Kids van mijn Vriend

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Jacq84, 19 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ja daarom had ik misschien iets beter moeten nadenken bij de beginpost.
    Het komt daar inderdaad over of ik alles op die 2 meiden afschuif.

Ik ga na het weekend , want die oudste komt zo en die hoeft daar niets van mee te krijgen , eens even goed met hem overleggen.

Hij haalt wel zelf de kids op maar als ze zometeen binnen komen dan zit ze gelijk bij mij op de bank en papa achter de tv/computer in de stoel.
    Niet dat dit erg is natuurlijk maar het viel mij enigzins wel al een tijdje op.

Ik heb hem heel vaak op het huishouden en zijn doen en laten aangesproken maar dan krijg ik het antwoord : "Ja maar ik doe toch steeds beter mijn best"....
    Ja Oke , Als hij iets laat vallen dan raapt hij het in ieder geval al zelf op...Wat een verbetering haha!
    En de afwas doet hij ook al 1 keer in de week ;)

Maar ik ben meer zo van :
    Nee , Je hebt 2 meiden die hier over de vloer komen en er is een derde op komst.
    Je moet het gewoon in 1 keer goed doen en daarmee bastaa.
    Maar ik denk dat het eerder een gevalletje gemakzucht is.

Nu ook , De achterkamer staat vol met verfrollers , potten verf en afdekzeil over de vloer.
    Als ik de moeder zou zijn van die 2 meiden had ik gezegd :
    Ja Ho even , alles leuk en aardig maar dit is ook geen ideale situatie voor de 2 meiden.
    Je zorgt eerst maar dat je huis in orde is.
    Eerlijk gezegd zou ik momenteel mijn kind hier niet eens willen laten leven.

Maar ik ga zeker met hem om de tafel , zoals ik zovaak gedaan heb , maar nu net even iets anders.
    Hij moet nu maar eens wakker worden :)

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Die indruk kreeg ik niet hoor;).

Volgens mij ben jij gewoon een heel leuke "extra mama" voor deze meisjes, maar vindt je partner het wel lekker makkelijk zo.
    En dat het je een beetje te veel wordt, logisch toch?
    Je bent zwanger en dat vraagt fysiek en mentaal best wel wat van je.

En het is aan de papa van deze drie kids om daar maar eens fijn begrip voor te hebben!

3. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Dankjewel!!
    In het begin stond ik er ook van te kijken hoe zijn meiden en ik met elkaar omgaan.
    Het gaat zowel hun als mij beide heel goed af , gelukkig.

Ja soms dan word het fysiek en mentaal best wel eens teveel.
    Ik ben heel blij met de kleine meid op komst maarja , alles alleen moeten doen is soms best wel iets teveel van het goede.
    Dan kan ik ook best een een potje gaan zitten huilen omdat papa er zo makkelijk over denkt.
    En ik kan echt niet meer doen dan dat ik al doe.
    Er is nooit een dag dat ik kan zeggen , nou ik stofzuig een keer lekker niet want de langharige retriever uit zijn vorige relatie woont hier ook.
    Een schat van een beest en zou niet meer zonder hem kunnen maar dan denk ik Tja kan jij ook niet een keertje stofzuigen aub.

Wat klinkt dit allemaal hopeloos en wat krijgt dit verhaal ineens een andere wending.
    Weet nu wel waar het aan ligt en inderdaad :

@Sam20 , Onder het motto "wie niet horen wilt moet maar voelen" , zal ik hem inderdaad eens letterlijk een schop onder de kont verkopen :D

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Haha succes ermee!

En maak er een leuk weekend van! ;):D

5. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Mijn man heeft het ook heel erg druk, maar hij weet dat ik last van mijn bekken heb dus stofzuigen en dweilen doet hij. Ik kook dus hij ruimt na het eten de troep op.
    En ik ben ook werkloos, maar hij houdt gewoon rekening met mij. Moet jouw vent ook gaan doen! Maar kan lastig zijn om die veranderingen er door te krijgen dat geloof ik.

6. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Hoi Hoi

Ik weet hoe vermoeiend het kan zijn. Hier hangen de 2 jongens ook echt aan mij. Maar als ik zeg nu even niet schatjes, ik ben een beetje moe begrijpen ze dat best.

Ze zitten in België op school en daar is 2 maanden vakantie, omdat ik dan toch net in verlof zit komen ze zoveel mogelijk, zo moeten ze niet naar de opvang. En de oma en opa's gaan leuke dingen met ze doen dus dat komt helemaal goed.

Fijn om te lezen dat je wat bent bijgedraaid, en inderdaad moet de papa wat meer gaan doen. Dat gebeurt hier gelukkig wel omdat ik ook vaak zerk als zij hier zijn.

Geniet nog van je zwangerschap!

7. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik vind dat je het goed moet overleggen met je man dat hij meer taken op zich kan nemen..
    Als het je eige kinderen waren kun je ook niet zeggen ga maar een tijdje ergens anders wonen want ik ben bijna uitgerekend..

8. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Sommige lezen volgensmij ook niet erg goed en vind ik bot uit de hoek komen. Tuurlijk horen de kinderen bij papa te zijn in de vakantie maar als je goed leest zijn ze dan niet bij papa maar bij stiefmoeder die hoogzwanger is!
    Ik snap wel dat je daar even tegenop ziet hoe dol je ook bent op de kids.
    Ik was 20 september 2012 uitgerekend en heb een stiefdochter van nu 6 jaar.
    We hebben co-ouderschap, dus is misschien iets anders. Maar zij was de laatste 3 weken van de zomer vakantie bij ons. Heel eerlijk had ik haar liever de 1e 3 weken gehad, maar daar had ik zelf niet over nagedacht. Gelukkig is de baby blijven zitten tot 14 september net na de vakantie toen ze net een paar dagen bij der moeder was.
    En het grote verschil was dat mijn vriend uiteraard ook die 3 weken vrij nam dat zijn dochter hier was.
    Een zwangerschap is geen ziekte, maar ik was dus 9 maanden beroerd en voelde me ronduit KUT en WEL ziek. Als ik in jouw situatie had gezeten had ik dat echt niet getrokken om ook nog voor 2 stiefkinderen te zorgen. Zelfs bij eigen kinderen had ik dan echt hulp moeten hebben.

Ik wist ook van te voren dat mijn vriend een dochter had, maar als je zelf nog geen kinderen hebt kan je echt niet van te voren inschatten wat voor impact dat heeft hoor. Ik heb dat eerlijk gezegd behoorlijk onderschat en dat lees ik vaker, dus zo raar is dat dus blijkbaar niet.

Ik herken veel in je verhaal, maar hier dus wel het grote verschil dat mijn vriend ALLES voor zijn dochter doet. Ze is gelukkig ook dol op mij, dus dat zit wel goed.

Ik dacht ook ver vooruit van stel dit of dat. Bijvoorbeeld ik moet plat liggen, kindje komt eerder, vroegtijdige weeën etc. Ik was er allemaal bang voor en dat terwijl mijn vriend gewoon er zou zijn voor zijn dochter, kan je na gaan als je vriend er dus niet is. Ik snap het wel. Die hormonen doen echt veel met je.

9. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Vind sommige reacties ook wat kort door de bocht en dan wordt het vergelijk gemaakt met; eigen kids zou je ook niet elders de tijd door laten brengen... en dat mag dan zo wezen maar dit zijn NIET de eigen kids van TS. en dat is toch een verschil. Daarbij, vinden jullie dan ook dat de stiefkids haar moeder mogen noemen en dat TS dezelfde rechten moet hebben als de biologische moeder? Ze moet ze immers wel als eigen behandelen dus dan ook dezelfde rechten en plichten zou ik zo zeggen... Denk alleen dat velen het daar niet mee eens zijn, begrijpelijk want ze is nu eenmaal niet hun biologische moeder. En dat TS de zorg zou moeten hebben terwijl haar vriend werkt, die moet dan in elk geval voor overdag maar wat anders regelen zodat hij 's avonds bij zijn kinderen kan zijn en TS overdag toch rust heeft....

10. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Bedankt weer voor jullie reacties.

Ik denk dat ik tegen die tijd maar moet kijken hoe ik me voel en hoe het allemaal gaat.
    Ik denk dat ik er vooral zo tegenop zie vanwege het "alles alleen moeten doen".

Zelf vind ik dat alles wel leuk moet blijven , ook voor mij.
    Wij zijn zaterdag met zijn 3 wezen bowlen en dit was erg leuk.
    Ze was weer erg met mij bezig maar goed dat hoort er nu eenmaal bij denk ik dan maar.
    Gisteren op het vliegveld naar de vliegtuigen wezen kijken en al snel had ik weer het gevoel : volgens mij zit ik alleen met de kleine meid.
    Ik heb geen 10 seconden rustig kunnen kijken omdat ik een heel "intervieuw" kreeg en meneer druk was met de voetbaluitslagen op zijn telefoon.

Dus gisterenavond toen ze weg was ben ik gelijk op de bank gaan liggen.
    Ik zie dit gewoon niet zitten als ik 8 1/2 maand in verwachting ben.
    Omdat hij niet echt naar zijn dochters trekt trekken ze enorm veel naar mij en dit is echt vermoeiend.

Gisteren heb ik wel een paar keer naar hem geseind zo van "pfff" , heb er even genoeg van maar dan is het :
    L , Kan je niet even 5 minuten je mond houden?
    Nee tuurlijk kan ze dit niet want daar is ze 8 voor..
    Ga tussen ons in zitten en hou haar zelf eens bezig.

Hij denkt er allemaal wat makkelijk over maar ik ga vanavond maar een goed gesprek met hem aan.

11. adi

adi Niet meer actief

Ik vind het echt sneu voor de dochters dat hun eigen vader zich zo opstelt.

En natuurlijk moet je met hem praten. JIJ krijgt immers ook een kind met hem. Als hij zijn rol als vader zo passief ziet, zal dat ook met jullie kind niet anders zijn. Alleen om die reden zou ik echt drastische veranderingen willen zien. Opgroeien met een vader die je half negeert is niet wat ik voor mijn kind zou wensen.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ben het met de meeste voorgangsters eens dat je man meer moet gaan doen ( zijn kinderen)

Over de vakatie:

Ik zou dan kiezen voor elk weekend ( als het dan echt moet)

Je bent hoogzwanger en 3 weken die kleine kinderen vermaken is dan best zwaar...vooral als het ook nog niet eens je eigen kinderen zijn.

De moeder zal best tijd voor haarzelf willen maar tja...de situatie is nu even anders...de stiefmoeder is hoogzwanger en heeft rust nodig.
    Volgend jaar zal het anders zijn.

Ik zou dat dus goed regelen met haar want 3 weken de kids zou ik dus echt niet doen.

13. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me heel verstandig.
    Want het hele probleem is dus niet (maar dat heb ik al eerder in andere bewoording gezegd;)) de ex van je vriend of die kinderen, maar de houding van je vriend zelf.
    Ik begrijp best dat de meisjes zo op jou gericht zijn. Logisch toch, als papa niet anders kan dan zeggen "hou even je mond?"

Kom op zeg, hij is papa van die kids en jij bent hoogzwanger.
    Gaat hij straks ook de hele tijd jullie kindje aan jou overlaten?:(

Misschien moet je vriendlief dit topic maar eens laten lezen haha.
    Kan erg verhelderend werken.
    Maar in elk geval... natuurlijk is het fijn dat jij ook belangstelling toont voor de kinderen en ik vind het geweldig dat je zo'n goede band met de meisjes hebt, dat hoor je ook wel eens anders.
    Maar stel.... dat dit jullie eigen kinderen waren en ze woonden dus fulltime bij jullie.... dan had je vriend ook behoorlijk wat vrije tijd aan zijn kids moeten "geven". Dat hoort nu eenmaal bij het ouderschap.
    En als de andere partij (jij dus) tijdelijk even "uitgeschakeld" is, dan zal de ander (hij dus) gewoon een stapje harder moeten lopen.

Stevig gesprekje lijkt me echt op z'n plek hoor.
    Hij heeft toch zelf ook wel over zijn rol als vader nagedacht? Zeker nu jullie samen ook een kindje krijgen?

Good luck:)

14. mothertobe1

mothertobe1 Fanatiek lid

17 aug 2012
    1.036
    234
    63
    Ik ben zelf nu hoogzwanger en moet er niet aan denken om 2 kinderen te vermaken in de meivakantie haha.

15. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ja het is momenteel echt drama en weet even niet wat
    ik ermee moet.
    Zijn kinderen zijn altijd van harte welkom en ik zal alles voor ze doen maar momenteel zie ik het even niet meer zitten.

Klinkt een beetje sneu maar zo voel ik me momenteel ook ;)
    Zoals ik voorheen zei is het echt een combinatie van dingen.
    Het opruimen van zijn kant word er ook niet beter op en ik zie het
    straks niet zitten om zijn kids te vermaken en de boel op te ruimen.

Heb al diverse keren een gesprek proberen aan te gaan en gisteren nog gezegd : Goh , Ik wou dat het huisje eens afraakte.
    Het antwoord daarop : Ja ik ook !!
    Het inrichten ervan kan ik allemaal zelf maar komop , hij is de kerel dus hij kan best verven toch.

Nu ook , Meneer is overwerken omdat hij meerijders heeft en deze anders met de trein naar huis moeten.
    Dit vind hij lullig haha.
    Terwijl ik al maanden vraag of hij ook eens iets in huis wilt doen en hij het gewoon niet doet , vind dat veel lulliger.

Maargoed , Ik ga het zelf allemaal doen.
    Als hij niet mee wilt werken is dat prima.
    Ik ga in ieder geval mn best doen om het zo gezellig mogelijk te maken voor ons kleine ukkepukkie :D

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Sorry maar ik krijg een beetje kriebels van zulke stukjes. Je bent een relatie aangegaan met een man met kids, dan weet je ook de consequenties. De bezoeken en delen van vakanties enz.
    Als ik dan lees dat je niet eens zelf even naar de vliegtuigen kon kijken of dat het niet zieke kindje niet mag komen omdat je niet ziek wil worden (je kan overal ziek worden op dit moment) vraag ik me serieus af hoe je dat straks ziet met jullie eigen kindje.
    En ja, aan het eind van je zwangerschap 2 kinderen in huis, jammer dat je niet lekker rustigaan kan doen maar de kinderen kunnen hier niks aan doen. Aan het eind van mijn laatste zwangerschap had ik ook 2 kindjes thuis en ik heb het ook overleefd hoor.

Ik denk dat je eens met je man moet praten en verder moet accepteren dat die kinderen er zijn als het papa tijd is.

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Het is wel een man he? :D Dus een hint zoals je hierboven geeft helpt niet. Je moet hem neerzetten op de bank en zeggen: "Ik trek het niet meer. Ik wil graag dat jij je meer bemoeit met je kinderen" En dan vertellen wat je wilt hoe hij dat invult. Het is zijn goed recht om te zeggen dat hij het anders wil, maar een vage omschrijving is niet goed, dan zitten er verwachtingen van jou in die je niet uitspreekt en dan kan hij er dus nooit aan voldoen.

Idem met de opmerking: "Ik wou dat het huis een afraakte" Je moet gewoon vragen: "Wanneer ga je (bv) de keuken afmaken?" Mannen doen het niet zo goed met hints :D

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar waarom ben je niet gewoon straight to the point ipv ik wou dat het huisje eens afraakte...

Kom een beetje voor jezelf op..
    Zeg gewoon wat je van hem wil en verwacht zonder er omheen gedraai

19. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Duidelijk zijn helpt idd beter, maar vind ik ook nog wel eens moelijk hoor. Want het voelt soms net alsof ik zijn kind afkraak door te zeggen dat ik niet teveel alleen met hem wil zijn, alsof ik zijn kind niet leuk genoeg vind.
    Toch heb ik laatst (na een weekend waarin ik voor mijn gevoel er alleen voor stond) duidelijk gezegd dat stiefzoon voor papa komt en niet voor mij, gezegd sat het zijn omgangsregeling is en dat hij een afspraak met zijn ex heeft ivm omgang en niet ik en dat als hij geen zin heeft om tijd met zijn zoon door te brengen hij dat gewoon lekker tegen zijn ex moet.zeggen ipv mij ermee op te zadelen...Heeft wel geholpen want de dag erna kwam meneer thuis met de mededeling dat hij toch drie dagen vrij had genomen in de meivakantie. Stiefzoon is dan hier en manlief zou gewoon werken omdat ik.momenteel werkloos ben maar blijkbaar heeft hij er toch overnagedacht dat hij zelf verantwoordelijk is voor zijn kind. Niet dat ik helemaal niet voor stiefzoon wil zorgen/op wil passen maar het moet geen norm worden dat ik alles alleen doe. Het is nu eenmaal niet mijn kind. Overigens denk ik niet dat je hier echt over kan oordelen als je zelf geen stiefmoeder bent. Het is heel makkelijk gezegd dat je het toch van te voren wist maar het is echt niet altijd even makkelijk, zeker niet als je je stinkende best doet en de kinderen overal 200% in betrekt terwijl het voor de biomoeder nooit.goed genoeg is.

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Helemaal mee eens!

Deel Deze Pagina