Dag dames, Wij hebben nu 1 deken ( 4 seizoenen) met daarbij 3 dekbedovertreksets. Is dit voldoende? Of is het ook nog wenselijk om een deken met lakenset aan te schaffen? Ik vind de deken die in een overtrekset veel warmer lijken dan een gewoon dekentje met laken. Ons kindje wordt eind juni verwacht en dus gaan we de zomer in. Kan het dan ook gewoon zonder deken liggen en alleen het overtrekset als laken gebruiken? Of is het juist slim om nog een deken aan te schaffen met een of twee lakensetjes? Liefs Sannie
ik zou sowieso een normaal katoenen dekentje erbij halen, voor als die 4 seizoenen deken in de was gaat.. lakentje hoeft niet per se...heb het wel in het begin gebruikt, maar opzich is het niet heeeel erg nodig
Een reserve deken & is sowieso handig voor geval van ongelukjes en op lange termijn ook voor een logeerbedje. Als je dan even weg gaat, hoef je niet meteen je hele bed af te halen en bijv. 's-nachts weer op te maken... Ik denk dat het warmer oogt wat jij beschrijft maar zal wel meevallen. In de zomer kan een lakentje alleen inderdaad voldoende zijn. Maar misschien kies je tegen die tijd wel voor een slaapzak. Je weet eigenlijk terplekke het beste wat je wil en handig vind. Niet teveel aanschaffen dus; je hebt het dan zo gehaald!
Ik heb voor beide kinderen altijd maar 1 de3ken gehad. Hierbij 2 overtrekjes en wat lakentjes. De jongste is ook van juni een heeft gewoon de hele zomer onder een dekentje geslapen ondanks dat het toch goed warm was. Ik denk dat je wel genoeg hebt maar het is natuurlijk zo bij gehaald als toch blijkt dat je het prettig vind om toch lakentjes of nog een dekentje te hebben. Is het trouwens een dekentje dat je hebt of echt een dekbedje. Ik dacht namelijk dat een dekbedje afgeraden werd voor die kleintjes.
Ik heb ook pas 1 deken, maar ben wel van plan nog een tweede bij te kopen voor als de eerste in de was zit.
Heb er gewoon eentje.. Ook bij mijn dochtertje en nooit meer dan eentje nodig gehad. Na de was droogt hij toch snel op. Bij je eerste ben je geneigd te veel te kopen...zonde!
Ik had 4 dekens, en dat was ruim voldoende. 3 is ook wel genoeg. (dekbed wordt afgeraden tot 2 jaar, vandaar gewoon dekens en lakens..)
Ik heb er in de winter afgelopen jaar voor Finn 1 bij gekocht. Omdat hij hoger in zn bed ligt...kon hij niet meer dubbel...vandaar. Verder heb ik altijd gewoon lakentjes gebruikt en heeft Finn elke zomer ook wel onder een laken of dunne deken geslapen. Hij heeft het, net als papa, erg snel warm.
Ik had ook maar 1 gewoon dekentje en een dun gehaakt katoenen dekentje voor de warme nachten, die hebben ze van tijd tot tijd bij het Kruidvat voor 5 Euro. Had er wel genoeg aan.
Inderdaad zonde geld. ik heb ook maar 1tje voor in de wandelwagenbak en hij ligt nu in z'n ledikantje en heb er ook maar 1. Als je gewoon zorgt dat je dezelfde dag als je het bed verschoont ook dat in de was doet is het klaar. Bovendien was ik niet altijd het dekentje, de lakentjes + matrashoes wel elke week. Daar heb ik er ook 3 van, maar dat is meer omdat ik het leuk vind om weer eens wat anders op bed wil hebben Mn zoontje ligt ook nog in een slaapzak omdat die zichzelf nog wel eens omhoog wurmelt en daardoor onder de dekens ligt. Dat vind ik wel een aanrader, heeft die toch altijd wat om zich heen