kids van tegenwoordig teveel speelgoed, wat te vragen verjaardag??

Discussie in 'De lounge' gestart door BabeBabe, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik weet het niet meer... onze zoon word 4, hij heeft voor in huis kilometers thomas de treinspoor, genoeg locomotiefjes, hij heeft hot wheels, en die twee dingen speelt hij het meest mee, boeken lenen we wel bij de bieb.
    hij heeft buiten een trampo, zandbak (incl. speelgoed voor in de zandbak) zo'n traptractor en hij krijgt van ons op zijn 4e verjaardag een fiets met trappers (is nu een reacemonster op zijn loopfiets :D:D:D) die fiets geven we samen met alle opa's en oma's

maar wat the F*CK moet hij verder nog op zijn verjaardag hebben?! hij heeft alles al :):) maar goed, ik kan wel zegen tegen de rest die op zijn verjaardag komt dat ze beter een bon kunnen geven, maar dat willen ze toch niet want dat is niet leuk om aan een kind te geven, en dat snap ik dan ook wel weer

maarrr, ik heb nog speelgoed van de sint op zolder staan zelfs, zoveel heeft hij gekregen?! (aan beide kanten van de familie eerste kleinkind/oomzegger) dusssssssssssss heb nog een spiderman puzzlemat, lego young builders, een hotwheelsbaan en Mack truck van cars boven liggen.............................

ik weet echt niet wat ik tegen de mensen moet zeggen :( liefst heb ik dus gewoon bonnen van bijv. de intertoys ofzo, zodat we over een half jaar ofzo alles bij elkaar kunnen leggen en iets groters k unnen kopen...

what to do??

2. Tja.. Onze zoon blijft om Hot Wheels vragen ;) Ik denk dat het er inmiddels zo'n 150 zijn en als we in de winkel staan, weet hij precies welke hij nog niet heeft. Echt, absurd. Er worden elke maand nieuwe auto's uitgebracht, dus hij kan blijven verzamelen. Sinterklaas, kerst en z'n verjaardag kennen hier dus ook echt maar 1 antwoord; Hot Wheels!

We hebben 'm gister overigens een skelter gegeven, van m'n moeder krijgt hij Aquaplay, waar ongetwijfeld z'n Hot Wheels in gaan zwemmen van de zomer, en van m'n oma een Hot Wheels puzzel. Nog steeds Hot Wheels, maar toch net even anders :p

Maareh, om bonnen vragen is toch niet zo gek?

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Heeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar.
    Wij hebben zelfs al beperkingen opgelegt van geen kadootjes tussendoor en iedereen mag met de feestdagen maximaal 1 kado geven.
    Wat wij tegenwoordig toch maar doen is kleding, bonnen voor dierentuin, ballorig etc vragen. Of een groot gezamelijk kado (tv, fiets, tablet) Hier ook echt liever geen speelgoed meer, zeker aangezien de oudste echt absoluut geen speelgoed kind is

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Of lijstje.nl gebruiken en toch gericht iets zoeken.

Of wat ik steeds vaker zie en een heel mooi gebaar vindt: op de uitnodiging zetten dat je ipv cadeautje liever wilt dat een bedrag overgemaakt wordt naar rek. nr. xxx van een goed doel. Kika bvb. Gaan wij ook doen want ik weet ook niet meer wat te vragen. En van ons krijgen ze toch nog wel een mooi cadeau dus zielig is het ook niet bepaald. ;)

5. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Plantjes voor een eigen moestuin, met toebehoren, knutselspullen. Het gaat allemaal op :)

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Hebben wij ook al 2x gedaan maar werd helaas straal genegeerd

7. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Knutsel spullen, mooie rugzak voor op school, drinkbeker voor op school, nieuw dekbedovertrek?
    ABO voor de dierentuin/speeltuin/pretpark

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Hier hetzelfde en onze oudste twee zijn tegelijk jarig, dus dan komt er toch een stroom speelgoed binnen. Een abonnement op een dierentuin oid vind ik een erg leuk idee, maar ze zijn in september jarig, dus dat is wat lastig.

Heeft je kindje al interesse in lezen oid? Dan zou je ook nog een abonnement op een tijdschrift/boek kunnen vragen.

Mijn oudste wil graag een nieuw bed voor zijn verjaardag. Vind ik ook een leuk idee.

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    spullen voor school heeftie allemaal al, dekbedovertrek ook al genoeg hihi, daarom is het ook zo lastig?!

ik vind bijv. een 5 rittenkaart voor bombi (dat is de monkeytown/ballorig hier in de buurt) wel een leuk idee! of een knipkaart voor de kinderboerderij! goede tips dames! thnx! :)

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    mijn moeder spaart nu voor een national geogaphrik junior abbo via de alpro soya haha, dus dat krijgtie ook al :p

wat ik zelf had bedacht is een vlieger, is leuk voor de zomer!
    en hij heeft vorig jaar rolschaatsten gekregen, maar heeft nog geen setje knie/pols/elleboogbeschermers...

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Waarom lastig om een abbo te vragen op de dierentuin in september?
    Hier krijgt de oudste elk jaar een nieuw abbo op de dierentuin (of wij eigenlijk want hij is nog gratis) en hij is in januari jarig.

Hier ook vaak kleding of spullen om te knutselen.

12. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Hier doet iedereen samen, in de zin van, mijn familie doet 1 groter cadeau, zijn familie 1 groter cadeau, vrienden aan mijn kant 1 cadeau en ook aan de kant van mijn vriend. Mijn oma geeft altijd een cadeau apart.

Zo zitten we niet met veel te veel cadeau's.

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vraag aan visite altijd spelletjes en knutselspullen. Daar kun je m.i. nooit genoeg van hebben.
    Mijn kinderen zijn allebei geen speelgoedkinderen, we hebben echt vanalles maar ze doen er niks mee.
    Plantjes voor in de moestuin is ook een leuk idee! We hebben elk jaar een moestuin en dat vinden ze echt wel leuk om bij te houden.

14. rums

rums Niet meer actief

Ik zou liever een bon geven dan speelgoed dat op zolder beland.

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wij gaan ook bonnen vragen of dagjes uit.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben bij de vorige verjaardag van onze zoon zijn kamer helemaal verbouwd en toen daarvoor spullen gevraagd. Ook behoorlijk dure plafondlampen die we anders nooit gekocht zouden hebben. Daarnaast kreeg hij van iedereen ook nog wel een kleinigheidje (autootje, doosje duplo, boek) want een kind maak je nu eenmaal het meest blij met speelgoed. Maar jonge kinderen weten echt niet of ze nu een cadeau van 100 euro hebben gehad of van een tientje.
    Nu kun je natuurlijk niet elke jaar de kamer inrichten. (De grootouders zullen niet blij zijn als ik over een paar maanden die lampen van 80 euro weer in de kliko knikker, haha.) Maar waarschijnlijk zullen wij volgende keer een bijdrage voor de spaarrekening vragen + een kleinigheidje.

17. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi boek!

Doen wij ook heel vaak;)

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Hier het zelfde probleem, maar mijn zoon heeft zelf bedacht dat hij wel een cars/planes lamp wil op zijn kamer en een schilderij daarvan, ook wil hij een leuke placemat. Daarnaast heeft hij nog lang niet alle cars auto's en planes vliegtuigjes dus dat kan hij ook altijd vragen, verder heb ik nog geen idee.

19. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Hier vragen we voor een deel ook geld. Voor de jongste voor een bed en toebehoren en voor de oudste weet ik het nog niet. Waarschijnlijk gaan we een keertje gezellig naar het theater. Of een dagje uit. Speelgoed hebben we momenteel ook genoeg.

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dat meen je niet?! :$ Wat irritant, bij ons wordt aan dergelijke verzoeken gelukkig goed gehoor gegeven.

Deel Deze Pagina