geen massatoerisme

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Renate28, 18 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Wie heeft er tips voor een vakantie waar we niet in het massatoerisme terecht komen, maar waar we wel voorzien zullen zijn van alle gemakken die je goed kunt gebruiken als je op reis gaat met een baby en een peuter?

Waar kunnen we naartoe? We willen vliegen naar een zonnige bestemming die niet te ver is.

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Madeira of de Azoren (beide eilanden(groepen) zijn onderdeel van Portugal). Heel mooi en genoeg luxe.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Collegaatje van mij gaat altijd met dr kleine naar Club Med.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.190
    113
    Club med staat volgens mij wel gelijk aan massatoerisme.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
  6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Club med en kidsworld zijn precies de bestemmingen waarbij je, denk ik, in een hotel terecht komt dat vol zit met nederlanders.

Voordat wij kinderen hadden maakten we toch wel bijzondere reizen. Backpacken door Thailand, met de camper touren door Australië, naar China, etc.

Ik verafschuw de gekenmerkte tourisme-oorden en de plekken waar je, als je naar het buitenland gaat, omgeven wordt door nederlanders.

Ik wil er echt helemaal 'uit' zijn en een stukje cultuur proeven.

7. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Dan raad ik toch echt de Azoren of Madeira aan. Daar komt bijna niemand, niet te ver weg en is geweldig mooi.

8. Tweenie87

Tweenie87 Actief lid

26 apr 2007
    176
    0
    16
    Somewhere :)
    Anders eens kijken naar Bulgarije..Prachtig mooi en weinig toerisme!

9. Dan moet je zeker niet naar Sunny Beach gaan hoor in Bulgarij daar zijn vele toeristen.
    Ik voind het prachtig maar er zijn wel veel toeristen

10. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Inderdaad Madeira en de Azores ....heerlijk en al helemaal in Juni voor de schoolvakanties ;)

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Zuid-Spanje, is het ook al lekker warm voordat het hoogseizoen losbreekt. Plaatsen als Granada trekken zowat alleen dagjesmensen die naar het Alhambra gaan, de helft gaat de stad niet eens in. Cádiz is een behoorlijke plaats aan zee met alle voorzieningen, maar de meeste buitenlanders laten het aardig links liggen.

12. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    OK, ik zal eens gaan zoeken naar madeira en andorra.

Andere tips en/of ervaringen zijn superwelkom.
    Of zijn wij de enigen die liever niet de voor de hand liggende paden betreden?

13. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

nee hoor, wij ook niet!

met ons zoontje van 6 maanden zijn we naar oman geweest, prachtig land, ik kan het van harte aanbevelen. goede voorzieningen en wegen, prachtige cultuur en landschappen. en helemaal niet massaal. een uur of 7 vliegen. het is er in onze zomer erg heet, dus meer voor winter of najaar. buiten het seizoen heb je goedkope vluchten, air oman vliegt erop, ik dacht KLM ook?

backpacken met een baby vind ik zelf niet ideaal, het lekkerst is als je een fijn hotel hebt met zwembad. wij gingen meestal 's ochends op pad, met z'n allen siesta bij het zwembad en dan 's middags weer wat doen (wil je toch bij 45 graden, wij zijn in mei gegaan, ik vond het lekke rmaar is erg heet! andere maanden is het er echter zeer aangenaam) en dan babyfoon mee zodat je 's avonds in het hotel op het terras kunt zitten terwijl de kleine slaapt!

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Zuid-Zweden?
    Hele mooie stranden, blauwe zee, heerlijk zomerweer, leuke kleine stadjes met van die schattige gekleurde houten huizen. Niet bijzonder heet (hoewel het er dik boven 25 graden was in de jaren dat wij er waren). En wel gezellig, maar niet met massa-toerisme.

15. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Aan Scandinavië had ik ook al gedacht, maar ik dacht dat het risico op slecht weer inderdaad erg groot was. Dat valt dus mee?

16. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

volgens mij is scandinavie heel vergelijkbaar met nederland qua weer zomers, je kunt dus ook pech hebben. maar als het mooi is is het ook super lijkt me!

Je kunt trouwens in elk land terecht voor mooie, niet massale plekjes, je moet gewoon even zoeken... de costa verde in spanje is ook heel mooi, dat is de noordkust. spanje heeft zowieso hele stukken die weinig toeristisch zijn. Het is een heel groot land, maar alle toeristen concentreren zich op de costa del sol en costa brava, daarbuiten is het rustig en ook heel mooi! Ook het binnenland heeft mooie stukken. Het zelfde geldt voor Italie, heeft ook mooie wat rustigere streken! Gewoon wegblijven uit Toscane enzo en je zit heel goed. Ook de Italiaans riviera is heel mooi!

Deel Deze Pagina