Heb nu 1 deken met 3 overtreksets. Hoeveel adviseren jullie?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sannie1981, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Wij hebben nu 1 deken ( 4 seizoenen) met daarbij 3 dekbedovertreksets. Is dit voldoende? Of is het ook nog wenselijk om een deken met lakenset aan te schaffen?

Ik vind de deken die in een overtrekset veel warmer lijken dan een gewoon dekentje met laken. Ons kindje wordt eind juni verwacht en dus gaan we de zomer in.
    Kan het dan ook gewoon zonder deken liggen en alleen het overtrekset als laken gebruiken?
    Of is het juist slim om nog een deken aan te schaffen met een of twee lakensetjes?

Liefs Sannie

2. fafje

fafje Niet meer actief

ik zou sowieso een normaal katoenen dekentje erbij halen, voor als die 4 seizoenen deken in de was gaat..

lakentje hoeft niet per se...heb het wel in het begin gebruikt, maar opzich is het niet heeeel erg nodig

3. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Een reserve deken & is sowieso handig voor geval van ongelukjes en op lange termijn ook voor een logeerbedje. Als je dan even weg gaat, hoef je niet meteen je hele bed af te halen en bijv. 's-nachts weer op te maken...
    Ik denk dat het warmer oogt wat jij beschrijft maar zal wel meevallen.
    In de zomer kan een lakentje alleen inderdaad voldoende zijn. Maar misschien kies je tegen die tijd wel voor een slaapzak. Je weet eigenlijk terplekke het beste wat je wil en handig vind. Niet teveel aanschaffen dus; je hebt het dan zo gehaald!

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik heb de koeka dubbel deken aangeschaft maar zal ik nog 1 van jolein erbij halen??????????

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb voor beide kinderen altijd maar 1 de3ken gehad. Hierbij 2 overtrekjes en wat lakentjes. De jongste is ook van juni een heeft gewoon de hele zomer onder een dekentje geslapen ondanks dat het toch goed warm was. Ik denk dat je wel genoeg hebt maar het is natuurlijk zo bij gehaald als toch blijkt dat je het prettig vind om toch lakentjes of nog een dekentje te hebben.
    Is het trouwens een dekentje dat je hebt of echt een dekbedje. Ik dacht namelijk dat een dekbedje afgeraden werd voor die kleintjes.

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb ook pas 1 deken, maar ben wel van plan nog een tweede bij te kopen voor als de eerste in de was zit.

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Heb er gewoon eentje..

Ook bij mijn dochtertje en nooit meer dan eentje nodig gehad. Na de was droogt hij toch snel op.

Bij je eerste ben je geneigd te veel te kopen...zonde!

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had 4 dekens, en dat was ruim voldoende. 3 is ook wel genoeg.

(dekbed wordt afgeraden tot 2 jaar, vandaar gewoon dekens en lakens..)

9. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb 4 dekens, en meerdere lakentjes.

10. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    4 dekentjes? jeetje dat vind ik wel erg veel!

ik heb 2 dekentjes, de 2e nog niet nodig gehad

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb er in de winter afgelopen jaar voor Finn 1 bij gekocht. Omdat hij hoger in zn bed ligt...kon hij niet meer dubbel...vandaar.
    Verder heb ik altijd gewoon lakentjes gebruikt en heeft Finn elke zomer ook wel onder een laken of dunne deken geslapen. Hij heeft het, net als papa, erg snel warm.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik had ook maar 1 gewoon dekentje en een dun gehaakt katoenen dekentje voor de warme nachten, die hebben ze van tijd tot tijd bij het Kruidvat voor 5 Euro. Had er wel genoeg aan.

13. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Inderdaad zonde geld. ik heb ook maar 1tje voor in de wandelwagenbak en hij ligt nu in z'n ledikantje en heb er ook maar 1. Als je gewoon zorgt dat je dezelfde dag als je het bed verschoont ook dat in de was doet is het klaar. Bovendien was ik niet altijd het dekentje, de lakentjes + matrashoes wel elke week. Daar heb ik er ook 3 van, maar dat is meer omdat ik het leuk vind om weer eens wat anders op bed wil hebben :p

Mn zoontje ligt ook nog in een slaapzak omdat die zichzelf nog wel eens omhoog wurmelt en daardoor onder de dekens ligt. Dat vind ik wel een aanrader, heeft die toch altijd wat om zich heen :)

Deel Deze Pagina