eerste 3 weken van de vakantie laat komen dan zit ik nog op half augustus en dan heb ik nog wel even tijd om dingen voor mezelf te doen.
    Ga dit vanavond eens even bij manlief neerleggen.
    Had ikzelf nog nieteens bij stilgestaan , kan je nagaan!

@ Piepie :
    Ja eigenlijk mag ik in mijn handjes klappen met 2 van die meiden.
    De jongste begrijpt het allemaal nog niet zo heel goed maar die oudste des te beter.
    Toen we wisten dat we een kleintje op komst hadden hebben we het hun voorzichtig verteld.
    De reactie van die meid was echt geweldig.
    Ze vertelde al dat ze graag een zusje zou willen hebben.
    Dus een paar weken later een geslachtsbepaling laten doen.

Ik heb ze toen beide weer gevraagd wat ze "hoopte" dat het zou zijn en wat ze samen dachten dat het zou zijn.
    Bij beide kwam er haast krijsend uit : Een meisjeeeee.
    Nou , toen ik vertelde dat ze dus ook echt een halfzusje zouden krijgen sprong die oudste een gat in de lucht.
    Zo leuk , Ze begon te springen en te dansen en er kwam een pop aan te pas wantja :
    Ze zou mij wel even laten zien hoe ik luiers moest verschonen :D
    Kreeg een papiertje in mijn handen gedrukt met een pen en samen hebben we opgeschreven wat goed was voor de baby , en wat juist niet hahaha.

2 weken later had ze een verassing voor me :
    2 bijtringen met natuurlijk weer een uitleg hoe ik dat moest gaan gebruiken hihi.

Ach Ach , Nou dit weekend komt ze en ze was helemaal happy dat het toch door ging.
    Zij Happy , Ik Happy !

Meiden , Nogmaals bedankt voor jullie peptalk :D

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    De meiden zijn al wat ouder. De oudste kan zeker voor haar zelf zorgen wat betreft aankleden en douchen enzo. Niet iedereen is hetzelfde natuurlijk, maar bij mijn eerste was ik nog mega actief twee dagen voor de bevalling en ik liep erg overtijd. Het is ook altijd wel je eigen instelling. Als je nu al bang bent dat het zwaar wordt, lijkt het ook allemaal veel zwaarder. Zijn genoeg die veel last hebben begrijp me niet verkeerd, maar je moet natuurlijk positief blijven denken. Als je het niet gewend bent met kinderen is het wat zwaarder, maar ik weet zeker dat je drie super leuke weken hebt. Ze gaan je graag helpen met van alles.

Papa moet ook bezig zijn met zijn meiden natuurlijk. Praat erover, dan komt het goed.

3. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ach gossie, zie je nou hoe ze reageerden, dat is toch schattig:)
    En lekker die drie weken laten komen! En als de baby er straks is heb jij een mooi hulpje van acht, hahaha.
    Ben blij om te horen dat het zo gaat!
    Kan heel anders gaan en ik spreek uit ervaring. Ik heb een oudere halfbroer uit een eerdere relatie van mijn moeder ( wij schelen acht jaar ) hij heeft mij jaren als indringer gezien, eigenlijk pas toen hij een jaar of zestien was ging dit pas over, dus kun je zien wat voor impact "nieuwe of samengestelde" gezinnen kunnen zijn.
    ps,draait Oscar nog in de bioscopp? over die chimpansee? schijnt heel mooi te zijn:)

4. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ja zoals jij beschrijft kan het inderdaad ook gaan.
    Dat zijn toch wel de minder leuke ervaringen!

Ik zie dat de film Chimpanzee nog in de bios draait.
    Zal vanavond even de trailer aan haar laten zien.
    Zowieso draaien er vanavond geen kinderfilms in de bioscoop dus dat word lekker morgen middag.
    Dan gaan we vanavond maar wat eten bij de Mac :D

Haha , Dat van dat hulpje is leuk dat je het zegt.
    Ze riep al gelijk dat ze mijn persoonlijke assistente wou zijn.
    Beter kan je niet hebben hihi.

Altijd fijn wat inzichten van andere mensen.
    Soms is het even nodig om met je neus op de feiten gedrukt te worden , TOP !

5. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    ik vind het echt belachelijk je weet dat hij kinderen heeft!
    elk 3 weken hebben de kinderen recht op in de zomer vakantie je moet meer na de kinderen kijken die zijn op een leeftijd dat ze zichzelf gaan verwijten dat ze niet welkom zijn verder kunnen die niet denken! dan gebeurt er maar minder in de huishoudingen "kinderen eerst" je wist voor dat je zwanger was waar je aan begon en zijn ex hoeft echt geen rekening met jou te houden!
    als ik nu zwanger zou worden van de derde stuur ik mijn kinderen toch ook niet weg omdat ik graag rust wil hebben!

6. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik vind ook dat de papa wat meer mag doen met zijn meiden. Mijn vriend heeft ook 2 kinderen en ze vinden mij gelukkig ook erg lief en ik ben ook gek op ze maar als ze in de zomer komen dan vind ik toch ook dat papa er moet zijn en niet mij 3 weken alleen met ze moet laten. En niet omdat ik het niet aan kan of niet zou willen maar ze komen zodat ze tijd met papa kunnen doorbrengen.
    Hier is mijn vriend dus ook vrij als zijn kids hier komen.

Maar ook in de weekenden vind ik dat jouw partner meer mag doen. Ik zit inmiddels in mijn laatste loodjes en vriend gaat geregeld alleen met ze weg of neemt op dat moment mij alles uit handen zodat ik even mijn bed in kan duiken. Dat is hier trouwens altijd automatisch gegaan, ik heb daar nooit om hoeven vragen. Als ze hier zijn dan doe ik s ochtends nog ff een extra dutje zodat we smiddags wel met z'n allen weg kunnen.

En ook wat betreft t ziek zijn, mijn weerstand is nog nooit zo goed geweest als in deze zwangerschap, ze waren laatst ook ziek maar ik heb er niks aan over gehouden. Vriend ook, dikke keelontsteking maar verder dan een wat schralere keel kwam het bij mij niet.

Gelukkig zijn je latere berichten positiever! Ga het gesprek aan met je vriend en knijp jezelf in je handjes met 2 van die meiden die het zo goed met je kunnen vinden en probeer ze vooral niet het gevoel te geven dat ze niet gewenst zijn bij jullie want dat gaat voor gedoe zorgen. Het is denk ik heel belangrijk om alles zo normaal mogelijk te laten verlopen, net als anders, de kinderen moeten niet het idee krijgen dat er voor hun dingen veranderen omdat er een baby komt.

7. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Wow sorry maar ze weet inderdaad dat hij kinderen heeft toen ze er aan begon maar ik weet uit ervaring dat je zoiets echt niet overziet als je zelf geen kinderen hebt. De kinderen hebben inderdaad recht op een vakantie met papa maar dan moet papa zelf ook het grootste deel van die vakantie thuis zijn en niet alles op z'n zwangere vriendin schuiven.

8. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    er staat elk 3 weken dus vader 3 en moeder 3 dus niet stiefmoeder

9. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    #29 Jacq84, 19 apr 2013
    Laatst bewerkt: 19 apr 2013
    Ho Ho...
    Misschien had je even alles door moeten lezen.
    De kinderen zijn hier meer dan welkom alleen zoals ik eerder schreef was ik in de eerste 3 maanden enorm moe als ze weggingen dus zag het op de 8 maanden al helemaal niet zitten.
    Dit ga ik de kinderen niet kwalijk nemen en ik ga ze ook zeker niet ontnemen om bij papa te zijn.
    De zomervakantie komen ze gewoon , gaan we leuke dingen doen en moet papa ook maar wat actiever worden!
    Dan komt dat allemaal wel in orde.

Maar minder in het huishouden dat zal toch zeker niet.
    Ik zit al in een huis wat half af is , ook mede dankzij papa want de meidenkamer heb ik helemaal in mijn eentje gedaan.
    Dus ik vind dat papa ook wel wat mag doen.

Want ik heb het beste met zijn kinderen voor en ik wil graag dat de mijne ook in een schoon - af en leuk huisje opgroeid.
    Dus in het huishouden meer doen ipv minder :D

10. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Papa heeft geen vakantie als zijn meiden hier zijn.
    Tenminste dit stond niet zo op de planning.
    Het was de bedoeling eind augustus / begin september vakantie te nemen zodat hij ook evt bij de geboorte kan zijn aangezien hij 100 km verderop werkt.

Maar ik heb zonet voorgesteld om gewoon 3 weken vakantie op te nemen , desnoods 2 zodat ik 1 week met de meiden alleen ben en dat hij dan ook een weekje vakantie opneemt als ik op punt van bevallen staat of bevallen ben.

11. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Plus 1.

Je kan de kinderen van je vriend niet 'uitwissen' als het je even niet zo goed uit komt.

12. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Nee dat is natuurlijk ook helemaal de bedoeling niet.
    Ik denk dat mijn openingspost een combinatie van frustraties en ontwetendheid is geweest.
    En dat komt natuurlijk misschien een beetje vreemd over.

Dit omdat de meiden erg naar mij toe trekken en papa zich als het ware terugtrekt.
    Dus 9 van de 10 keer ben ik meer met ze bezig dan papa dat is.
    Dit vond ik in het begin erg vermoeiend.
    Dus vandaar mijn gedachte : Wat straks als ik 8 maanden ben?

Maar na alle reacties hier en verschillende meningen zijn mijn oogjes wel open en Tja , Papa moet gewoon meer gaan doen.
    Want ik kan helaas niet alles alleen al zou ik bij wijze van graag willen.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nog even wbt die muren die half af zijn...

Kan je niet zelf een kwast pakken en het verven?
    Dan geeft dat ook weer wat meer rust

14. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Tuurlijk is dat een optie.
    Maar ik heb de kamer van de meiden gedaan , de wc en keuken.
    En hij heeft mij beloofd om de woonkamer af te maken.
    Tuurlijk wil ik dit zelf ook wel doen maar dan word het hem allemaal zo makkelijk gemaakt.
    Verder doe ik alles zelf in het huishouden en ik weet dat hij vrij makkelijk is.
    Dan heeft hij straks het idee "Zij doet alles dus ik doe lekker niks meer"

Denk ik , maar misschien is het een optie om over na te denken,want ik blijf natuurlijk niet smeken en zo is het al helemaal een jarenplan.
    Voor het stukje rust zou het inderdaad een goed idee zijn!

15. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Geef hem gewoon een flinke schop onder zijn kont! Alles moet straks gewoon af zijn en het liefst voordat de kids er zijn.
    Als je het tijdens die 3 weken af en toe niet trekt dan zeg je dat gewoon. De kinderen begrijpen op die leeftijd inderdaad echt wel als jij zegt dat je 's middags even wilt slapen omdat je moe bent van de baby in je buik. Waarschijnlijk zijn ze dan zelfs heel lief voor je als ze je echt zo graag mogen! Enne je man ook lekker laten zweten dan hoor. Overdag ben jij er, maar 's avonds mag hij ze voor zijn rekening nemen bijvoorbeeld. Gewoon even duidelijk over praten!

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Als ik het zo lees is het probleem meer jouw vriend die zich meer met het huishouden en de kinderen moet bemoeien en dan zal het voor jouw belasting al een stuk schelen.... Hij moet zijn vader zijn wat letterlijker nemen!

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Straks hebben jullie er nog een kleine bij en als je niet nu op je strepen gaat staan dan sta je daar misschien ook meer alleen voor....

18. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Sorry dat ik het zeg maar ik zou eens even heel goed gaan praten met je vriend wat jouw dwars zit en daar eens samen uit te komen want als je hele tijd voor hem kids mag verzorgen sorry hoor dan vindt ik hem geen goede papa ...

Mijn vriend heeft ook een dochter en die haald zelf zijn kind op
    en wij doen samen dingen en hij doet soms ook dingen zonder mij en terrecht ook of ander soms ...Jouw vriend mag zo wie zo eens wat in huis gaan doen en met zijn kids hij mag zich diep schamen sorry dat ik het zeg

19. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb de reacties niet gelezen, alleen jouw stukje, maar het eerste dat in mij opkomt is eerlijk gezegd:
    NIET de ex moet rekening met jou houden, jouw VRIEND MOET rekening met jou houden.
    Hij is namelijk de verbindende factor hier.
    Het zijn ZIJN kinderen en JIJ bent in verwachting van ZIJN kind....
    Het is een beetje zwart/wit, maar ik kan me de ex ook wel voorstellen.
    Zij wil ook plannen maken neem ik aan, en drie wk zomervakantie is niet ongebruikelijk in principe.
    Je vriend weet toch dat hij papa van deze kids is? Dan weet hij ook dat de zomervakantie er aan zit te komen!

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik snap je wel, dat heb k ook wel eens bij mn vriend ;)

Maarja dit is wel een 'groot' ding zeg maar...
    Dus als je het zelf 'even' doet dan ben je van dat geirriteer af en kan je gebieten van je muur:D

If je vriend dit weekend en helee grote schop onder zn hol geven!:cool:

Deel Deze Pagina