Ook hier slaap drama... Weet het niet meer...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door poema, 26 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Sinds een week slaapt onze dochter in een groot bed. Dit ging echo heel goed tot aan gisteren. 's Middags wil ze er niet in en is het een groot drama. Ik ben nu ook al asked een uur bezig om haar te laten slapen maar ze komt er steeds uit. Ze is nu ooh al een half uur heel hard aan het huilen en ik weet het niet meer.
    Ik probeer haar terug te leggen zonder woorden, met woorden, boos worden, laat haar spelen op haar kamer maar nits helpt. Ze wil gewoon echt niet slapen. En de ellende is dat ze haar bed en kamer uitkomt en op de gang staat te huilen.
    Hoe pakken jullie dit aan??????
    Ik weet het echt even niet meer en denk er bijna aan om haar weer in het kleine bedje te doen. Pfffffffff.
    Heb haar nu in slaapzak in groot bed gelegd maar ze staat weer op de gang...

2. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Misschien is ze een beetje in de fase dat het middagslaapje er een beetje af gaat?

Is voor mama soms heel jammer, maar het komt echt een keer. Ik ken meer kindjes die al zo tamelijk jong geen middagslaapje meer wilden...

Denk je echt dat het door het bed komt? En kun je er geen uitvalbeveiliging o.i.d. aan maken dat ook voorkomt dat ze eruit gaat. Wij hebben hier zo'n bankbed en hebben de 'rugleuning' nu aan de voorkant. Als ze wakker is, zit ze gewoon gezellig te babbelen met haar beerje en de kussens die aan het voeteneind liggen, maar komt (kan) er niet uit. En zo breng ik er voor haar toch nog die rust in.

Succes!

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Tja ik weet niet. Is nog wel heel jong toch om geen slaapje meer te willen? Vaak het nog wel goed namelijk en slaapt ze makkelijk twee uur. Maar ik denk dat het vandaag echt niet meer gaat lukken... Pfffff. Ben beetje ten einde raad wat ik nu moet doen...

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik weet van mijn moeder dat ik met 1 jaar al niet meer sliep smiddags dus het zou wel kunnen dat ze niet meer wil slapen.

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Heb haar nu aangekleed (voor zover dat ging want ze is nog steeds heel ongezellig om het zo maar te zeggen) maar nu zit ze nog steeds boven te huilen. Laat haar maar even gaan.... Hoe moeilijk het ook is. Vind dit echt superlastig.

6. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    Jamie krijg ik ook niet meer aan de middagslaapjes.... een hele enkele keer nog wel... soms vraag ik me af waar ze de energie vandaan halen..... bij mamma misschien...hihihi
    Ik denk niet dat t zozeer aan t bedje ligt hoor... maar de volgende fase is aangebroken van slaapjes overslaan.
    Ik zou als ik jou was ook niet t bedje terugplaatsen.... want dan begin je weer van voor af aan met wennen....
    Als je haar perse wilt laten slapen s'middags... zorg dan dat ze ook echt moe is.... lekker een stuk wandelen en zelf laten lopen...... dan storten ze vaak vanzelf in.... hier in iedergeval wel...

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Toen mijn zoontje stopte met middagslaapjes, was het eerste een hele poos om de dag. Dan kon ie best de hele dag op zijn, maar de volgende dag was ie toch wel moe en sliep zo weer 3 uur. Terwijl hij daarvoor max 2 uur per dag haalde.

En ineens was het gewoon helemaal over. Nu vraagt hij er soms ineens zelf om, maar dan is hij bijvoorbeeld niet fit of heeft ie gewoon veel gedaan in die week.

Ik vind het zelf ook vrij jong, maar het gebeurt echt vaker op die leeftijd. Ik zou inderdaad niet het bed terugplaatsen, want het gaat toch verder goed? Zulke dagen horen er dan gewoon beetje bij. Ze is net 2 en dan komt het besef van: ik heb een eigen wil en ik besluit nu niet naar bed te willen, er gewoon. Dat kan best een paar dagen duren en misschien wil ze daarna weer gewoon iedere dag in bed, omdat de lol/nieuwigheid eraf is.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gaat ze niet gewoon ziek worden bijvoorbeeld, en dat ze gewoon even graag bij jou wil zijn? Hier proberen we dan altijd of in slaap vallen wel lukt als wij erbij blijven en anders maar niet hoor. Op deze leeftijd overdag nog dwingen om te slapen, doen wij echt niet meer. Als ze toch te moe is, kan ze altijd later nog even ee hazeslaapje doen toch?
    Ik zou er echt geen huilende drama's van laten komen en het gewoon wat op je af te laten komen....

9. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ja denk ook dat dat het beste is. Gewoon op me af laten komen. Ze wil nu weer niet slapen. Heb haar drie keer terug gelegd en nu dan maar gewoon uit bed. Even voor de tv gezet en dan gaan we zo maar fietsen ofzo. Heb geen zin meer om er zoveel energie in te steken. Want dat word je daar moe van zeg... Was kapot gisteren ;)

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier is dat ook al zeker 2 maanden zo, niet meer willen slapen 's middags. En ik heb er ook een paar dagen heel veel energie (lees: ergernis ;)) ingestoken maar dacht al snel: als je niet wilt, dan niet. Dan gaan we lekker naar buiten, of naar de winkel, wandelen, naar de eendjes, naar oma, noem maar op. En ik vind het heerlijk haha :):D
    Ze slaapt nu 2x per week 1,5 uur overdag (op het kdv :cool:) en thuis dus niet meer of heel soms nog een hazeslaapje rond 17u op de bank, met haar knuffel en speen onder een dekentje maar dat is maar zelden. Maar in bed leggen doe ik niet meer, dat wordt 1 grote strijd en daar pas ik voor.

11. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Tim lag met 2 jaar en 4 maanden in het grote bed. Ging echt super. Tot op een gegeven moment 1 weekend DRAMA.....
    Heel de tijd eruit komen enzo. Hij heeft zijn slaap ook nog echt nodig. Nog veel te jong om zonder slaapje de dag door te komen. Hier was het toch echt doorzetten hoe moeilijk het ook is. Dan maar even boven laten huilen, weer naar boven in bed leggen niets zeggen en weer naar beneden. Heb hem zelfs 1x nadat het al 1,5 uur duurde in zijn campingbed gelegd en hij viel binnen een halve minuut in slaap dus tja dat zegt al genoeg zoooo moe. Na het weekend ging het weer helemaal goed en nu (3 maanden later) slaapt hij weer heerlijk elke dag 's middags 2 tot 3 uur en 's ochtends tot 08.00 uur.
    Elk kindje is anders dus kan niet oordelen of jouw kindje de slaap nog nodig heeft, maar bij ons was dat dus wel zo. En moet zeggen ben er zelf ook wel heel erg blij mee dat ik 's middags die tijd voor mezelf nog heb, zeker nu ik hoogzwanger ben!! Succes ermee.

12. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn dochter slaapt vanaf dat ze 1,5 is in een peuterbed, dit ging een half jaar super, tot ze 2 was. We hebben echt weken met drama's gehad, huilen, uit bed komen. Eindelijk in slaap en dan s'nachts niet meer willen slapen. Ik ben uiteindelijk maar naast dr gaan liggen, tot ze in slaap viel, om haar op dr gemak te stellen, het leek wel of ze bang was. En na een paar nachten ging het een stuk beter. Nu gaat ze weer zonder problemen slapen en slaapt ze de hele nacht door.
    Misschien werkt het voor andere kindjes juist averechts, maar hier heilp het heel goed!

13. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    O, maar 's nachts gaat het prima. Ze slaapt van half acht tot half acht (sinds ze dus afgelopen twee dagen overdag niet meer sliep...). Vorige week, toen ze nog wel middagslaapje deed, werd ze ook steeds vroeg wakker, half zeven ofzo.
    @Sisa: hoe oud is jouw kindje?

Ik ben heel benieuwd hoe het vandaag weer gaat met het slaapje. Vandaag past oma op dus dan kan het zomaar weer heel anders zijn natuurlijk...

Maar kan het zijn dan ze dan echt van de een op de andere dag geen middagslaapje meer doet?

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ja, dat kan wel. Ik hoor dat om me heen vaker hoor. Eerst een paar dagen gehannes zoals jij had, maar het bleek gewoon dat het dan van de één op de ander dag over was.....

Ben benieuwd hoe het vanmiddag met oma gaat!

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    @poema: onze meiden zijn even oud bijna (hier 3 feb.2009)
    Ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan, soms gaat het bij oma stukken beter dan bij mama, raar maar waar ;)

16. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Nou inderdaad, Sisa... Gisteren heeft ze gewoon zelf gezegd om 12.30 uur: Oma, ik wil naar bed. Prima gaan liggen en gewoon liggen tukken tot 15.15 uur! Nouja!
    Inderdaad bijna even oud, mijne is van 30 januari 2009!
    Grappig! Zit jij ook middenin de 'nee'-fase? ;)

17. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Oja, mijn moeder had haar wel lekker strak ingestopt. Wie weet is dat de truc?

18. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Je vertelt er iet bij hoe het 's nachts gaat. Daar ben ik wel weer benieuwd naar. Want inderdaad: het zou zomaar kunnen dat ze de middagdut niet meer zo ziet zitten.

19. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dat heeft ze wel verteld: 's nachts gaat het goed. Even alles lezen hoor! ;):p

Dat strak instoppen doen wij ook. Dus wie weet is dat inderdaad de truc? Maar ik denk ook dat een kind aanvoelt dat mama iets anders wil en bij mama gaan ze makkelijker 'rellen'. En dat is een goed teken, want dan voelt ze zich veilig bij jou. Maar lastig is het!

Succes vandaag!

20. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ja, 's nachts gaat het prima, daarom denk ik ook dat het niet aan het overgaan naar het grote bed ligt. Maar inderdaad, zoals Juud zegt: lekker rellen bij mama. Want gisteravond heeft mijn vriend haar naar bed gebracht en zonder morren en niet uit bed gekomen zo direct in slaap gevallen!
    Jaja...

Deel Deze Pagina